We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 2850.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 2850, gezamenlijk zo'n 218.705 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Onze jd 2850 heeft kuren
de startmotor draait wel rond maar het ronsel lijkt niet uit te schuiven
na een 2 a 3 uur prutsen
eindelijk de startmotor eraf
want die zit zo leuk vastgebouwd dat je zelf creabea moet zijn en tools in elkaar moet lassen om erbij te komen om los te halen
vervolgens n set engelse steek ring nodig om de brandstof opvoerpomp te demonteren (ja engelse maat)
anders krijg je de startmotor er niet af
nu is de trekker zsm weer nodig en alvast maar een andere startmotor besteld
engine2repair zij dat het niet loont om hem te reviseren
maar goed ik wil t toch kijken wat er loos is
het is al n heel gedoe om de behuizing uit elkaar te krijgen
maar waar kun je eventueel nieuwe onderdelen krijgen? en hoe steekt dit in elkaar?
het is trouwens een Bosch startmotor
en de jd is van 1989
maar onderdelen alleen al schijnt lastig te zijn werd me verteld.....
Bij gebruik dus warme motor zet ik de motor uit maar dan krijg ik hem niet meer gestart als ik een half uur wacht start hij weer. De startmotor krijgt de motor niet rond lijkt net of de accus leeg zijn. Bij een koude motor start hij goes
Ik meet 12.4 volt op de spoel maar het lampje blijft branden van de 4wd, als ik hier een kabel rechtstreeks van de accu naar de spoel doe gaat het lampje wel uit. spoel is ok. waar kan het probleem zitten?
Wat voor velgen horen er bij de banden 13.6 r 24 die er origineel om zaten. Heeft iemand een set? Alvast bedankt Hoogland
Ik heb JD 2850 de banden/wielen die er nu om zitten zijn : achter 14.9 r 38 en voor 13.6 r 28.
Echter ik heb een voorloop van 7 %, terwijl dit maximaal 2 % mag zijn. Het liefst laat ik de voorwielen zitten, welke achterwielen passen en dan liefst iets breder dan de 14.9 r 38 die ik nu heb?
Beste Leden,
Kijk al een tijd mee naar de verschillende onderwerpen, maar heb nu zelf een vraag met betrekking tot de registratie van mijn 2850.
Op de plek waar het VIN-plaatje zou moeten zitten ( de rechter draagarm) is een plaat gelast, ik vermoed ter versteviging van het geheel bij het plaatsen van de fronthef.
Dit is gebeurd voor wij de trekker in bezit kregen. Mij is nu echter onbekend of het VIN-plaatje nog onder deze dikke plaat zit, of deze op een andere plek is gezet, dan wel dat deze gewoon wegegooid is.
Uiteraard ben ik de hele trekker al nagelopen of ik het plaatje ergens anders kon vinden, maar meer dan het motortypeplaatje en typeplaatje van de SG2-cabine heb ik niet kunnen vinden.
Wel is er linksvoor een ander plaatje met ingeslagen letters aangebracht, waar dit voor staat kan ik echter niet thuis brengen. Ik heb geprobeerd om via dit plaatje een kenteken aan te vragen, maar dat wordt in eerste instantie niet geaccepteerd.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar ik eventueel het originele VIN-plaatje nog kan vinden. Het zou mij een heel identificatieonderzoek schelen.
Voor het kenteken gekeken naar id nr , het viel mij op dat op mijn 2850 , op het metalen type plaatje als type 2855 wordt aangeduid , heeft iemand een verklaring hiervoor ?
Hebben jullie een idee hoe ik de lift kan los zetten.
Ik gebruik de tractor zeer vaak voor een klepelmaaier om op zeer oneffen terrein te maaien.
Doordat de lift dan niet omhoog kan loopt de maaier in de grond, zelfs zo fel dat één achterwiel van de grond komt.
De lift kan wel iets corrigeren door de heflatten in vrije stand te zetten gaan deze +/- 5cm vrij, maar zou liever de lift vrij kunnen laten bewegen zodat de klepelmaaier op zijn rol het terrein kan volgen
Motor heeft weinig vemogen bij lage toeren.
urenstand 12500h
motor start goed warm en koud.
rookt nauwelijks.
opvoerpomp is vervangen.
inspuitpomp is getest en geeft ruim voldoende.
kleppen zijn gesteld.
brandstof systeem is gereinigd en nieuwe filters.
pomp nog iets vroeger gezet, pakt nu wel beter op maar werd niet sterker.
turbodruk nog niet gecontroleerd.
wat zou het kunnen zijn?
Heb net een mooie John Deere 2850 4WD gekocht via een veiling. Echter bij testen blijkt de hendel om de PTO in te schakelen muurvast te zitten. Tevens kan ik ook maar zeer moeilijk de keuzehendel 540/1000 rpm verschuiven.
Heeft er iemand een idee? Moet ik ergens iets smeren. Ik zou eens willen testen waar de hendel het blok in gaat?
Heeft er iemand mogelijks een manual. Ben nog niet zo vertrouwd met de 2850.
Gezocht werkplaatshandleiding john deere 2850
Hoi,als ik op men 2850 vanachter michelin banden 600-65 r38,welke moet ik dan van voor leggen om mooi uit te komen met de voorloop,bedankt alvast
Ik heb al via Google gezocht , maar nog niks kunnen vinden,,,,,
Goeie dag
ik heb een vraag ik heb een 2850 met alleen een 540 touren aftakas stomp
en een 3050 waar ook een 1000 touren stomp in zit past de 1000 touren stomp van de 3050 ook in de 2850 zo nee waar kan ik een 1000 touren stomp vinden ??
Ik heb een JohnDeere 2850 met voorlader.
Zodra de motor warm wordt, valt de druk weg. Het stuur slaat vast, de hefinrichting stottert en de voorlader reageert niet meer.
We hebben de druk opgemeten achter in het hydrauliekventiel. Deze was 160 bar.
Dit leek ons voldoende.
Als we meer toerental geven dan is het over.
Ik hoor graag van jullie of jullie enig idee hebben wat er aan de hand kant zijn.
Met vriendelijke groet,
Stan van der Weide
Heey
wij hebben een john deere 2850 waar ik een vraagje over heb
de bekleding laat los gedeelte hebben we er al uitgerukt maar weet misschien een van julie hoe je de cabine weer netjes kan bekleden wat zo ziet het er niet erg netjes uit we hebben wel is bij die dealer speciale lijm gehaald maar dat werkte totaal niet
Ik heb 3 toplampen gekocht en die wil ik er op bouwen. Alleen ik heb al een keer geprobeerd het dak eraf te halen maar dat wou nie. Weet iemand hoe het wel moet?
Heeft een 2850 ook een 1000 toeren aftakas?
Voor de kenners onder ons,
Wat moet je allemaal veranderen om een 2850 30km/uur uitvoering op te waarderen naar een 40km/uur transmissie.
Heeft iemand foto's van de tranmissie van binnen? ik kan zo niet helemaal wijs worden uit de onderdeel tekeningen van deere zelf.
Ik wil een andere radio in de trekker zetten. Alleen zit daar nog een andere aansluiting aan dan de nieuwere radio's. Hoe kan ik dat goed krijgen dat die aansluitingen wel goed zijn