We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 423.
Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 423, gezamenlijk zo'n 1.033.832 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Moi mensen,
In was even de olie aan het bijvullen van mijn 423 en het viel me op dat er grijswitte smurrie aan de peilstok zit. Ik dacht " toch geen koelvloeistof bij de olie he!" Dus ook koelvloeistof gecheckt en daar moest nogal wat bij wat gewoonlijk nooit zo was.
Herkennen jullie dit ook als koelvloeistof bij de olie? Dat kan alleen als er er een pakking stuk is dan toch?
Groet Martijn
Goedemiddag, ik heb een bloter bij mijn 423. De bloter moet op 540 toeren draaien. Weet iemand op hoeveel toeren mijn trekker dan moet maken?
Groeten,
Gijs
Wie kan mij helpen aan het bouwjaar van onze tractor MC Cormick International type 423.
Vin nummer (Fahrgestell.nr) 1015736.
Is er een website waar je dit kunt opzoeken?
Alvast bedankt
Ik ben op zoek naar het bouwjaar van mijn 423. Het enige nummer dat ik kan vinden is 1007230.
Wie kan me helpen?
Dag allemaal, Wie weet het bouwjaar van onze Mc-Cormick 423 met nr NT 1004243? Alvast bedankt voor de reactie!
Hallo,
Wie kan mij vertellen aan de hand van het vin nummer om welk type mc cormick het hier gaat, ivm kenteken aanvraag. Ook zou ik het bouwjaar graag willen weten.
nummer is 1113636
Hallo ikk wil me trekker registreren kan iemand achter het bouwjaar komen.?
Cormick 423 international
Groeten Arnout
Hoe kan ik het bouwjaar vinden van mijn mc- Cormick 423? Vin nummer 1004952
Ben al tijdje opzoek naar het Chassis nummer. Ik kom het dichtst in de buurt met 423 05885212 112. Deze is keurig ingeslagen in de motor tussen rechter rem en de koppeling. Echter kan ik deze niet herleiden naar de standaard Chassisnummers die op forums staan. Wie kan me helpen.
Hoi, weet iemand waar de hendel en pedaal op de foto voor is?
Huidige achter banden vertonen veel diepe droogscheuren en raken lucht kwijt. De maat die erop staat is 13.6/12-36. Laat weten wat je in de aanbieding hebt?
Na de nodige verf op het chassis te hebben verwijderd aan de rechterzijde is het volgende nummer zichtbaar geworden 1009569 weet iemand de productie maand/jaar
Beste mede TFers, onze mc-cormick 423 gooit koelvloeistof bij de motorolie. Volgens de dealer komt dit doordat de afdichtingsringen onder de cilinderbussen poreus zijn en vervangen dienen te worden. De trekker heeft meer dan 10.000 uur dus nieuwe bussen en zuigers zijn dan ook wel wenselijk neem ik aan als de bussen er toch uit moeten om die ringen te vervangen. Nu is er nog al wat imitatie spul op de markt maar liever heb ik een adresje waar je knappe bussen en zuigers kunt bestellen. De arbeid van deze operatie kost namelijk al genoeg dus het is wel wenselijk dat de nieuwe onderdelen weer 10.000 uur mee gaan.
Weet iemand een goed adres (mag ook in het buitenland zijn) waar je goede onderdelen kunt kopen voor deze gedateerde trekker? mag in PB of in dit topic.
De trekker is nog gekocht door opa en gaat nu de 3e generatie in het bedrijf dienen dus gemaakt wordt hij sowieso, maar ik lees hier op het forum nog wel eens van imitatie onderdelen van matige kwaliteit en daar pas ik liever voor.
Wie kan voor mij het bouwjaar achterhalen van mijn Mc-Cormick 423, met chassisnummer 100487?
IVM aanvraag kenteken
De waterpomp van mijn 423 lekte op de as. Daarom besloten om hem te vervangen. Dit is vrij eenvoudig gelukt, alles was gemakkelijk los te krijgen. Ik heb het heel relaxed gedaan, elke avond een paar uurtjes sleutelen, en als het laat werd, of als het niet meer lukte, ben ik gewoon gestopt. En meestal lukte datgene waar ik de dag ervoor op vastgelopen was een dag erna in 1x.
Het meest zag ik op tegen het demonteren van de oude waterpomp. Maar nadat ik de moeren en bouten had losgedraaid, heb ik er gedurende 3 dagen af en toe wat WD40 op gespoten. Daarna een opstaand randje gezocht, waar ik een steenbeitel op kon zetten om het los te tikken. Aan de bovenkant steekt de waterpomp iets uit, precies genoeg op hem met een aantal gerichte en weloverwogen klappen los te krijgen.
Om genoeg ruimte te maken heb ik de radiateur gedemonteerd. Aftappen van het koelsysteem is een eitje, want er zit bij mij een aftapkraantje onderaan de radiateur. Ook achter het 1e brandstoffilter zit trouwens een aftapkraantje, dit maakt ook het doorspoelen van het koelsysteem erg eenvoudig.
Na demontage van de oude pomp ben ik een aantal dagen bezig geweest met een scherpe verfkrabber om de oude pakkingresten te verwijderen. Het allerlaatste heb ik gedaan met een scherp Stanleymes.
Toen de waterpomp eraf was, alles netjes schoongemaakt. Ook alle bouten heb ik met de roterende staalborstel ontdaan van roest, en ik heb een druppeltje olie op elke bout gedaan, voorafgaand aan de montage. Dit maakt het losdraaien achteraf wat gemakkelijker.
Voorafgaand aan de montage van de nieuwe pakking heb ik eerst een dun laagje dik vet erop aangebracht, en dit erin laten trekken. Volgens mij dicht dit beter af, en is de pakking later ook gemakkelijker te verwijderen.
Daarna alles dus weer secuur monteren, inclusief een nieuwe v-snaar.
Het koelsysteem heb ik gespoeld met water en soda, volgens de instructies uit de handleiding: 1kg soda op elke 10 liter water in het koelsysteem (1,3kg soda in totaal dus), en de trekker 1 uur laten draaien. Daarna de trekker af laten koelen en het water met soda aftappen. Vervolgens het hele koelsysteem met schoon water doorspoelen, totdat het water helder uit het systeem komt. En dan de verse koelvloeistof erin, en proefrijden.
Alles OK! Op naar de volgende klus: vervangen van de hydrauliekolie.
Sinds begin 2021 ben ik de trotse bezitter van een Mc-Cormick 423. Het chassisnummer is NT1000008. Voor zover ik weet is hij op 1 april 1966 gebouwd.
Ik vraag mij af: zijn er nog oudere 423's in Nederland?
Goedenavond allen
Mijn mccormick 423 wilt niet meer starten.
De verstuivers verstuiven niet (soms een beetje), verstuivers zijn nieuw en ingesteld op 205 bar verstuivingsdruk.
Hoe kan ik de pomp ontluchten of wat kan het probleem nog zijn?
Het probleem heb ik al een tijdje dus niets te maken met winterdiesel of niet.
Mvg Arthur
Ik heb lijn mc 423 gereviseerd en wanneer ik hem wil stilleggen begint hij gewoon harder te draaien zonder stil te vallen . wat zou hier het probleem zijn ?
Ik heb nieuwe bussen, zuigers en nieuwe injectoren geplaatst, maar aan de dieselpomp ben ik niet aan geweest. Deze staat nog steeds als ervoor.
Hallo, ik moet dringend motorolie bijvullen in het motorblok van mijn McCormick d423. Ben op zoek naar welke kwaliteit van olie dat precies moet zijn. Wie kan me dat met volle zekerheid zeggen? Vind vanalles terug ...
En in de radiator moet ook koelvloeistof bij. Hoeveel liter moet daar in?