We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 733.
Overige machines in deze serie:
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 733, gezamenlijk zo'n 73.148 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Beetje vreemd verschijnsel bij onze 733 wat ik zo niet kan verklaren. Bij koud weer, na de koudstart verliest de trekker hydro olie door de ontluchter als je wat gas geeft, bij stationair draaien geen probleem. Geen zichtbare schuimvorming, niveau is niet te hoog. En alleen als de olie echt koud is. Na een kwartiertje draaien is de boel wat opgewarmd en het probleem weg. Iemand een verklaring?
Deze namiddag met de 733 rond gereden in de weide. Versnellingsbak gaat stroef sinds ik 'em heb (eind november) maar ik trek m'n plan. Daarstraks 5 l hydroliekolie toegevoegd (achterbrug). Nadien nog rondje en dan bleek dat ik de linkerversnellingspook, waarmee je dus van veld- naar baanversnelling schakelt, en 'em ook in achteruit zet, helemaal vast zit. Euh? wat is dit? Heb er aan zitten morrelen maar voorlopig geen loskomen aan. Kan enkel nog in vooruit, trage modus. Wat kan hier aan de hand zijn? Iemand ervaring mee? Oplossing?
Hallo, ik heb onlangs een 2e handse 733 aangeschaft. Motor draait super enz. Alleen is er een storend geluid als de 733 moet werken, niet als hij bergaf gaat. Geluid dat van de achterbrug komt. Soort gezoem maar vrij luid. Wat kan de oorzaak zijn en wat kan er aan gedaan worden? Of hoort dit bij zo'n 733 (wat iemand mij zei maar wat ik infeite in twijfel trek)?
Ik heb mijn international 733 in 2 ge splitst om de koppeling te vervangen omdat hij niks meer van zijn plek kwam maar ik heb geen werkplaats boek en weet dus niet het aan haal moment van het vliegwiel en hoe strak de drukproef moet zitten van de koppeling
Ik zoek een trekkerjas voor een ihc733 en kan er wel een krijgen van een ihc724 maar past dat?
Goedeavond
Ik heb een probleem met onze international 733 vorige najaar heeft een bekende van ons zijn huisweitje met deze trekker gemaaid (weilandbloter) maar toen hij bijna klaar was en op de kopakker omhoog had gedaan wou de hefinrichting niet meer omlaag dus het een en ander geprobeerd en niet meer willen omlaag gaan daarna een dag laten staan en hij staat weer beneden vervolgens weer starten hendel naar boven bedienen naar behoren maar daarna niet meer omlaag willen dus ik ben er een paar weken geleden mee begonnen (uit de hoek getrokken ) en het hefdeksel eraf gehaald om te kijken of er iets is te zien was hier vond ik wat vuil en kleine beschadigingen maar niks schokkend voor een trekker met 17000 uur dus alles weer zo goed mogelijk in elkaar gezet en getest maar weer hetzelfde naar wat nadenken en uitzoeken zit ik zelf aan de afzakbeveileging te denken maar kan iemand mij uitleggen of aanwijzen waar dit zit?
Ik heb hier een international 733 smalspoor. Deze schakeld goed juist nu kan ik de versnellingspook wel in de grote groep zetten maar de tractor doet niets. Ik heb het deksel er even af genomen en zie niet direct iets van breuk. Als ik hem in de grote groep zet en een beetje spanning zet tegen de Schakelring dan voel ik wel weerstand als ik de tractor wil duwen. Als de tractor in de grote groep staat en beweeg rechtstreeks op het geschakelde tandwiel beweegt de tractor ook. Zou de schakelring versleten zijn?
Wij willen onze 733 registreren maar weten het bouwjaar niet.
wie kan ons helpen?
Kan iemand me helpen met het chassisnummer van deze trekker het typeplaatje ontbreekt of is nergens te vinden en het ingeslagen nummer zit niet op de gewichtendrager boven de vooras zoals bij de meeste trekkers van dit type.
Alvast bedankt
Kunnen jullie me helpen met het bouwjaar van mijn 733, het serienummer is D030460D002628. Daarnaast staat op het typeplaatje dat het een 733S is, waar staat de S voor?
Alvast bedankt!
Zijn er mensen die dit al zelf vernieuwd hebben en kunnen ze me tips geven in verband met de werkwijze. Vriendelijke groeten
Rigolle Francky
Waregem
Beste allemaal
Voor een aantal week geleden heb ik een 733S met S3 cabine van 1985 aangeschaft. Nu zitten hier 16.9 R30 banden onder, deze banden zijn glad en onregelmatig afgesleten. Daarvoor ben ik op zoek naar andere wielen. Bijvoorkeur ook een maatje groter, nu was mijn blik gevallen op 16.9 R34 wielen. Maar passen deze wielen zomaar onder de 733? Of kom je niet weg kwa hoogte?
Wat kan een alternatief zijn? Of heb je nog wielen voor deze trekker, dan heb ik zeker belangstelling. Ook voorwielen zijn welkom (2wd)
Alvast bedankt.
Groet Jan
Ik vraag mij af waar de cabine indificatie staat want zoek deze al effe maar vind deze nergens
Goede dag Allemaal.
Onze inter 733 uit 1975 met een d 206 motor is kapot gelopen, nu kunnen we de motor laten reviseren maar dat is erg prijzig hebben we vernomen.
nu zijn we op zoek naar een motor voor deze trekker moet dat een d 206 motor zijn of passen er ook andere type motors in
mvg Hein
Hallo
ik vraag mij af hoe ik mijn gas pedaal het beste opnieuw installeer want als ik nu gas geef dan keer mijn gas pedaal traag terug en als ik met de hand gas geef kan ik meer gas geven maar moet ik hem blijven vast houden want anders verzwakt de gas terug
alvast bedankt
Hallo
Ik heb een International 733 met een d206 motorblok. Deze moet gereviseerd worden. Zijn er ding waar ik speciaal op moet letten bij de revisie? En als ik het carter er onderweg wil halen, moet dan de vooras(voortrein) onder de trekker weg? Of kan ik het carter er tussen uithalen wanneer ik de bouten van de voortrein iets los.
Verdere informatie mag ook gegeven worden.
Mvg Gielfendtpower
Ik ben al een tijdje op zoek naar een onderdelenboek van een inter 733 maar het enige dat ik vindt is een elektrisch schema. Want er is een probleem met de vooras, het ene kruisje is kapot en men heeft er ook een stuk as uit gehaald om zo te kunnen blijven rijden. Dus dan is een tekening wel handig.
Hallo, ik lees al een tijdje mee en heb me kortgeleden ook maar eens aangemeld.
Maar nu een vraag. Ik ben onze 733 aan het opknappen, en nu weer aan het opbouwen. Echter past de motor beplating niet goed meer. Het enige plaatwerk waar aan gelast is zijn de witte zijpanelen omdat ze rot waren. Dus is het meest waarschijnlijk dat daar een foutje gemaakt is. Kan iemand eens opmeten wat de lengte is vanaf het dashboard tot aan het neus stuk?
Alvast bedankt,
Gijs
Wanneer we de handrem omhoog trekken gaat de tractor nog steeds naar voor en naar achter. Dus handrem werkt niet naar behoren. Handrem reeds bijgesteld maar dat heeft helaas niet geholpen. Maar ook de remmen zijn aan vervanging toe. Wanneer we de remmen vervangen, is dan ook de handrem terug in orde of werkt dit met een apart systeem? En iemand een idee hoe we de remmen en hoe we de handremvoering vervangen?
Waar vinden we de nippels voor smeren van het stuurhuismechanisme ? Bedankt !