Foto van: Deutz-5006

Deutz D40

Foto’s
295
Video’s
10
Topics
76

Informatie over de Deutz D40

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de D40.

Ervaring

Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de D40, gezamenlijk zo&apos;n 25.912 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »

Geen gebruikerservaring opgegeven

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Deutz D40 - Welke olie moet er nu op de versnellingsbak en lift.

Als ik het goed heb moet er 14 liter op. Nu welke snap ik niet goed. Hydraulic olie moet er niet op, als ik het goed heb.
maar welke nu wel?

10 reacties


Deutz D40 - Waar moet ik rekening mee houden bij het onderhoud

Hallo

Ik heb recent een Deutz D40 gekocht. Nu ken ik als leek in de mechanica niet veel van deze machine maar zou hem toch graag als de beste onderhouden.

Wie kan me wat raad geven van wat wanneer te doen aan m'n trekker zodat ik er lang genot kan van hebben.

Alvast bedankt

0 reacties


Deutz D40 - Hef werkt plots niet meer

Vandaag met de Deutz aan het werk, Achter in het bakje meerdere malen hout halen in het bos.
Na trekker geparkeerd te hebben, bakje op de grond, hout eruit wil de hef niet meer omhoog.

Wat reeds gedaan:
- Hydrauliek olie bijgevuld
- Hydraulische palletlepels op het ventiel aangesloten, die werkt gewoon, dus oliepomp lijkt ok.

Nu denk ik dat het in het hydrauliekblok zit, kun je dat op één of andere manier controleren, repareren? Er lijk geen druk richting de hef te gaan...

6 reacties


Deutz D40 - Aankoop D40.1: goed idee?

Hallo iedereen,
In mijn zoektocht naar een oldtimer trekker is de keuze uit de modellen inmiddels verfijnd naar (niet limitatief) een Fordson Dexta/ Super Dexta/ Major; MF (ong. alles met +-35pk); Deutz D40; David Brown mplematic 850/950.
Ik ben nu gestoten op een D40.1, alles werkend, buiten wat details aan de verlichting. Een mooie trekker vind ik en het extra zitje is ook mooi meegenomen. Ik heb nu wel de indruk, bvb tov een Fordson, dat er minder makkelijk onderdelen voor te vinden zijn. Op histoparts staat het vol onderdelen voor een Dexta, terwijl er voor een D40, kort gezegd, enkel wat verlichting en tellers op staat.
Een foute indruk die ik heb misschien?
Aankopen of niet? Is het een nadeel dat deze luchtgekoeld is?

37 reacties


Deutz D40 - Hoeveel liter motorolie

Hoeveel liter motorolie op een deutz d40. Met F3L712 motor?

3 reacties


Deutz D40 - voorwiel naven gelijk aan de D4005

Kan iemand mij vertellen of de voorwiel naven van een D40.2 gelijk zijn aan de naven van een Deutz D4005. Zijn deze over te zetten?

0 reacties


Deutz D40 - Kegelrad/tellerrad van tussen as verwijderen?

Iemand tips of tricks om deze tellerrad van de as te verwijderen? Dat rondje zit los aan beide zijden maar moet ik er iets mee alvorens ik deze uit elkaar wil halen?

Alvast bedankt!

4 reacties


Deutz D40 - Waarom moet ik de ontkoppelingspedaal extreem diep induwen alvorens ik kan schakelen ?

Ik heb interesse om een D40 aan te kopen. Starten lukt en motor draait stabiel. Om te schakelen moet ik echter de ontkoppelingspedaal extreem diep induwen alvorens ik kan schakelen. Betekent dit dat de ontkoppeling versleten is of kan deze bijgesteld worden ?

5 reacties


Deutz D40 - elektrisch schema Deutz D40.2

Beste Deutz fans,
Ik heb deze week een D40.2 gekocht, deze is gedeeltelijk gerestaureerd, alleen de bekabeling moet nog worden aangesloten.
Zijn deze kabelbomen compleet te koop of moet ik die zelf gaan samenstellen?
Zijn er duidelijke elektrische schema's van de electra van de D40.2 en waar kan ik die vinden?

Hoor heel graag jullie reactie

5 reacties


Deutz D40 - Trekt niet op met koppeling los laten

Deutz d40 komt niet op gang als je koppeling los laat naar paar tellen gaat die op handgas wel vooruit. Niet snel maar rolt wel. Op voetgas reageert die niet de moter maakt wel touren brengt niet over op de wielen. de moter loopt verder niet beroert. Koppeling werkt volgens mij normaal

Wie kan me helpen al vast bedankt

13 reacties


Deutz D40 - Restauratie van 15 jaar oude deutz

Hallo ik heb een vraag over de deutz D40. 2.
15 jaar geleden toen ik heel klein was heb ik in een rare bui de sleutel van de deutz weggesmeten..
Helaas hebben we die niet meer gevonden.
Nu 15 jaar later als ik wat ouder Ben en die deutz zo zag staan zo ik hem graag restaureren tot ons een famillie stuk
Mijn overgrootvader heeft dit gekocht voor opde boerderij bij ons en is dus belangrijk voor ons
Tot zover de inleiding😅
Mijn vraag nu eigenlijk
Hij werkte nog als we de sleutel niet kwijt waren dus veel is er niet mis.
Mijn vragen zijn : zou ik dit als 16jarige met mijn vader die niet veel kennis heeft van restaureren zelf kunnen doen met de hulp van internet, YouTube en wat raden jullie aan wat ik zeker moet bekijken, wat belangrijk is, wat ik beter zou vervangen.
Voor nog wat extra info
Dit pracht exemplaar heeft maar 2300 uren
Ik hoor er graag reactie op
Mvg maxile

12 reacties


Deutz D40 - Revisie deutz motor

Beste mensen

Ik heb een deutz d40.2 waarvan de motor in revisie is. Ik heb een prijs gekregen van max 3000€ zonder de mazoutpomp te reviseren. Allemaal met originele stukken. Geen Chinese brol.
Is deze prijs ok?

4 reacties


Deutz D40 - Vervangen V-snaar oliepomp D40 (hydrauliek)

Onlangs is bij mijn DeutzD40 de V-snaap van de hydauliekpom geknapt. Daardoor werkt hef/hydrauliek niet meer. Nieuwe snaar besteld en ik dacht die leg ik er even op....Maar ik krijg 'm simpelweg niet om de 2 poelies. Ik leg de snaar om de onderste grote poelie en kom dan om 'm op de poelie van de pomp te krijgen een 1 a 2 cm tekort. De pomp kun je wel licht kantelen, maar dat is niet genoeg om 'm erop te krijgen.
Ik gebruik exact dezelfde snaar als dat erop zat (dus de maat moet kloppen).
Iemand enig idee hoe ik het wel moet doen?
(zelf al zitten denken om de complete pomp te demonteren of al het plaatwerk eraf, zodat je er beter bij kan, maar wellicht heeft iemand de gouden tip 😉

1 reactie


Deutz D40 - Kappen en spatborden verschil met 5505

Goedenmiddag,

Weet iemand of de kappen en spatborden van een d40s hetzelfde zijn als van een 5505?

Alvast bedankt!

5 reacties


Deutz D40 - Hefmast achter een D40?

Bij mijn zoektocht naar een iets grotere trekker is nog niet direct iets uit de bus gevallen, dus ga ik hier even te rade. Volgens de specs kan zo'n D40 1500 - 1750kg heffen, aan de kogels dus wel. Neem nu dat ik daar een hefmastje in leg, en dat die nog eens zo'n 700kg gewicht op de lepels liggen heeft, is dat nog praktisch doenbaar? (zonder dat ik er nog een D40 op de neus moet leggen om bestuurbaar te blijven? Ik zoek een hobbytrekker maar ga ook een nieuwbouw zetten en dan is het wel handig als je wat hoger zit dat je niet elke steen omhoog moet gooien, idem met mortel en een sporadische ligger. Of ga ik toch maar beter wat zwaarder (type 6806 ...) ? Iemand ervaring met heffen met een D40? Ik heb nog wat zitten dromen van een voorlader ook, maarja, een beetje tractor met een 'deftige' voorlader kost ook al wat. Ik zag nog een Case 685 te koop staan met deftige voorlader, maar de prijs was er ook naar en blijkbaar zijn die 685 niet allemaal even betrouwbaar...

16 reacties


Deutz D40 - d40.2 motor uitbouwen

Ik ga de motor binnen steken voor te reviseren. nu alles is los en trek ik de motor naar voor. Is het normaal dat de koppeling mee komt? Ik veronderstel van wel. maar ik trek een as mee uit de versnellingsbak. Is dit normaal? en hoe lang is deze zo? Graag snel tips.

5 reacties


Deutz D40 - Uitbouw injectiepomp Deutz D40

Injectiepomp moet gereviseerd worden. Op de pomp zit een flens en op die flens is het tandwiel gevezen met drie bouten. De drie bouten zijn eraf en het tandwiel is los. De flens zit dus nog aan de pomp, maar de flens kan niet door de opening van de injectiepomp. De flens moet er misschien af, maar op welke manier?

3 reacties


Deutz D40 - Geen stoplichten?

Voor ik naar de keuring ga met den Deutz, even de lichten getest, pinkers heb ik nog steeds niet, maar de remlichten werken ook niet. Mijn eerste vraag is, zitten er wel remlichten op zo'n D40 van 64? Ik vermoed van wel, ondertussen via lokale deutz dealer een nieuwe remlichtschakelaar gehaald, maar, rara, de veer is enkele centimeter korter... dus die veer zit gewrongen rond de grotere veer van de remmen... iemand een tip? en hoe sluit ik aan, ik vermoed een voeding en dan 1 draadje naar achterlicht?

van mijn handrem zijn de onderste tandjes afgebroken, dus die pakt ook niet, al wat rondgekeken maar ik vind niet direct zo'n nieuw goed stuk... moest iemand iets liggen hebben 😉

deksel van de boite lekte wat olie, ik kon zomaar 2 bouten aanspannen, maar bij de een andere losse bout bleek deze geen draad meer te pakken. hij draait dus 'zot' zoals wij hier zeggen. hoe kan ik dat oplossen? olie gepeild en stond wel iets boven de streepjes...

10 reacties


Deutz D40 - Speling Stuurhuis afstellen hoe ?

Ik ben bezig aan de restauratie van een Deutz D40.1S en heb hiervan het stuurhuis nagekeken er zat namelijk een lager kapot waardoor er veel speling was en het stuur stroef draaide. nu alles weer samen zit heb ik nog steeds redelijk wat speling.Er was bijna geen slijtage zichtbaar op het worm en tandwiel,hoe zou ik deze kunnen wegwerken ?
Heeft iemand hier ervaring mee. Het stuurhuis is van zf-gremmer type GD28 en wordt ook gebruikt op een d50.1S en D5505.
Ik voelde onlangs aan het stuur van een D5505 en daar was een soort voorspanning voelbaar ik zou dit graag ook willen bekomen.

Bedankt

4 reacties


Deutz D40 - hendel pinkers en bijstellen remmen

Na een proefritje met een D6006 gisteren vandaag een D40.2 van '64 gaan bekijken en even mee gereden. banden achter zijn nieuw, voorbanden lichte scheurtjes maar valt nog mee, wielen opnieuw geverfd, hef en cardan werken, spatborden staan nog mooi vast (in tegenstelling tot gisteren) kortom, een leuk trekkertje, even mee gereden en remt ook 'goed'. Nu heb ik op 2 plaatsen een drupje olie gevonden nl, achteraan vanonder tussen de 2 achterwielen aan dat deksels, hing er aan de boutjes een drupe (hydrauliekolie?) en dan vooraan, kant uitlaat, voor de uitlaat zit de pomp denk ik, dan heb je de uitlaatpijp en dan daarna zit nog een rond ding (startmotor?) daaronder hing aan het blok ook een drup. ik vermoed gewoon wat 'ouderdoms' lekkage? koppeling moest vrij ver komen om aan te grijpen, maar ik weet niet in hoeverre dit normaal is of af te stellen valt. Oja, nog 1 dingetje, trekker komt uit Frankrijk, er zijn douanepapieren bij, maar heb ik daarmee genoeg om hem in België in te schrijven? een gelijkvormigheidstattest zit er (weeral) niet bij.

Graag jullie opmerkingen 😉

32 reacties


Top 6 video’s Alle video’s »

Top 6 foto’s Alle foto’s »

« Alle Deutz machines