We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 3000.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 3000, gezamenlijk zo'n 71.759 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Staat er ergens een uitleg hoe na te kijken en eventueel te vervangen
Dag allen,
De pen die ervoor zorgt dat het tandwiel dat de hydrauliekpomp van men ford3000 vast houd is afgebroken. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken wat voor pen het juist is ik had op de website van mycnhstore gevonden dat dit: pen (5/16x5/8) de pen zou zijn maar weet iemand wat het juist is of waar ik deze kan bestellen?
Heeft iemand een idee wat er mis is met mijn tractor.
Vanmiddag was ik de weide aan het maaien.
En viel hij ineens stil.
Na herhaaldelijk starten slaat hij niet aan.
Weet iemand waar ik het probleem moet zoeken.
diesel is er genoeg in.
Ik wil de oliepot met binnenfilter ombouwen met een adapterset. Origineel kost dit zo' n 200 euro.
Bij histoparts en anderen rond de 50.
Kan er zoveel verschil in zitten qua kwaliteit?
En welke olieflter hoort bij zo'n set?
Ik hoop dat de lekkage dan eindelijk voorbij is
We dachten dat hij dicht was, nw ring geplaatst. Testritje gisteren, geen druppel. Ik start hem vanmorgen en na een paar seconden loopt het olie eruit bij de rubberring langs.
Rara hoe kan dat?
Hoi allemaal
ik heb recent een ford 3000 gekocht met een kleine diesel lekkage deze heb ik verholpen en heb gelijk de verstuivers vervangen maar de nieuwe verstuivers lekken weet iemand hoe ik dit op kan lossen
Beste,
Ik ben een Ford 3000 in orde aan het zetten voor een kennis waarvan geen enkele hydraulische functie werkte (trekker stond reeds 4 jaar buiten)
De trekker is uitgerust met een oliepomp linksvooraan, aangedreven door de startkrans van de motor. Ik heb de filter vernieuwd en olie op peil gebracht en de hef werkt nu terug. De frontlader daar in tegen krijg ik nog geen beweging in. De drukleiding van de frontlader is aangesloten onder de stoel op het hefdeksel. Daar zit een stuurschuif die je volgens mij in 3 standen kan bedienen.
Als de schuif helemaal ingeschoven is kan ik de hef bedienen, op de 2 andere standen kan ik de hef niet bedienen maar komt er geen olie uit de drukleiding die naar de frontlader gaat. Deze drukleiding heb ik al eens gedemonteerd van het hefdeksel maar zonder resultaat als ik de stuurschuif op verschillende standen.
Heb ik iets over het hoofd gezien waardoor ik hier geen olie/druk heb op deze leiding? De hefinrichting werkt goed ook met gewicht gemonteerd in de hef.
Ikzelf werk dagelijks aan Fiat tractoren en dit is de eerste kennismaking met een Ford, dus de werking van deze trekker is mij onbekend. Is er ergens een hendel of knop die in een andere stand moet staan? Of is er ergens een gekend probleem die ik moet nakijken?
Alvast bedankt voor de reacties.
Hallo Ik ben een Ford 3000 BJ 1965 aan het restaureren, helaas is de toerenteller niet aangesloten, er bestaan 2 mogelijkheden deze op de alternator aan te sluiten mits adaptor, bij mijn staat er een Lucas alternator op maar veder geen gegevens, of op de motor aan te sluiten, maar weet niet waar, kan iemand mij verder helpen?
Hallo.
Ik ben bezig met het opknappen van een ford 3000.
De hef gaat langzaam omhoog en trilt.
Heb het filter na gekeken nieuwe olie er in en dat maakte geen verschil.
Nu ben ik verder gaan zoeken en er achter gekomen dat de hydroliek pomp niet in orden is.
Er zijn 2 pinnetje in de kop van de hypotheek pomp afgebroken en daardoor blijven de veertje en kogeltjes niet op zijn plaats.
Wat is nu een goede betaalbare oplossing?
Het mooiste is een nieuwe of gebruikte kop maar waar vind ik die?
De oude kop is dat te maken?
Was al aan het denken om gaatjes te boren en draad te tappen en draadeinden er in te draaien.
Of gaatjes boren en dan een gehard staafje er in te slaan/lijmen.
Iemand een goed idee of het er iemand toevallig nog een goede kop liggen?
Hallo.
Ik ben bezig met een ford 3000 te kopen en wil graag weten of die de originele motor heeft.
Hij is van 1970 op de motor staat t4 en heeft een cav roterende pomp.
Onder de olie filter zit in grote inbusdop in plaats van een vriesdop zo als bij mijn andere ford.
Kan dit de originele motor zijn?
Wat zegt de type aanduiding t4?
Na het opnieuw aankoppelen wil de voorheffing niet meer omhoog komen. Voor zover wij hebben kunnen zien werk de hydrauliek wel. Graag zie ik de wat hulp tegemoet om de heffing weer te kunnen manoeuvreren. Ford 3000 1968
Hallo iedereen,
Ik heb een Ford 3000 gekocht maar de pto doet wat raar. Wanneer ik deze wil inschakelen doet hij het rrrrrrr geluid. Waardoor ik hem moet opzetten wanneer de motor stil staat en hem daarna starten. En ja, u zal misschien denken de koppeling indrukken dat doe ik wel maar nu vroeg ik me af kan het daaraan liggen? Hoe stel ik deze net af? Ik heb hem al een beetje bijgeschroeft zo waar de stang van de koppeling naar de pedaal vertrekt. Maar dit lijkt niet voldoende. Heel af en toe krijg ik hem er wel in. Maar dat is zelden. In bijlage ziet u rechtse vinger waar ik hem al heb bijgerdaait-> (meer ingerdraait.) En links waar ik de koppeling beter kan laten pakken? Of hoe weet ik wanneer deze te los staat en zou kunnen slippen?
Hallo,
Ik ben bezig met het opknappen van een laadgraafcombinatie op een ford 3000.
De remmen waren slecht en bij controle bleek dat ze helemaal onder de olie/vet zaten. Vermoedelijk doordat de binnenste en buitenste achteras keerring aan vervanging toe is.
De as is er nu uit en daarmee kan ik de binnenste keerring vervangen.
Om de buitenste keerring te vervangen moet de grote moer (70mm / 2"3/4) van de as los gedraaid worden. Iemand in regio zuidholland (rockanje) die daar een passende sleutel voor heeft liggen?
Of andere truuks om deze los te halen? 70mm dop bestellen en zelf wat op lassen kan ook..
De stuurbekrachtiging op deze Ford 3000, geleverd als Whitlock 306 werkt niet meer. Daarnaast is de uitvoering en type voorwielophanging niet zoals bij een normale 3000. Normaal gesproken is de stuurbekrachtiging vanaf het stuur richting pomp aangesloten maar dat is hier niet het geval.
Iemand die de voorwielophanging herkend en/of weet hoe de werking van deze stuurbekrachtiging werkt? Er zit behoorlijk veel speling op het stuur en aan de rechterkant zou er eigenlijk een bus tussen maar zonder te weten welk type ophanging het is, maakt het zoeken naar de juiste onderdelen wat lastig.
De stuurbekrachtigingspomp ga ik er eerst maar eens afhalen en kijken of alles er nog goed uitziet.
De ford 3000 motor is geheel reviseerd, doch rookt behoorlijk , en een zeer hoog brandstof verbruik, de brandstofpomp is niet gerevisserd , verstuivers wel vernieuwd.wat is de oorzaak ?
Hoi, mijn ford 3000 stuurt nogal zwaar
Vandaag eens goed gekeken en mij viel het volgende op, boven is er ruimte en onder loopt het tegen het wiel aan.
Wat is hier de oorzaak van, en natuurlijk nog belangrijker, hoe maak ik dit weer goed?
Dag, ik heb een Ford 3000 bouwjaar 1968. Toen ik deze trekker kocht was de veiligheidsschakelaar (startbeveiliging) kortgesloten zodat je de trekker altijd kunt starten, ook als hij in de versnelling staat. Ik wil dit weer in originele staat terugbrengen en heb een nieuwe veiligheidsschakelaar en een nieuwe kabel besteld. Bij de montage viel mij op dat de schakelaar in ingedrukte stand contact maakt. Volgens mij heb ik een schakelaar nodig die contact maakt als de schakelaar niet is ingedrukt. Weet iemand of er zo'n schakelaar bestaat? Histoparts heeft 3 schakelaars die alle drie contact maken als ze zijn ingedrukt. Of zie ik iets over het hoofd?
Wie weet de aansluitingen van het contactslot ford 3000 pin 2 is een dubbele 1ervan zit een kabel aan maar weet niet waar die aangezeten heeft.
Ford 3000 contact slot aansluiten. Nr 2 zitten 2 draden aan 1 ervan is ergens vanaf gegaan maar weet niet waar aan die moet worden aangesloten weet iemand dit misschien? Alvast bedankt vr groet Gerrit
Ik wil van mij ford 3000 klepsteelrubbers vervangen nu heb ik nieuwe gekregen van de dealer alleen de ouden zaten vast met een ijzer ringetje op de kop alleen de nieuwen gaan mee met de klepsteel weet iemand hier hoe het zit?