We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 406.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 406, gezamenlijk zo'n 55.767 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Wie weet de orginele maten van de hef latten van een unimog 406?
Gr
Iemand die misschien een turbo kit heeft liggen voor de om352 motor en iemand er al ervaring mee met de turbo erop zetten? Zie op internet veel foto's voorbij komen maar niks specifiek
Hallo,
Ik heb vorige week een front klepelmaaier gekocht voor mijn unimog 406. Aangezien ik mijn aftakas nog nooit echt gebruikt heb vroeg ik mij enkele dingen af:
Rond welk toerental zit je op je 540 toeren en bij veranderen van de hendel op 1000 toeren?
Hoe kun je weten als je een dubbele koppeling hebt, heb nog nooit met een dubbele koppeling gewerkt dus weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen
Achteraan heb ik een tussenbak die de aftakas naar beneden brengt, heb gehoord dat deze niet al te sterk zijn, klopt dit?
Alvast bedankt!
Gillian
Beste leden,
Heeft iemand toevallig een handboek van de 406 in pdf bestand? Zou graag willen weten wat je allemaal moet doen bij een onderhoud, wat er allemaal vet moet hebben en olie.. in de zijkant assen enzo.. en ook hoe alles inelkaar zit. Dus als iemand een onderhoudsplan heeft en of een werkplaatshandboek hoor ik het graag!
Alvast bedankt
Jens
Beste,
Ik heb laatst een unimog 406 aangekocht. ik ben deze technisch in orde aan het zetten. mijn hydraulische pomp is echter stuk (type westinghouse) en ik wil deze vervangen door een nieuwe. ik heb vooraan 2 snelkoppelingen, achteraan 2 snelkoppelingen (hangen aan de hef) ik ga er ook terug een kiepcilinder op steken en zou het liefst nog eens 2 extra koppelingen plaatsen achteraan (2 voor de hef en 2 voor een machine achteraan). welke pomp raden jullie aan. het liefst zo gemakkelijk mogelijk te installeren, (oude bevestigingen gebruiken voor de nieuwe pomp)
Alvast bedankt.
Hallo
Ik heb pas een unimog 406 gekocht. Zoals ik hier zo wat lees en op video's zie. Zouden ze tegen de 70 km/uur moeten lopen. Nu loopt de mijne met moeite 55km/uur de motor draait wel op volle toeren dan. Ook lijkt het dat hij niet echt al zijn vermogen heeft want als je van 5 naar 6 schakeld zonder de splitter dan moet hij veel moeite doen zonder dat er gewicht aan hangt. Versnellingen staan in de grootste stand. Motorremklep staat helemaal open en ondehoud heeft hij pas gekregen. Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
Hallo, wat is de grootst mogelijke bandenmaat voor een unimog 406?
Ik heb nu 11x20 velg met 12,5 R20 banden
Ik heb een unimog 406. Bouwjaar 1976. En als ik mijn koplampen aanzet op klein licht (dimlicht) gaat alles goed. Maar als ik dan overschakel naar groot licht en dat +- 3 minuten aanzet gaat het groot licht niet meer uit. Als ik een keer seint of de lampen een paar tellen aanzet gaan ze wel weer uit zoals het hoort.
Nu heb ik al geprobeert de zekeringen van groot licht dr uit te halen. Maar dan blijven ze gewoon branden en gaan ze ook niet uit. Ook heb ik de hendel al los gehad maar daar zit het wel goed al s ik meet met de stroommeter. Dus het zit na de zekeringen en voor de lampen.
Ik heb het idee dat ze alleen aan blijven als ze warm zijn omdat als ik een paar keer seint ze wel weer uit gaan.
Wie kent dit probleem?? en nog belangrijker: hoe los ik dit op??
Als ik rem dan valt af en toe de pedaaldruk weg en doen de remmen het niet meer
Ik moet dan een aantal keren pompen om weer druk te krijgen en te kunnen remmen
Als ik de rempedaal langzaam en gelijkmatig indruk lijkt er niets aan de hand
De ketel staat op 8 arm druk en het ventiel sluit goed af
Wie weet raad?
Hallo, Ik ben opzoek naar het schakelschema en de bij behorende document van het schema (wat alle nummers betekenen) van een unimog uit 1987 omdat ik deze niet kan vinden ik heb ze wel van tot 1975 maar er zijn wat dingen veranderd door de jaren heen. Als iemand deze voor mij heeft zou dat heel fijn zijn.
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over een Unimog 406
Het luchtdruk gaat niet hoger dan 5 bar wat kan daar de oorzaak van zijn ?
Mvg Herman
Hallo we hebben een unimog 406 van 1972 en deze moet nu dus op kenteken. echter heeft een unimog een contructie snelheid van meer dan 40 km h en zou deze apk gekeurd moeten worden. Nu heb ik van de rdw via de mail wel te horen gekregen dat als hij 50 jaar of ouder is er geen apk plicht meer is. Zijn er hier mensen die dit ook hebben en zo ja hoe hebben jullie het geregeld? Of is er een mogelijkheid om hem terug te laten zetten naar 40 kmh want wil eigenlijk onder de apk uit komen omdat hij na volgend jaar geen apk plichtig meer is ivm 50 jaar oude oldtimer. Als ik ze bel wil ik graag goed beslagen te ijs komen en geen slapende honden wakker maken vandaar deze vraag.
Unimog met startproblemen
Ik heb een unimog 403 van 1976 en deze wil niet starten als het onder de +-4 graden is. Ik heb al een nieuwe accu erin van 800a 140ah 12v. Ook zijn de kleppen al gesteld. Nu mijn vraag: wat kan ik hier aan doen?? Want in de verstuivers (niet getest) zit het denk ik ook niet want als die warm is trekt die vreselijk snel. En de startmotor gaat ook snel genoeg rond bij het starten
Hallo
Ik heb een unimog 406 met schijfremmen.
Deze schijfremmen gaan telkens vastzitten na enige tijd. (Een paar keer onderweg geremd en dan begint hij te stinken naar verbrande rem olie en rijd hij inplaats van 75 maar 25km/h) Nu is het van de week voor de 3e keer weer dezelfde schijf. Heb de cilinders telkens helemaal schoon gepoetst en met vet weer in elkaar gezet. Nu zijn de laatste keer de cilinders bijna schoon eruit gekomen. Er zat alleen wat zwarte rem olie in langs de randen van de cilinder en het huis eromheen. Kennen Jullie dit probleem ook? En wat doen jullie ermee?
Bij het zoeken naar een mooie 406 loop ik steeds tegen het probleem aan dat de mooie unimog's niet altijd hef hebben of vaak heel duur zijn. Nu was mijn vraag dus of het mogelijk is om een hef inrichting alsnog te monteren op een unimog die dit nog nooit gehad heeft. zowel front hef als achter? of heb je toevallig een 406 staan die voor niet te veel weg hoeft met hef dr op dan zou ik daar heel gelukking van worden.
Hallo,
kan iemand mij wijzer maken over hoe het zit als je een Unimog 406 hebt die een vrachtwagen kenteken heeft, en die wil omzetten naar een GV kenteken? wat heb je bijvoorbeeld nodig en waar kan ik dit doen of waar kan ik informatie vinden?
hoor het graag bedankt.
Gr. Jorn
Beste Unimog-liefhebbers,
Ik ben op zoek naar een originele geveerde bestuurderstoel.
Als je eentje hebt staan laat dan maar even iets weten.
arne.nackaerts@gmail.com
Alvast bedankt,
Arne
Goedendag. Ik heb een vraag over een rembooster van een unimog 406.
Hierop zitten 3 aansluitingen. Al je kijkt vanaf de remzuiger (voorkant van de auto ) waar moet je dan alles op aansluiten.
Ik heb toevoer lucht een aansluiting voor een aanhanger en een meter aansluiting. Ik moet de zaak ombouwen omdat de rembekrachtiger op achteras defect is.
Hallo ik heb een unimog 406 met voor en achter pto maar ik kan ze niet inschakelen wand de tandwielen hoor ik kraken wat zou er kunnen mis aan zijn
groetjes dimitri
Ik heb een unimog 406 uit 1974 met een om 353.902 blok er in
ik heb hem sinds eind april en hij verbruikt olie en rookt blauw.
dus ik dacht het zijn de zuigerveren.
maar na een tijd op internet te speuren staat er dat het ook kan omdat in de type motor geen klepsteelrubbers zitten.
de monteur bij mij op het werk zegt echter dat het doordat de motor lang niet onderhouden is( brandstoffilter, luchtfilter,oliefilter olie verversen/vervangen)
waardoor komt dit nou?