We hebben helaas nog geen technische specificaties van de D5206.
Overige machines in deze serie:
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de D5206, gezamenlijk zo'n 69.273 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Bij een vriend zijn 5206 was de hydrauliekpomp heet gelopen. Doordat het ventiel een lange tijd bediend stond, waardoor daarna de hydrauliek in de motor kwam omdat de keerring hard was geworden, hier heb ik nieuwe dichtingen en keerring in gestoken. Maar nu bouwt hij geen druk meer op en wordt hij weer snel heet. De filter heb nagekeken ook al geprobeert met hem er uit te halen, hydrauliek zit er oon genoeg in. Gaat de pomp dan versleten zijn?
Ik heb een deutz d5206 ingeschreven 1978 maar is model 1977 is te zien in uitlaatspruitstuk en de wielen( kleur is deutzgroen 74, romp bruin groen ral 6008 wielen bloedsinaasappel ral 2002)
Het model 1978 is deutzgroen ,romp zwartblauw ral 5004 en wielen ral 9006.
Ik denk dat er mechanisch nergens verschillen zijn behalve de kleuren en bestickering,maar ik kan niet kiezen.
Zijn er mensen die mij kunnen helpen??
Goedenavond,
Bij de Deutz D5206 op ons werk, grijpt de koppeling vrij hoog aan maar wel erg direct, het is alles of niks zeg maar, wat kunnen we hier het beste aan doen?
Groeten,
Robin
Ik heb een Deutz d5206 gekocht maar ik lees dat de kleurcombinatie wielen rood is buik kakigroen en de rest bleek groen tot 1978
Vanaf 1978 is dit wielen grijs en buik donkerblauw
Het groene is gelijk
Hij is ingeschreven 2 maand van 1978
Kan hier iemand meer uitleg over geven?
Mvg
Mario
Wat voor kuilvoersnijder kan er achter een deutz d5206
Vandaag de Deutz D5206 weer geprobeerd maar ik heb 2 lekkage.
1e. Er lekt olie uit de toerenteller kabel aan de motorzijde. Heb dit al eens eerder gehad.
Volgens mij draai je eerst de bus (sleutel 17) er in ,daar zit bij mij afdichting tussen, is dat
juist.
Daarna draai je de contra moer er tegen aan daar zit wel een koperen ring voor de
afdichting tussen
2e. Er lekt olie uit de versnellingspook, ik heb een nieuw rubber geplaatst zonder er een
slangklem omheen te maken. Olie peil is op niveau, zit niet te veel op.
Is dit normaal of zit er nog ergens een ontluchtingspijpje wat misschien verstopt zit.
Wie kan mij hier advies in geven
Beste,
Ik ben in het bezit van een Deutz D5206 uit 1974. Ik heb al veel gelezen over mogelijke kleur combinaties. Mijn Deutz is lichtgroen, heeft een donker blauwe blok en grijze velgen. Volgens verschillende bronnen die ik al gelezen heb zijn dit enkel Deutzen gebouwd na 1978. Ik heb hier en daar de lak al weggeschuurd maar hieronder heb ik nog niks gevonden. Iemand die me raad kan geven in welke kleuren ik hem nu moet zetten?
Alvast bedankt
Ik ben opzoek naar een perfecte set achterspatborden voor een Deutz 5206. Of iemand die weet waar ze ze nieuw maken?
Sinds kort ben ik in het bezit van een 5206 bj77. Motorisch en mechanisch in prima staat. Elektrisch daarentegen…. . Nu ben ik volledig van nul af aan terug begonnen met het schema dat ik op jullie site vond. Zou het kunnen dat er met dit schakelschema enkel gewone koplampen branden en dat je geen grootlicht kunt hebben vooraan?
De keerring van de krukas lekt. De moer van de poelie zit zo vast dat we hem met een luchtsleutel niet los krijgen.
Is er iemand die advies kan geven hoe dit op te lossen?
Ik ben opzoek naar een werkplaats handboek van een Deutz D5206, wie heeft er nog een te koop.
Ik heb namelijk lekkage bij de achterbrug naar koppelingshuis.
En om niet voor verrassingen te komen bij het loshalen lijkt het mij handiger om eerst d.m.v. een werkplaatshandboek alles even door te bestuderen
Ik heb een probleem met mijn tankmeter van de Deutz D5206. Zet ik het contact aan dan gaat de meter direct naar V. Zet je het contact weer uit dan blijft hij op V. Geef je een tik op het dashboard dan gaat hij naar L. Ik heb het dashbord maar los gehaald en voor zover ik kan zien zijn er 5 draden aangesloten op de tankmeter. Ik denk zelf aan:
– vaste spanning
– massa
– verlichting
– 2 draden naar de niveau meter in de tank
Is de niveau meter in de tank een variabele weerstand die je kunt meten met een laag-ohmige weerstandsmeter?
Wat kan hier stuk aan zijn.
MVG Bob de bouwer
Ik ben een deutz 5206 aan het opknappen en ik zou graag de uitlaat naast de motorkap hebben ipv door de motorkap. Ik heb al gekeken maar vind helaas niks hoe ik dit kan doen. Iemand enige ervaring?
Alvast bedankt
Mocht deze echter afzonderlijk gevuld moeten worden, hoeveel inhoud gaat er dan per zijde in?
Misschien is er een forumlid dat mij aan een pdf servicemanual kan helpen, bij voorbaat dank.
Hoi,
De hydrauliek pomp van onze deutz D5206 moet vervangen worden, alle boutjes al losgehaald en de pomp kan nu draaien. Het enigste wat nog los moet is de as en ik heb al vanalles geprobeerd maar die krijg ik niet los. Iemand een idee hoe die los moet?
Ik heb hier een 5206, die geluid in de bak/achterbrug geeft in de lage gearing en in de achteruit. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Sinds kort kan onze 5206 niet meer ontkoppelen.
we hebben de tractor open gedaan om de koppeling te bekijken.
We willen de druklagers demonteren maar daarvoor moet de koppelingsvork ook gedemonteerd worden.
Deze zit op een as die door het koppelingshuis loopt.
Volgens mij zat de koppelingsvork vast met 2 buizekopillen door die as, maar ik krijg deze niet gedemonteerd.
Ik heb al zitten kloppen tot mijn doorslagen plooiden, maar geen beweging.
Weet iemand hoe je die koppelingsvork demonteert en of het effectief wel buizekopillen zijn ?
mvg
Bi mijn trekker is het typeplaatje eraf wat op het frontblok bij vooras hoort te zitten.
ik neem aan dat het chassisnr. nog ergens anders is ingeslagen.
waar kan ik dat nummer vinden?
Goedendag,
Ik ga misschien een deutz 5206 kopen. maar deze mist het achterraam in de cabine. heeft iemand er 1 liggen of weet iemand waar ik er aan kan komen.
alvast bedankt,
Harmen
Hallo,
Onze Deutz 5206 was destijds niet al te compleet uitgerust. Gaandeweg wordt hij aangekleed om er een gebruiksvriendelijke trekker van te maken. Ik heb het forum reeds afgespeurd en kwam terecht bij de topics van Rozema over zijn tankmeterproblemen. Ik zou echter graag even mijn probleem schetsen en zien wat er uit de bus komt.
Ik heb een gever en meter uit afbraak gekocht die alleszins op mijn model past. Enkel elektrisch lijkt er iets niet pluis te zijn. De meter heeft 4 aansluitingen (massa, +, G en verlichting). De gever heeft er twee (massa en signaal).
Deze heb ik als volgt in een testopstelling aangesloten: + naar de + op de meter, G op de meter naar de signaalfiche op de gever en beide massa's aan de -pool aangesloten.
Op de + aan de meter krijg ik 12V, op de G is dit 7,5V (ongeacht wat ik met de vlotter doe).
Ik ben een leek in het uitmeten van weerstand of milivolts, dus dat zou wel duidelijk moeten uitgelegd worden:-)
Iemand een idee wat ik nog kan doen alvorens dingen te beginnen vervangen?