We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 956 XL.
Overige machines in deze serie:
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 956 XL, gezamenlijk zo'n 77.893 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Vandaag 12-02-2022 een Inter 956 xl gekocht, staat wel in de Case kleuren. Eerst de trekker technisch in orden maken, zijn wat kleine dingen . Maar boven zit geen kachel en bedieningspaneel in, dat wordt nog wel een klusje. Wie heeft hier ervaring mee, en waar kun je een kachel kopen. En daarna een weer in de originele kleuren spuiten, maar dan zijn we wel weer een jaar verder.
Hallo,
Mijn 956xl maakt wanneer hij stationair loopt een ratelend geluid, ik denk van ergens bij
de koppeling. Wanneer ik de hendel van de aftakas naast het dashbord naar achteren trek
verdwijnt het geluid, als ik nu de koppeling in trap komt het geluid weer terug.(hendel nog steeds aangetrokken)
Wanneer de koppeling ingetrapt word veranderd het geluid.(hendel aftakas weer naar voren)
Geluid is ook heel goed te horen bij het uitzetten van de trekker.
alvast bedankt voor het meedenken,
30km bak, 4wd, Case IH
Beste leden,
Sinds kort bezig met het opbouwen van een voorlader op onze 956XL. Voorlader betreft een Stoll met elektronische bediening. Dit ventielenblok heeft aansluitingen;
P (pers), T (tank), P1 (doorvoerleiding). De bedoeling is om de olietoevoer achter het filter door te halen, de pompzijde aan P, T aan tank en P1 aan het doorlopende stuk afgekapte olieleiding aan te sluiten. Hierdoor krijgt de voorlader prioriteit op de hef en de ventielen.
Nu zit ik met het volgende. Voor de koppelingsbekrachtiger heb ik een Northman 6/3 elektrisch ventiel volgens onderstaande schema.
northmanfp.com/SWH-G02.html/
Nu wil ik deze aansluiten op het systeem van de trekker, en dat deze eigenlijk ook prioriteit heeft, met het oog op het gebruik tijdens het rijden etc. Alleen is deze naar mijn idee niet in lijn met de toevoer van de perslijding te zetten.
Heeft iemand tips hoe dit te kunnen laten werken, en mogelijk welke componenten extra benodigd zijn?
Beste mede tf'ers,
We zijn een beetje met een schuin oog aan het kijken naar een 956 / 1056 XL, en vroeg me af of jullie tips hebben met betrekking tot waar op te letten bij de aanschaf.
Kan iemand mij ook vertellen wat de verschillen zijn tussen deze twee trekkers?
Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Bijvoorbeeld met de soort as die word gebruikt voor de 4x4? Zoals midden of zij aandrijving?
Alvast bedankt
Zodra je begint te rijden loopt hij al warm,thermostaat er uit gehaald helpt niet
Wie weet hoe je de waterpomp en de radiateur kunt controleren.
Bvd gr Ceesje
Hij deed het eerst goed maar begon van het 1 op andere moment zwaar te draaien met piepend geluid . Iemand een idee hoe dit kan?
Beste,
Ik heb met mijn 956xl een klein elektrisch probleem.
De pinkers en remlichten links achteraan van de cabine werken niet. (vooraan doen de pinkers het wel gewoon aan dubbele snelheid). Rechtsachter is alles werkend.
Ook de koplampen met gewoon licht werken niet (groot licht wel).
Ik heb alle zekeringen gecontroleerd, niks te vinden.
Nu is de eerste gedachte bij dit soort problemen de massa. Maar deze is gewoon goed. De achterlichten links achter werken wel gewoon en bij het uitmeten is de massa ook gewoon goed.
Nu heb ik me al sufgezocht op het elektrisch schema, maar hier wordt ik niet veel wijzer uit.
Iemand toevallig een idee of er ergens een connector slecht kan inzitten, die hiervoor zorgt? En kan iemand toevallig linken of de koplampen en dat achterlicht op de een of ander gekke manier verbonden zijn?
Alvast bedankt en mvg
Ik heb achter 650 65 r38 nou heb ik voor voor 420 70 r28 liggen klopt mijn voorloop dan?
Op het dashboard van mn 956xl brand soms een roodlampje.
In het lampje staat een tandwiel met aanbeide kanten een pijltje wijzend
naar het tandwiel. Ook staat er in het tandwiel een oliedrup.
Het lampje brand niet altijd
waarvan is dat lampje wat is de oorzaak hiervan en wat is hier aan te doen?
alvast bedankt,
gr.
Mijn 4wd pomp is kapot, heeft te weinig druk, wat kost zown pomp?
Kan iemand mij vertellen waar de pomp in de versnellingsbak zit? Heb van horen zeggen dat de cabine er vanaf moet?
Heb alles door gemeten en de pomp komt niet meer op druk om de 4wd uit te schakelen, deze hoort bij stationair 18bar te geven en de mijne geeft bij volgas 14bar dus daar is geen twijfel over mogelijk dat hij versleten is.
Bij voorbaat dank
De handrem doet niet veel meer. Met afstellen is niets meer te winnen.
Handrem mechanisme van een Case IH 956XL zit in de achterbrug.
Hoe kun je dit vernieuwen?
Weet iemand hoe de bevestiging van de cabine links en rechts voor precies in elkaar zit? ik ben de cabine aan het terug monteren, maar er missen een paar onderdelen en weet niet precies hoe het in elkaar zit..
Hallo ik heb een 956xla en mijn vraag is of er een turbo op het bestaande d358 blok of dat er een d358 blok in kan
Mvg noah
Als ik achterop 650 / 65 r 38 monteer, welke maat 540 kan ik dan voorop monteren? de 65 r 28 of de 65 r 24 zodat de voorloop klopt?
Is het verstandig om de stopknop te verzetten voor meer brandstof? En krijg ik de trekker dan ook nog uit?
Geachte leden,
Wij hebben thuis een Case Inter 956 xla. Hier onder zitten achter 600 gemonteerd op de originele velg (dw15 velg).
Nou is het probleem dat deze banden veelste bol op deze velg staat en vroeg mij dus af; wat het kost om je velg te laten verbreden, of hoe ik dit het beste zelf kan doen.
Wat zijn de kosten ongeveer van zo'n verbreding van de velg of is het goedkoper om bestaande velgen te kopen die al op maat zijn?
Met vriendelijke groet,
Jeroen
Hoe zit het precies met de rijkoppeling en de aftakaskoppeling van een 956?? zijn dit 2 verschillende platen?
Wanneer ik de trekker in de 1 hoog heb en de koppeling oplaat komen slaat de trekker af. Koppeling lijkt mij goed. Maar wanneer ik de aftakas hendel naast het dashbord naar achteren trek (achter de stoel niet ingeschakeld) dan slipt de koppeling wel heel erg.
Wat is hier het probleem??
alvast bedankt
Hallo,
Ik heb een 956xl 40km van bouwjaar 1988. Nu gaat er een lampje op het dashboard branden als ik boven de 2200 toeren kom.
Het is het lampje wat onder het lampje van de handrem zit. Is er iemand die mij kan vertellen wat dit lampje
inhoud? Zat zelf de denken aan een persfilter van de hydrauliek maar weet dit niet zeker.
En is er op internet een site waar ik het werkplaatshandboek van een 956xl kan vinden?
alvast bedankt.