Fendt 307 LS
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
@ mark_geffen en martijn-fendt, als ik het mij goed herinner, reed ik toen in zijn 1L. Baan en sleepwagen gaven erg veel grip, waardoor de motor onderuit ging.
@ Gebroeders Smid, dit zijn het oude type Michelin M8 18.4R34. Doen het net zo goed als XM108 hoor. In 2009 3 bekers mee gehaald in 5 wedstrijden.
Ja, op een zandbaan rijd ik meestal in z'n hoge gearing 1L ( L is dan dashbordversnelling S-M-L ). Soms op slechtere zandbanen in z'n hoge gearing 1M. Op kleibanen rijd ik meestal in lage gearing 3M.
Is wel een beetje anders. Ligt ook aan je banden. Toen ik nog met een 308LSA mee deed reed ik op goede banen in z'n lage gearing 3S, op slechtere banen hoge gearing 1L. (de banden die ik toen had,hadden wel veel grip). Met de pk's van de 310 en de banden die erop liggen zou ik waarschijnlijk in zijn hoge gearing 1L (eventueel 1M) rijden. Maar het blijft, zeker de eerste keer, toch altijd een gok. Oefening baart kunst.
Op de meeste wedstrijden mag je twee keer trekken, maar tellen ze wel de resutaten van beide trekpogingen bij elkaar op. ( In Best hebben ze 'smorgens wel een proeftrek en 'smiddags de wedstrijdtrek ).
Bij onze beide Fendts zit er op het dashbord een sticker met een overzicht van welke snelheid bij welke versnelling hoort.