We hebben helaas nog geen technische specificaties van de D6005.
Er is een <strong>handvol</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de D6005, gezamenlijk zo'n 8.230 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Hallo allemaal
ik heb onlangs een Deutz D6005 gekocht om te restaureren en als hij dan een tijdje stil staat zakt de hef omlaag. Als ik hem dan start wil de hef niet meer omhoog ook niet als ik de hendel een keer beweeg. Weet iemand waar dit door komt en wat ik er aan kan doen?
Groet, Roel
Hallo, ik heb een oude deutz-6005 met cultuur wielen, maar nu vraag ik mij af welke brede velgen hier op passen.
kan iemand mij de goede kant op helpen?
Beste,
Ik zou voor mijn deutz op zoek zijn naar een hefmast. Echter vraag ik me af of de capaciteit van de lift groot genoeg zal zijn om de hefmast, welke al snel 500kg weegt plus lading te heffen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet,
Dimi
Hallo, ik heb een Deutz D6005 zonder hefblok, er heeft altijd een kraan opgestaan nu heb ik er de kraan afgedaan maar er staat geen hefblok op nu wil ik er een hefblok opzetten.
Daarom zoek ik nu een hefblok en de stalen leidingen naar de oliepomp (depart en retour) en ook de oliepomp + het tandwiel die de oliepomp aandrijft.
Ofwel een volledige 6005 die dient voor afbraak.
Laat mij maar iets weten.
Mvg
Ik zou graag een deutz D6005 herspuiten.
Welke kleurcode heeft de verf en waar het best bestelen/kopen.
Moet je de oude verf er van halen of niet?
Ik denk dat je alleen de roest plekken moet opschuren maar voor de rest niets.
maar sommigen laten hem helemaal zandstralen en nog anderen doen niets van schuren of zandstralen.
Hallo,
Sind vorige week ben ik de trotse eigenaar van een deutz d6005. Echter lost de aftakaskoppeling te laat, ik moet het pedaal te diep induwen. En de rijkoppeling komt pas helemaal op het einde op.
Nu was mijn vraag of ik dot kon bijregelen dmv die stelschroef, omdat ze in mijn optiek losser moet komen voor de aftakas en vaster voor de rijkoppeling.
Alvast bedankt,
Dimitri
Beste Deutz liefhebbers.
Om mijn antieke circuswagen te trekken heb ik een mooie Deutz 6005 gekocht. Hij doet het fantastisch en ziet er nog prima uit. Alleen het terugschakelen met tussengas lukt me maar niet en ik wil 'm niet vernaggelen.Is er iemand met een Deutz 6005 die het me een keertje voor kan doen? Ik heb wel op papier hoe je met tussengas moet schakelen:) Ik woon in Amsterdam maar vind het prima om ergens met de auto naartoe komen voor een 'lesje'. Groet! Jacqueline
Wie kan me het begin koppel geven voor de drijfstangen van de motor alvorens deze 30=30=30° bij te spannen
alsook het begin koppel van de balansgewichten alvorens deze 45=45° bij te spannen
ook de cilinder kopbouten alvorens deze 45+45+45° bij te spannen dank u
Hoe stel ik de twee-traps koppeling af van een deutz 6005? In het werkplaatshandboek staat een beschrijving maar t is lastig om binnen de gegevens die worden opgegeven een afstelling te krijgen. De deukgroep is gereviseerd bij vekoma.
Ik ben bezig om de v snaar te vervangen maar dan moet de kabel van de kilometer teller er af. als ik dan de wartel los draai dan kan ik de kabel naar achter heen trekken maar dan blijft de binnenste staal kabel nog in het blok zitten. wie weet hoe dat kan? of doe ik iets niet goed
alvast bedankt
Voor een 6005a zoek ik nog spatborden, hefstangen (verticaal), vangmuil voor.
Wie kan me tips geven of heeft zelf wat liggen.
Weet iemand waar je onderdelen aan kan komen voor een deutz d 6005 o.a verlichting, voor grill enzo..
als kan een bedrijf in regio brabant of natuurlijk een website.
Ik wil graag nieuwe hefstangen voor aan mijn deutz 6005. Dus de verstelbare stangen tussen hefarmen en trekstangen Deze staan echter niet in de webshops van kramp,bepco of granit. Ik heb wel eens gehoord dat de hef van een 6006 hetzelfde moet zijn. Deze staat wel in de lijst van de leveranciers.
Ik ben bezig met een 6005 te restaureren en de dieselpomp is ondertussen hersteld. Het was de regelstang die vast zat zoals jullie meegedeeld hadden.Nu ben ik bezig de koppeling na te zien, heb de drukgroep afgehaald en de koppelingsplaten eruit gehaald. Mijn vraag is ,als ik nog 1 a 2mmm meet tot aan de klinknagels zal die dan nog een tijdje meegaan of moet die vervangen worden.Weet niet hoe dik de nieuwe platen zijn??
Ik heb een d6005 die al een hele tijd niet meer gedraait heeft.
Ik heb deze proberen te starten en is gelukt, maar eens deze gestart was ging het toertal volledig de hoogte in en wilde niet meer zakken. Heb de dieselleiding moeten snoeren om deze te laten stilvallen. Zou er in de dieselpomp iet vastzitten ? De hendel van het gaspedaal gaat tot de dieselpomp heen en weer, maar toch veranderd het toerental niet.
Kan ik dat zien zonder de dieselpomp af te nemen.
Ik heb deze vraag eerder gesteld op het forum dus het kan zijn dat je reeds geantwoord hebt.
Onze deutz 6005 'springt' uit de versnelling. En dan bedoel ik niet de pook van 123, maar de groepen L M S en R. Hij gaat dan uit de R(achteruit) of de M(middengroep). Deze zitten ook tegenover elkaar. Is er een simpele blokkering stuk of zit het dieper? Dit gebeurt juist als de belasting even wegvalt. Dus even gas los. De pook blokkeert in die versnellingen ook niet.
Moet de bak uit elkaar? Is dit zelf te doen?
gr dick
Onze deutz 6005 'springt' uit de versnelling. En dan bedoel ik niet de pook van 123, maar de groepen L M S en R. Hij gaat dan uit de R(achteruit) of de M(middengroep). Deze zitten ook tegenover elkaar. Is er een simpele blokkering stuk of zit het dieper? Dit gebeurt juist als de belasting even wegvalt. Dus even gas los.