Fordson Power Major

Foto’s
475
Video’s
20
Topics
61

Documenten

Trekkertest

4 pagina’s, 7.37MB

Informatie over de Fordson Power Major

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de Power Major.

Ervaring

Er is één lid die 5 draaiuren ervaring heeft met deze machine. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »

Net aangeschaft. Ook breed inzetbaar met goede hef, trekhaken voor, onder en boven; dd aftakas. Moet nog e.e.a. aan gebeuren.
Pluspunten
Start direct zonder gloeien. Veel power onderin. Degelijk.
Minpunten
Lekt olie bij achterwiel. Lekt brandstof bij opvoerpomp. Blaast water eruit, oorzaak? Moet nog een beugel op.

Gebruikerservaring

Net aangeschaft. Ook breed inzetbaar met goede hef, trekhaken voor, onder en boven; dd aftakas. Moet nog e.e.a. aan gebeuren.

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Fordson Power Major - Hoeveel olie moet er in de 4-cil motor van de Power Major en welke?

Hoeveel olie moet er in de 4-cil motor van de Power Major en welke?
Na hoeveel uur moet hij vervangen worden?
Wanneer moet de olie van de achterbrug vervangen worden?

1 reactie


Fordson Power Major - Heeft iemand een foto van hoe zijn startmotor is aangesloten ?

Heeft iemand een foto van hoe zijn startmotor bij een fordson power major is aangesloten
Bij mij is enkel achter de bovenst verbonden
De onderste hangt niets aan , dit klopt toch niet ?

10 reacties


Fordson Power Major - Fordson power major start niet zonder kleppen lichter

Mijn fordson power major heeft tot 2 weken altijd vlot gestart en nu doet hij het niet meer zonder de kleppen lichter te gebruiken
Weet iemand hoe dit komt
Heb 2 accu's geprobeerd maar bij geeen enkele lukt het zonder lichter

32 reacties


Fordson Power Major - Waar een ventielblok voor een enkelwerkend ventiel kopen ?

Waar kan ik een ventielblok voor een EW ventiel kopen ?
Of kan ik met een DW ventiel ook een hooischudder laten opklappen
Liefst met de snelkoppeling en hendel al aan

0 reacties


Fordson Power Major - Hoeveel pk heeft mijn fordson power major?

Dag allemaal,
Ik zou eens graag weten hoeveel pk mijn fordson power major heeft
Heb al vanalles gehoord maar zou nu graag het juiste aantal pk willen weten
Alvast bedankt

3 reacties


Fordson Power Major - Is mijn fordson power major meer waard met dubbellucht?

Ik heb de kans om dubbellucht 13.6 r 36 te kopen .
Is mijn fordson power major meer waard dan of is het de moeite niet ?

4 reacties


Fordson Power Major - Hoe een rolbeugel verven

Ik zou graag een rolbeugel verven
Welke kleuren gronverf en lak moet ik nemen
Hij zou fordson wit moeten worden

4 reacties


Fordson Power Major - Hydraulische ventielen plaatsen op fordson power major

Ik zou graag een hydroliek ventiel plaatsen op mijn fordson power major om een hooimachine te kunnen opklappen . Hoe zouden jullie dit doen ? Ik dacht aan een hydroliek pomp op de aandrijving van de poulie opzij . Welke pomp moet ik nemen en wat heb ik nog allemaal nodig ?
Alvast bedankt

0 reacties


Fordson Power Major - Fordson power major maakt een zoemende geluid in 2de versnelling hoog

Fordson maakt zoemend geluid in 2de versnelling hoog
aan wat kan dit liggen en hoe op te lossen

2 reacties


Fordson Power Major - Is het mogelijk om op een fordson power major een hydroliekventiel te plaatsen

Ik zou graag een hydroliekventiel op mijn fordson plaatsen maar kan dit zelfs
ik hoorde van iemand dat er een hydroliekpomp achteraan op de cardanas zat zou ik dit bij die van ook kunnen
heeft iemand er een foto van
waar kan ik zo een pomp en van die hendeltjes krijgen

5 reacties


Fordson Power Major - Hoe werkt de bevestiging van de dubbellucht van een fordson power major?

Heeft iemand dubbellucht op zijn fordson power major liggen ?
Hoe werkt dit juist ?
Heeft iemand er een foto van?

1 reactie


Fordson Power Major - Kan een open uitlaat namelijk een gewone open buis kwaad voor mijn fordson power major?

Kan een open uitlaat kwaad
heb gehoord dat het een tegendruk zou moeten hebben
of kun je hem ook beter laten klinken zonder een open pijp

3 reacties


Fordson Power Major - Hoe timing aanpassen brandstofpomp?

Dag leden,

Ik heb een 6 cilinder in mijn forson power major liggen. Maar de pomp staat waarschijnlijk te vroeg of te laat. Weet iemand hoe je deze timing kan aanpassen op deze pomp?

Alvast bedankt!

1 reactie


Fordson Power Major - Wil maar niet starten

Beste tractorfanners,

Ik heb momenteel een 510e motor in mijn power major gebouwd maar deze wil maar niet aanslaan.
Volle brandstoftank, nieuwe opvoerpomp, nieuwe filters, brandstof tot aan de verstuivers maar wil niet starten, rookt wit en dan weer niet..

Iemand een idee wat het probleem is, misschien de pomptiming?

In welke stand moet deze hendel voorraan dr pomp staan

Alvast bedankt!

9 reacties


Fordson Power Major - Standaard koppeling goed genoeg?

Dag iedereen,
Ik ben bezig een fordson power major met dubbele koppeling te voorzien van een 6 cilinder motorblok, het type 510e.

Ik vroeg me af of de standaard dubbele koppeling sterk genoeg is, want deze is van aluminium heb ik me laten vertellen. Die koppeling is maar bestand voor een standaard 50 pk ipv 100.

Iemand die ook al zo een tractor verbouwd heeft en eventueel een oplossing hiervoor?

Alvast bedanmt iedereen!

28 reacties


Fordson Power Major - Koppelingsplaat centreren

Hallo iedereen,

Ik heb de motor van mijn fordson volledig gereviseerd en wil hem nu opnieuw op de achterbrug plaatsen. Ik heb ook een van de twee koppelingsplaten vervangen van de dubbele koppeling. Ik heb een centerstift kunnen bemachtigen. Alleen weet ik niet hoe ik de koppelingsplaten moet centreren. Als ik de dubbele koppeling opnieuw in elkaar plaats(nog niet op het vliegwiel bevestigen) en alle bouten vast zet kan ik geen beweging meer krijgen in de koppelingsplaten. De dubbele koppeling eerst monteren op het vliegwiel, de platen centreren en dan vast zetten is geen optie want dan kan ik niet meer aan de bouten om de koppeling zelf vast te maken.
Geeft iemand hiermee ervaringen met dubbele koppelingen centreren?

Met vriendelijke groet
Sander Moeyaert

0 reacties


Fordson Power Major - Olie lekkage tussen de motor en de distributie

Hallo
Ik heb de motor van mijn fordson power major volledig gereviseerd en hij is nu terug in werkende staat. Ik heb nu enkel nog het probleem dat er olie tussen de kopplaat en de motor sijpeld. Ik weet niet hoe dit komt omdat ik alle normaal gezien alle nodige dichtingen heb vervangen. Is er iemand die hiermee ervaring heeft of die weet wat de oorzaak is van deze lekkage?

Met vriendelijke groet
Sander Moeyaert

7 reacties


Fordson Power Major - 6 cilinder 590e blok

Beste topicers,

Wat is de juiste klepspeling van een 6 cilinder 590e motorblok?

Ik dacht 40 inlaat, 30 uitlaat. Maar wil het zeker zijn.

Groeten Vincent

2 reacties


Fordson Power Major - 6 cilinder tikkende verstuiverleiding

Hallo allemaal,

Ik heb de Fordson na een tijd weer uit de schuur gehaald.

Bij toeval hoorde ik een tik bij de brandstofpomp.

Er zit een tik in de eerste verstuiverleiding, niet heel hoorbaar maar als je het weet hoor je het wel, het is vooral voelbaar als je de leiding vast pakt.

Ik heb de verstuivers getest en op +- 190 bar gezet. Dit heeft niet geholpen. Ook heb ik eens de perskleppen gewisseld, maar het tikken blijft bij cilinder 1.

Zit er iets in de pomp niet goed of is het de verstuiver?

Trekker loopt overigens goed en de verstuiver doet naar mij idee goed mee.

Ik hoor het graag!

30 reacties


Fordson Power Major - Membraam van vacuumregulateur afstellen

Hallo,

Ik ben bezig met een forsdson power major.
Ik zal even in het kort vertellen wat er aan gebeurd is.

- Motor geheel gereviseerd
- brandstofpomp van 3 pompen 1 goede gemaak, daarna naar een revisiebedrijf gebracht die alle plunjers onderling de afgifte heeft afgesteld zodat ze allemaal evenveel inspuiten en bij de juiste pomp graden.

De motor loopt inmiddels weer, maar nog niet helemaal zoals het hoort.

Als ik de gasklep op het inlaat spruitstuk dicht doe zou hij vacuum moeten zuigen aan de achterkant van het membraam op de brandstofpomp, waardoor deze de regelstang terug zou moeten trekken.
De regelstang word wel terug getrokken, maar niet ver genoeg naar mijn idee.

-membraam is heel, is niet vernieuwd, maar ziet er op het oog goed uit.
- de 2 leidingen van inlaatspruitstuk naar vacuumregelaar gecheckt, deze zijn dicht, misschien dat de messing knelkoppeling valse lucht zou kunnen lekken?

het lijkt erop dat de de lucht wel verminderd word, maar de brandstof niet (genoeg) verminderd.
'stationair' loopt hij ook slecht, en al een keer vuurwerk in de uitlaat gehad (knal van de naverbranding)

Het maximum toerental is ook heel hoog, zit zelf er aan te denken om de bedieningsvork van de regelstang een stukje op te schuiven, dan krijgt hij zowel stationair als volgas minder brandstof.

Welke Ford specialist heeft hier een antwoord op?

3 reacties


Top 6 video’s Alle video’s »

Top 6 foto’s Alle foto’s »

« Alle Fordson machines