We hebben helaas nog geen technische specificaties van de Power Major.
Er is één lid die 5 draaiuren ervaring heeft met deze machine. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Hallo iedereen,
Ik heb de motor van mijn fordson volledig gereviseerd en wil hem nu opnieuw op de achterbrug plaatsen. Ik heb ook een van de twee koppelingsplaten vervangen van de dubbele koppeling. Ik heb een centerstift kunnen bemachtigen. Alleen weet ik niet hoe ik de koppelingsplaten moet centreren. Als ik de dubbele koppeling opnieuw in elkaar plaats(nog niet op het vliegwiel bevestigen) en alle bouten vast zet kan ik geen beweging meer krijgen in de koppelingsplaten. De dubbele koppeling eerst monteren op het vliegwiel, de platen centreren en dan vast zetten is geen optie want dan kan ik niet meer aan de bouten om de koppeling zelf vast te maken.
Geeft iemand hiermee ervaringen met dubbele koppelingen centreren?
Met vriendelijke groet
Sander Moeyaert
Hallo
Ik heb de motor van mijn fordson power major volledig gereviseerd en hij is nu terug in werkende staat. Ik heb nu enkel nog het probleem dat er olie tussen de kopplaat en de motor sijpeld. Ik weet niet hoe dit komt omdat ik alle normaal gezien alle nodige dichtingen heb vervangen. Is er iemand die hiermee ervaring heeft of die weet wat de oorzaak is van deze lekkage?
Met vriendelijke groet
Sander Moeyaert
Beste topicers,
Wat is de juiste klepspeling van een 6 cilinder 590e motorblok?
Ik dacht 40 inlaat, 30 uitlaat. Maar wil het zeker zijn.
Groeten Vincent
Hallo allemaal,
Ik heb de Fordson na een tijd weer uit de schuur gehaald.
Bij toeval hoorde ik een tik bij de brandstofpomp.
Er zit een tik in de eerste verstuiverleiding, niet heel hoorbaar maar als je het weet hoor je het wel, het is vooral voelbaar als je de leiding vast pakt.
Ik heb de verstuivers getest en op +- 190 bar gezet. Dit heeft niet geholpen. Ook heb ik eens de perskleppen gewisseld, maar het tikken blijft bij cilinder 1.
Zit er iets in de pomp niet goed of is het de verstuiver?
Trekker loopt overigens goed en de verstuiver doet naar mij idee goed mee.
Ik hoor het graag!
Hallo,
Ik ben bezig met een forsdson power major.
Ik zal even in het kort vertellen wat er aan gebeurd is.
- Motor geheel gereviseerd
- brandstofpomp van 3 pompen 1 goede gemaak, daarna naar een revisiebedrijf gebracht die alle plunjers onderling de afgifte heeft afgesteld zodat ze allemaal evenveel inspuiten en bij de juiste pomp graden.
De motor loopt inmiddels weer, maar nog niet helemaal zoals het hoort.
Als ik de gasklep op het inlaat spruitstuk dicht doe zou hij vacuum moeten zuigen aan de achterkant van het membraam op de brandstofpomp, waardoor deze de regelstang terug zou moeten trekken.
De regelstang word wel terug getrokken, maar niet ver genoeg naar mijn idee.
-membraam is heel, is niet vernieuwd, maar ziet er op het oog goed uit.
- de 2 leidingen van inlaatspruitstuk naar vacuumregelaar gecheckt, deze zijn dicht, misschien dat de messing knelkoppeling valse lucht zou kunnen lekken?
het lijkt erop dat de de lucht wel verminderd word, maar de brandstof niet (genoeg) verminderd.
'stationair' loopt hij ook slecht, en al een keer vuurwerk in de uitlaat gehad (knal van de naverbranding)
Het maximum toerental is ook heel hoog, zit zelf er aan te denken om de bedieningsvork van de regelstang een stukje op te schuiven, dan krijgt hij zowel stationair als volgas minder brandstof.
Welke Ford specialist heeft hier een antwoord op?
Ik heb sinds kort een Power Major voor de kleine werkzaamheden hier op de boerderij.
Nu is de bedoeling dat we hier ook de weides mee gaan maaien en nu ben ik benieuwd wat de maximale maaibreedte de power Major aankan.
Kan er bv. een trommelmaaier aan van 186 breed, of is dit te groot?
Hoor graag jullie ervaringen.
Groet, Egbert
Hallo iedereen
Ik heb onlangs een Fordson Power Major van 1960 gekocht. Bij de aankoop liep deze prima als hij in gang getrokken werd. Nu we een batterij en gereviseerde startmotor geplaatst hebben wil deze niet meer starten. Een paar dagen geleden hadden we hem wel even gestart gekregen met startpilot maar hij viel na een paar minuten uit.
Nu heb ik ontlucht tot aan de branstoffilter (deze is nieuw) en tot aan de brandstofpomp. Maar we merken dat er geen brandstof komt tot aan de verstuivers. De plunjers zijn nog prima en niet vastgeroest.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Mijn Fordson power major heeft heel weinig hefkracht. Een lege grondbak kan hij tillen, maar zodra er iets inzit al niet meer. Nu zit er schone olie op, is het filter onderin schoongemaakt en zitten er nieuwe rubber ringen om de leiding vanaf de pomp naar de hefdeksel. Is er iemand met een idee waar dit aan kan liggen?
Hallo, ik heb op mijn power banden met de maat 12.4 x 36 zitten. Nu wil ik graag wat bredere banden maar ik wil ze liever niet kleiner. Nu kan ik 15 x 26 kopen (50cm breed) maar volgens mij zijn die toch een stuk lager? de verkoper zegt 147 hoog maar dat kan ik me haast niet voorstellen aangezien die van mij 140 hoog zijn.
K heb een ford power major opgeknapt. bijna dan want k loop tegen een probleem aan. k heb voordat k hem het voor de 1ste keer starte motorolie druk sensor eruit gehaald olie erin gepompt totdat het oliepeil steeg daarna starten zonder aan te laten slaan oliedruk lampje ging uit maar geen olie bij de tuimelaars k heb hierna tuimelaaras as er afgehaald ma alle olie kanalen zijn schoon wie kent dit probleem? Gr rob
Ik kan een fordson power major kopen met volgende probleem de verkoper dengt dat het het darmke is Da niet goed aangespannen is .
Water lek zie foto .
vermoedelijk komt het van de waterpomp hoeveel kan dit kosten ?
En wat zou het kunnen zijn ?
Beste mensen,
Nu ik m’n trekker bijna klaar heb zit ik helaas met een probleem... Destijds heb ik de originele koppeling om geruild voor een gereviseerde, dit omdat de platen versleten waren. Maar na een stuk gereden te hebben merk ik dat hij hem door de koppeling heen trekt, blijkt dus achteraf te zwak te zijn voor een 6 cilinder... Puur omdat er een originele in zat dacht ik dat dat wel weer kon... Nu is mijn vraag, zijn er mensen die ervaringen hebben met de koppeling van Histoparts? Is die wel geschikt voor een 6 cilinder?
Hallo ik wel een fordson pwoer major kopen, heeft deze een dubbele koppeling? Alvast bedankt
Bij mijn Power major heb ik in elke versnelling een ratelend en knarsend geluid in de versnellingsbak, is er iemand die weet wat dit zijn kan?
Ik las bij eerdere topics dat het tandwielen in de bak zijn kan, alleen hadden deze personen het maar in 1 of meerdere versnellingen...en volgens mij niet allemaal.
Hallo,
Bij de brandstofpomp van mijn power major zit onderin een leiding(op de foto wijs ik m aan), denk voor overdruk. Nu staat de trekker een paar week stil maar toch blijven er de hele tijd druppels diesel uitvallen. Is er iemand die enig idee heeft hoe dit kan en waar het aan kan liggen?
Hallo allemaal,
Onder mijn Power major zitten de orginele 30 inch wielen met 18.4r30 banden. Ik moet nieuwe banden monteren maar ik zou graag wat bredere banden willen op deze velgen.
Ik wil graag de zelfde hoogte houden van de 18.4 maar dan dus wat breder. Welke maat kan ik het beste nemen? Bedankt alvast!
Weet iemand van hier waar t dashboard van een power major moet zitten, boven of beneden?
is dat afhankelijk van het bouwjaar. kan nergens vinden waar het nou moet zitten.
alvast bedankt
Beste leden hoe word de brandstof pomp van een Pouwer major gesmeerd doet hij dit via de diesel of zit er ergens een olie plug op de pomp
Hallo,
Zoals jullie misschien wel gezien hebben ben ik bezig met het restaureren van een Fordson Power Major 6 cilinder. Nu wil ik hier ook graag nieuwe achter banden op gooien of goede gebruikte. Er zit nu 18.4-30 onder. Ik zal graag wel wat breder/hogere banden willen op de originele 30 inch velgen. Wat is de grootste/breedste maat hiervoor? Heb evt ook wel interesse is een complete set velgen met brede/hoge banden.
Wie weet wat de aanhaal momenten zijn van een fordson power major uit het jaar 1960
ik moet het weten van de kop en de krukas en drijfstangen