We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 4610.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 4610, gezamenlijk zo'n 169.823 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Afgelopen seizoen met maaien (PZ CM165) viel me ineens op dat hef wel erg veel speling had. Oké, gaten stabilistors etc. zijn uitgeslagen, maar toen zag ik dat linker heflat aan de trekkerkant naast de kogel zat: hij was uit de versleten bus gekomen.
Inmiddels alles uit elkaar gehaald om te kijken wat er te reviseren valt, maar dat lijkt tegen te vallen, omdat losse onderdelen niet beschikbaar zijn.
Iemand hier ervaring mee? Ik voel eigenlijk niets voor een paar namaak latten bij Histoparts...
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik ben op zoek naar een in hoogte verstelbare trekhaak Ford 4610 Gen2.
Kan iemand me hierbij helpen.
Hij gaat niet geleidig aan is daar iets aan te doen
Als dummy maar met genoemde trekker moet ik dat opgeven voor het RWD en de verzekering landbouwvoertuig.
Ga de joint de cultussen van Mijn ford 4610 serie 2 van het bouwjaar 1988 vervangen.
Maar zou moeten weten op welke momenten de vijzen van de cullasse vast getrokken moeten worden.
Alvast bedankt
De twee rechter hydrauliekventielen van mijn ford 4610 lekken naar mijn mening teveel olie en dat wil ik graag oplossen. Het is de versie waarbij een handel gebruikt wordt om de slangen aan te sluiten en los te koppelen. Mijn vragen:
1. Is het "vrouwtje" van dit ventiel er uit te draaien (tang erop??) en kom ik dan bij afdichtingsringen uit? Ik zie geen schroefdraad waar het vrouwtje het huis in gaat en er is ook geen sleutel op te zetten. Daarom mijn twijfel.
2. Als de "vrouwtjes" er uit kunnen, kan ik dan gewoon de linkerset en de rechterset verwisselen? Immers de linkerset wordt zelden gebruikt en lekt niet.
3. Als er een grotere revisie nodig is, is onderstaand setje van histoparts daarvoor bedoeld en geschikt?
Heeft iemand andere tips om dit op te lossen?
Pieter
Wat is bouwjaar van 4610 (smalspoor) met serienummer B416451. Alvast veel dank
Ik wil de motorolie vullen maar weet niet waar.
Er zit geen vuldop op de kleppendeksel
Maar wel naast de brandstofpomp.
Als je in deze opening kijkt zie je een tandwiel. Moet hier de motorolie in?
De fort start vlot en draaid ook goed.
Maar na ongeveer 1 km van huis loopt het toerental sterk terug en houd de trekker in.
De gang gaat er uit, net alsof de remmen er op staan.
Niet meer vooruit te branden.
Ik stop dan en laat de motor ongeveer 2 minuten stationair draaien, en kan dan zo weer verder rijden.
Probleem blijft dan ook weg.
Wat is er aan de hand?
Mijn Ford 4610 maakte vandaag een gierend geluid terwijl de motor loopt. Dit geluid kwam ergens onder de motorkap vandaag, aan de zijde van de cabine.
Als het contact wordt aangezet begint dit geluid al. Bij contact uit is het geluid weg. Het klinkt alsof er een pomp blijft lopen.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik ben op zoek naar een vooras van een 4610, heeft iemand nog iets liggen, of weet iemand waar ik eentje kan kopen hoor het graag.
Gr Raoul
Bij een ford 4610 met Qcab hebben we een probleem met de hefinrichting
Als je met een machine in de hef,in dit geval een weidesleep,de hef hendel omhoog doet,tilt de hef weinig
De sleep word bij stationair toerental iets geheft,bij vol toeren geven heft de hef wel langzaam door
Bedien ik een hydroliek hendel,dan schiet de hef omhoog bij stationar toerental,met snelheid zoals het hoord
De regelknop van de flow heb ik ook al versteld,maar heeft er iets invloed op.
Er zijn 2 hefpompen in de transmissie en op het koppelingshuis.
Hydroblokken zitten achterop,bediend door stangen
Ik heb een Ford 4610 II met voorlader die is aangesloten op 2 dubbelwerkende ventielen. Het ventielenblok met hendels zit voor onder de stoel. Nadat ik de voorlader heb gebruikt om wat te verplaatsen, werkt de hydrauliek van de voorlader en hefinrichting ineens heel traag. De olie is op peil. Kan een overdrukventiel zijn blijven hangen, waardoor hij niet meer voldoende druk kan opbouwen of zou de pomp ineens versleten zijn? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb gezocht naar het Vin nummer van m'n Ford 4610 2wd van 1986/1987, maar omdat ik niet weet wat en waar ik precies moet zoeken kom ik er niet uit.
Kan iemand aangeven waar dit precies is ingeslagen op het chassis, en uit hoeveel cijfers/letters bestaat dit kenmerk?
Pieter
Ik heb van mijn 4610 inmiddels al 2x de toerenteller aandrijving vervangen in 4 maanden tijd.
Elke keer breekt de kabel terwijl de toerenteller kabel gewoon heel blijft
Alles draait soepel, kan nergens weerstand ontdekken dus daar zit het niet in.
Is dit een kwalitatief probleem of heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik wilde het peil van de transmissie olie controleren bij een Ford 4610 met synchro versnellingsbak. Volgens de handleiding zou er zich in het deksel van de versnellingsbak een peilstok moeten bevinden, maar op die plek zit een kunststof stop zonder peilstok.
Histoparts biedt wel peilstokken aan voor de 4610.
Iemand hier ervaring mee? Het lijkt er niet op dat iets afgebroken is en dat de stop origineel is.
Hallo,
Momenteel ben ik op zoek naar banden. Velgen heb ik al. Ik twijfel tussen 540/65r34 en 520/70r34. Ik ben bang dat ik bij de 540'ers nog te veel ruimte heb onder het spatbord waardoor het er eigenlijk niet uitziet. 520'ers zijn dan een goed alternatief. Echter zijn de 540'ers van het type multibib bij michelin en de 520'ers van het type omnibib. Wat is nu werkelijk het verschil? Ze gaan gebruikt worden voor trekkertrek dus de voorkeur gaat uit naar een soepele band.
Hallo beste,
Ben sinds kort in het bezit van een Ford 4610 gen 2 en was nu benieuwd naar het bouwjaar ervan. Het chassisnummer in het neusje is B417100. Mvg
Ik zoek het goede kleur nummer of naam voor de blauwe verf?
Of voor Kramp de juiste keuze (aangegeven nummers zijn voor de 1L blikken):
(510008KR) Ford Blauw / (511008KR) Fordson Blauw / (5253208KR) Fordson Blauw Vintage shade / 523408 KR (Fordson Empire Blauw)
Opm; veel mensen gebruiken 510008KR Ford Blauw maar deze is (of valt erg) donker.
Ik zou nieuwe lampjes willen steken in het dashboard want enkele zijn zwart. Weet iemand welk vermogen deze lampjes moeten hebben? Voor verlichting toerenteller en controle lampje olie/lucht zal wel niet zo nauw steken zolang het niet te warm wordt en de boel begint te smelten maar het lampje dat de veldspoel van de alternator moet bekrachtigen is wel belangrijker lijkt me. Ik kan het niet meer aflezen van de lampjes die er nu in zitten. Ik heb lampjes gevonden van 5W maar op internet zie ik dat deze ook bestaan in 2W en 3W.