We hebben helaas nog geen technische specificaties van de F1L514.
Er zijn een <strong>paar</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de F1L514, gezamenlijk zo'n 5.190 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Beste tractor vrienden ,trekker Deutz heeft veel onderdruk ,motor cilinder en piston eraf .
Hoe nu de nieuwe te monteren ? Er zou een richtlijn zijn voor het aanspannen van de bouten ?
Waar kan ik een kop pakkingset vinden ....
Alle info welkom !!
Ik ben opzoek naar documentatie van een Deutz f1l514/51 heeft iemand hier toevallig wat van online?
Mvg
De koppeling van mij F1L514 pakt zeer snel op en heeft maar een hele kleine slag m.b.t. aangrijpingspunt.
Ik vermoed dat de koppelingsplaat op is en wil deze gaan vervangen tezamen met de drukgroep.
Maar heeft iemand hier een werkplaatshandboek technische handleiding van hoe dit te doen?
Vriendelijke groet,
Wander
Beste allemaal,
Het vliegwiel bij de handrem rammelt / kraakt tijdens het rijden. Daarnaast lekt er olie uit.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Is het misschien het lager wat defect is waardoor hij rammelt / kraakt?
Daarnaast ben ik benieuwd waar de lekkage vandaan komt. Zit daar iets van een keering oid?
Ik verwacht dat de lager op de foto defect is. Is deze eenvoudig te vernieuwen of heb je hiervoor speciaal gereedschap nodig?
Ik verwacht dat het lager op de foto (van internet) defect is en kraakt. Deze verwacht ik te moeten vernieuwen.
Zijn deze onderdelen nog te bestellen en is de reparatie zelf uit te voeren denken jullie? Is bijvoorbeeld het vliegwiel , lager e.d. zelf te demonteren of moet je zo'n reparatie toch uit besteden?
Alvast heel hartelijk dank voor de reacties!
Beste leden,
Mijn oom is in het bezit van een Deutz F1L514, de vraag stel ik daarom ook namens hem.
Er lekt dieselolie in het carter, wat is hier de oplossing voor?
Graag jullie kennis!
Zou graag weten waar ik olie moet aftappen bij alle 2 de aftap pluggen
Van versnellingsbak en achter brug
En waar bij vullen in versnellingsbak of achterbrug
Ik ben bezig met een deutz f1l514/51 uit 1956 aan het opknappen nu is mijn vraag welke motorolie ik het beste kan gebruiken. ik zat zelf te denken aan sae 30.
Ik kocht onlangs een Deutz F1L514 oldtimer, bouwjaar 1952. Er was een Bosch startmotor bij met code E3D 18/12 R42. Op een Duits forum zag ik dat voor mijn tractorversie een type R45 gebruikelijk is. Weet iemand of ik zonder schade de R42 kan gebruiken?
Beste
Welk type olie kan ik gebruiken in mijn deutz f1l514-51 bj 1955 in de versnellingsbak /Cardan
En waar zit het maximaal peil van de Cardan.
Mvg frans
Hallo,
Bij onze F1L514 blijft er steeds olie lekker langs de regelateurhandel en de afslag handel op de brandstofpomp plaat. Ik heb deze al verschillende keren uit elkaar gehad en schoongemaakt, maar kan nergens o-ringen of keerringen die het probleem kunnen verhelpen.
Heeft een mede-eigenaar van een F1L514 een oplossing voor deze lekkage? Het ziet er altijd zo ernstig uit als de hele pompdeksel zwart is van de olie.
Alvast bedankt!
Waar kun je de plug of iets anders vinden dat je het olie niveau van de versnellingsbak kunt controleren.
Bedankt. Frans
Bij de plaatselijke carnavalsvereniging zijn ze in het bezit van een Deutz F1l514. Nu zijn ze vorig jaar uitgevallen omdat de trekker heel erg begon te roken. trekker hebben ze direct stopgezet en niet weer geprobeerd. Nu denk ik zelf aan de schraap en zuigerveren, maar misschien heeft iemand anders een ander idee van wat het zou kunnen zijn.
Mvg
Hallo,
Ik heb een Deutz F1L514 en een F2L612 en wil hierbij de remvoeringen vervangen van de trommels en de handrem. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik ben er een beetje terughoudend ik omdat het asbest remvoeringen zijn. Moet ik dit door een specialist laten doen, of is die veilig zelf te doen?
Ben benieuwd hoe mensen op dit forum het hebben aangepakt bij het vervangen van de rem voeringen.
Groeten,
Len
Met een koude start hoestte en proestte hij nogal. Ik heb inmiddels de verstuiver vervangen en opnieuw laten afstellen (125 bar) en de plunjer en bus van de brandstofpomp vernieuwd. Tevens nieuwe slangen, leiding en filter gereinigd.
Maar nu;
Systeem ontlucht en als ik de motor rond laat gaan dan pulseert de diesel uit de leiding, maar als ik de verstuiver aansluit dan komt er niets uit. (Volgens de Bosch monteur verstuift hij echter mooi bij 125 bar)
Zou de pomp niet genoeg druk leveren (laten afstellen?) Of is 125 bar te veel voor de verstuiver? Of??
We zijn bezig een maaibalk (vingerbalk tussen voor- en achterwiel) op een Deutz F1L514 monteren. We willen de aandrijving terug origineel maken in hout. Welk hout kunnen we hiervoor het best gebruiken?
Op de maaibalk staat GS in ruitvorm (zie foto bijlage). Ik vind hier echter niets over, weet iemand hier meer over?
Start niet na 5 jaar te hebben stil gestaan.
Heb hem 30 jaar,soms werd hij minstens om het jaar gebruikt, liep altijd meteen.
Er komt geen brandstof bij verstuiver.
Wel uit het ontluchtings boutje op de pomp,een flinke hoeveelheid als ik die los draai.
Alvast bedankt voor het mee denken.
Gr Riny
Hallo,
Al enige tijd heb ik het idee dat onze F1l514 steeds minder kracht heeft. Optrekken duurt steeds langer dan eerst. Heb het brandstof filter en de complete kop gecontroleerd. Geen scheuren bij de kleppen en in de kop, ook sluit de kop goed aan op de cilinder. Ook als de motor koud is en er wordt gas gegeven komen er veel ploffen in de motor bij hoge toeren, dat de diesel niet verbrand.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Groeten,
Len
Hallo, met jacob. Ik heb een deutz fil 514 en daar zoek ik een nieuwe gloeispiraal voor.Waar kan ik die krijgen en past er ook eentje van een bepaal automerk of tractor in? De nieuwe die ik had gekocht bij Remd Godlieb,die ook altyd op beurzen staat was direct al stuk.
Gr Jacob
Ik heb een vraag, ik heb mijn krukas laten slijpen en nou hebben we alles er weer in gezet en de tandwiel van de nokkenas en de tandwiel van de krukas met de 1tjes bij elkaar gezet. Maar nu komt de drijfstang tegen het nokje op de nokkenas van de brandstof aan. Wie kan mij helpen.
Hallo. Ik zou wel willen weten hoe de gloeiplug van mijn deutz f1l 514 aarde moet maken!Want de schroefdraad blijkt niet de aarde te zijn. Ik heb boven de schroefdraad, dus het gedeelte wat buiten de kop steekt,als aarde gebruiktt. Dus onder de plus aansluiting.Gewoon met een draad aan aarde gelegd.Maar soms dan maakt hij geen goed contact, want dan gloeid hij niet, het oog gloeid dan ook niet!...Bvd Jacob