We hebben helaas nog geen technische specificaties van de D6806.
Overige machines in deze serie:
Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de D6806, gezamenlijk zo'n 44.032 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Dag iedereen, ik heb een probleem bij een deutz D6806 van mijn buurman. Deze wilt hij ombouwen van een stuur zonder servo naar originele servo van merk Danfoss/Rau Serta. Nr van de kit is HK 207177
Nu heeft hij dus alles gemonteerd nu is er enkel twijfel bij het aansluiten van de leidingen. Uit de beperkte documentatie dat erbij is zou positie 1 en 2 de aansluiting van de dubbelwerkende piston van de sturing zijn? Enkel de P en EF en T aansluiting is niet helemaal duidelijk. Heeft er iemand een idee wat er op welke aansluiting moet zitten?
Mvg
Hallo allemaal, het is mijn eerste topic hier dus als ik het fout formuleer of niet de juiste terminologie ken bij voorbaat mijn excuses.
Ik heb een Deutz D6806 van 1974. Ik gebruik deze met een kiepwagen. Onlangs is er op de kiepwagen een hydraulische leiding gesprongen toen ik begon te heffen met als gevolg dat bijna alle olie uit de tractor is weggespoten in de opvangbak onder de wagen.
Nadien heb ik de hydraulische olie achter de zetel terug op peil gebracht. Maar nu gaat de lift zeer langzaam en in schokjes omhoog. Als ik de hydraulische leiding naar de kiepwagen losmaakt dan stroomt daar veel te weinig olie uit en eveneens in gulpjes.
Er komt ook te weinig druk om de wagen op te heffen. Er staat op de rechterkant voor de liftbediening een hendel om te kiezen of de hydraulische druk naar de lift gaat of naar het bijgeplaatste verdeelblok voor de kiepwagen of hydraulische 3de punt.
Bij draaiende motor hoor ik dat de hydraulische olie een fluitend geluid maakt onder de zetel en in de drukleiding die van de pomp komt. Dit op het ritme dat de lift schokt bij het omhooggaan. Maar het geluid blijft ook aanwezig als er geen oliedruk gevraagd wordt. Lift in laagste stand.
Wat ik al gedaan heb is:
Hydraulische atf olie op peil gebracht.
Het sterk vervulde filterpatroon vervangen door een nieuwe.
Rechts naast het filter zit onder een dop en veer een naaldklep. Deze gedemonteerd en terug geplaatst er zat geen vuil in.
Heeft iemand hier een suggestie wat de oorzaak kan zijn?
Ik ben begonnen met een nieuwe plongdoos te steken in mijn D6806 aangezien deze de helft van de plongs (en kabels) miste en ik dus niets van lichten en claxon kon bedienen. Zou er mij iemand kunnen helpen om een elektrisch schema te vinden van deze traktor ?
Kan iemand mij helpen aan het bouwjaar van mijn Deutz 6806?
We hebben recent een D6806 gekocht en zijn deze nu wat aan het opfrissen. Het volgende wat op de agenda staat is oliewissel. Nu heb ik al wat zitten rondzoeken welke olie best in deze tractor gaat en hoeveel liter ik ongeveer nodig heb van elks (motorolie en hydraulicolie), maar ik vind dit nergens terug... Iemand die mij zou kunnen helpen ?
De stuurcilinder van de Deutz d6808 die ik recent kocht had verschillende diepe krassen en putten in de stang van de stuurcilinder.
Een nieuwe cilinder hiervoor blijkt zeer prijzig en de stang vernieuwen lijkt onmogelijk aangezien de zuiger geklemd zit op de stang en niet los te krijgen is met warmte of pers.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een minder prijzige oplossing?
Ik kocht recent een Deutz D6806 en merkte dat er ipv 2 versnellingspoken tussen mijn benen er maar 1e stond, de andere staat rechts onder het stuur.
Iemand een idee of dit een speciale uitvoering is?
Graag zouden wij op onze deutz d6806 een stuurbekrachteging plaatsen weet iemand waar wij deze kunnen kopen of heeft iemand daar ervaring mee
Omdat het wat kriebelde vandaag gaan kijken naar een deutz 6806. Goed onderhouden, alles lijkt te werken, recent nieuwe koppeling en verschillende dichtingen vervangen, filters etc... banden goed. Nette tractor, wel over de 10000 uren, cabine proper, oja, 2wd. Vraagprijs, 6000 euro... vind ik wat hoog. Wat denken jullie?
Past een deutz dx muil aan een deutz 6806 zonder veel aan te passen en is die net zo breed als een 06 muil
Ik heb een Deutz 6806 synchron en die springt uit zijn achteruit versnelling als ik 2 maal de ontkoppeling los. (Bijvoorbeeld bij het aankoppelen van een machine) bij de haas en de schilpad versnelling geen probleem.
Wat kan het probleem zijn en hoe kan het opgelost worden ?
Mvg
Goedenavond
Wie kan mij helpen,
Ik wil het stuur van de d6806 eraf hebben, maar krijg de moer in het hart van het stuur niet los...
Als we met 2 man (1 draaien met kruissleutel, 1 stuur tegenhouden) proberen los te draaien dan draait het stuur over de as, en draait de stuur as, maar de moer komt niet los. Bij verhitten gaat het rubber van het stuur smelten, bij lassen of slijpen is de stuur as beschadigt. Het staat nu al een paar dagen in de wd40, maar vandaag was dit de constatering... wie heeft de gouden tip?
De wielen blokkeren zal helaas niet gaan omdat het en trekker is met stuurbekrachtiging, dus dan zou je door de orbitrol heen draaien, wat natuurlijk niet bevordelijk is...
Op internet al gezocht maar kon niet duidelijk vinden welk soort olie erop moest
We hebben onlangs een deutz 6806 gekocht weet er iemand hoeveel toeren de pto doet en of die soms kan veranderd worden naar hoger of kleiner toeren alvast bedankt
Hoe werkt de hydrauliek op een Deutz D6806. Ik ben aan het kijken voor een hydraulische kipper en misschien een kliever maar weet niet hoe de hydrauliek werkt van onze tractor (wij hebben enkel een maaier, hakselaar, gewone kipper,...). Welke aansluitingen zijn het die ik heb vanachter? Ik zie 2 er 2.
Dank bij voorbaat
Goeiemorgen,
Ik zoek de kleur codering ofwel de RAL nummers voor mijn D6806. a. Het groen voor het plaatwerk.
b. Het antracietgrijs voor het motorblok.
c. het zilvergrijs voor de velgen.
Alvast dank voor jullie hulp. Vriendelijk groet, Joep Hermans
Hallo!
De peilstok voor de versnellingsbakolie van mijn Deutz D6806 zit niet meer aan de bout. Ik weet nu dus niet hoeveel olie ik erin moet gooien.
Een nieuwe vinden valt niet mee.
Ik wil er nu zelf een stokje aan lassen, maar weet alleen niet waar het streepje moet staan. Als iemand voor mij zou willen meten hoever van de bout het streepje staat, zou dat fantastisch zijn.
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Jet
Deutz stuurt zwaar.
Banden goed 75%
Sporing lijkt goed
Als ik hem optil, stuurt hij licht.
Wat kan dit zijn?
Kunnen de bussen in de poten onder belasting zwaar draain?
of zit het toch in het stuurhuis?
Dag tf'ers
de vd draden van onze rechtse achterlicht/knipperlicht van onze deutz. geeft geen stroom. waar moet ik naar kijken en wat kan de oorzaak zijn ?
mvg
Hallo laatst hebben wij een nieuwe koppakking in onze deutz gedaan daar lekt hij nu niks meer maar nu komt de olie uit het spruitstuk en rookt veel blauw.. wat kan dit zijn?
groeten jos