We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 70-90.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 70-90, gezamenlijk zo'n 157.794 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Ik ben op zoek naar frontgewichten voor een Fiat 70-90
Om een kenteken aan te vragen heb ik vorig jaar een foto gestuurd van het gegoten nummer dat voor op de tractor aanwezig is, maar daar nemen ze blijkbaar geen genoegen mee.
Ik heb 3 dubbelwerkende ventielen op mijn 70-90 , allen werkten prima met de Kieper. Gisteren had ik mijn maaier aan gesloten en aangesloten op het ventiel met de gebogen hendel. Die probeerde wel maar kon de maaier niet tillen. De tweede hendel/ventiel wel. Hoort dit zo?
De Maaier is vrij zwaar met 1 cylinder.
Zover als ik weet moet de aftakas handel omhoog getrokken worden. Live pto werkt prima. Ik heb het geprobeerd in te schakelen terwijl ik iets voor/achteruit rij maar geen geluk.
Weet iemand hier wat van.
Bedankt Tony
Ben bezig met een fiat 70 90 mijn vraag is is de versnellingsbak en de achterbrug gescheiden of is het een geheel er zit een peilstok achter op de achterbrug maar geen olieniveaustop op het voorste gedeelte van de versnellingsbak
Beste TF’ers,
Ik heb een fiat 70-90 voor de voerdoseerwagen staan. Ik heb een (dubbel)werkend ventiel van de trekker altijd op druk staan, waarbij ik met de handels van de doseerwagen de doseerwagen bedien. Sinds korte tijd hoor ik bij het bedienen van een functie op de doseerwagen de hydrauliekpomp pompen (janken), maar hy raakt zijn olie niet kwijt. De functie op de doseerwagen valt dan ook uit. Dan beweeg ik de handel van de hydrauliek van de trekker naar neutraal en dan is de pomp weer stil. Zet ik de handel weer op druk, dan gaat het 1 seconde goed en dan begint weer hetzelfde verhaal.
Ditzelfde gebeurt ook wanneer ik dit ventiel gebruik voor de kuilsnijder, dus wellicht ligt het niet aan de doseerwagen. Ik gebruik nu het andere dubbelwerkende hydrauliekventiel van de trekker bij de doseerwagen. Dit werkt wel goed, dus het ligt denk ik ook niet aan de hydrauliekpomp. Ik vermoed zelf dat het aan het ventiel zelf ligt. Heeft iemand van jullie een idee wat het kan zijn?
Ik heb een fiatagri 7090 en kan de borging niet eraf krijgen van de trompet, ik zou graag daarom meer informatie hebben.
Ik zoek een explosie tekening of een werkplaats handboek voor een 70-90 2wd
deze moet ik opbouwen maar is door anderen uit elkaar gehaald voor restauratie.
elektra schema's zijn ook welkom.
Geachte tractorfans , ik heb een fiat 70-90 staan waar ik de waterpomp van los heb liggen. Nu wil ik graag al het koelwater uit het blokken aftappen. Wie kan mij vertellen waar er eventueel een aftapplug zit op het motorblok?
Lift zakt niet meer hendels gaan goed ook als je ze achter bediend
gisteren zakte lift toen motor stil stond Dit deed hij anders niet
alles heeft de ganse dag normaal gewerkt kan het zij dat lift te hoog is gegaan?
Waar kan ik olie nazien
Kan mij iemand zegen welke olie moet vervangen en om de hoeveel uren en welke filters heb geen onderhoud boekje waar bevindt het bakje van rem olie of is er geen? heef soms iemand een copie zodat ik weet waar ik moet zoeken alvast bedankt voor hulp
Hoeveel ap moet batterij zijn wie kent kostprijs
Brandstof meter werkt niet meer en tank is half vol
Fiat gestart met starter batterij was plat maar nu werkt de lift niet meer wie weet raad
Beetje te hard geschakeld met de versnellingspook. Nu zit hij "vast" in eerste versnelling in de bak terwijl de pook los kan bewegen ... Iemand een tip hoe ik dit weer goed kan krijgen?
Lijkt erop de de cabine omhoog moet om de deksel op de bak te openen, om zodoende de "vork" terug te duwen ...
Iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt voor de hulp.
Hoeveel weegt een fiat 70-90 2wd standaard ongeveer?
Wie kan mij aan technische gegevens helpen,zoals klepspeling,olie type's,e.d.
Op onze fiat zit geen drukloze retour, maar die ben ik eigelijk wel nodig, voor de bodemketting van de opraapwagen. Kheb zegmaar 4 ventielen, en in 2 van de 4 zitten de knikdissel en de pickup met een electrisch regelblok, kan ik dan 1 van de andere 2 gebruiken als retour? Kheb het al geprobeerd, en dit lukt als ik de handle zegmaar neutraal heb staan. Is dit schadelijk voor de tractor of maakt dit nix uit?
Als ik de aftakas in wil schakelen begint de koppeling heel erg te crossen zegmaar, ik heb dan de koppeling van de aftakas en de rijkoppeling bijde "in". Heeft iemand een idee waardoor dit kan en hoe dit verholpen kan worden? Kheb het idee dat het steeds erger word.
Waar is eigenlijk het klokje boven de voorruit voor, en hoe werkt het, waar is die rode knop links voor en de zwarte rechts, is het gewoon een tijdsklok of iets? Hij staat altijd op 0:00 en dan knippert ie.
Alvast bedankt