We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 533.
Overige machines in deze serie:
Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 533, gezamenlijk zo'n 74.593 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Beste tractorfanners,
Ik ga aankomende zaterdag voor het eerst meedoen met trekkertrek met een IH 533. Ik ga meedoen in de 3 ton klasse dus ik ga met dubbellucht en een stuk of 7 gewichten van 50 kg achterop hangen. Het is een kleibaan in Nijkerkerveen. Ik wil ook graag de banden op 0,8 bar zetten. Aangezien het mijn eerste keer is heeft 1 van jullie misschien tips voor waar ik de gewichten moet ophangen en hoeveel bar enz. Elke tip is welkom!!!
Alvast bedankt,
Heeft er iemand of weet iemand nog een adres voor de losse bovenstukken voor een achter sparbord voor een international 533? Op historparts zijn ze uitverkocht ..
Hallow,
Ik zou graag de brandstofpomp van mijn 533 1 tikje willen bijgeven ivm zware karren trekken in heuvelachtig gebied, nu weet ik dat je het moertje van de stophevel moet losdraaien en hem dan 1 tand verzetten. Maar hier zit een veer achter ik ben bang dat hij dan ineens helemaal verspringt dat ik hem nooit meer goed krijg, wie kan mij zeggen hoe dit precies moet?
Ik vraag niet om jullie mening van het bijgeven zelf, tractor is jaren geleden al bijgegeven door een ervaren monteur en ook weer terug gezet maar de beste man is overleden, dit is altijd probleemloos verlopen, en ik ben me bewust van de extra consequenties op lange termijn, ook zal hij in maart weer terug gezet worden naar de originele stand,
Bedankt alvast.
Hallo.
Ik heb vandaag mijn 533 smalspoor gesplitst hij bleef steeds onder het koppelingshuis lekken nu is de krukas keerring kurk droog…. Ik vermoed dat het de kleppendeksel pakking is of de carterpan pakking. Waar ik me niks bij voor kan stellen want hij lekt alleen als ie gelopen heeft… nu wil ik de motor laten lopen om te kijken of we kunnen zien waar hij lekt alleen is de hydrauliek pomp niet aangesloten. Ik vraag mij af of dat kwaad kan omdat ie zonder olie zit… hebben verders mensen ook nog een idee waar de olie vandaan kan komen.
Gezocht bouwjaar van een 533 smalspoor
VIN nummer 5055000D000637
Goedendag, Ik kan het ingeslagen chassisnummer niet vinden bij mijn 533.
Typeplaatje is wel vindbaar en ook veel andere nummers maar niet het chassisnummer welke ook op het typeplaatje staat.
Verder weet ik niet welke constructiesnelheid ik moet aangeven voor dit type.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt.
We hebben een 533 met serienr D030300 D2319. Is aangemeld voor kenteken, maar afgewezen omdat serienummer niet zou kloppen? Mogelijk hebben we het verkeerde bouwjaar opgegeven..
Weet iemand het antwoord op de vraag?
Dank!
Kan iemand mij het bouwjaar van mijn 533 met chassisnummer D030350D005085 vertellen. Bij voorbaat dank.
Ik heb de chassisnummer gevonden. D030350 D015607
Alvast bedankt
Ik heb de chassisnummer gevonden. D030350 D015607
Alvast bedankt
Wat is bouwjaar van 533 met serienummer D030350D007881 ? dank alvast
Ik heb voor de aanvraag van een kenteken het bouwjaar nodig... kan iemand die mij vertellen?
Het chassisnummer is D030350D011820
Weet iemand het bouwjaar te achterhalen van onze 533 met chassisnummer D030359D001017?
Kan iemand het bouwjaar vertellen van een 533 SA International trekker het nummer wat ik vinden kon is 0030401F012274.
Hallo
Mijn stabilisator stangen zijn versleten krijg hem niet meer goed in en uit gedraaid. Nu wil ik 2 nieuwe bestellen maar ik kan ze nergens gevonden krijgen…. Weet iemand waar ik deze kan kopen? Hij is helemaal uitgedraaid ongeveer 35 cm lang. Helemaal indraaien gaat niet meer.. als iemand weet waar ik deze kan bestellen hoor ik het graag..
Groet Thomas
Ik zou graag het bouwjaar willen weten voor het nieuwe kenteken. Wie kan mij daarmee helpen?
Het chassisnr is D030350D008017. Alvast bedankt.
Hallo,
Ik ben op zoek naar het bouwjaar van mijn International 533.
Het chassisnummer betreft: D030350D011744
Alvast bedankt,
Mvg
Hallo.
Er zit sinds kort iets los in mijn uitlaat als ik hem op z’n kop houd hoor ik iets schuiven en als ik hem recht houd schuift er ook wat terug… ik hoor ook sinds kort een heel licht rammeltje bij bepaalde toerentallen, het is een pijp van gopart. Het gekke is ik zie niks schuiven als ik erin kijk Hoop niet dat ie nu al kapot is.. wat kan dit zijn? Zal niet te repareren zijn maar ben wel benieuwd hoe en wat en of er iemand dit vaker heeft gehad..
Sinds gisteren hebben wij een International 533 op het erf staan. Ik wilde deze verzekeren maar ik moet het bouwjaar kunnen doorgeven. Het typeplaatje zit er nog maar voor de helft op dus die ging het antwoord niet geven. Wie of waar kan ik het bouwjaar achterhalen?
Hallo.
Zoals vele van jullie weten is de motor van mijn 533 smalspoor gereviseerd. Nu is hij tot vanmiddag helemaal lekvrij geweest. Heb een eindje gereden en ik kwam terug zag allemaal olie drupjes op de stoep. Na 30 min de tractor weg gezet te hebben lag er een enorme plas olie onder schrok ervan. Heb alle bouten van het Carter aanproberen te draaien maar alles zit vast. Ik snap er helemaal niks van. Lijkt echt bij de achterste krukas keerring vandaan te komen.... wat kan dit zijn?
Groet Thomas.
Ik heb een 533 die nog prima loopt.
Graag wil ik deze helemaal opknappen. De trekker loopt goed, maar ik wil hem weer als nieuw maken.
Is er iemand die dit doet of hiermee kan helpen?
Ik heb een 533 die nog prima loopt.
Graag wil ik deze helemaal opknappen. De trekker loopt goed, maar ik wil hem weer als nieuw maken.
Is er iemand die dit doet of hiermee kan helpen?
Wij zoeken de technische fiche en het olie schema van onze international 533
Hallo
Waar dient deze draaibare schijf voor die op de versnellingsbak zit? Er lekt olie langs dus wil ik dit graag oplossen maar heb geen idee wat het doet... als iemand mij kan helpen graag.
Beste trekkerfan
weet iemand waar het chassisnr staat bij een inter 533.
op het type plaatje is het niet meer te lezen
het zou volgen het mechanisatie bedrijf ook ingeslagen zijn in het chassis
nu is mijn vraag weet iemand waar .
ik kan namelijk nergens iets vinden
Hallo
Tijdens het demonteren is er was hydraulische olie afgelopen. Nu vraag ik mij af welke olie hier in moet. Is de versnellingsbak ook nog apart? Het is een ongesynchroniseerde bak 8 versnellingen vooruit 2 achteruit. Met 1 schakelpook
Hallo.
Ik ben met een motor revisie van mijn inter bezig. Nu gaat hij binnenkort lopen. Ik heb al vanalles gelezen over het inlopen van een motor. Veel mensen zeggen rustig aan doen andere zeggen vol laten werken. Hoe denken jullie hier over?
Gr Thomas
Hallo.
Ik heb de motor van mijn international uitelkaar liggen nu viel mij op dat er 2 druklagers en 2 price Assen opzitten. Een voor de versnellingsbak en een voor de aftakas. Maar er zit maar 1 koppelingsplaat. Hoe werkt dit? Werken ze beide op 1 koppelingsplaat? Kan iemand mij dit uitleggen?
Gr
Hallo.
Ik ben de motor van mijn inter 533 smalspoor aan het reviseren. Nu loop ik tegen een punt aan. Ik krijg geen poelie trekker op m’n krukas poelie omdat het gewicht in de weg zit. Ik heb het gewicht proberen los te halen maar daar komt geen halve mm beweging in. Hoe kan ik deze losmaken?
Hallo.
Ik ga over een weekje de motor van de inter reviseren. Nu heb Ik al aardig wat blokken van minitractoren gedaan maar dit is toch iets groter. Wat ik in ieder geval van plan ben om te vervangen is. Zuigers bussen drijfstanglagers alle pakkingen en keerringen kop laten vlakken afpersen nieuwe klepsteel rubbers verstuivers laten testen. Wat vergeet ik nog? Is het ook slim om de hoofdlagers te vervangen? Ik heb ook gelezen dat het slim is om de krukas op te laten meten. Is dit waar? En zoja hoe moet die joekel eruit? Ben een beetje schrikachtig om hem van tijd af te halen. Is dat allemaal gemarkeerd? Als ik iets vergeet hoor ik het heel graag
Groet Thomas.
Hallo.
Moet mijn international 533 smalspoor een kentekenplaat? Het word mij niet echt duidelijk. Kan ook niet vinden hoe hard hij op papier loopt hij heeft 8 versnellingen vooruit en 2 achteruit. Ik weet wel dat hij met deze banden gemiddeld 28 loopt. Kan iemand mij helpen?
Groet Thomas
Hallo
Ik reed laatst in het donker over de weg en ik zag dat m’n koplampen veelste hoog staan. Hoe kan ik deze naar beneden richten?
Gr Thomas
Gisteren de kipper aangekoppeld om banen te gaan hakselen om de maïs te beregenen, alleen wou hij met geen mogelijkheid meer zakken. Kippen gaat donders, maar zakken ho maar waar moet ik het zoeken? Enkel werkend ventiel
Hallo.
De motor van mijn international begint behoorlijk wat olie te verbruiken en blauw te roken helaas. Nu ben ik van plan om hem van de winter uit elkaar te halen. En te kijken wat het probleem geeft. Het bedrijf waar ik hem gekocht heb zeggen dat de klep seals versleten zijn Maar als het verkeerd komt zouden de zuigers en cilinders versleten kunnen zijn. Als dit het geval is vraag ik mij af welk merk zuigers en cilinderbussen er in moet zetten. Ik zie bij kramp 2 merken Kolbenschmidt en vapormatic. Kolbenschmidt Is bijna 2x zo duur als vapormatic. Welke adviseren jullie? Het is voor eigen gebruik. Denk dat ik het antwoord wel weet maar ben benieuwd wat jullie er van denken. Ben niet van plan om half werk te gaan doen.
Groet Thomas
Hallo, ben opzoek naar een fronthef voor international 533. Wie o wie??
Hallo, ben opzoek naar een fronthef voor international 533. Wie o wie??
Hallo
Wie weet het ral nummer van mijn international?
Gr
Hallo
Even een vraagje waar kan ik mijn inter het beste verzekeren? Hoor graag waar jullie hem verzekeren en evt jullie ervaringen.
Gr Thomas
Hallo
Ik heb een international 533 smalspoor. Nou zou ik graag het bouwjaar willen weten voor de verzekering en ben zelf ook wel benieuwd. en heb het serienummer gevonden. Hij is al gezocht in het Duits maar het serienummer lijkt niet Duits de zijn. Wie kan mij helpen?
Groet Thomas.
Hallo
Als je me vorige topic hebt gezien weet je dat ik na een inter 533 smalspoor ben wezen kijken. Nu zaten hier best brede banden op die buiten het spatbord komen. De verkoper had ook banden liggen die even breed als het spatbord zijn. Ik ga hem vooral op een stuk ‘gazon’ gebruiken waar nooit geen plassen staan en het zelden drassig is. Ik heb een maaier van 1.20 en de trekker is met normale banden rond de 118-1.20 breed maar met deze banden 1.28-1.30 dus vraag ik mij af of het verstandiger is om er smallere banden op te leggen?
Gr Thomas.
Hallo
Ik ben vandaag wezen kijken naar een international smalspoor tractor. Heb nu een iseki tu 1500 maar ik word te groot om er fatsoenlijk op te kunnen rijden zit constant met m’n knieën tegen het stuur. Nu is mijn oog gevallen op een international 533 smalspoor. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Heb een stukje gereden en rijd super fijn. Start meteen zonder te gloeien. Wat mag zo’n ding kosten? En wanneer zijn Deze types gemaakt? Is in nette staat zal een foto bijvoegen
Groeten Thomas
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een gebruikershandleiding van een international 533 om de vrije slag en de slag van de koppeling op te zoeken. Alvast bedankt
Hallo,
Bij mij thuis hebben wij een international 533. Nou is een aantal jaar geleden het zekeringskapje afgebroken. Nu zijn we dus alle zekeringen kwijt. Dit is niet zo'n drama maar ik weet niet meer welke zekering waar moet. Dus hoeveel ampère op welke plek. Ik kon hier nergens op internet iets over vinden.
Wij hebben een international 533 en ik vroeg me af kan ik daar ook stuurbekrachting op zetten want dat zit er nu niet op en wat heb ik daar voor nodig misschien kan iemand mij helpen
Onze 533 heeft in de winter stilgestaan maar toen we hem weer gingen starten was er iets met de versnellingsbak je hoorde hard gekraak en kwam niet vooruit na een tijdje was het over maar heeft iemand anders dit een keer gehad
Hallo
ik heb een 533 de pomp geeft geen brandstof bij de verstuiverleidingen. Filters zijn ontlucht, pomp is ontlucht, dus daar is niets mis mee.weet iemand waar dat aan ligt. de trekker deed het paar dagen geleden nog prima
Hallo, verlichting heeft het begeven.
geen knipper, voor of achterlicht
alleen dasboardlicht brand, motor start gewoon.
waar moet ik dit gaan zoeken?
alvast bedankt voor de tips!
Hallo,
waar zou het aan kunnen liggen dat de trekker kraakt tijdens het schakelen.
alvast bedankt
Joow heeft er iemand misschien een tweedehandse tankvlotter liggen
Hallo,
Kan iemand hier mij verder helpen, Ik ben op zoek naar een hydraulische remventiel voor op mijn international 533. Weet niet of dit uberhaupt mogelijk is op deze trekkers?
Wat ook mag, (als iemand een set heeft liggen) als dit wel kan, een luchtrem set. Dit zal wel helemaal niet mogelijk zijn denk ik. Of veel te duur worden.
Wie helpt mij verder hiermee?
Groeten Henk
Onze 533 remt maar aan een kant we hebben hem al proberen te stellen maar dat lukte wel alleen hij remt nog niet wat moeten we nu doen of lus halen
Hallo,
Kort en bondig, welke dubbelucht (maten) past er naast de band 16.9-28? Er zit ongeveer 1 a 2 cm profiel op de band.
Groet'n
Hallo,
Ik ben een 533 aan het demonteren voor de onderdelen.
Het versnellingsbakhuis is gebroken, vandaar.
Nu heb ik de trompetten eraf en liggen de tandwielen die aan de steekassen zaten los.
Die tandwielen krijg ik er niet uitgetilt zowel schuin als recht omhoog.
De remplaten die om het tandwiel heen vallen zijn los en kan ik met opening een stukje draaien.
Wat is de normale volgorde van leeghalen?
Bvd, Jeroen
Ik heb een vraag over een international 533 kun je de hef ook makkelijk vastzetten voor trekkerslep.
Hallo,
Ik ben bezig met het weer werkend maken van de verlichting van de 533 thuis. Maar nu stuit ik op twee problemen:
1. Mijn koplampen, groot licht en dimlicht werken niet, de lampjes zijn nieuw die er inzitten. Ik vermoed dat het niet (goed) meer zit aangesloten in het dashboard. Maar van't zomer deed 1 koplamp het nog wel (van de andere was het lampje kapot). Of heeft iemand nog een ander idee hoe het kan?
2. Het knipperlicht zelf werkt wel maar de knipperlichtschakelaar werkt niet meer denk ik. De alarmlichten werkten tot voor kort wel maar nu niet meer. Zouden deze draadjes nu geen goed contact maken of zou het relai kapot zijn?
Voor deze 2 problemen zou ik onder het dashboard moeten kijken. Hiervoor moet het stuur eraf maar ik ben bang dat deze muurvast zit.
Hoe los ik dit op? Ik ben bang dat ik met een poelietrekker het stuur kapot maak. Wd-40 opspuiten en dan met een dopsleutel en een pijp erop? En dan trekken aan het stuur en zo nodig laten schrikken met een hamer en een blok hout?
Waar moet ik opgaan letten als ik het dashboard los heb en deze problemen op wil gaan lossen?
Ik hoop dat ik alles weer mooi en netjes werkend krijg als toen hij uit de fabriek rolde.
Hallo bij mijn 533 lekt de retour leiding wat voor slang heb ik noding om de leiding te vervangen diameter slang hoeveel klemmen enz
Hallo bij mijn 533 lekt de retour leiding wat voor slang heb ik noding om de leiding te vervangen diameter slang hoeveel klemmen enz
Als leek probeerde ik vandaag eens de olie van onze international 533 te vervangen. Ik dacht dat de onderste 2 schroeven de juiste zouden zijn, maar dit bleek niet zo te zijn en wou ze dus terugdraaien.
Het probleem is nu dat ik ze niet volledig er terug in krijg. Ik kan tot +/- 1cm voordat die dicht is de schroeven maar door blijven draaien met mn handen zonder dat ze dichtgaan. Ze zitten wel vast vallen er ook niet uit.
Wat kan dit zijn? hopelijk is er daarbinnen nu niks verschoven oid.
Ik ben op zoek naar een knape fritzmeier cabine voor op een 33 serie,heeft iemand nog iets liggen?
Hallo,
ik heb een lek bij me hydroliek filter.
aan de bovenkant tussen de hefarmen zit een vul dop met een filter er in.
daar bobbelt een hele bende olie uit.
echt na een paar tellen licht er een plas!
hoe kan dat??
hellup!!
wouter
Hallo,
Weet iemand de klepspeling van een International 533 tractor?
Alvast bedankt!
Hallo,
Ik ben op zoek naar een (kopie) van het werkplaatshandboek van de International 533.
Wie kan mij helpen.
Alvast dank, Hans
Hallo mensen,
Wat voor soort olie moet er op de achterbrug van mijn inter? Ik heb iets gehoord van hytran-olie, maar zou universele ook kunnen? Wat kost die hytran-olie ongeveer per liter?
En komt de olie voor de bak uit hetzelfde reservoir als de achterbrug? Of moet daar aparte olie op?
Groeten Willem
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn trekker 533.
Als de trekker in een helling staat met de linkerkant naar beneden (dus dwars op een helling) dan springt soms de trekker in de sper. Daarnaast zie ik dat bij het sper-pedaal niet alleen een asje uit het differentieel huis steekt maar ook een busje dat om het asje zit met een 0 ring aan de buitenkant.
Is dit bij een van jullie een bekend probleem ?
Is zeer vervelend hier in het Limburgse heuvellland.
Groet en alvast dank, Hans
Hallo,
Ik moet voor de verzekering het bouwjaar van mijn 533 doorgeven. Het nummer is : 533GZ9196-B1212311A.
Wie kan mij vertellen wat het bouwjaar is ?
Groet en dank, Hans
Hallo
ik zoek de veer voor de diepteregeling + het deel waar de topstang aan moet voor deze tractor wie kan mij hieraan helpen?
Kan het electronica van de 533 4 kleine werklampen aan of gaat dan de electronica naar de klote
Begin 2006 hebben we onze trekker opgeknapt, een International 533. De trekkers uit de 33serie hebben een beveiliging in de groepenpook. Die moet in neutraal staan. Toen de trekker klaar was, wou hij niet meer starten, ondanks dat de groepenpook in de neutraal stond. Probleem is te omzeilem door een paar draadjes te wisselen. Je mist dan echter de veiligheid. Ten eerste zou ik graag de oorzaak weten, ten tweede of dit weer te repareren is, stel dat in de toekomst weer zoiets gebeurd. Wellicht kan iemand zeggen hoe de bekabeling ligt?
De trekker is destijds niet gesplitst, alleen t plaatwerk is er af geweest.
De bekabeling is er niet afgeweest, muv die van de lampen en dashboard, die is uiteraatd wel los geweest, maar ingetaped, als ik me goed herinner.
Gr
Sjoerd
Hallo,
Ik ben op zoek naar een inwendige (.jpg) tekening van een 533. ik had die maar hij is corrupt geraakt. Een soort exploded view.
Ik bedoel NIET de "Ersatzteil_katalog_international_433_533_und_633",
daar staan inwendige ook tekeningen in maar in losse stukje, ik zoek dus het geheel.
Alvast bedankt Maarten
Maarten.Heuvelman@Gmail.com
Hallo,
Kan iemand mij de kleurcodes van de International 533 bedrading sturen ?, ik heb wel een schema maar niet de tabel met kleuren - nummers
Alvast bedankt Maarten
Hey mijn tractor maakt een jankend geluid tijdens het rijden in de cabine wat kan dat zijn waar kan ik de achteras pijlen greetz fred
Hoi,
Weet iemand wat de weerstand van een koelwater temperatuur sensor van een 533 ongeveer moet zijn ?
Mijn meter slaat bijna niet uit terwijl, de meter zelf en de bedrading goed is. ik meet bij 80graden ongeveer 700ohm
Alvast bedankt maarten
Hallo zoek nog een 533 met 4 wd.
al iemand een weet hoor ik graag
de 633 3n 733 heb ik al
goetjes marcel
Weet iemand misschien waar ik een bedradingschame kan vinden voor een international 533?
mvd donny
Hallo,
Vooral als ik mijn trekker een paar dagen niet gebruikt heb doet mijn startmotor het vaak niet. Als ik start hoor ik wel een klik van het startrelais, maar verder niks. Het is niet de accu daar de spanning ruim 12V blijft. Als ik met een voorhamer een paar keer op de startmotor sla start hij weer prima. Wat is dit ?, ziet het startrelais vast ?, moet ik iets smeren of is het tijd voor een "nieuwe" startmotor ?
Alvast bedankt Maarten
Hallo,
Uit mijn (Duits) instructieboek van de 533 begrijp ik dat je de koppeling van de cardanas in gekoppelde toestand moet plaatsen om te voorkomen dat het druklager verslijt. Echter de cardan kan dan heel gemakkelijk aangezet worden als je tegen het handle stoot die hem inschakeld.
Heeft een van jullie hier ervaring mee ?
Alvast bedankt Maarten
Hallo,
Ik heb een problem met de groepen pook van mijn oude Int 533: hij schakeld heel moeilijk tusen de verschillende groepen; vermoedelijk is er iets in de versnellingsbak versleten. Vaak komt hij in een niet bestaande groep die de motor blokkeert, als ik dan de koppeling laat opkomen slaat de motor af. Weet iemand of en hoe ik dat kan verhelpen ?
Alvast bedankt Maarten
Hallo,
Mijn International 533 lekt olie waar de hef uit het hydrolisch blok komt. Is dit gemakkelijk te herstellen van buiten af ?, bijvoorbeeld door de hef armen ervaf te nemen en nieuwe oliekeeringen te plaatsen ?
Maarten
Hallo ik heb een inter 533. En ik heb een probleem met de hef. Als ik de binnenste handel bedien (positie regeling) zit er een soort vering in. De handel blijft niet in de gewenste positie staan. De topstang diepteregeling heb ik al geblokkeerd (de handel staat helemaal beneden en de topstang staat vast). Wat zou dit kunnen zijn?