We hebben helaas nog geen technische specificaties van de Meerdere.
Er is één lid die 6.000 draaiuren ervaring heeft met deze machine. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Goeiedag,
Op dit moment (nog) in mijn bezit: een Güldner type Tessin met AL motor. Ook is er een hefinrichting op. Kan het zijn dat men dit niet meer zo veel vind bij de type AL? Kan het als schaars worden benoemd?
Beste leden,
Onlangs heb ik mijn güldner een beurtje gegeven, hij lekte wat olie (bleek later niks ernstigs te zijn) maar dat zorgde ervoor dat ik een aantal onderdelen ging demonteren. Waaronder ook de cilinderkoppen.
-Alles schoon gemaakt
-Cilinderkoppen gereinigd
-Nieuwe koppakking (koperen ring)
-Kleppen gesteld
-Verse olie in luchtfilter/carter
-Kabelboom bescherming opnieuw gedaan
-luchtinlaat gelast (bij de gloeispiralen zaten scheuren en gaten, is van de vorige eigenaar)
-Dynamo gereviseerd
-Startmotor gereviseerd
En alles weer netjes vast.
Starten duurde even omdat de dieselleidingen leeg waren, maar voor de rest is het starten geen probleem. stationair loopt hij prima, geen bijzondere rook ontwikkelingen en ook geen rare geluiden.
Maar na de eerste 100 meter voelde het toch gek aan, minder vermogen, snel willen uitvallen als de motor moet werken. (ik kon voor de beurt makkelijk een bergje oprijden in zijn 3, maar na de beurt moest ik hem in zijn 2 zetten anders viel hij uit)
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Gaat om een Güldner AK 8, BJ 1958, motor: 2LK. (luchtgekoeld)
Hallo allemaal . Ik ben bezig met cilinderkop revisie en toen ik de kleppen eruit haalde kwam er een klep geleider ermee uit .Toen ik deze schoon had en terug wilde plaatsen klemde hij niet ! Kon ook niet ondekken of er een rubber tussen hoort ? Wie heeft dat wel eens vaker bij de hand gehad en wie een oplossing mvg. Henk
Wie kan de versnellingsbakken van zf grondig reviseren ?
Het gaat om de oudere typen , zoals de a5/6 ,208/210/216
Wie weet wat de klepspeling moet zijn van een guldner 2ld10 motor die in mijn fahr d130 ligt
Beste tf-leden,
Ik ben sinds een week in het bezit van een guldner burgund uit 1961.
Nu zijn we er achter gekomen dat de 2 gloeispiralen wat bij lucht inlaat zitten over zijn, en dus niet meer gloeien, waardoor hij moeilijk start.
Nu zijn we al bij meerdere onderdelen winkels geweest, maar helaas niemand kan ons verder helpen.
Heeft een van jullie misschien een adres waar ik deze kan krijgen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groet,
Mick
Hallo,
zijn er nog onderdelen te krijgen van en AF15 en wat is de waarde van dit trekkertje