Foto van: Valtrapowerr
CM-serie

International 624

Foto’s
405
Video’s
8
Topics
80

Informatie over de International 624

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 624.

International CM-serie

Overige machines in deze serie:

Ervaring

Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 624, gezamenlijk zo&apos;n 25.080 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

International 624 - Bediening op hydraulica weet niet waarvoor

Hallo tf'ers
Ik heb mij onlangs een inter 624 aangeschaft,
Maar op de hydraulica zit iets aangesloten wat ik niet weet waar het voor dient.(zie foto)
Deze is aangesloten op de hydrauliekleidingen en er is nergens een olieventiel te bespeuren
Mvg jelle

6 reacties


International 624 - Oplossing voor hef schokken?

Even een vraag voor een (niet z'n digitale) kennis.

Zijn International 624 (zie foto) schokt soms in de hef. meer bij drempels
Voor hem vervelend gezien het werk wat hij ermee doet.

Nou is het wel bekend dat oudere tractoren wat inwendige lekkage kunnen hebben. Regelventiel, hefmanchet noem maar op.

Weet iemand of dit (makkelijk) op te lossen is bij deze types? Ben zelf niet zo van het rode... 😉

1 reactie


International 624 - hoe kan ik te weten komen wat mijn chasisnummer of serienummer is

Want wil mijn inter laten verzekeren maar daar heb je een chasis of serienummer voor nodig waar zou dat ergens staan op de tractor of waar kan ik dat vinden

2 reacties


International 624 - Speling op versnellingspoken moeite met schakelen

Hallo,
Bij de inter 624 zit er speling op de versnellingspoken, wat zou er kunnen versleten zijn.
Hij pakt de versnellingen nog maar 3 en 4 moeite
Wat zou er verslwten zijn
Ook rookt hij blauw/wit bij stationair toerental
Wat denken jullie dat het probleem is?
Ik hoor het graag

0 reacties


International 624 - Waarop letten bij kopen

Hallo,
Ik heb net een tractor op het oog om te kopen
Het gaat om een inter 624.
Waar moet ik op letten bij het kopen van zon trekker, wat zijn de aandachtspunten?
Ik hoor het graag.
Mvg jelle vanheule

16 reacties


International 624 - Functie kanaaltje koelvloeistof waterpomp

Beste TF-ers,

Gisteren m'n 624 weer verder in elkaar gezet (vanwege krukas / balancer). Nu staat alles in elkaar, echter lekt hij koelvloeistof te hoogte van de overbrenging van de toerenteller.

Er zit een klein kanaaltje tussen de water aanvoer en de pomp. Heeft iemand enig idee wat deze functie is? Anders kit ik hem nl. dicht (makkelijkste manier om van de lekkage af te komen.

Zie foto's.

Andere foto van het gaatje waar het door heen kan lopen:

tractorfan.nl/picture/940244/…
Alvast bedankt,
Corné

0 reacties


International 624 - Vaste bout in distributiedeksel

Beste TF-ers,

IVM het demonteren van de krukas wil ik het distributiedeksel demonteren.
Alles zit los, op 1 afgebroken bout na (waarschijnlijk een keer gebeurd bij het vervangen van waterpomp).
Als ik aan het deksel wiebel, gaat het draadeind / afgebroken bout mee. Ik heb het idee dat deze vast zit in het aluminium (de draad zelf zit in het blok). Hoe kan dit het beste aanpakken? Het gaat over de bout op de foto in het rood.

Alvast bedankt.

7 reacties


International 624 - Wie weet waar het serrie nr van een624s staat ik kan niks vinden gr pe

In verband met aanvraag kenteken.

4 reacties


International 624 - Wie weet waar het serrie nr van een624s staat ik kan niks vinden gr pe

In verband met aanvraag kenteken.

0 reacties


International 624 - Wie weet waar het serrie nr van een624s staat ik kan niks vinden gr pe

In verband met aanvraag kenteken.

0 reacties


International 624 - Wie weet waar het serrie nr van een624s staat ik kan niks vinden gr pe

In verband met aanvraag kenteken.

0 reacties


International 624 - Wie weet waar het serrie nr van een624s staat ik kan niks vinden gr pe

In verband met aanvraag kenteken.

0 reacties


International 624 - Wie weet waar het serrie nr van een624s staat ik kan niks vinden gr pe

In verband met aanvraag kenteken.

0 reacties


International 624 - Wie weet waar het serrie nr van een624s staat ik kan niks vinden gr pe

In verband met aanvraag kenteken.

0 reacties


International 624 - Wie weet waar het serrie nr van een624s staat ik kan niks vinden gr pe

In verband met aanvraag kenteken.

0 reacties


International 624 - Wie weet waar het serrie nr van een624s staat ik kan niks vinden gr pe

In verband met aanvraag kenteken.

0 reacties


International 624 - Hydrauliek opbouwen

Beste allemaal,

Ik heb al diverse zaken gelezen over het opbowe/aansluiten van hydrauliek ventielen.
Alleen het is me nog niet geheel duidelijk...
Op mijn international 624 zit nu geen hydrauliek ventiel.
Ik wil een dubbelwerkend ventiel opbouwen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken en welk ventiel zouden jullie aanraden.

Ik hoor het graag,

Alvast bedankt!!

15 reacties


International 624 - Moet de brandstofpomp gevuld worden met olie?

Moet ik in de brandstofpomp van mijn international 624 olie toevoegen?
Ik las dit namelijk ergens alleen heb er nog nooit van gehoord.
De pomp is een Bosch met verstuiverleidingen onder een hoek.
Zo ja waar en hoeveel vul ik dan bij en met welke olie?

Alvast bedankt voor de reactie.

4 reacties


International 624 - Agriomatic defect. Rijd niet

Beste forumleden,

Ik ben sinds kort eigenaar van een McCormick International 624 met de beruchte Agriomatic.
Deze heb ik defect gekocht. Nu ben ik begonnen met de oorzaak op te sporen.
Ik las op het forum dat er al een aantal leden mee hadden gewerkt.

Hij rijd dus nagenoeg niet vooruit of achteruit. ook gaat hij soms ( in een bepaalde groep), met de agriomatic handel in de vooruit stand, eerst achter uit rijden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Een aantal tekeningen zou ook fijn zijn.

Wat heb ik allemaal al gedaan?
Zuigfilter schoongemaakt ( aan aftapplug). De lange zeef.
Olie op pijl gezet (+/- 35 liter) hytran
Gekeken naar het overdrukventiel. Daar viel mij op dat achter de 'dop' het overdruk boutje zat. Dit was een lange pen met een o-ring er omheen , een borgmoer en verder niks. Nu verwacht ik dat er ook een soort kogeltje met veer achter moet liggen. Graag hier een tekening o.i.d. van.

Wat er in het verleden mee is gebeurt weet ik ook niet, omdat ik hem zo heb gekocht.

Alvast bedankt,

Paul

3 reacties


International 624 - diepteregelings veer

Goede avond
ik ben opzoek naar een diepteregelings veer voor mij inter 624. wie heeft of weet er eentje teligge?

2 reacties


International 624 - Ombouwen naar LED verlichting

Hallo,

Ik heb de originele verlichting van mn werklamp kapot. Nu wil ik hier een LED lampje indoen. Iemand hier ervaring mee? En weet welke hier in moet?

Alvast bedankt!

9 reacties


International 624 - gezocht International 624 Sloper

Gezocht International 624 sloper

1 reactie


International 624 - aftakas pakt niet aan

Hallo,

als ik de hendel Lings naar me toe trek moet normaal gesproken de aftakas vrijstaan waar door ik de aftakas erin kan zetten, maar als ik de hendel lings helemaal naar me toe heb en ik wil de aftakas er zitten wil dat niet en hoor ik een ratel geluid. als ik de trekker helemaal uit doe en ik zet dan de aftakas er in en start hem weer draait de aftakas wel en kan dan de aftakas ook weer uitzetten. maar ik kan hem dan vervolgens niet meer er inzetten. wat doe ik fout?

MVG,

Elbert

5 reacties


International 624 - wat is de MTM sleep van een 624 van bouwjaar 1969 met PVA nummer 80/05

Hallo
ik ga naar de keuring met mijn 624 en ze vinden nix van dit PVA nummer terug ; dus ik mag niks slepen met de trekker zegt men dan 😞
normaal is dit 20800 kg .
heeft iemand hier een bewijs van op papier of tabel ?

groeten kristof

1 reactie


International 624 - Aantal Liters olie achterbrug

Hoeveel liter olie gaat er in de achterbrug van een international 624

16 reacties


International 624 - motor timing krukas T.O.V nokkenas en dieselpomp .

Kan iemand mij vertellen hoe ik de motor timing correct kan zetten . distributie tandwielen.
als de kukas op BDP staat waar moet de nokkens as dan staan .
ik heb met de motor geraaid wel 30 x om de puntjes op de tandwiel overeen te laten komen . maar dit kwam nooit uit . krukas is al gedemonteerd nu .

heeft iemand een duidelijke foto . staat niet in de motorwerkstat op IHC parts.nl

1 reactie


International 624 - Start niet Alleen met startpiloot

Beste TF ers

Ik heb pas een international 624 agriomatic gekocht (stond al een tijdje stil) alleen hij start alleen maar met startpiloot. Gloeispiraal heb ik gecontroleerd doet het wel alleen niet via de orginele bedrading ik heb het geprobeerd met ee draad vanaf de accu direct op de Gloeispiraal (gloeide toen wel maar startt niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Kevin

9 reacties


International 624 - Brandstofpomp 744 harde tik

Hallo,
Ik heb een 624 motor (d209).Ik heb er een brandstofpomp van een 744 opgezet met de verstuivers en verstuiverleiding van een 744.
Hij dampt aardig zwart, en bij de verbranding hoor ik een luide tik.
Achter de pomp kan je verstellen kwa tijd van inspuiting maar dat zit wel goed. alleen de harde tik door de verbranding wil ik weg hebben.Misschien minder brandstof geven maar ik weet niet hoe.
Heeft iemand hier ervaring mee?
mvg Rico Goossen

6 reacties


international 624 agriomatic moet gas geven voor ik ga rijden klopt dit?

Ik heb een international 624 agriomatic gekocht nu heb ik alleen een probleem de trekker gaat pas rijden wanneer ik gas geef. nou vroeg ik me af of dit klopt? en als dit niet klopt wat kan het probleem dan zijn?
Met vriendelijke groet,
Kevin

10 reacties


International 624 - Watercollector vervangen, pakking

Beste TF-ers,

Van mijn 624 is de externe thermostaat lek (3 slangaansluitngen). Aangezien de nieuwe thermostaat aardig wat kost, heb ik besloten om de watercollector te vervangen voor 1 van een nieuw type (waar de thermostaat in de collector zit). De kop en de collector heb ik netjes schoon / glad gemaakt, maar de kop op de pasvlakken is iets ingevreten.

Ik heb nieuwe pakkingen, alleen ik denk dat die niet voldoende afdichten. Zou ik tussen de pakking en de kop vloeibare pakking gebruiken (geschikt tot 260 graden, piek 300 graden). Collector zit echter wel tussen de uitlaatspruitstuk.

Alvast bedankt.

5 reacties


International 624 - Versnellingsbakolie

Welke olie moet er in de versnellingsbak van een 624s?

7 reacties


International 624 - hevel koudstart/uitzetten

Hallo

Heeft iemand een iddee hoe ik de stophevel uit elkaar kan halen?
Dus het het pennetje tussen de koudstart en het uitzetten.

Hij gaat heel zwaar en heeft mij al een stopkabel gekost.

Mvg

15 reacties


International 624 - motorblok

Gezocht motorblok voor een International 624
Motor type IHC D-206

4 reacties


International 624 - Asje waterpomp dikke speling

Beste leden.

Vandaag even met trekker en grondak in de weer geweest.
Zie ik ineens dikke lekkage onder de trekker.
Ff kap eraf, komt uit de as van waterpomp (daar waar de ventilator op zit)

Hoe ga ik te werk de pomp te vervangen?
Ik neem aan dat een aantal bouten gaan afbreken aangezien ze al eeuwen vastzitten.
Houden die ook nog andere zaken bij elkaar of kan ik ze uitboren en opnieuw tappen?
En moet de radiator er ook af?

Vr groet!

7 reacties


International 624 - Dynamo en contactslot.

Hallo TF-ers,

Vandaag is m'n gelijkstroomdynamo vastgelopen van m'n trekker. Vermoedelijk omdat er een lager kapot gelopen is. Dynamo is echt verrot (losse draden zag je bij de koolborstels eruit steken) en accu was leeg.

Nu heb ik de dynamo vervangen (had nog een gebruikte)en draait alles weer goed (getest door massakabel van accu los te trekken en verlichting aan te zetten).

Alleen als het contact uit staat en ik leg de massakabel op de accu, trekt hij een klein vonkje. Ik hoor de manometer bovenin schieten (tankvlotter zit niet aangesloten). Wat zou dit kunnen zijn?

Welke stromen gaan er allemaal door het contactslot en welke niet?

Alvast bedankt.

4 reacties


International 624 - Agriomatic

Ik wil deze week gaan kijken naar een inter 624 maar hoe kan je zien dat het een agriomatic is? en hoe kan je zien of de agriomatic nog goed werkt hij krijgt geen licht leven is de bedoeling ik wil er trekkertrek mee doen.

en zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten bij deze trekkers?

Rick

6 reacties


International 624 - Lagers vervangen dynamo, welke lagerspeling?

Hallo TF-ers,

Van mijn gelijkstroomdynamo wil ik de lagers vervangen. Dynamo functioneert oke en veel stroom heb ik niet nodig. Echter hoor ik ze wat gieren. Welk type moet ik er in stoppen? Het normale C0 type lagerspeling of iets meer speling nl. C3?

Alvast bedankt

1 reactie


International 624 - Koppeling vervangen

Hallo TF-ers,

Mijn 624 staat door de midden ter vervanging van de koppeling.
Maakt al een tijdje een raar geluid en koppeling zat erg hoog (was ook uitgesteld). Ook kon ik met de aftakaskoppeling de rijkoppeling bedienen, dus dit was niet goed.

Nu wil ik een nieuw toplager in het vliegwiel monteren, alleen weet ik niet hoever die moet. Het is de versie zonder clip om het lager (was de oude ook). Weet iemand dat?

En weet iemand het aanhaalmoment van de drukgroepbouten naar het vliegwiel (vliegwiel zelf op 12 kgm).

Alvast bedankt.
Corné

3 reacties


International 624 - aftakas vervangen

Van mijn cormick 624 is de rechter aftakas stomp afgebroken, is dit veel werk om deze te vervangen?

9 reacties


International 624 - resonantie in brandstoftank

Beste TF-ers,

Bij bepaalde motortoerentallen is de tank van mijn trekker net een muziekdoos (vooral wanneer hij meer dan voor de helft leeg is) ook andere plaatdelen trillen erg.

Mijn vermoeden is dat er ergens een onbalans zit. Onbalans in het vliegwiel zou kunnen, maar lijkt me onwaarschijnlijk (wordt een vliegwiel ook gebalanceerd als hij iets afgevlakt wordt bij nieuwe koppelingsplaten?).

Heeft iemand ervaring met een kapotte balancer bij een international 4 cilinder (of verkeerd gemonteerd)? Of wat zou anders nog een onbalans kunnen veroorzaken?

Alvast bedankt.

5 reacties


International 624 - 724-824 kabines

Ik ben op zoek naar iemand die weet wat voor soorten kabines er zijn voor de cormick 24 serie. op internet zie je veel soorten maar nergens staan merken bij. want ik zoek zn ronde vooruit voor mn 824. eerste link is wat ik ongeveer zoek en de tweede link is mn tractor waar ik een passend raam bij zoek. je moet wel wat zoeken op de site maar het is de degene met de kilverbak erachter.

fahrzeugseiten.de/Traktoren/IHC_McCormick/…

6 reacties


International 624 - Brandstofpomp

Mijn Cormick 624 AS startte steeds niet lekker, ondanks revisies. Nu is de brandstofpomp opgestuurd want dat moest het dan misschien wezen. Dure grap, pomp was helemaal verrot van binnen, onderdelen zijn er niet en tweedehands ook niet. Wie weet hier wat van? Het bedrijf dat hem opengemaakt heeft wou slecht geloven dat de trekker überhaupt nog liep. (deed ie eigenlijk best wel aardig...)

29 reacties


International 624 - mijn achterbrug staat te laag welke olie kan er in??

In de achterbrug van mijn 624 staat te kort olie welke olie moet ik bijvullen??
En welke in de versnellings bak en waar moet ik dat pijlen!!

5 reacties


International 624 - welke olie.

Hallo,

welke olie moet er in de versnellings bak van een mccormick 624 agriomatic.

8 reacties


International 624 - lekke koppakking

Wie heeft er voor mij een schema hoe ik de kopbouten moet plaatsen en met welke trekkracht. Tevens zou ik graag willen weten hoe de kleppen gesteld moeten worden. Hoeveel mm.
Bedankt

4 reacties


International 624 - werkplaatshandboek international 624

Hallo,
Ik wil voor mijn internatonal 624 graag het werkplaatshandboek hebben. Nu heb ik op google gezocht maar kon niks vinden om te downloaden. Heeft iemand deze misschien digitaal op de computer staan of nog een site om hem te downloaden?

Groeten

Lars

5 reacties


International 624 - gooit versnellingsbak olie eruit als hij warm is

Hallo,

als m'n inter warm wordt gooit hij er olie uit bij de overloop/ ontluchtingsbout ( bovenop de versnellings bak achter de versnellingspook ) ook wordt de versnellingsbak erg warm. wat kan de oorzaak daarvan wezen ?

9 reacties


International 624 - international 624- vragen

Hallo,
Ik heb sinds kort een 624 met agriomatic S. Nu heb ik de versnellingsbak olie (schroef bij het koppelingspedaal als het goed is??) gepeild. Nu zag ik aan de trompetten ook oliepluggen zitten onder. Waar kan ik hiervan de olie peilen en welke olie hoort in de trompetten en welke in de bak? En ik ben op zoek naar het hydrauliek filter. Is dit een filter wat je moet vervangen of nog een oud schoonmaakfilter? Ik heb ook eens bij een topic gelezen dat er een filter van de agriomatic zelf verstopt kan raken wat je gewoon schoon kunt maken. Weet iemand waar dit zit?
Wie kan mij antwoord geven op deze vragen?

Groeten

Lars

21 reacties


International 624 - rolbeugel

Welke rolbeugel pas het beste op een cormick 624

15 reacties


International 624 - zekering volgorde

Weet iemand de volgorde van zekeringen van een inte.r 624 zijn en de defenitie ervan

6 reacties


International 624 - trekt niet

Hallo,
Ik heb sinds een tijdje een International 624 (waarschijnlijk agromatic bij mij zit dat zo hendel bij het handgas hoge giering snel /langzaam, lage giering niks, achteruit vooruit of achteruit)
Als de trekker iets moeten trekken bv een wagen dan blijf de motor doordraaien en gewoon goed op toeren alleen de wielen blijven gewoon stilstaan wat kan dat zijn.
Alvast bedankt!!

23 reacties


International 624 - Toerenteller doet vreemd

Hallo TF-ers,

Gisteren met het inkuilen deed de toerenteller vreemd. De ene keer deed hij niet, de andere keer gaf hij veel te veel toeren aan of schommelde.
Ook noteerde hij te weinig draaiuren naar mijn idee.

Met stationair draaien +- 1000 rpm, schoot hij regelmatig door naar de 1500.

Kabel van de teller afgehaald, geprobeerd met m'n vingers tegen te houden, maar dit lukte niet.

Zou het tijd zijn voor een andere klok? Of is het iets anders?

Alvast bedankt.
Corné

9 reacties


International 624 - mijn motor hapert vol op toeren

In eens op de weg begint de motor te haperen half gas hapert hij niet en 3 kwart ook niet is heel raar en blauwe pluimen tussen het haperen weet iemand wat dit doet en of het te verhelpen is ?

11 reacties


International 624 - kapotte versnelling

Hoi tractorliefhebbers,
Ik heb een IHC 624 op het oog.
Alleen staat er in de advertentie dat hij
Niet in de 2de versnelling wil.
Wat is het probleem ervan en is het moeilijk
Te maken en wat zijn ongeveer de kosten.

Alvast bedank

3 reacties


International 624 - Bandenspanning trekkertrek

Een vriend van mij doet mee met trekkertrek 2 juni in Toldijk. Nou is de vraag met welke bandenspanning moet hij rijden? hij heeft 16.9 Goodyear en daarop 16.9 Pirelli TM300

18 reacties


International 624 - Spiegels fritzmeier beugel

Hallo TF-ers,

Op mijn 624 heb ik een fritzmeier beugel staan (4 poten op het spatbord). Hier zitten nog geen spiegels op. Deze wil ik er graag op hebben, zodat ik kan zien wat er achter de opraapwagen gebeurd.

Ik ben op zoek naar voorbeelden hoe ik de spiegels kan plaatsen en welke spiegels ik er voor nodig heb.
Vanzelfsprekend moet de aanschaf wel betaalbaar blijven / leuk blijven. Ook moet het qua zicht bij de trekker passen.

Alvast bedankt.

15 reacties


International 624 - Banden

Een vriend van mij heeft een International 624 en heeft er Vredestein 13.6r38 onder liggen met heel slecht profiel, hij zoekt dus andere 2e hands banden die het liefst wat breder zijn. Welke maten passen hier onder?
ik heb al gelezen dat 16.9r34 er ook onder passen. Dus bij deze is mijn vraag welke er nog meer onder passen en of jullie misschien nog banden in de aanbieding hebben in de buurt van Varsseveld/Doetinchem

MVG jim353

12 reacties


International 624 - Lekke krukaskeering

De krukaskeering van de 624 is lek wat moet je allemaal los halen en is het zelf te doen? is dit de goede keering? histoparts.com/webshop/…

33 reacties


International 624 - handbediende koppeling aftakas

De koppeling van de aftakas komt niet helemaal vrij. kun je daar iets aan afstellen.

6 reacties


International 624 - Kleprubbers vervangen

Hallo TF-ers,

De laatste tijd, valt het mij op, dat er olie uit uitlaatspruitstuk komt van de 624. Dit vooral als hij veel lui werk heeft gedaan, bijvoorbeeld voor de houtklover of voor de landbouwkraan. Ook als hij een tijdje stationair staat te draaien.

Bij het starten komt er dan ook even wat rook onder de motorkap vandaan, doordat de olie rondom het uitlaatspruitstuk zit. Verder start en loopt hij prima en trekt hij prima. Ook heeft de motor weinig carterontluchting.

Volgens mij zijn de kleprubbers versleten, omdat er olie op de zuigers komt, met de aanwijzing lui werk. Hoe moeilijk is het om de kleprubbers te vervangen? Moet de kop er af? Moeten de klepstoters los?
Qua onderdelen ben je niets kwijt (8 rubbers en klepdekselpakking).

Alvast bedankt.

24 reacties


International 624 - knipperlicht relais

Hallo,

bij mijn international 624 doet het knipperlicht het niet meer, ik vermoed dat het de relais is

waar zit de knipperlicht relais meestal bij zon trekker ?

bij voorbaat dank

13 reacties


International 624 - gierende achterbrug

Hallo,

mijn inter heeft last van een gierende achterbrug
wat kan daarvan het probleem zijn ?
of hoe is dat op te lossen ?

32 reacties


International 624 - hoeveel olie gaat er totaal in het motorblok

Hallo,

ik heb een international 624 en ik wil de olie gaan verversen maar hoeveel liter olie gaat er totaal in het blok ?

14 reacties


International 624 - Rolbeugel die op de spatborden kan worden gemonteerd.

Hallo allemaal,

Wie o wie weet een complete rolbeugel uit te halen die op de spatborden kan worden gemonteerd incl. de versteviging die onder de spatborden thuis hoort. Of eentueel een slooptrekker waar deze op staat gemonteerd. Graag jullie reacties.

M.v.g Thies

4 reacties


International 624 - bouwjaar

Hoe kom ik achter het bouwjaar van mijn 624

16 reacties


International 624 - Velgplaten in andere velg.

Hallo TF-ers,

Onder mijn 624 zitten nu 15.5 38 banden. Deze banden zijn slecht en ik wil breder. Nu heb ik een set 540/65-38 ers staan. De nieuwe velgen heb ik ook al gezien, alleen zitten waarschijnlijk de bevestigingspunten van de velgplaat te ver na het midden. Dit betekent dat de banden tegen het spatbord aan komen. Wat is de beste oplossing om dit tegen te gaan? Velgplaten omdraaien (aan de bolle kant zijn ze niet glad bij de wielbouten)? Of tussen de plaat en de punten busjes met lange bouten er tussen doen? De plaat zit met 8 m16 bouten vast.

Alvast bedankt.

20 reacties


International 624 - 3 weg thermostaat

Ik zoek een 3 weg thermostaat voor mijn 624
De daeler in de buurt heeft er geen en kan of wil geen vinden

21 reacties


International 624 - Probleem moterkoeling

Ik heb een opknapper 624 die ik aan het testen was die na een klein uurtje kultivateren warm liep en via de overdruk koelvloeistof lekt.wat kan dat zijn eventueel.

8 reacties


International 624 - loopt zwaar

Heb een inter624 maar hij loopt zwaar. Hij kan nauwelijks van zijn plek af geduwd worden. Heb niet het idee dat het in de remmen zit. Misschien in de achteras. Hebben jullie ervaring met dit mankement? En hoe kan ik die trompet er makkelijk af krijgen?

16 reacties


International 624 - pennen topstang

Ik heb van de week pennen gekocht om de topstang vast te zetten 25mm doorsnee , maar die passen niet in de gaten die daarvoor bestemd zijn , als ik met de schuifmaat meet lijkt het ook 25 mm maar ze willen er niet in....kan het zijn dat ze iets kleiner zijn dan 25 mm standaard ?

alvast bedankt voor de reactie,s

15 reacties


International 624 - Gegevens cabine

Hallo,

Ik heb een International - McCormick 624 met een Sekura cabine erop. Toen ik hem kocht zat alleen de kooi erop en heb later de losse delen zoals deuren en ruiten en dak kunnen kopen. Nu wil ik het een en ander gaan monteren deze winter en ik ben op zoek naar alle info die mij kunnen helpen bij de opbouw van het hele spul.

Ik hoop dat ik hiermee aan het goede adres ben. Mijn tractor is uit 1965 volgens mij. Zie ook de foto's bij mijn profiel. Als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Elke info is welkom.

Vast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Maarten

5 reacties


International 624 - instructieboek 624

Wie heeft er nog een instructie en / of werkplaats handboek liggen van de 624 ? of waarvan ik evt een kopie van zou mogen maken ?

alvast bedankt voor jullie reacties

7 reacties


International 624 - brandstofpomp

Hallo weet hier iemand een adres waar ik aan een gebruikte brandstofpomp kan komen voor een inter 624 en wat dat ongeveer gaat kosten ?

alvast bedankt !!

8 reacties


International 624 - Welke kleur verf

Hallo tractorfans,

Ik wil binnenkort m'n 624 (gemaakt in 1967-1972) op gaan knappen. Ik ben alleen nog niet helemaal uit over de kleur. Ik heb nu een pot besteld bij kramp voor 1965. Tegenwoordig is het van kramp zelf en niet meer van tractol.

Nu heb ik het idee dat deze kleur te licht is. Volgens mij is het een beetje te rozig, als ik door het kijkglas kijk. Een andere tractor hebben we het spatbord op geverfd met sparex verf na 1975 (ihc). Deze kleur is veel donkerder dan de kramp verf voor 1975. Welke verf kan ik het beste nemen sparex of kramp (kramp kan ik bestellen op mn werk)? En zo ja welke, gewoon een ral of waar het merk en jaartal op staat? Kramp verf spuit wel makkelijker vergeleken met sparex heb ik gehoord. Sparex was weer beter in de kleuren.

Als grondverf heb ik gewoon roodbruin van kramp besteld.

Ik hoor het wel wat jullie mening is, ik zou het jammer vinden als hij straks goed in de verf zit met de verkeerde kleur.

34 reacties


International 624 - Groepenpook

Hallo tractorfans,

Na wat gesleutel aan mn ihc 624 afgelopen jaar, heb ik weer aardig mee kunnen rijden in de 1e snede (voor de opraapwagen miedema rotor +). Helaas had ik nog wel een beetje mot met de groepenpook. Als ik de hoge gearing rijd, wil hij er nog wel eens uitschieten. Dan komt hij tussen de lage gearing en hoge gearing in te staan en loopt het niet helemaal lekker in de bak.

Ook op de kuil, als de trekker voorover staat, schiet er tussen in. Nu is het een heel werk om die tank, stuur, dashbord, stuurhuis en dan het deksel er af te halen, maar dat is te doen (heb het voor de klauwen van de versnellingspook weleens gedaan). Maar wat zou er dan in de versnellingsbak zelf aan de hand zijn? Is het knikkertje met veertje weg? Er zit ook weinig gevoel in. Je kunt eigenlijk niet met je ogen dicht schakelen in de lage gearing schakelen, je zit er dan altijd naast.

Wat kan ik volgens jullie er aan doen? Heb weleens gehoord dat je er een steuntje langsheen kunt maken, maar dat komt ook nogal precies. Bovendien, kun je het net zo goed orgineel maken, halve dag sleutelen en dan heb je hem wel open en dicht.

Ik hoor het wel.

4 reacties


International 624 - Welke werklampen

Hallo tractorfan's,

Op de fritzmeier beugel wil ik werklampen zetten, zowel voor als achter (totaal 4 stuks). Nu weet ik niet welke werklampen ik het er beste voor kan gebruiken. De lampen die ik gedachten heb, zijn allebei 55 W per stuk. Met dubbele H3 pit gaat niet, want dan houdt de dynamo het echt niet bij (nog een ouwe gelijkstroomdynamo, die niet groot is).

Tussen deze werklampen zit ik te twijfelen (welke het mooiste lichtbeeld geeft). Het wordt vooral gebruikt met kuilen met de opraapwagen.

- hofstra-tijnje.nl/bestanden/157/…

-hofstra-tijnje.nl/bestanden/157/…

Ik hoor het wel, welk type lamp jullie het beste vinden.

Bedankt, Corné

6 reacties


International 624 - Toerenteller

Hallo tractorfans,

Voor mijn 624 wil ik een toerenteller gaan zoeken. Echter er zijn 2 types namelijk een linksdraaiende en rechtsdraaiende. Ook zit er verschil in de snelheidsaanduiding, maar dit maakt mij niet zoveel uit.

Welke van die 2 type heb ik nodig?

Alvast bedankt.

17 reacties


International 624 - Veiligheidsbeugel 2

Hallo Tractorfans,

Na aanleiding van het vorige topic (tractorfan.nl/topic/4590/ ) heb ik nog geen veiligheidsbeugel gevonden die ik graag wil. Wie weet / heeft nog een veiligheidsbeugel die met vier poten op het spatbord vastgemaakt kan worden? Liefst een beugel met ronde pijpen, maar vierkant profiel kan ook.

Alvast bedankt.

Corné

3 reacties


International 624 - Veiligheidsbeugel

Hallo tractorfans,

Alweer een vraagje over m'n 624. Voor m'n eigen veiligheid ben ik op zoek naar een veiligheidsbeugel die op de spatborden kan. De extra versteviging onder de spatborden zit er al (2 * 2 massieve ijzeren beugels). Wie weet er zo'n beugel te koop of heeft er 1 (volgens mij was het van een fritzmeier jas)?

Alvast bedankt.

Corné

19 reacties


International 624 - Brandstofpomp

Hallo tractorfan's,

Pas heb ik een 624 gekocht die half uit elkaar lag voor opknap werkzaamheden, maar die beste man kwam er niet aan toe. Nu heb ik hem, wou hem uitproberen, maar de pomp geeft helaas geen brandstof bij de verstuiverleidingen. Filters zijn ontlucht, pomp is ontlucht, dus daar is niets mis mee. Het is nog het oude type pomp met schuine brandstofleidingen.

Nu aan jullie de vraag, heeft iemand voor mij nog een brandstofpomp van een 624 of 644 (bij 644 eventueel met de verstuiverleidingen er bij).

Reviseren is ook een mogelijkheid, maar daar beginnen ze waarschijnlijk al moeilijk te kijken met zo'n pomp met die schuine leidingen.

Ik hoor het wel.
- Corne S

10 reacties


Top 6 video’s Alle video’s »

Top 6 foto’s Alle foto’s »

« Alle International machines