We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 423.
Overige machines in deze serie:
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 423, gezamenlijk zo'n 118.521 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Ik heb sinds kort een International 423. Nou verbaast mij het bouwjaar 1987 dat op het kenteken staat, aangezien ze gebouwd zijn tot 1975. Nou ben ik benieuwt of iemand dat mij kan vertellen aan de had van het serienummer.
( 1009890 )
Met vriendelijke groet,
Bart Nagelhout.
Op mijn vorige adres had ik een liefhebber waar ik terecht kon als ik problemen had met mijn International 423.
Nu ben ik behoorlijk uit de richting komen wonen, omgeving Overloon, en ben ik eigenlijk op zoek naar iemand die de kennis heeft en het leuk vindt om voor mijn oudje te zorgen.
Momenteel loop ik tegen het probleem aan dat hij power mist. De laatste keer bij gebruik, een simpele zandbak slepen, begon hij ook te horten en stoten, het idee van - gas geven, gas loslaten-. In eerste instantie het idee dat het mijn eigen voet was door de hobbels, maar ook met constant handgas gebeurde het.
Kortom; de koffie staat klaar voor iemand die zou kunnen helpen.
Hallo iedereen,
Op de international 423 heb ik de elektriciteit vervangen. De pinkers doen het uitstekend als ik de hendel gebruik, alleen blijft mijn knipperautomaat steeds maar pinken, ook al staat de hendel in neutraal (dan pinken de pinkers niet maar je hoort hem knipperen).
Ook pinken de 3 controlelampjes steeds, ook al staat de hendel in neutraal.
Het betrekt hier een 5 pins knipperautomaat met aansluitingen 49,49a,C,C2 en C3.
Hebben jullie dit al meegemaakt of een oplossing voor ?
Ik heb een ihc 423 en de hef wil niet omhoog als er een last aan hangt
Ik heb al een nkeuwe pomp gemonteerd maar het probleem blijft
Ik heb alles al bekeken en in mijn ogen zit het probleem in de kleppenblok (draft control)
Weet iemand hoe je deze afsteld
Met vriendelijke groeten
Hallo allen, ik heb een 423 uit 1972 waarvan na reparatie van het motorblok de accu niet meer bij laadt. Ondertussen is het probleem gevonden. Het dashboard lampje is doorgebrand. Als ik hier een andere lamp tussensteek laadt de accu weer netjes bij. Mijn vraag is of iemand weet welk type lampjes dit zijn en waar deze beschikbaar zijn.
Bijgevoegd een foto van het desbetreffende lampje.
Mijn international 423 gooit bij de uitlaat olie naar buiten. Nu lijken mij dit de klepsteelafdichtingen. Weet iemand ook of en hoe ik deze kan vervangen zonder de kop te demonteren. Heeft iemand hier ook documenten en of beschrijving van? En in het handboek staan de klepspelingen bij warme motor. Hoe moet ik dit doen of kan het ook bij koude motor en wat zijn dan de maten?
Hallo
Ik heb sinds kort een ihc 423 aangeschaft maar nu heb ik ondervonden dat de hef niet werkt onder een zwaar gewicht
Ik heb druk gemeten en als de pomp aan 100bar komt slaat deze af maar het overdrukventiel blijft toe staan
Ik heb het regelventiel gedemonteerd en alles gekuist, nieuwe pomp gemonteert maar de hef wil niet omhoog
Kan iemand mij verder helpen
Groeten
Goedemorgen,
Wie kan mij helpen aan de afmetingen en foto van een zitbeugel voor op het spatbord van een international 423. Hoogte + de radius ongeveer zou mij helpen om zelf een passende beugel te maken. Mag uiteraard ook van een ander type uit bijvoorbeeld de 33 serie met de ronde spatborden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg
Bas
De linker rem werkt niet meer. Toen er een keer hard geremt werd, hoorden we wat knappen in de linker rem.
Je kunt het linkerrempedaal heel ver intrappen.
Alles tot aan de remtrommel beweegt nog goed.
In het instructie boek staat geen tekening van de binnenkant van de remmen. Wat kan ik verwachten dat er kapot is?
Ik heb afgelopen jaar een aantal dingen opgeknapt aan mijn international 423. Onder andere heb ik het dashboard aangepakt. Toen ik weer ging rijden gaf mijn temperatuurmeter een veel te hoge temperatuur aan. 100 a 110 graden. Ik ben toen direct gestopt. Het leek mij eerst de thermostaat. Die heb ik er uit gehaald. Toen bleef de temperatuur rond de 70 graden hangen. Nu heb ik er een nieuwe thermostaat in gezet. De temperatuur loopt nu weer hoog op. De teller "danst" ook als je wat gas geeft of door een kuil heen rijd. Als de temperatuur zo hoog word word op den duur de radiateur ook wel warm maar de temperatuur word alsnog te hoog. Wat zou het probleem kunnen zijn. Vorig jaar is het systeem nog gespoeld.
Ik heb een Mc-Cormick/International 423 en de voorlampen in de grill werken niet. Zou dit aan de zekering liggen of aan iets anders? Ik heb er al een nieuwe zekering inzitten, maar dat hielp niet. Alvast bedankt!
Ik ben opzoek naar de M.T.M van mijn tractor. Ik heb deze nodig voor de keuring en de inschrijving maar aangezien ik geen (technische) documentatie heb van het voertuig word dit een lastige.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn International/Mc Cormick 423 laat voorgloeien? Als ik 'm een week niet gebruik start hij met veel moeite.
Alvast bedankt!
Goededag ,
Ik heb een ihc 423 aangeschaft.
Nu staat erop het kenteken bouwjaar 1978. Mijn inziens klopt dit niet de 423 is gemaakt tot 1975 dacht ik.
Het serie nr = 1009561 zowel type plaatje als op het blok.
Alvast bedankt voor een reactie.
Mvg.
Bas
Ik heb een International 423, maar de laatste 2 zekeringen knappen elke keer (van de knipperlichten en het remlicht). Zou het aan de aantal ampère kunnen liggen?
Onze 423 heeft een probleempje met de verlichting. Het stadslicht op de spatborden werkt wel. Maar de lampen voorop de motorkap doen het niet. Alleen met grootlicht werken die. Kan dat aan de schakelaar van de richtingaanwijzer en het grootlicht en het normale licht voorop liggen?
Onze 423 heeft waarschijnlijk een 20 uur gedraaid met koelvloeistof in de motorolie. De oorzaak hiervan is waarschijnlijk de o-ringen rond de bus. Ondertussen hebben we de zuigers eruit gehaald. Op de drijfstanglagers zijn lichte krasjes te zien. Dit ziet er niet heel ernstig uit. Ook zijn er anders gekleurde plekken te zien. Mijn vraag was of deze plekken ernstig zijn. We gebruiken de 423 nu voor ongeveer 30 uur per jaar op de boerderij. Het is dus niet een enorm probleem als hij nog een keer stil staat maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als het goed is zit bij de links foto's van de drijstanglagers.
ibb.co/album/mC3q0k/
Hey,
Ik heb een ihc 423. Ik heb nu al een hele poos het probleem als de tractor een lange tijd onbelast gebruikt word dat er na een nachtje een klein plasje onder de trekker ligt op het punt waar je de trekker splitst. Als de trekker volop aan z’n vermogen is gekomen heeft hij dit niet. Heb dit nu 4x uitgeprobeerd en dat maakt het verschil…. Krukas keerring is er al nieuw ingekomen en heb hem daarna ook nog een keer gesplitst om te kijken maar die is kurkdroog. Dop bij de nokkenas is ook droog. Carterpakking is ook al een keer vervangen, het komt niet langs boven want alles is keurig droog. Waar kan dit anders vandaan komen? Ik heb al een keer die 2 lange bouten eruit gedraaid die vanuit onder door de carterpan geschroefd zitten en die lijken wel wat nat…. Maar hoe die olie daar kan komen??
Als iemand een suggestie heeft want ik ben ten einde raad,….
Groetjes
Laatst kwamen wij erachter dat het koelwater op was. Tijdens bijvullen kwam olie uit de carter-ventilatie buis. Na het verwijderen van de kop zag de koppakking er op zich prima uit. De volgende logische oorzaak is dan de o-ringen om de bus. Om deze te vervangen moeten de bussen en dus de cylinders eruit. Hiervoor is het nodig om de carterpan te verwijderen. Mijn vraag is of het nodig is om de trekker hiervoor te splitsen omdat het eruit ziet dat de carterpan een structureel onderdeel van de trekker is. En als dit idd nodig is of iemand daar wat handige tips voor heeft.
Alvast bedankt
Heb tractor international 423 gekocht. Weet niet precies hoe ik die moet gaan gebruiken. Wie kan mij daarbij helpen.