We hebben helaas nog geen technische specificaties van de R12.
Er is één lid die 5 draaiuren ervaring heeft met deze machine. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Ik heb de motor gereviseerd en de compressie gemeten en dit is 24 (terwijl ze voorschrijven dat deze tussen 22 en 26 moet zijn)
Mazoutpomp gereviseerd + injector eveneens in een erkend dieselcentrum (alles geïnstalleerd) + nokkenas afgesteld van dieselpomp op inspuitmoment op FB van het vliegwiel.
Als je de motor start, slaat hij aan +- 2 minuten op ralantie & dan valt hij uit. Als je gas geeft reageert de motor op niets.
Wie kan mij helpen, ik ben ten einde raad na 4 lange jaren.
Ivan (whatsapp) 0497891379
Ik heb mijn Hanomag R12 gereviseerd, maar start nog niet.
Nu krijg ik wel spanning op de gloeispiraal als ik de startknop op gloeien zet, maar de nieuwe gloeispiraal gaat niet gloeien.
Wat zou dit kunnen zijn?
Volgens mij wel genoeg accu spanning
Volgens mij voldoende massa
Dag allen,
Ik lees hier al een tijdje mee, maar ik heb nog niets gepost
Ik heb een probleem met een Hanomag R12 (bj 1954).
Motor is het type D611 S, een cilinder, 2-takt diesel.
Deze startte steeds slechter en slechter. Uiteindelijk startte deze niet meer...
Mss zijn hier mensen die me hier mee kunnen helpen of me in de juiste richting zetten...
Wat we al geprobeerd hebben:
- compressie getest (rond de 22 bar, met pieken van 26 bar, door verlies van die leiding naar de tester), is dat genoeg?! Verhouding is 1:18.
- nieuwe injecteur (maar gaat die open bij de juiste druk? -dat is instelbaar dmv "rondellen"-, rond 150 "atü" = 148 bar) Dat kan je blijkbaar testen met zoiets: ebay.com/itm/… , maar ik heb dat niet...
- De druk van de pomp al wat bijgeregeld (wat minder, wat meer, maar blijft hetzelfde), is de druk /pomp goed? Ook hier geen apparatuur om dat te meten...
- starter gereviseerd (ging heel traag rond), draait nu snel genoeg...
- Injecteur van de andere traktor eens erin gezet (startte toen direct, maar is ook maar bij ene keer gebleven, lucky shot?)
- nieuwe gloeibougie (gloeit wel degelijk)
- startpilot en naft in de inlaat gespoten
- "in gang" proberen te trekken met de anderen traktor (we hebben nog een C112, => "facelift" R12).
- nieuwe diesel getankt
- ontluchten van de injectieleiding, filters vernieuwd
- nieuwe batterij
Hij startte wel steeds slechter (eens hij draaide, geen probleem). Dus da kan wel wijzen op slechter wordende compressie of falende pomp, veronderstel ik?
Zou het kunnen te maken hebben met de "centrifugale regelaar" van de pomp (die je toerental regelt)?
Er komt wel wit-grijze damp uit (is dat "onverbrande diesel"?), maar aanslaan doet hij niet...
Ik zou dit graag oplossen, dus alle hulp is welkom...
Al vast bedankt.
mvg,
Willem
Hee
weet er iemand wat voor olie er in de versnellingsbak moet en hoeveel? Eveneens hoeveel en vooral of er olie in het luchtfilter moet?
Bedankt alvast,
vr gr jeroen
Hallo ik zoek al een tijd een r 12 zijn ze nog ergens te vinden?
Hallo ben bezig met het opknappen van een hanomag r12 met voorlader. het project loopt op zijn einde aleen nog een bak voor aan de voorlader nu is mijn vraag of iemand mij aan de afmetingen van de bak kan helpen of misschien aan een complete bak
m.v.g. arnold