We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 35.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 35, gezamenlijk zo'n 98.978 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Hallo,
Ik ben op zoek naar het CAV governor SPRING CODE positienummer van mijn mf 35 3 cilinder diesel.
CAV injectiepomp nummer: dpa 3232038
serienummer: R9518 ZA volgens bijgevoegde afbeelding.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan het juiste nummer voor de veer bevestiging.
Rudi Clement Deel dit topic
Ik heb een MF35 met een keuze hendel op het hefdeksel. In de stand van de hef werkt de hef prima en gaat goed omhoog en naar beneden. Echter in de externe hydrauliek stand gaat de kipper wel mooi omhoog maar gaat bijna niet zakken als ik de hefhendel in de zak stand zet. Af en toe gaat de kipper zelfs omhoog in de zak stand van de hefhendel.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb de hydraulieknippels al vervangen maar dat maakt geen verschil.
Ik heb een standaard MF 35 dus geen Multipower en ook geen X, ik zou deze graag iets sneller laten lopen. Ik zit kijken naar 13.6 r28 of 14.9 r28, maar weet iemand of dat verschil maakt? En wat zijn de snelheid dan met bijvoorbeeld 13.6?
Mvg Bart
Ik wil graag een mf 35 3 cilinder opknappen. Hiervan is de versnellingsbak slecht nou heb ik de mogelijkheid om een mf 35 4 cilinder te kopen die niet meer loopt maar wel nog een goede versnellingsbak heeft. Zijn deze van een 3 cilinder het zelfde als de 4 cilinder? En is de achterbrug het zelfde?
Wij hebben hier enkele percelen die ik regelmatig zou moeten onderhouden (2-3x in het jaar):
- kleine boomgaard
- stuk weide van de schapen waar het ruig is en ze te kieskeurig voor zijn (distels etc)
- stukken onder bomen waar men met een grote tractor niet onder raakt
Het is de bedoeling dat het gras na het maaien gewoon kan blijven liggen (een cyclomaaier/ maaibalk lijkt me dus minder geschikt, tenzij ik vrij regelmatig maai, wat ik liever niet doe). Mijn MF35 is inmiddels gerestaureerd en klaar voor gebruik en kan dus aan het werk.
Kies ik in dit geval dan voor een klepelmaaier of een bloter?
Kan iemand me zeggen welk lamp (type en wattage) ik nodig heb voor deze socket die boven mijn kenteken zit?
Is een led variant een meerwaarde hierin of blijf ik liever bij de klassieke gloeilampen?
Kan het zo zijn , dat alle mf 35 , vanaf de fabriek , werd afgeleverd, zonder verlichting, zowel aan de voor zijde , als de achterzijde ?
Want er zijn best wel , veschillende koplampen , en koplamp steunen , gebruikt.
En de koplampen , zijn ook ,op verschillende hoogte,s, aan de tractor bevestigd.
dat geld ook voor de achter verlichting .
Ik heb 4 nieuwe gloeikaarsen van 1,7v van histoparts en ook een nieuwe controleoog van 12 v 38 a gemonteerd .nu word de controleoog in 7 sec bloedrood terwijl de gloeikaarsen nog maar beginnen te roken. Ik heb de gloeikaarsen naast de tractor gehangen en aangesloten om dit te kunnen zien Dus de contoleoog is veel rapper de de gloeikaarsen. Ze zijn aangesloten volgens schema en voor zekerheid nog eens gaan kijken bij een in de buurt. Zou het een verkeerde controleoog kunnen zijn?
Goedendag,
Ik kwam op de site van Histoparts en Oldtractorshop een oogziens nieuw gemaakt originele zitting tegen voor een MF35.
Heeft iemand hier al ervaring mee of hij geschikt is voor een trekker die er nog gewoon voor het werk is?
Ik vind hem erg mooi, maar er lijkt mij niet veel vering in te zitten namelijk.
Beste
ben begonnen aan een slovaakse mf 35 maar door dat de bedrading weg is kan ik niet meer uitmaken welke de + of de - is op de dynamo lijkt op eerste zicht stom maar zijn 2 identiek dezelfde boutjes .
Goedendag,
Achterop de kieper heb ik even tijdelijke lampjes om er even wat verlichting op te hebben. Het is zo'n bedraad kramp-setje, met magneten achterop de lampen.
Achter de Hatz en de 155 branden ze gewoon netjes, maar achter de 35 krijgen we ze niet aan de babbel.
We hebben verschillende andere aanhangers achter deze 35 geprobeerd en daar brandt alles gewoon netjes. Ook zonder de aanhanger aangekoppeld te hebben, dus het zit hem niet in de massa.
Als ik een LED werklampje los in de aanhangerstekker druk, brandt die ook gewoon op de verschillende polen.
Het enige dat ik nog niet heb kunnen controleren, is of hij helemaal de 12volt op de stekkerdoos heeft, want de multimeter was leeg. Zou dat het probleem kunnen zijn of heeft iemand een ander goed idee?
Trekker aan of uit maakt ook geen verschil.
Bedankt alvast!
Heb een Massey Ferguson van bouwjaar 2-9-1957, een 4 cilinder. goudbuik
Wil graag een kenteken aanvragen maar er id geen typeplaatje aanwezig. Wil een nieuwe bestellen en dan zelf het nummer inslaan maar waar vindt ik de juiste gegeven of kan iemand hierbij helpen?
groetjes
Peter Smetsers
06-53393584
Moeilijk te bereiken onder het Dashboard
Mijn MF35 3 cilinder wil niet starten, Na 5 jaar stil te hebben gestaan startte de trekker zonder problemen. Nieuwe brandstof en alle leidingen doorgespoeld etc. Na een minuut of 5 stopte hij er mee en konden hem niet weer aan de praat krijgen. Een dag later starte hij weer zonder problemen en dat heeft hij een week/anderhalve week gedaan. Gisteren ook zonder problemen starten maar na 5 minuten stopte hij weer en geen beweging meer in te krijgen. Wel starten maar niet lopen. Ik heb alles ontlucht en er komt brandstof bij de verstuivers.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Wat ik wel merk is dat het heveltje van de stopknop vrij licht draait op de brandstofpomp. Het asje draait wel mee. Zou het daar in kunnen zitten?
Ik ben mijn MF 35 3-cilinder BJ1961 weer aan het opbouwen en vroeg me af wat er origineel aan hefinrichting op zit. In het onderdelenboek kan ik geen stabilisatie vinden maar zat dat er origineel ook niet op?
Weet iemand hoe het zit/zat en is hier een afbeelding van zodat ik kan zien hoe het origineel geleverd is?
Hallo sinds kort heb ik een MF 35 3 cilinder uit 1961 en wil deze een grote beurt geven maar wie kan mij helpen aan de juiste olie voor de motor, versnelling en achterbrug. Ik kan natuurlijk 15W40 nemen maar misschien is minerale olie beter? Vast bedankt voor jullie hulp.
Hallo,
Ik sta op het punt om een MF35 uit 1961 aan te kopen maar deze heeft een groot olielek waar de voetsteun links aan het chassis gemonteerd is en waar koppelingspedal is! Tijdens testrit liep er toch vrij veel uit... Is deze tractor het aankopen waard of best laten passeren? Bedankt voor alle info en hulp!
Sinds kort heb ik een Franse MF 35X. Op het identificatieplaatje staat "made in France' by Massey Ferguson A.S. Paris. Het typenummer is 35SNMY. De betekenis van dit nummer kan ik wel terugvinden. Het serienummer is 72869 waaruit blijkt dat de Franse serienummers heel anders waren dan de Engelse serienummers. Op internet wordt steeds verwezen naar de Engelse serienummers van de MF 35(X). Maar nergens kan ik een compleet overzicht vinden van de Franse serienummers. Wat ik kon vinden ging tot 69k in 1964, dus ik denk dat mijn trekker van 1964 of 1965 is. Heeft iemand meer informatie hierover?
Ik heb pas de koppakking van mijn massey ferguson 35 3 cilinder vervangen maar ik had gelezen dat je de kop moet natrekken nadat de moter warm is geweest. moet dat met hetzelfde moment vastgedraaid worden als toien ik em monteerde?
Ben ondertussen druk bezig geweest met de ferguson 35. Nu nog het probleem dat de trekker ongeveer 100 kg tilt. Hang ik meer in de hef dan doet die niks.
het maakt niet uit of ik de topstang wel of niet aangesloten zit.
Zou dit aan de pomp kunnen liggen?