We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 4610.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 4610, gezamenlijk zo'n 163.273 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Ga de joint de cultussen van Mijn ford 4610 serie 2 van het bouwjaar 1988 vervangen.
Maar zou moeten weten op welke momenten de vijzen van de cullasse vast getrokken moeten worden.
Alvast bedankt
De twee rechter hydrauliekventielen van mijn ford 4610 lekken naar mijn mening teveel olie en dat wil ik graag oplossen. Het is de versie waarbij een handel gebruikt wordt om de slangen aan te sluiten en los te koppelen. Mijn vragen:
1. Is het "vrouwtje" van dit ventiel er uit te draaien (tang erop??) en kom ik dan bij afdichtingsringen uit? Ik zie geen schroefdraad waar het vrouwtje het huis in gaat en er is ook geen sleutel op te zetten. Daarom mijn twijfel.
2. Als de "vrouwtjes" er uit kunnen, kan ik dan gewoon de linkerset en de rechterset verwisselen? Immers de linkerset wordt zelden gebruikt en lekt niet.
3. Als er een grotere revisie nodig is, is onderstaand setje van histoparts daarvoor bedoeld en geschikt?
Heeft iemand andere tips om dit op te lossen?
Pieter
Wat is bouwjaar van 4610 (smalspoor) met serienummer B416451. Alvast veel dank
Ik wil de motorolie vullen maar weet niet waar.
Er zit geen vuldop op de kleppendeksel
Maar wel naast de brandstofpomp.
Als je in deze opening kijkt zie je een tandwiel. Moet hier de motorolie in?
De fort start vlot en draaid ook goed.
Maar na ongeveer 1 km van huis loopt het toerental sterk terug en houd de trekker in.
De gang gaat er uit, net alsof de remmen er op staan.
Niet meer vooruit te branden.
Ik stop dan en laat de motor ongeveer 2 minuten stationair draaien, en kan dan zo weer verder rijden.
Probleem blijft dan ook weg.
Wat is er aan de hand?
Mijn Ford 4610 maakte vandaag een gierend geluid terwijl de motor loopt. Dit geluid kwam ergens onder de motorkap vandaag, aan de zijde van de cabine.
Als het contact wordt aangezet begint dit geluid al. Bij contact uit is het geluid weg. Het klinkt alsof er een pomp blijft lopen.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik ben op zoek naar een vooras van een 4610, heeft iemand nog iets liggen, of weet iemand waar ik eentje kan kopen hoor het graag.
Gr Raoul
Bij een ford 4610 met Qcab hebben we een probleem met de hefinrichting
Als je met een machine in de hef,in dit geval een weidesleep,de hef hendel omhoog doet,tilt de hef weinig
De sleep word bij stationair toerental iets geheft,bij vol toeren geven heft de hef wel langzaam door
Bedien ik een hydroliek hendel,dan schiet de hef omhoog bij stationar toerental,met snelheid zoals het hoord
De regelknop van de flow heb ik ook al versteld,maar heeft er iets invloed op.
Er zijn 2 hefpompen in de transmissie en op het koppelingshuis.
Hydroblokken zitten achterop,bediend door stangen
Ik heb een Ford 4610 II met voorlader die is aangesloten op 2 dubbelwerkende ventielen. Het ventielenblok met hendels zit voor onder de stoel. Nadat ik de voorlader heb gebruikt om wat te verplaatsen, werkt de hydrauliek van de voorlader en hefinrichting ineens heel traag. De olie is op peil. Kan een overdrukventiel zijn blijven hangen, waardoor hij niet meer voldoende druk kan opbouwen of zou de pomp ineens versleten zijn? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb gezocht naar het Vin nummer van m'n Ford 4610 2wd van 1986/1987, maar omdat ik niet weet wat en waar ik precies moet zoeken kom ik er niet uit.
Kan iemand aangeven waar dit precies is ingeslagen op het chassis, en uit hoeveel cijfers/letters bestaat dit kenmerk?
Pieter
Ik heb van mijn 4610 inmiddels al 2x de toerenteller aandrijving vervangen in 4 maanden tijd.
Elke keer breekt de kabel terwijl de toerenteller kabel gewoon heel blijft
Alles draait soepel, kan nergens weerstand ontdekken dus daar zit het niet in.
Is dit een kwalitatief probleem of heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik wilde het peil van de transmissie olie controleren bij een Ford 4610 met synchro versnellingsbak. Volgens de handleiding zou er zich in het deksel van de versnellingsbak een peilstok moeten bevinden, maar op die plek zit een kunststof stop zonder peilstok.
Histoparts biedt wel peilstokken aan voor de 4610.
Iemand hier ervaring mee? Het lijkt er niet op dat iets afgebroken is en dat de stop origineel is.
Hallo,
Momenteel ben ik op zoek naar banden. Velgen heb ik al. Ik twijfel tussen 540/65r34 en 520/70r34. Ik ben bang dat ik bij de 540'ers nog te veel ruimte heb onder het spatbord waardoor het er eigenlijk niet uitziet. 520'ers zijn dan een goed alternatief. Echter zijn de 540'ers van het type multibib bij michelin en de 520'ers van het type omnibib. Wat is nu werkelijk het verschil? Ze gaan gebruikt worden voor trekkertrek dus de voorkeur gaat uit naar een soepele band.
Hallo beste,
Ben sinds kort in het bezit van een Ford 4610 gen 2 en was nu benieuwd naar het bouwjaar ervan. Het chassisnummer in het neusje is B417100. Mvg
Ik zoek het goede kleur nummer of naam voor de blauwe verf?
Of voor Kramp de juiste keuze (aangegeven nummers zijn voor de 1L blikken):
(510008KR) Ford Blauw / (511008KR) Fordson Blauw / (5253208KR) Fordson Blauw Vintage shade / 523408 KR (Fordson Empire Blauw)
Opm; veel mensen gebruiken 510008KR Ford Blauw maar deze is (of valt erg) donker.
Ik zou nieuwe lampjes willen steken in het dashboard want enkele zijn zwart. Weet iemand welk vermogen deze lampjes moeten hebben? Voor verlichting toerenteller en controle lampje olie/lucht zal wel niet zo nauw steken zolang het niet te warm wordt en de boel begint te smelten maar het lampje dat de veldspoel van de alternator moet bekrachtigen is wel belangrijker lijkt me. Ik kan het niet meer aflezen van de lampjes die er nu in zitten. Ik heb lampjes gevonden van 5W maar op internet zie ik dat deze ook bestaan in 2W en 3W.
Ik heb de serienummers van mijn tractor (Ford 4610N '83) gecontroleerd en kan alle nummers terugvinden behalve deze van de motor. Of misschien komt het nummer niet meer overeen met het nummer op de sticker onder de motorkap. Ik zie op de motor een nummer rechts onder de starter, net boven de karter. (zoals op foto) maar op het kenplaatje staat 736445 3K08. Of moet ik ergens anders zoeken op de motor? Iemand ervaring hierin?
Help,
Heb een Ford 4610 gekocht. Nu blijkt dat 1e en 2e versnelling niet werken. 3e en 4e versnellingen werken wel goed. Wat is het probleem ?
Alvast bedankt, Hans
Help,
Heb een Ford 4610 gekocht. Nu blijkt dat 1e en 2e versnelling niet werken. 3e en 4e versnellingen werken wel goed. Wat is het probleem ?
Alvast bedankt, Hans
Wie heeft er documentatie van een Ford 4610.
Ik heb helemaal niets, behalve de tractor, en dat is toch wel onhandig.
De startbeveiligingsschakelaar van mijn ford 4610N ('83) werkt niet meer. Is momenteel uitgeschakeld. Ik zou deze willen vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Versnellingen staan aan stuur. Dashboard is er reeds af, stangen tot aan deksel van gearbox is ook gedemonteerd. Is het moeilijk om dit deksel na demontage weer correct te plaatsen (pennen in de bak?). En het contact zelf, kan je daar dan makkelijk aan?
Ik heb een lekkage aan de hulpcilinder van de hef. Hoe is deze keerring/afdichting hiervan te vervangen? Moet de "kop" dan van de cilinder worden geschroefd, en komt dan het binnenwerk los uit de cilinder? En de tweede vraag: waar kan deze afdichtingen online het beste bestellen? Bijgevoegd een paar foto's van de andere, niet lekkende cilinder.
Hallo,
Weet er iemand een adres waar ik een goedwerkende spelingsvrije kachelmotor kan kopen van een ford 4610 gen 1 met lp cabine? Of misschien heeft iemand nog wat liggen?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Björn
Ik zoek wat info over trekkertrek met een Ford 4610. Welke bandenmaat en merk zou goed zijn voor de zandbaan hier in België en alle andere info is altijd welkom. Mvg. Wouter
Ik zoek wat info over trekkertrek met een Ford 4610. Welke bandenmaat en merk zou goed zijn voor de zandbaan hier in België en alle andere info is altijd welkom. Mvg. Wouter
Ik heb een Ford 4610 (N) gekocht. Tractor is in vrij goede staat maar er is wat speling op het stuur. Als je op de weg rijdt is het moeilijk mooi recht te rijden. Als je wil bijsturen merk je dat er wat speling is alvorens de wielen reageren. Ik heb al gecontroleerd of er speling is op stuurstang en fusee pennen maar dat ziet er allemaal goed uit. Probleem zit in het stuurhuis. Tractor heeft stuurbekrachtiging maar de cylinder zit in het stuurhuis (dus niet langs de motor zoals je soms ziet). Iemand ervaring met dit probleem?
Hallo,
Laatst was ik op de plaatselijke trekkertrek met een mede ford rijder in gesprek. Hij legde uit dat ik uit mijn trekker meer vermogen kon halen door het inspuitmoment te vervroegen met 3 a 4 graden. Ik weet hoe ik dat moet doen, dat is het probleem niet. Mijn vraag is meer hoe dat dit nu precies werkt. Wanneer je het inspuitmoment vervroegd zorg je toch juist dat de compressieslag iets korter duurt? Je spuit ook niet meer brandstof in in principe. Misschien heeft het te maken met dat de compressie hoger word bij een vroeger inspuitmoment? Hoop dat iemand me uit kan leggen hoe het zit. Voordat ik aan de trekker ga prullen wil ik namelijk eerst weten wat er nu precies gebeurd. Alvast bedankt.
Waarschijnlijk moet het hele dashboard en stuur eraf.of is er een andere manier om dit te kunnen vervangen?
Hallo,
bij een Ford 4610 gen I wil ik de keerring vervangen van de aftakas. Hoe kan ik deze er uit krijgen? Moet de hele as er uit of kan dit zonder het demonteren van de as?
Ik zie graag een reactie tegemoet.
Groet,
Robin
Hallo,
Weet er iemand welke versnelling ik het beste kan pakken op een zandbaan? Zelf dacht ik aan zijn 2 of 3 laag. Ook zoek ik nog een set 540/65r38 met Ford velg. Alvast bedankt.
Mvg, Björn
Hallo Tractorfans,
Hier een vraag om mijn Ford 4610 van bouwdatum 11 september 1985 geschikt te krijgen voor een oldtimer/youngtimer evenement.
Hij is tweedehands gekocht, zijn geschiedenis is mij niet bekend. Er zitten stickers op de motorkap van gen. 2, maar deze zijn over andere stickers heen geplakt, zo te zien van gen. 1. Alleen naast de neus zijn de platen wel blauw en er zitten stickers op met de romeinse 2.
Wie weet of er op deze bouwdatum nog gen1 of reeds gen 2 werd geproduceerd?
Goedemorgen, wij zijn in het bezit van een leuke ford 4610. Vanaf het begin werkte de verlichting al mondjesmaat wel of niet.
Nu besloten om de achterlichten te vervangen ivm omdat alles gewoon op en kapot is. Gisteren de oude gedemonteerd en de nieuw aangesloten. De verlichting blijft helaas branden,knipperlicht werkt niet- ook niet in voor of aan het stuur in de cabine. Wanneer je de rem intrapt gaat alles uit. Kabeltjes zijn correct aangesloten-wisselen hierin gaf niet het gewenste effect.
Linksachter doet het niet meer nu. Rechtsachter doet het wel maar geeft ook alleen constant licht.
We hebben geprobeerd te kijken of dit in de zekeringen zit. Wellicht dat we daar iets kapot gemaakt hebben. Wel valt op dat de zekeringhouders erg geoxideerd zijn en dat er 2 zekeringen missen.
Wellicht kan iemand mij helpen aan een aansluitschema van de zekeringen zodat we zeker weten dat die allemaal goed zitten.
Voor doen de kipperlichten helemaal niets meer en hebben het tot voor kort wel gedaan.
We zijn beginnend hobbyist en zouden het leuk vinden om het zelf te proberen. Mocht dat niet lukken dan moet het maar door een mechanisatie bedrijf gebeuren. Alleen als je het zelf niet probeert gaat het nooit lukken natuurlijk.
Hallo,
Ik ben benieuwd wat een gereviseerde cav diesel pomp voor de Ford 4610 kost, en waar ik deze eventueel zou kunnen kopen.
Alvast bedankt.
Hallo, Ik heb een Ford 4610 (1984) waarvan de brandstofpomp behoorlijk lekt.
Welk revisiesetje kan ik hiervoor bestellen?
En heeft iemand ervaring met het vervangen van de pakkingen, etc....
Dag allen.,
Thuis hebben we een Ford 4610. Met een Sekura LP cabine zie mijn foto's . Maar nu werkt het zwaailicht en enkele andere lichten niet meer. Om dit te kunnen herstellen moet ik bij het bovenste "dashboard " geraaken. Moet ik hiervoor gewoon die 4 bouten van het dak lossen en het dak eraf halen of hoe zit dit nou? Ik heb dit al geprobeerd maar alleen de 2 achterste komen los . De 2 voorste draaien gewoon door
Heb hier 2 ford 4610 staan, 1 2 wd en 1 fwd, de 2 wd heeft een zgn spaghetti bak en de fwd een H bak.
De laatste heb ik vorig jaar gekocht, en die gooide afgelopen week de versnellingsbak olie er uit via een gat naast de schakelstangen boven op het versnellingsbakdeksel.
Nu zou daar mogelijk een peilstok in horen volgens 'deskundigen', echter de geleverde peilstok die er in zou horen past niet, en het aangegeven peil kan eigenlijk ook niet kloppen want dan zou de bak nagenoeg droog staan.
Heb dit bij de 2 wd nog nooit gehad, iemand een idee?
Kan ik de cabine van een ford 4610 weghalen ?
Hoe ? Moet er veel verandert worden ???
Goeiedag ik heb een vraagje ik heb een Ford 4610 maar de radio deed het niet meer nu heb ik de radio en de box er uitgehaal maar heeft iemand enig idee wat voor radio ik er weer in kan doen?
Graag gedaan alvast.
Ik ben opzoek naar een werkplaatsboek van een 4610 met vierkante cabine. Gaat met name om de cabine techniek.
Hallo allemaal,
Ik was benieuwd of er hier mensen zijn die trekkertrek doen met een ford 4610 en of dat een beetje wil. Ook was ik benieuwd met welke banden jullie rijden en of jullie de pomp hebben opgeschroeft of niet. Foto's zijn natuurlijk altijd welkom!
Alvast bedankt.
Geachte TF leden,
Wie weet wat de service interval is voor de vetsmering van de nippel op het uiteinde van de achteras van een Ford 4610 gen.2 ?
Deze nippel staat niet in de handleiding van de gen. 1. en die van de gen.2 heb ik niet.
Wordt dit lager alleen nog met vet gesmeerd?
Ik weet dat ik het ook aan een dealer kan vragen, maar dit is ter lering en vermaak voor wie er ook naar zoekt.
Hallo mede TF-ers,
Het gaspedaal op mijn recent aangekochte Ford 4610 gen. 2 zonder cabine reageerd erg nerveus. Kalm een beetje gas (bij)geven of op een constant toerental houden in het veld, is praktisch ondoenbaar.
Nu heb ik reeds:
- een sterkere trekveer onder de treeplank gezet en daarvoor ook een vrijloop voor het handgas gemaakt,
- de gasstang van het binnenste gat op de gashevel van de (rotatie)brandstof-inspuitpomp verzet naar het buitenste gat, en het mechanisme voor het handgas en voetgas, onder de brandstoftank iets aangepast zodat deze de langere slag ook kan maken.
Beiden helpen wel iets, maar verreweg onvoldoende.
Het gaspedaal op de 1000 en 600 serie is wel goed te doseren en op 1 stand te houden. Deze "staat" op de treeplank, bij de 10 serie "hangt" het pedaal.
Is er iemand die het nerveuze reageren van het gas heeft opgelost bij handhaven van het hangende pedaal, of is het monteren van een staand pedaal met bijbehorend mechanisme een verreweg betere optie?
Hoi, mijn 4610 heeft last van ( het blijkbaar typische probleem van deze motoren ) een koelvloeistoflek binnen in de motor, net naast cilinder 2.
Mijn vraag is wat zijn de oplossingen en heeft iemand een idee van het kostenplaatje ?
Is het mogelijk om deze te laten uitboren en "liners" te steken?
Waar eventueel een nieuw "short block" te krijgen ?
......
Alle input is welkom
Hallo allemaal,
Ik weet het, er zijn al veel topics geweest over het opvoeren van een pomp. En ik heb veel van die topics bekeken en ben heel wat wijzer geworden. Maar toch heb ik nog een paar vragen.
Ik heb gelezen dat bij het opdraaien van een CAV pomp (de pomp op de 4610) gekeken moet worden naar de minimum en maximumslag. En dit snap ik redelijk goed, al moet ik de pomp nog openhalen voordat ik weet hoe het daar zit. Maargoed, nu de echte vraag: Het is een 3 cilinder en ik wil hem meer brandstof geven. Ik snap dat dit niet het beste zal zijn voor een 3 cilinder maar hoe ver kan ik gaan en is het niet extreem schadelijk? Ook wil ik weten of door het verdraaien van de slag niets ontregeld wordt qua timing. En als laatste vraag, hoeveel pk kan ik er goed uitkrijgen? (Standaard 63 pk)
En als jullie nu denken: Waarom willen mensen dit nou toch doen? Nou, ik vind het leuk om te sleutelen en te leren.
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij wat antwoorden kunnen geven.
Mvg, BroekieJD
Hallo, kunnen jullie vertellen wat het motortype van een Ford 4610 generatie 1 is? We zijn met de motor bezig en we willen dit weten omdat de koppakking wellicht lek is, of er is een cilinderbus gescheurd en/of geoxideerd of er zit een scheur in het motorblok. Welke van deze 3 komt het meest voor?
UPDATE - We hebben de carterpan gedemonteerd, en hebben druk op het koelsysteem gezet terwijl we er kokend water in hadden gedaan. Nu komen er 2 straaltjes water tussen de cilinderwand en de zuiger van de 3e cilinder vandaan.
We hebben de cilinderkop gedemonteerd en aan de koppakking is ook te zien dat hij hierdoor gelekt heeft.
Nu is de vraag aan jullie: Waar komen de meeste scheurtjes en/of gaatjes bij deze types in het motorblok voor?
Alvast bedankt.
Mvg, BroekieJD
Waar kan ik een vloerkleedje haalen voor onze ford
en hoe kan ik de brandstof pomp op schroeven
Sinds kort heb ik een Ford 4610, en nu werkt de hef niet goed. Als ik beide hendels bij de halve maan omhoog zet, dan gaat de hef maar een klein deel omhoog en doen de extra cilinders niets. Doe ik iets fout, of mankeert er iets aan? En waarom zitten er twee hendels?
Bij mijn Ford 3055 zit er maar eentje.
Ik dacht een voor de hef, en een voor de extra hef cilinders.
Wie kan mij helpen.
Bennie
Zoek een linker hefstang voor een 4610 (compleet). Waar te bestellen ?
Beste,
Weet u wat een goede bandenmaat is voor trekkertrek op een zandbaan voor een ford 4610?
Alvast bedankt.
De hef reageert niet meer op de positiehandel. De handel werd zwaar verstelbaar tot de hef er niet meer op reageerde en de handel vrij heen en weer te bewegen was. De dealer had geen ervaring met dit verschijnsel. Heb het hefdesel er af gehad. O-ringen vernieuwd en alle schuifjes nagekeken. Niets te ontdekken. Weer alles gemonteerd maar zonder resultaat. Welke heldere geest kan mij het euvel verklaren? (De buitenhydrauliek werkt gewoon).
Groeten,
Huib
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een Ford 4610 , de tractor heeft veel achterstallig onderhoud en heeft een koppeling reparatie nodig . Nu ben ik op zoek naar een Werkplaatshandboek , dus wie kan mij helpen .
Mayck
Wie kan mij aan een Werkplaatshandboek helpen voor een Ford 4610
Hoe lang moet je een bus ongeveer honen
Zit het luchtfilter van een ford 4610 alleen met een vleugelmoer vast? Of zit er nog iets anders in om hem vast temaken aangezien die van ons zo verschrikkelijk vast zit.
Hallo kan je de cabine van een ford 4610 eraf halen het is een fritzmeier met een rechte voorruit en zitten de spatborden vast aan de spatborden
gr tc dun vuile overal
Ik kan geen vetnippel vinden ????
Bij het aansluiten/opduk zetten van de hydroliek is er lekkage bij de pijl, heeft iemand enig idee hoe ik bij deze keerring kom?
Wie kan mij vertellen waar ik het bouwjaar terug kan vinden van een ford 4610.
Kan ik dat uit het chassisnummer halen ?
Alvast bedankt.
Wie weet waar ik een knipperlichtschakelaar voor een ford 4610 kan kopen/vinden. de ford/newholland dealers hebben ze niet op voorraad, en kunnen er ook niet aan komen. allen voor 480 euro maar dat is net gek zat.
wie kan me helpen?
Heeuj
de radio in men ford 4610 is kapot en ik wil er nu een auto radio in zetten die auto radio is 10 jaar oud en de ford is 26 jaar oud. nu is mijn vraag.
kan die auto radio ook in de ford?
gr jan
Hallo op het dashboard van mijn 4610 brand een rood lampje volgens mijn is die van de luchtfilters maar dat zijn bijna nieuwe, maar weet iemand waar dat 2e rooie lampje vanaf links onder het klokje betekend???
alvast bedankt mvg
Ik starte vanmorgen mijn ford 4610 en toen ik vol naar links stuurde maakte hij een soort waarschuwing geluid
ik denk dat dit met de stuurbekrachting temaken heeft maar weet iemand wat ermee aan de hand is rechts doet hij dit niet
We reden vandaag met onze ford en opeens kwam er rook uit(niet uit de uitlaat) en hij maakte een vreemd geluid. we hebben hem toen uitgezet en na een tijdje starte hij wel weer goed maar het vreemde geluid bleef.
wat kan hier de oorzaak van zijn?
mooiwar
Omdat er speling op de verticale vooras zit zou ik nieuwe bussen moeten steken
iemand hier evaring mee / foto s ??
alvast bedankt
Hallo
kun je een ford 4610 ook voor gloeien?
zo ja hoe?
mooiwar
Wat weegt een ford 4610