We hebben helaas nog geen technische specificaties van de D5506.
Overige machines in deze serie:
Er is een <strong>handvol</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de D5506, gezamenlijk zo'n 59.750 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Goeiemorgen, gisteren deed mijn Deutz 5506 het nog, deze morgen wil ik starten en gaat niet. Motor draait vlot rond, ctl diesel OK , er gaan diesel tot aan de pomp maar aan de leidingen naar de verstuivers komt niets uit. Waar moet ik het probleem zoeken?
Vr groeten
David
Pas gekocht, mechanisch prima in orde maar electrisch een ramp.
Wie kan mij helpen aan een duidelijk electrisch schema.
Beiden versnellings poken staan in neutraal. Koppelings pedaal wordt ingedrukt. Start de motor; Laat koppelings pedaal opkomen. Hierbij loopt alles vast en valt de motor ook stil door versmachting. De laatste tijd kreeg ik hem ook moeilijker geschakeld wat voor en achteruit betreft de kleinste pook.Misschien raar maar ik diende zowel in vooruit als in achteruit aanzet kracht met de gas te geven om hem ook zelfs uit de versnelling te krijgen.
Beste trekker liefhebbers,
Zal me eerst voorstellen, want ben nieuw op het forum:
Mijn naam is Jan Willem en heb sinds 10 jaar een D5506 die het geweldig doet. Ik gebruik 'm om de wei te bewerken en de rijbak te slepen. Het onderhoud doe ik zelf en dat levert (tot nu toe) geen problemen op. We zag ik enige tijd geleden dat de hydraulische olie grijs is en dus aan vervanging toe.
Bij mijn D5506 wil ik de olie van versnellingsbak en hydrauliek verversen en heb de volgende vragen (ik krijg namelijk de handboeken op de site niet geopend):
-. Waar zitten de aftappluggen van de versnellingsbak. Ik meen dat het er twee zijn.
- Waar zit de aftapplug van de hydraulische olie. Zit er ook nog een filter in het hydraulisch circuit?
Zou jullie hulp zeer waarderen! Groet, JW
Mijn 5506 lekt hydroplie in het carter
is het een kwestie van de keerring vervangen of beter gelijk de pomp ook vervangen.
pomp geeft nog wel voldoende druk
graag advies
Goedenmiddag.
Ik heb de dynamo vervangen van een gelijkstroom 16A naar wisselstroom 33A. Ze hebben beide 3 aansluitingen maar welke is nu welke.
Op de oude dynamo stond: D+ D- en DF
Op de nieuwe dynamo staat: D+ B+ en W
Welke aansluingen zijn het zelfde?
Groeten Harmen
Goedenavond,
waar zit het overdrukventiel van mijn deutz 5506?
ik heb net niet genoeg druk om de acrobaat omhoog te krijgen op de acrobatenkar. ook als ik gas geef niet.
Groeten Harmen
Goedendag forumleden.
de keerring van mijn hydrauliek pomp gaat steeds verrot binnen een 10 minuten zit al mn hefolie in mijn carter.
wat kan de oorzaak zijn? er is waarschijnlijk bij de vorige eigenaar een dubbelwerkend ventiel bij gezet. zou de oorzaak kunnen zijn dat het ventiel misschien een gesloten center heeft?
alvast bedankt,
Harmen
Beste forumleden,
Waar kan ik de olie voor hydrauliek en hef in gieten? Kan dat achter mijn stoel naast de hendel om de hef tot bepaalde hoogte te blokkeren?
Alvast bedankt.
Harmen
Beste forumleden,
Mijn motoroliepeil stijgt. mijn motorolie word steeds dunner dus dacht meteen aan diesel eigenlijk maar het kan natuurlijk ook bij mijn hydropomp vandaan komen dat de keerring verrot is. dus wat zou het zijn en hoe kom ik er het simpelst achter: Opvoerpomp of hydropomp? en klopt het dat mijn achterbrugolie en olie voor de hef en hydrauliek gescheiden is?
Alvast bedankt allemaal.
Harmen
Beste forumleden,
Ik kom deze kabel tegen en die moet los anders krijg ik de nieuwe vsnaar er niet om. weten jullie of ik deze zo los kan halen? En waar is deze kabel voor? hij loopt naar het dashboard toe en ik denk zelf dat hij voor mijn olie temperatuur meter is.
Alvast bedankt,
Harmen
Beste forumleden,
Ik heb pas mijn deutz d5506 even voor de mixer gezet maar ik krijg de aftakas niet stil door de koppeling in te trappen. Het in de versnelling zetten moest ook door de trekker eerst uit te zetten en hem dan erin drukken. hoe komt dit? wat kan ik hier aan doen, misschien iets afstellen?
alvast bedankt,
Harmen
Ik ben opzoek naar dat korte armpje die je op je as van je stuurhuis zet
heb namelijk een 5206 ,een ander stuurhuis opgezet van een 5506,maar nu is die as dikker dus krijg het armpje er niet op.
weet iemand wat?
hoor het graag