Foto van: 533 inter
A-familie

International 533

Foto’s
425
Video’s
7
Topics
38

Documenten

Elektrisch schema 633

3 pagina’s, 2.23MB

Informatie over de International 533

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 533.

International A-familie

Overige machines in deze serie:

Ervaring

Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 533, gezamenlijk zo&apos;n 75.613 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »

De trekker is bij ond begin jaren 1980 afgeleverd als tractor met Fritzmeier-cabine (in Duitsland de zgn "Verdeck" variant). Die is er bij ons in 1994 af gegaan. Ik ken m alleen zonder cabine.
Pluspunten
+ Compact
+ Taai/sterk. Verbazingwekkend, wat hij soms nog wil, zonder dat hij t aflegt.
+ Simpel. Kan heel weinig aan stuk. En dat wat stuk kan, is dan ook te repareren.
Minpunten
- Een gevoelig slijtagepunt is, dat de poken in nylon blokjes uitkomen, die op de schakelstangen zitten. ergens tussen de 7500-9000 uur zijn ze zover versleten, dat de poken er uit kunnen schieten en aan de buitenkant terecht komen. Met die pook kun je dan niets meer.
- De voorkeuzeschakeling van de aftakas zit op een niet altijd even handige plaats. Ik heb m wel eens per ongeluk in getrapt. Als de motor is ingeschakeld en de aftakaskoppeling ingeschakeld staat, verneem je dit gauw aan het tanden poetsen.

Gebruikerservaring

De trekker is bij ond begin jaren 1980 afgeleverd als tractor met Fritzmeier-cabine (in Duitsland de zgn "Verdeck" variant). Die is er bij ons in 1994 af gegaan. Ik ken m alleen zonder cabine.

Actuele vragen Stel ook een vraag »

International 533 - Waar zit de gloeibouchie

Halllo mijn international 533 start slecht met koud weer waar zit de gloeibouchie of hoe gloeit deze trekker voor alvast bedankt

3 reacties


International 533 - Welke zekering moet waar?

Hallo,

Bij mij thuis hebben wij een international 533. Nou is een aantal jaar geleden het zekeringskapje afgebroken. Nu zijn we dus alle zekeringen kwijt. Dit is niet zo'n drama maar ik weet niet meer welke zekering waar moet. Dus hoeveel ampère op welke plek. Ik kon hier nergens op internet iets over vinden.

12 reacties


International 533 - Stuurbekrachtiging op een international 533 zetten

Wij hebben een international 533 en ik vroeg me af kan ik daar ook stuurbekrachting op zetten want dat zit er nu niet op en wat heb ik daar voor nodig misschien kan iemand mij helpen

6 reacties


International 533 - schakelen

Onze 533 heeft in de winter stilgestaan maar toen we hem weer gingen starten was er iets met de versnellingsbak je hoorde hard gekraak en kwam niet vooruit na een tijdje was het over maar heeft iemand anders dit een keer gehad

6 reacties


International 533 - brandstofpomp

Hallo

ik heb een 533 de pomp geeft geen brandstof bij de verstuiverleidingen. Filters zijn ontlucht, pomp is ontlucht, dus daar is niets mis mee.weet iemand waar dat aan ligt. de trekker deed het paar dagen geleden nog prima

3 reacties


International 533 - verlichting

Hallo, verlichting heeft het begeven.
geen knipper, voor of achterlicht
alleen dasboardlicht brand, motor start gewoon.
waar moet ik dit gaan zoeken?
alvast bedankt voor de tips!

7 reacties


International 533 - kraken tijdens het schakelen

Hallo,

waar zou het aan kunnen liggen dat de trekker kraakt tijdens het schakelen.

alvast bedankt

15 reacties


International 533 - tankvlotter

Joow heeft er iemand misschien een tweedehandse tankvlotter liggen

6 reacties


International 533 - Hydraulische remventiel

Hallo,

Kan iemand hier mij verder helpen, Ik ben op zoek naar een hydraulische remventiel voor op mijn international 533. Weet niet of dit uberhaupt mogelijk is op deze trekkers?

Wat ook mag, (als iemand een set heeft liggen) als dit wel kan, een luchtrem set. Dit zal wel helemaal niet mogelijk zijn denk ik. Of veel te duur worden.

Wie helpt mij verder hiermee?

Groeten Henk

42 reacties


International 533 - remmen

Onze 533 remt maar aan een kant we hebben hem al proberen te stellen maar dat lukte wel alleen hij remt nog niet wat moeten we nu doen of lus halen

22 reacties


International 533 - Dubbellucht aan 16.9-28

Hallo,

Kort en bondig, welke dubbelucht (maten) past er naast de band 16.9-28? Er zit ongeveer 1 a 2 cm profiel op de band.

Groet'n

7 reacties


International 533 - differentieel etc. eruithalen

Hallo,

Ik ben een 533 aan het demonteren voor de onderdelen.
Het versnellingsbakhuis is gebroken, vandaar.
Nu heb ik de trompetten eraf en liggen de tandwielen die aan de steekassen zaten los.
Die tandwielen krijg ik er niet uitgetilt zowel schuin als recht omhoog.
De remplaten die om het tandwiel heen vallen zijn los en kan ik met opening een stukje draaien.
Wat is de normale volgorde van leeghalen?

Bvd, Jeroen

4 reacties


International 533 - kun je de hef vastzetten van een international 533

Ik heb een vraag over een international 533 kun je de hef ook makkelijk vastzetten voor trekkerslep.

17 reacties


International 533 - Verlichtings problemen

Hallo,

Ik ben bezig met het weer werkend maken van de verlichting van de 533 thuis. Maar nu stuit ik op twee problemen:
1. Mijn koplampen, groot licht en dimlicht werken niet, de lampjes zijn nieuw die er inzitten. Ik vermoed dat het niet (goed) meer zit aangesloten in het dashboard. Maar van't zomer deed 1 koplamp het nog wel (van de andere was het lampje kapot). Of heeft iemand nog een ander idee hoe het kan?

2. Het knipperlicht zelf werkt wel maar de knipperlichtschakelaar werkt niet meer denk ik. De alarmlichten werkten tot voor kort wel maar nu niet meer. Zouden deze draadjes nu geen goed contact maken of zou het relai kapot zijn?

Voor deze 2 problemen zou ik onder het dashboard moeten kijken. Hiervoor moet het stuur eraf maar ik ben bang dat deze muurvast zit.
Hoe los ik dit op? Ik ben bang dat ik met een poelietrekker het stuur kapot maak. Wd-40 opspuiten en dan met een dopsleutel en een pijp erop? En dan trekken aan het stuur en zo nodig laten schrikken met een hamer en een blok hout?

Waar moet ik opgaan letten als ik het dashboard los heb en deze problemen op wil gaan lossen?

Ik hoop dat ik alles weer mooi en netjes werkend krijg als toen hij uit de fabriek rolde.

17 reacties


International 533 - retourleiding brandstoftank

Hallo bij mijn 533 lekt de retour leiding wat voor slang heb ik noding om de leiding te vervangen diameter slang hoeveel klemmen enz

4 reacties


International 533 - retourleiding brandstoftank

Hallo bij mijn 533 lekt de retour leiding wat voor slang heb ik noding om de leiding te vervangen diameter slang hoeveel klemmen enz

2 reacties


International 533 - lange schroeven onderzijde trekker

Als leek probeerde ik vandaag eens de olie van onze international 533 te vervangen. Ik dacht dat de onderste 2 schroeven de juiste zouden zijn, maar dit bleek niet zo te zijn en wou ze dus terugdraaien.

Het probleem is nu dat ik ze niet volledig er terug in krijg. Ik kan tot +/- 1cm voordat die dicht is de schroeven maar door blijven draaien met mn handen zonder dat ze dichtgaan. Ze zitten wel vast vallen er ook niet uit.

Wat kan dit zijn? hopelijk is er daarbinnen nu niks verschoven oid.

13 reacties


International 533 - gezocht fritzmeier cabine

Ik ben op zoek naar een knape fritzmeier cabine voor op een 33 serie,heeft iemand nog iets liggen?

33 reacties


International 533 - Lek hydroliek

Hallo,

ik heb een lek bij me hydroliek filter.
aan de bovenkant tussen de hefarmen zit een vul dop met een filter er in.
daar bobbelt een hele bende olie uit.
echt na een paar tellen licht er een plas!
hoe kan dat??
hellup!!

wouter

13 reacties


International 533 - Klepspeling

Hallo,

Weet iemand de klepspeling van een International 533 tractor?

Alvast bedankt!

7 reacties


International 533 - gezocht werkplaatshandboek 533

Hallo,
Ik ben op zoek naar een (kopie) van het werkplaatshandboek van de International 533.
Wie kan mij helpen.
Alvast dank, Hans

2 reacties


International 533 - Acherbrug-olie

Hallo mensen,
Wat voor soort olie moet er op de achterbrug van mijn inter? Ik heb iets gehoord van hytran-olie, maar zou universele ook kunnen? Wat kost die hytran-olie ongeveer per liter?
En komt de olie voor de bak uit hetzelfde reservoir als de achterbrug? Of moet daar aparte olie op?

Groeten Willem

12 reacties


International 533 - trekker springt vanzelf in sper

Hallo,
Ik heb een probleem met mijn trekker 533.
Als de trekker in een helling staat met de linkerkant naar beneden (dus dwars op een helling) dan springt soms de trekker in de sper. Daarnaast zie ik dat bij het sper-pedaal niet alleen een asje uit het differentieel huis steekt maar ook een busje dat om het asje zit met een 0 ring aan de buitenkant.
Is dit bij een van jullie een bekend probleem ?
Is zeer vervelend hier in het Limburgse heuvellland.
Groet en alvast dank, Hans

2 reacties


International 533 - Bouwjaar van mijn 533

Hallo,
Ik moet voor de verzekering het bouwjaar van mijn 533 doorgeven. Het nummer is : 533GZ9196-B1212311A.
Wie kan mij vertellen wat het bouwjaar is ?
Groet en dank, Hans

23 reacties


International 533 - veer voor de diepteregeling

Hallo
ik zoek de veer voor de diepteregeling + het deel waar de topstang aan moet voor deze tractor wie kan mij hieraan helpen?

1 reactie


International 533 - werklichten

Kan het electronica van de 533 4 kleine werklampen aan of gaat dan de electronica naar de klote

13 reacties


International 533 - Startbeveiliging

Begin 2006 hebben we onze trekker opgeknapt, een International 533. De trekkers uit de 33serie hebben een beveiliging in de groepenpook. Die moet in neutraal staan. Toen de trekker klaar was, wou hij niet meer starten, ondanks dat de groepenpook in de neutraal stond. Probleem is te omzeilem door een paar draadjes te wisselen. Je mist dan echter de veiligheid. Ten eerste zou ik graag de oorzaak weten, ten tweede of dit weer te repareren is, stel dat in de toekomst weer zoiets gebeurd. Wellicht kan iemand zeggen hoe de bekabeling ligt?

De trekker is destijds niet gesplitst, alleen t plaatwerk is er af geweest.
De bekabeling is er niet afgeweest, muv die van de lampen en dashboard, die is uiteraatd wel los geweest, maar ingetaped, als ik me goed herinner.

Gr
Sjoerd

8 reacties


International 533 - exploded view tekening van het geheel

Hallo,

Ik ben op zoek naar een inwendige (.jpg) tekening van een 533. ik had die maar hij is corrupt geraakt. Een soort exploded view.
Ik bedoel NIET de "Ersatzteil_katalog_international_433_533_und_633",
daar staan inwendige ook tekeningen in maar in losse stukje, ik zoek dus het geheel.

Alvast bedankt Maarten
Maarten.Heuvelman@Gmail.com

3 reacties


International 533 - gezocht Kleurcodes bedrading

Hallo,

Kan iemand mij de kleurcodes van de International 533 bedrading sturen ?, ik heb wel een schema maar niet de tabel met kleuren - nummers

Alvast bedankt Maarten

5 reacties


International 533 - Jankend geluid in cabine

Hey mijn tractor maakt een jankend geluid tijdens het rijden in de cabine wat kan dat zijn waar kan ik de achteras pijlen greetz fred

15 reacties


International 533 - Temperatuur sensor

Hoi,

Weet iemand wat de weerstand van een koelwater temperatuur sensor van een 533 ongeveer moet zijn ?

Mijn meter slaat bijna niet uit terwijl, de meter zelf en de bedrading goed is. ik meet bij 80graden ongeveer 700ohm

Alvast bedankt maarten

3 reacties


International 533 - 4 wd

Hallo zoek nog een 533 met 4 wd.
al iemand een weet hoor ik graag
de 633 3n 733 heb ik al

goetjes marcel

13 reacties


International 533 - bedradings schema

Weet iemand misschien waar ik een bedradingschame kan vinden voor een international 533?

mvd donny

8 reacties


International 533 - Startmotor problemen

Hallo,

Vooral als ik mijn trekker een paar dagen niet gebruikt heb doet mijn startmotor het vaak niet. Als ik start hoor ik wel een klik van het startrelais, maar verder niks. Het is niet de accu daar de spanning ruim 12V blijft. Als ik met een voorhamer een paar keer op de startmotor sla start hij weer prima. Wat is dit ?, ziet het startrelais vast ?, moet ik iets smeren of is het tijd voor een "nieuwe" startmotor ?

Alvast bedankt Maarten

20 reacties


International 533 - Slijten druklager cardanas

Hallo,

Uit mijn (Duits) instructieboek van de 533 begrijp ik dat je de koppeling van de cardanas in gekoppelde toestand moet plaatsen om te voorkomen dat het druklager verslijt. Echter de cardan kan dan heel gemakkelijk aangezet worden als je tegen het handle stoot die hem inschakeld.
Heeft een van jullie hier ervaring mee ?

Alvast bedankt Maarten

8 reacties


International 533 - Groepen shakelen slecht

Hallo,

Ik heb een problem met de groepen pook van mijn oude Int 533: hij schakeld heel moeilijk tusen de verschillende groepen; vermoedelijk is er iets in de versnellingsbak versleten. Vaak komt hij in een niet bestaande groep die de motor blokkeert, als ik dan de koppeling laat opkomen slaat de motor af. Weet iemand of en hoe ik dat kan verhelpen ?

Alvast bedankt Maarten

8 reacties


International 533 - Lekt olie aan hef

Hallo,

Mijn International 533 lekt olie waar de hef uit het hydrolisch blok komt. Is dit gemakkelijk te herstellen van buiten af ?, bijvoorbeeld door de hef armen ervaf te nemen en nieuwe oliekeeringen te plaatsen ?

Maarten

3 reacties


International 533 - hefinrichting

Hallo ik heb een inter 533. En ik heb een probleem met de hef. Als ik de binnenste handel bedien (positie regeling) zit er een soort vering in. De handel blijft niet in de gewenste positie staan. De topstang diepteregeling heb ik al geblokkeerd (de handel staat helemaal beneden en de topstang staat vast). Wat zou dit kunnen zijn?

5 reacties


Top 6 video’s Alle video’s »

Top 6 foto’s Alle foto’s »

« Alle International machines