Foto van: johan1455xl
D-familie

International 1255

Foto’s
296
Video’s
11
Topics
8

Informatie over de International 1255

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 1255.

International D-familie

Overige machines in deze serie:

Ervaring

Er is een <strong>handvol</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 1255, gezamenlijk zo&apos;n 14.250 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »

Heb er momenteel zelf een in bezit.
Pluspunten
Motor is gigantisch sterk en de bak die erachter zit kan dit vermogen goed hebben.
Hebben relatief weinig onderhoud nodig.
gewoon oerdegelijk
Minpunten
Willen nog wel eens lekkages hebben of krijgen.
De cockpit cabine is gedateerd.
met lucht erop en een fronthef is het vaak redelijk moeilijk om bij motoronderdelen te komen.

Gebruikerservaring

Heb er momenteel zelf een in bezit.

Actuele vragen Stel ook een vraag »

International 1255 - Koppeling identiek aan International 1246?

Heb een International 1255 in twee, omdat de koppeling doorslipte zodra er wat gewicht aan de trekker hing.

Vaststellingen:
- 1255 zonder vloeistofkoppeling (Heb begrepen dat deze ook mét geproduceerd zijn.)
- Keerring tussen motor en de ruimte waarin de koppeling zit is steenhard. Hierlangs lekte motorolie naar de koppeling. Wat het slippen veroorzaakte.
- Vliegwiellager zit vast en is ingelopen in de PTO-as. As wordt afgedraaid en een nieuwe bus op gezet om terug naar originele diameter te brengen.

Vragen:
1. Iemand vertelde me dat in de Int. 1246 dezelfde koppeling gebruikt is. Klopt dit?
2. We denken eraan om de drukgroep te demonteren. Disc eruit te halen en deze droog te branden met een vlam. Iemand hiermee ervaring?
3. Indien de we een nieuwe disc (of de droog gestookte) weer in de oude drukgroep monteren, levert de drukgroep dan nog voldoende koppeldruk? Te riskeren of altijd nieuwe drukgroep nemen?

Alvast bedankt!

5 reacties


International 1255 - Bosch sb7 hefventiel gaat vanzelf omhoog?

Goedenavond.

Ik ben mijn 1255 eens flink onder handen aan het nemen. zo ook wil ik mijn probleem met mijn hef proberen te repareren mits niet te gek duur wordt. als de tractor loopt wil de hefinrichting omhoog uit zichzelf niet met kracht als je erop gaat staan gaat ie weer naar beneden. Nou heb ik hier en daar wat gelezen over dat hefventiel defect kan zijn. Tekeningen opgezocht hefventiel eraf gehaald, nu uitmekaar liggen maar kan er eigenlijk vrij weinig aan zien wat er dan zou moeten zijn. is dit onderdeel gewoon onderhevig aan slijtage. Dus inwendige lek waardoor die omhoog wil? Of zal der wel degelijk iets kapot kunnen zijn wat te vervangen is? In ieder geval als iemand hier iets over weet zou ik het graag te weten komen.
Groeten Timo

27 reacties


International 1255 - Tandwiel toerenteller Werkt niet?

Hallo

ik wil mijn toerenteller weer werkend krijgen nu ben ik met deze klus begonnen aan wat ik dacht dat 2 avondjes werk zou zijn. Ik heb een 2 de hands haakse overbrenging gekocht omdat ik dacht dat die kapot was omdat die niet draaide als ik de kabel eraf haalde. Nu met het afbouwen van radiateur en vin om bij de haakse overbrenging te komen ben ik erachter gekomen dat ze de oude helemaal dicht gekit hadden omdat ze de draad uit de haakse overbrenging gemold hadden. nu ben ik de distributie deksel aan het demonteren wat geen pretje is en nu zie ik dat het lijkt alsof er op het tandwiel zelf ook iets mist. op het moment is het tandwiel vlak terwijl er naar mijn inzicht iets uit moet steken om de haakse overbrenging mee aan te drijven. Heeft iemand dat tandwiel gezien en of kan bevestigen dat ik was mis??

1 reactie


International 1255 - Brandstofpomp juiste afstelling meten

Hallo

Ik moest mijn brandstofpomp van mijn 1255 afhalen omdat hij lekte aan de achterzeide en heb hiervoor afgetekend hoe hij zat. Nu had ik ook een meetklok (set) die in de pomp past erin gedaan om te kijken hoe hij orgineel zat. Nou heb ik 6de cilinder op tuimelen gezet dus de 1e gaat inspuiten. Een collega heeft gezegd dat ik de brandstofpomp de plunjer op het het verste punt in moest zetten dan klok op nul draaien en dan 1keer rond uit draaien en je dan op het vliegwiel kon aflezen op hoeveel graden de pomp stond afgesteld. Na dit alles gedaan te hebben kwam ik erop uit dat hij afgesteld stond op 14 a 15 graden voor BPD nou vondt ik dit zelf nogal weinig omdat het standaard (geloof ik ) 16 a 17 moet zijn. Heb ik nu verkeerd gemeten of staat de pomp niet goed afgesteld? alvast bedankt

10 reacties


International 1255 - international 1255 koppelings platen 4wd

Hallo

ik ben op zoek naar koppelingsplaten van een 1255 van de 4 wiel aandrijving. Ik kan ze op kramp niet vinden. Kan ze op de NGPC onderdelen catalogus van case ze wel vinden (3131522R1). Heeft iemand enig idee waar ik zoiets moet zoeken

3 reacties


International 1255 - Spatborden 1255

Ik was aan kijken naar een 1255 op mp en deze had een soort van c2000 spatborden, maar kunt wel goed zien is een gewone cockpit, kijk ik hier rond op tf zie ik ook andere spatborden meer het 1455 oud type idee, iemand een idee waar dat mee te maken heeft zijn ze dan in verschillende jaren geleverd??

tractorfan.nl/picture/641164/

met soort c2000 spatborden

tractorfan.nl/picture/545856/

met "1455" spatborden

9 reacties


International 1255 - motor compressie

Hoeveel bar behoord de compressie in een DT-358 motor te zijn, ik ben niet zeker of onze 1255 nog genoeg compressie maakt. MVG

25 reacties


International 1255 -

Wie weet nog een nette kabine van een international 1255 die van men buurman heeft in brand gestaan en de kappen en kabine zijn opgebrand daar zat een fritsmeier kabine op en die willen we slopen en een andere kabinne erop zetten ???

13 reacties


Top 6 video’s Alle video’s »

Top 6 foto’s Alle foto’s »

« Alle International machines