We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 353.
Overige machines in deze serie:
Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 353, gezamenlijk zo'n 25.163 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Beste TF-ers,
Onlangs heb ik de 353 geopereerd. Koelvloeistof spoot tegen het dak toen je de dop loshaalde.
Kop na laten kijken, verstuiverbus (waar verstuiver ingeschoven wordt) lek.
Cilinderkop is gevlakt en afgeperst.
Radiateur netjes uitgespoeld. Blok ook met soda water gespoeld (+- 15 minuten gelopen zonder radiateur). Nieuwe thermostaat ging netjes open bij 80 graden.
Nu 3/4 kwartier half gas gedraaid zonder belasting. Temperatuur liep op tot 90 graden. Boven in bak van radiateur werd hij warm. Net er onder totaal niet.
V-snaar losgegooid en aan de ventilator gedraaid. Totaal niet het idee dat ik wat voelde aan de waterpomp. Hebben jullie weleens meegemaakt dat een waterpomp niets doet?
Tot nu toe alleen lekkende waterpompen vervangen.
Mvg,
Corné
Voor de registratie van onze Inter 353 is het bouwjaar nodig. Maar dat weten we niet. Kan ik daar achter komen via het chassisnummer? NT 1102243. Of is dit niet het chassisnummer, maar een serienummer? Zo ja, waar kan ik dan het chassisnummer vinden.
Alvast bedankt.
Dag Allemaal,
Sinds een tijdje in bezit van een 353, nu ben ik op zoek naar het bouwjaar van deze trekker. Serie nummer is: 1111304. Wie heeft een interbijbel met deze gegevens?
Daarnaast ben ik nog zoekende naar een complete set, onder uitlaat voor deze types, een goed moederblok, originele boventrekhaak en bijrijder beugel voor op de spatborden.
Heb je iets liggen, laat het met weten.
Alvast bedankt
Wij zijn in het bezit van een Inter 353. Op het dashboard brand een rood lampje. Er staat een 2 bij. Het oliepeil en koelvloeistof zijn zijn voldoende. Wie weet wat dit kan zijn?
Hoe kan ik bij mijn toerenteller het glas los en de chroome rand ?
Gr Toon
In een vorig topic gaf ik aan dat ik problemen had met de hefinrichting. Inmiddeld heb ik afgelopen winter de achterbrug opengehad, en is de hefcilinder gereviseerd.
Echter, werkt het nog steeds niet hoe het moet werken. De hefinrichting zakt welliswaar niet meer na, maar heeft wel de allergrootste moeite met het optillen van werktuigen.
Als er bijvoorbeeld een weidebloter aanhangt, komt hij heel langzaam met veel pijn en moeite enkele centimeters naar boven.
Als de hef is gezakt, komt hij af en toe ook niet meer omhoog. Als ik dan de bedieningshendel helemaal naar beneden doe, en vervolgens tegelijk het gaspedaal vol intrap terwijl ik de hendel weer omhoog haal, dan komt de hefinrichting weer naar boven.
Kan iemand mij hier bij helpen? Ik zou bijgod niet weten waar het aan kan liggen....
Bram
Hallo allemaal,
Mijn 353 heeft wat kuren in zijn hefinrichting. Als ik bijv een bakje, ploeg oid erinhang, komt het voor dat de hef zich gaat corrigeren onder het rijden/stilstaan. Ook komt het voor dat hij niet corrigeerd, waarna onder het rijden de hef met werktuig langzamerhand zakt. Gebeurd dit, moet je eerst de hef helemaal laten zakken, voordat hij weer omhoog kan worden gehaald.
Dit is overigens alleen als er iets in hangt, onder het rijden zakt hij alleen als je wat hard over een drempeltje gaat...;)
Ikzelf zat al te denken aan de manchet van de zuiger vd hef. Hoe denken jullie hierover?
Bram
Na het starten van mijn International 353 doen de hef en de hydrauliek het een poosje prima. Daarna niet meer. Na opnieuw starten na een half uur doet alles het weer. Na een poosje hetzelfde. De hef en de vootlader hebben wel kracht en blijven ook op hoogte als de motor uit is.
Ik ben benieuwd of mijn International 353 een PZ185/186 aan kan. Is 35 pk voldoende om met deze maaier aan de slag te gaan?
Ik gebruik de maaier niet in het dikke gras maar meer aan de buitenkant waar riet en pitrus staat.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb ff een vraagje.
Hoe kun je het stuurhuis afstellen.
Iemand die wat weet.
Mvg
Wij zijn bezig met het weer inelkaar zetten van onze inter 353 nieuw stuur erop maar nu stuurt hij heel slecht veel speeling hij waar je het stuur aan vast maakt die pen die komt ook omhoog iemand een idee hoe dit kan?
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het opknappen van een international 353,
Nu ben ik een scheurtje in de behuizing van de krukaskeerring tegen gekomen, weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of is er iemand die deze spullen liggen heeft.
Ik heb al wat rondgebeld maar nieuw zijn ze zo goed als nergens meer te krijgen.
Gr Jorn
Hallo,
Als ik contact aan zet of start komt er condens tussen de dubbele ruitjes van de klok met de temp en tankmeter
Hoe kan ik dit voorkomen ?
BVD
Hallo,
Tijdens het wisselen een Wielbout afgebroken
Hoe kan ik deze verwijderen ?
BVD
Wij hebben een international 353 en willen wel een keer de olie verversen maar nu is mijn vraag: Welke olie moet waar in en hoe veel?
Alvast bedankt! Jim353
Sinds kort in het bezit van een 353.
Het is de uitvoering met 2 dichte brandstoffilters w.v 1 met waterafscheider.
Kan ik het eventuele water aftappen zonder te hoeven ontluchten?
Ik ben op zoek naar een loop of slooper in de buurt van oploo brabant
Beste traktorfans
ik verkoop mijn international 353
rede van de verkoop is omdat ik een Fendtje wil en geen inter
van binne is i helemaal 100% en verlichting werkt
net een nieuwe accu erop gezet
ik zet dit even op tf omdat je bij marktplaats moet betale
hij staat in oploo NB
evt. inruil tegen fendt
Beste medetractorfans
waar hale Julie de onderdelen van een international?
ik ben opzoek naar spatborden en een nieuwe stoel
Wij hebben een 353 hij start alijd
maar toen ik hem vanmorgen wou starten deed de trekker niks
hij heeft WEL stroom in de accu maar de startmotor doet helemaal niks.
Mvg Jim353