We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 551 s.
Er zijn een <strong>paar</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 551 s, gezamenlijk zo'n 2.180 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Ik ga een kegelklover maken voor in de driepuntshef van mijn Renault 551S. Deze houtklover wordt aangedreven door de aftakas achter de trekker. Ik sta zelf dus achter de klover en in geval van nood kan ik de aftakas dus niet snel stoppen (kan alleen vanuit de cabine). Voor de veiligheid zou ik dus graag een noodstop willen maken waarmee ik de aftakas van achter de trekker kan stoppen of de hele motor kan uitschakelen.
Heeft iemand zoiets al eens gemaakt? Hoe kan ik dit het beste maken?
Ik moet de koppelstang van mijn 551s losmaken omdat de rubbers aan beide uiteinden (zijn dit fusee kogels? lijkt er wel op) vergaan zijn.
Kan ik de stang gewoon verwijderen als de trekker op zijn voorwielen rust, of moet hij eerst op steunen worden gezet en de wielen eraf?
Ik heb een nieuwe zijruit voor de cabine van mijn Renault 551s.
De ruit moet met een soort kit (ziet eruit als een transparante siliconenkit) aan het kleine ruitje erachter worden geplakt. Dit is de enige bevestiging dus het moet wel goed vast komen te zitten.
Weet iemand wat voor soort kit/lijm ik hiervoor moet gebruiken?
Weet iemand of er nog ergens een Werkplaatshandboek voor een Renault 551s (type: R7451) uit 1984 verkrijgbaar is.
Op Internet kan ik niets vinden...
Hallo,
Ik vroeg me af waar het knipperlichtrelais zit, zou iemand dit mij kunnen vertellen of laten zien?
M.V.G. Jasper
Hallo,
ik heb al en langere tijd problemen met mijn aftakas van de Renault. Als ie onder zware belasting komt, dan maakte ie en krakend geluid. Als je de aftakas rechts om draait met de hand voel je em kraken,net als er ruimte tussen de tandwielen zit. Maar hij is inmiddels al voor de 3e keer uitelkaar geweest. Achter, de onderste 2 tandwielen vernieuwd, maar die ouden waren nog niet zo slecht. de naald/kogel lagers achterin vervangen, en wederom het zelfde geluid. Het komt achter en bij de drukgroep weg Zo te horen. ik denk zelf dat er bij de vorige eigenaar en te lange aftakas tussen is gezet en toen de hef laten zakken, dat het huis is verzet. wat zou het zijn? het is verders en super trekker, dus wil em graag weer goed hebben
als het niet lukt is en andere achter brug en optie, wat zou zoiets kosten?
graag zou ik nog en werkplaats boek willen, maar na lange tijd zoeken nog niks gevonden. dus alles is welkom:)
alvast bedankt voor de moeite.
Weet iemand toevallig of er een Nederlandstalige technische specificatie bestaat van de Renault 551 S? Ik heb namelijk alleen de Franse versie.
Bij voorbaat dank!
Mvg,
Alexander Hamelers
Ik heb wel eens een renault met brede voorbanden gezien. de zelfden als onder een 1as kieper zitten. mestal maar ik kan geen 4 gaats velg vinden, weten Julie waar ik ze moet zoeken? mij originele banden zijn kaal, dus geen grip maar ik wou wel mooie brede banden er onder hebben deze banden sporen heel erg. Alfastbedankt!!
Kan het deshbord van de renault los want mijn gefaaren knop mist is eruit maar ik moet hem opnieuw aansluiten en dus een neuiwe knop er in zetten en mij schakelaar van de toeter is kapot dus kan hij los?
Ik heb een storing in de verlichting.
als ik rem dan begind links voor het p licht te branden. en als ik richting aan geef naar links dan gaat hij uit als ik rem. hoe kan dan? links achterlicht is wel vochtig zou het hier aan kunnen liggen? alfast bedankt...