Foto van: marco steyr
56 (USA)

International 856

Foto’s
83
Video’s
1
Topics
5

Informatie over de International 856

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 856.

International 56 (USA)

Overige machines in deze serie:

Ervaring

leden die ervaring blijken te hebben met de 856, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

International 856 - Remventiel werkt niet goed (wordt niet drukloos)

Beste TF-ers,

Onlangs heb ik een nieuwe afdichting in het remventiel geplaatst. Remventiel is nu dicht.
Ook zit er nu een kraan in de remleiding, zodat het ventiel niet bediend wordt.

Vandaag getest met een aanhanger. Rem gaat er netjes op, maar komt niet meer van de rem af. Slang staat ook onder druk.

Iemand dit eerder meegemaakt?

Alvast bedankt.
Corné

8 reacties


International 856 - VIN nummer / chassisnummer

Hallo allemaal,
ik ben op zoek naar het voertuig identificatie nummer (VIN) voor de aanvraag van een kenteken.
Kan iemand mij vertellen waar dat staat op een International
856 AXL uit 1983/84?
Mogelijk is het een geïmporteerd Frans model want de versnellingspoken zitten andersom.
Het nummer op het typeplaatje is waarschijnlijk niet correct.
Ik heb de gehele zijkanten al afgespeurd, maar nergens een ingeslagen nummer.

Alvast bedankt

12 reacties


International 856 - Lekkage hydraulisch remventiel (gaatje)

Beste TF-ers,

Afgelopen weekend weer eens gesleuteld aan de 856xl. Regelmatig lag er een klein plasje hydrauliekolie onder.
Gezien alles nat was, gekeken waar het vandaan komt. Bovenop hefdeksel was het ook nat. Hydraulische snelkoppelingen pas al vervangen, omdat deze lekte.
Luikje onder de stoel open, rondom het remventiel was het nat. Drooggemaakt en een rondje gereden, daarna was het weer aardig nat (af en toe geremd en ventiel tegen overdruk bediend).
Olie blijkt uit het gaatje te komen, zie tractorfan.nl/picture/1393313/
Olie komt volgens mij niet uit het rempotje, gezien ik die nog nooit bijgevuld heb. Vorige eigenaar heeft het rechtse blokje al laten reviseren.
Waarschijnlijk had die er ook problemen mee, gezien er schroefdraad (m8) in het gat getapt is / blauwe kit zat.

Kwam olie uit bij het loslaten van het rempedaal en bedienen van de hydraulische ventielen.

Uit elkaar gehaald en blijkt dat het rubberen manchet lek is. Helaas zijn er geen tekeningen / onderdeelnummers van bekend.

Een paar vragen:

- Hoe komt de plunjer terug? Door oliedruk of een veer? De veer op de foto komt elders vanaf, maar geeft aan waar hij zou kunnen zitten. Veer zou mogelijk tijdens demonteren onbewust uitgevallen kunnen zijn.

- Rubberen manchet lijkt groter geworden. De plunjer is 6 mm, terwijl hij ruim om de plunjerpen past. Hetzelfde geldt voor de buitendiameter (meette 20 mm), volgens mij moet deze in hetzelfde gat zitten als de plunjer (op sluitmoer zat stevig vast). Ik kom dan op een afmeting van 6 x 16x6. Kan dit en waar haal ik zo'n afdichting vandaan?

Bij voorbaat dank.
Corné

7 reacties


International 856 - Olie vullen achterbrug 856XLA

Hallo allemaal.
Ik heb een lekkage aan de koppeling van de vierwielaandrijving gerepareerd. De olie is hierbij uiteraard uit de achterbrug gelopen. Om de olie weer aan te vullen heb ik de dop bovenop de achterbrug losgedraaid. Het oliepeil staat helemaal tot aan de dop. Naast deze dop zit een overloopleiding naar het extra reservoir voor de hydrauliek. De hydrauliek-tank staat gewoon aan peil. Ik neem dus aan dat dit gescheiden systemen zijn. (achterbrug/versnellingsbak?)
Waar vind ik dus de vuldop en het peilpunt van de achterbrug ?

10 reacties


International 856 - Hef probleem

Ik heb hier een international 856 XL staan waar de hef niet van werkt ik heb van alles geprobeerd met de hendels maar krijg geen reactie. Ik heb wel gewoon stuur druk en druk op de ventielen.

Voor de duidelijkheid ik heb dus:
- +/- 180 Bar aan de ventielen
- Het is een hef voor zien van sens-o-draulic, ( draaiknop op het spatbord) voor foto's ventielenblok zie link.
- Geen of nauwelijks olie aan leiding richting hulpcilinder.
- Voldoende olie in het systeem

Is er iemand die dat probleem herkend en die weet hoe dit probleem te verhelpen is of wellicht een schema van dit systeem heeft.

Alvast bedankt

15 reacties


Video’s

Top 6 foto’s Alle foto’s »

« Alle International machines