Foto van: stijn-de-bock

Deutz F4L514

Foto’s
106
Video’s
4
Topics
8

Documenten

Deutz F1-F2 - Handboek Reparaties

130 pagina’s, 18.95MB

Informatie over de Deutz F4L514

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de F4L514.

Ervaring

leden die ervaring blijken te hebben met de F4L514, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »

Geen gebruikerservaring opgegeven

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Deutz F4L514 - Hulp bij reparatie f4l514

Hallo allemaal, ik heb een brandweerauto waar een Deutz motor in ligt. Ik weet, het is geen traktor, maar het is hetzelfde motorblok dus hopelijk mag ik m'n vraag hier stellen

Het motorblok maakt een geluid dat er niet in thuishoort en ik heb zelf al vanalles geprobeerd. Is er iemand in (de buurt van) zuid Limburg die me behulpzaam kan zijn misschien? Ik kan een vergoeding voor de moeite betalen maar het ding naar een garage brengen wordt me te gek, dus ik hoop dat hier iemand het aandurft om met me te gaan storingzoeken

Groeten uit landgraaf
Chris Rutten

19 reacties


Deutz F4L514 - Kan iemand het bouwjaar vertellen? Ch nr 7908/404.

Ik zou graag het bouwjaar weten van onze Deutz F4L514 met chassis nr 7908/404.
En ook het bouwjaar van onze Deutz F1L712/1 H, chassis nr 7415/38.

2 reacties


Deutz F4L514 - Revisie set lijnpomp .

Beste leden,

Op de lijnpomp van mijn deutz f4l 514 moet je olie doen. het probleem is dat er telkens diesel uit de pijlstokjes komt en dat er dus ergens diesel lekt naar het onderste deel van de pomp waar de olie zit. ook bij aflaten van de diesel en vullen met olie verdwijnt de olie en komt er diesel in de plaats. de motor loopt ook niet lekker en rookt blauw dus vermoed ik dat hij die olie mee inspuit en verbrand.

Weet er iemand waar die diesel bij de olie kan komen en omgekeerd? of weet er iemand waar ik aan een revisieset kan geraken met alle dichtingen enzo in?

Het typenummer van de bosch pomp is: 01S22222 of PE4A75B40LS453730 deze nummer is wel niet goed meer leesbaar. de rechtse kant staat ook nog een typeplaatje met 800 op.

Alvast bedankt

7 reacties


Deutz F4L514 - Vitessebak olie vulinhoud/ rokende sputterende motor

Beste leden,

Mijn deutz F4l514 is toe aan nieuwe vitessebak olie. Ik heb er iets van een 35 liter bijna mayonaise afgehaald. Waarschijnlijk van water erin. ik heb er nu al ondertussen 40 liter ingedaan maar de olie staat nu nog altijd niet op pijl aan het gat op de zijkant van de boite.

Ook heb ik nieuwe injectoren gestoken op de motor en nu blijft deze roken. Het is niet constant een volle buis rook maar af en toe een floemp rook. Ik denk dat er 1 of 2 cilinders roken aangezien dat het niet constant is. Ook sputtert hij als je gas bijgeeft. Als ik een constant toerental geef geeft hij af en toe een luidere knal uit de uitlaat. Aan wat kunnen deze problemen liggen?

met vriendelijke groeten
Jorick

2 reacties


Deutz F4L514 - Hoe trommelrem demonteren ?

Beste leden,

De remmen van mijn Deutz F4l514 zijn versleten. Ik wil ze graag vervangen. Het probleem is dat ik de trommel er niet afkrijg. Is hier een bepaalde techniek voor nodig want deze zit echt muurvast.

mvg
Jorick

2 reacties


Deutz F4L514 - Koppelingsplaat Deutz f4l514 oldtimer

Ben op zoek naar het type nummer van de koppelingsplaat van een Deutz f4l514

0 reacties


Deutz F4L514 - Hoger toerental (vrachtwagenmotor) in tractor: kapotte zuigerring.

Sinds 2009 rijden wij rond met een Deutz F4L514 (zie profielfoto's). De originele motor was kapot, er ligt nu een prima motor in uit een vrachtwagen. Het enige verschil met een tractormotor is (naast een iets andere carterpan) dat deze een RQ brandstofregelaar heeft. Deze grijpt enkel in bij stationair draaien en vol gas. Daartussen is het zoals een auto: het toerental is afhankelijk van de belasting. Normaal heeft een tractor een RQV regelaar waarbij het toerental afhankelijk is van hoe diep je het gaspedaal intrapt. Vol gas was bij de tractormotoren 1650 rpm (60 pk) of in de latere 65 pk versie 1800. Bij de RQ vrachtwagenmotor is dit 2300 rpm en 90 pk. Dit is mooi meegenomen omdat de tractor nu 28 km/u rijdt in plaats van 20.
Dit jaar (7de jaar hobby rijden) is er echter een bovenste zuigerring gebroken. De motor krijgt nu wellicht allemaal nieuwe segmenten en dichtingen maar mijn vader wil de motor wat terugschroeven omdat het hoge toerental volgens hem de oorzaak van het stukke segment is. Op mijn argument dat de motor altijd zo snel heeft gedraaid in de vrachtwagen en hier dus op gebouwd is zegt hij dat de motor dat hoge toerental niet volhoudt omdat hij vaak onbelast vol gas draait (leeg op de weg).
Ik wil er het fijne van weten en ben op zoek naar onderbouwde meningen. 😄
Bedankt!

16 reacties


Deutz F4L514 - Koppakkingen

Deutz D20 tot D80 zijn uitgevoerd met een 514 motor , oudere motoren hebben een 20R cilinderkop met als afdichting een koppakking tussen cilinderkop en cilinder, hoe kom ik aan koppakkingen of waar kan ik ze laten maken.
Gr Cor M

18 reacties


Video’s

Top 6 foto’s Alle foto’s »

« Alle Deutz machines