We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 6911/6945.
Er is één lid die 1.000 draaiuren ervaring heeft met deze machine. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Beste,
Ik heb nieuwe banden nodig vooraan op mn Zetor. Nu zitten daar nog 11.2R24 op, zoals af fabriek. Nu kwam ik 360/70R24 tegen, zelfde velgmaat dus, maar ongeveer 4cm breder... passen deze dan nog op de originele velg, of kijk ik dan beter voor 320 ipv 360 (360 zou overeenkomen met 12.4R24) Ben benieuwd.
Nu het wat rustiger is wil ik de zetor en de frontlader eens goed smeren en in orde zetten. De bowdenkabels van de joystick gingen altijd al zwaar, nu zal het alleen maar beter zijn als ik ze eens smeer. Maar hoe en met wat krijg je daar olie in?
Waar kan ik het chassisnummer vinden bij een zetor 6911
Vraagje... de motor van de tractor draait en het kleine hendeltje links beneden tussen je benen staat enkel op hydro pomp... ik wil de cardan inschakelen (klepelen bijvoorbeeld), ik trek de iets grotere hendel naast dat kleintje omhoog (ontkoppelen cardan toch?) en wil dan het kleine hendeltje een tandje hoger zetten in de stand pomp en cardan. Vergeet dat dus maar, krakend geluid alsof je niet ontkoppelt... maar als ik dan eenmaal aan het klepelen ben en er is bijvoorbeeld iets in de maaier gedraaid en ik trek die grotere hendel omhoog, perfect, cardan stopt... ben ik iets vergeten of heeft mn koppeling het bijna gehad?
Ik heb al een tijdje geen rem meer aan de linkerkant . We hebben de remleiding al enkele malen ontlucht . De rem werkt ,maar na 2-3 keer remmen is de druk weer weg. Er is ook geen lek . We hebben een tijdje geleden wel de linker remcilinder vervangen. Wat kan het probleem zijn? Moet ik verder gaan kijken , bv. bij de remschoen ? Of alles nog eens los maken (linker remcilinder) en weer op bouwen ? Alvast bedankt. Gr Guy.
Hoi , ik ga linker remcilinder van mijn zetor 6911 vervangen ,omdat de rem niet goed meer werkt
en er lekt veel remolie uit. Zijn er punten waar ik moet op letten , bij het vervangen. En hoe moet ik de leidingen ontluchten. Er staat links en rechts van de bestuurder zetel een klein boutje boven de assen , zouden dat de ontluchting boutjes kunnen zijn. Gr .
Ik heb een frontlader gekocht voor mijn 6945, morgen beginnen we op het gemak met de montage van de aanbouwdelen. Ik heb twee aansluitingen met snelkoppelingen achter, hoe kan ik weten of dat een dubbelwerkend ventiel is of enkelwerkend met bijvoorbeeld een vrije retour leiding. Voor mijn frontlader heb ik 2 leidingen aan te sluiten, een toevoer en een retour, ik neem aan dat die niet aan die snelkoppelingen kunnen aangesloten worden als dat een dubbelwerkend ventiel is? waar kan ik dan wel eventueel een bijkomende aansluiting maken/voorzien?
Foto's volgen uiteraard
Ik heb een nieuwe uitlaat op mijn zetor geplaatst (originelen bocht en uitlaat ). Nu is er een klein gaatje in de bocht. Het gaatje is niet van onder maar op zij. Nu is het probleem de bij het rijden wat uitlaat gassen in de cabine komt. Is dit gaatje om het water er uit te laten , het staat niet van onder of om de druk te verlagen ? Bij het oude stuk hadden ze het dicht gelast en er stond een te kleine uitlaat op ,diam. 36 mm ( 4 cilinder).
Wil een nieuwe uitlaat op mijn trekker zetten,( een bocht en geluidsdemper) maar de bouten zitten vast . Moet ik die met een warme motor los draaien of koud ? De bout beweegt een klein beetje . Ben bang dat ik ze ga over draaien. Heeft er iemand een tip.
Mijn zetor 6911 ( 4 cilinder) heeft een uitlaatdemper met een diameter van 36 mm. Het uitlaatspruitstuk heeft een grotere diameter . Er is mij verteld dat dit niet goed is voor de motor.
Hij kan zijn druk en warmte niet kwijt. Moet ik dit nu aanpassen of mag ik het zo laten ?
Ik wil de compressor terug gaan gebruiken , is jaren niet meer gebruikt.
Wil hem eerst eens open doen om hen te reinigen. Zoek info over dit stuk van de motor en hoe
ik dit open draaien.
De injectiepomp heeft 2 vuldoppen met -olie- op. Aan de linker kant van de pomp en
aan de rechterkant ,deze staat wat lager dan de linker dop en heeft een pijlstaafje.
Ik vul langs de rechter dop .
Welke verschil is er tussen een zetor 6711 en een 6911 ?
Volgens de boek moet er SAE80 in de boite.
Mag ik deze vervangen door 80W90?
grt