We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 4600.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 4600, gezamenlijk zo'n 83.984 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Goede middag allen.
We zijn bezig met het dichten van een lek, en verder in orde stellen van een Ford 4600, elektrisch en mechanisch.
Nu hebben we ook nog gezien dat de plaat, bovenop de versnellingsbak in olie is. Niet overdreven, maar terwijl we bezig zijn, toch proberen op te lossen.
De olie komt precies niet van tussen de plaat, maar begrijp niet vanwaar deze komt. Zou er via de polen olie ontsnappen, want daar zit er geen dichting tussen. Of zou er olie kunnen ontsnappen via het contact.
Bedankt voor de reacties.
De motor van mijn Ford 4600 koelt tijdens het rijden voldoende. Maar wanneer de trekker na het rijden een poosje stil staat en stationair draait gaat de naald van de temperatuurmeter naar het rode gebied maar gaat net niet in rood. Soms daalt de temperatuur weer iets om daarna weer te stijgen. Er is bij deze hoge temperatuur geen stroming in de radiateur waarneembaar maar het koelwater is bovenin behoorlijk warm maar onderin koel. Er is weinig tot geen druk in de radiateur.
Bij knijpen in de aan of toevoer komt de warme damp uit de vulopening. Met de meter op het dashboard heb ik een test uitgevoerd en zou bij verticale stand van de naald ongeveer 80-90 graden van het koelwater aangeven.
De radiator heb ik verschillende keren afgetapt waarbij er vuil roestig koelwater is afgetapt. Zou het kunnen zijn dat de koel poorten in de motor/radiateur zijn dichtgeslibd met roest of kalk waardoor hij slecht koelt. Zijn de dop en het niveau koelvloeistof in de radiator erg belangrijk?
Er is geen lekkage van radiateur of waterpomp en de radiateur is aan de buitenkant niet aangekoekt of vuil.
Mogelijk kunnen jullie mij enkele tips of een verklaring hiervan geven.
Alvast bedankt. Christian.
Iemand die weet hoeveel een ford 4600 weegt? Foto van de tractor hieronder.
Ik ben op zoek naar een dubbel hydrauliek blok voor mijn Ford 4600. Nu heeft Histoparts een ventielblok op de website staan art nr H28837, 1 x ventiel dubbelwerkend
1 x ventiel dubbel / enkel werkend. In de beschrijving staat dat deze toepasbaar is Ford 2000, 3000, 3600,. Nu is mijn vraag past deze ook op de Ford 4600. Of is er iemand die zo'n soort ventielblok in de aanbieding heeft?.
Goedemiddag,
Een kennis van mij heeft een Ford 4600. Nou is deze door omstandigheden zonder olie komen te staan, en maakte ineens een klapperend geluid. Heeft iemand ideeën waar het eerste naar te kijken?
We horen het graag.
Mvg,
Van Ford 4600 die ongeveer 3 maanden stil heeft gestaan werkt opeens de besturing niet meer
Kan dat liggen aan een ventiel onder het stuur of is de pomp kapot. Wie heeft hier ervaring mee?
Kan er in mijn Ford 4600
Motorolie 10W-40?
Hallo,
Ik heb een ford 4600 die op kenteken geregistreerd moet worden.
Kan ik met mijn Chassis nummer het bouwjaar achthalen?
A315766
Mijn brandstoftank is gelast door de vorige eigenaar.
Ik wil de tank graag opnieuw spuiten dan is het mooiste als deze er geheel uit gaat.
Iemand ervaring mee om brandstoftank eruit te halen. Dashboard moet er ook uit neem ik aan
Beste allemaal,
ik ben opzoek naar een werkboek van een ford 4600 het liefst op papier want een cdrom kan ik niet meer afspelen.
ik hoor graag van jullie.
Hallo
Hierbij wil ik een beroep doen op diegene met de kennis van het hydrauliek systeem van een ford 4600.
Het volgende is het probleem waar ik tegen aan loop.
Nu wil ik een extern stuurventiel aansluiten op mijn ventielenblok voor de voorlader.
Nu dacht ik ik heb drie aansluitingen, 2 gaan naar de achterkant van de tractor voor en kieper enz en 1 is nog vrij dus ik dacht daar kan ik hem op aansluiten.
Maar helaas dat werkt niet.
Dus nu is mijn vraag wie weet een oplossing om dit voor elkaar te krijgen en waar dient de derde aansluiting voor.
(Ben zelf niet heel erg thuis in de tractor techniek)
Zie foto voor ventielen blok.
Heeft iemand een werkplaatshandboek van een ford 4600 motor?
Ik zag vandaag een foto van een ford 5000 met 18.4 R34 banden, passen deze ook onder een Ford 4600? Zo niet, wat is het beste alternatief? Het liefst zo groot mogelijk en mooi breed.
De velgen die er nu op zitten zijn 8-gaats dichte velgen
mvg Jort
Ik ben bezig met het opknappen van een Ford 4600, nu heb ik de achterbrug helemaal lekvrij alleen de hydrauliekpomp begint steeds weer te lekken.. De olie stroomt er uit terwijl ik er originele pakking tussen heb zitten.. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Het komt achter de klep vandaan en niet uit de stop! (zie foto) Ik heb nu 1x met de originele pakking geprobeerd en 1x met vloeibaar maar beide geen goed resultaat... Ik hoop dat iemand hier weet wat ik er me moet!
Alvast bedankt!
Mvg Hidde
Hallo,
Ik heb een vraag over de achterbrug, ik heb olie op de versnellingsbak zitten maar nu moet ik de achterbrug nog vullen. Weet iemand waar de vulstop van de achterbrugolie van de ford 4600 zit?
Gr Hidde
Is een 3 delige hefmast ( afkomstig van heftruck ) niet te zwaar voor mijn Ford 4600?
Ben op zoek naar de juiste lengte van een topstang voor mijn Ford 4600.
Ik weet dat het een cat. 2 moet zijn met een kogelkop van 25,4mm maar er zijn verschillende lengtes verkrijgbaar.
De brandstofpomp van mijn Ford 4600 lekt brandstof aan de bovenzijde van de pomp bij de gashendel. (zie rode druppel op foto). Is dit makkelijk te verhelpen?
Graag wil ik de richtingaanwijzer op het dashboard demonteren.
Kan iemand mij zeggen hoe deze is te demonteren. Er zitten aan de zijkant twee schroefjes (rode pijlen) maar hiermee is hij niet te demonteren. Zit er aan de onderzijde ook nog een bevestiging?
Het rubber onder de verlichtingsunits op de spatborden is oud en bros geworden. Weet iemand of die los te bestellen zijn......