New Holland T 6080 Gen2

18 video's van @Siebenga

Siebenga
Nog een keer in aan het mest rijden.. Filmpje van binnen

Reacties

Wilting NH
Je hoord de turbo wel mooi of neit ?
Siebenga
Ja die joelt constant met het mest rijden.. boost er vol in :lol: mooi daggie rijden 😃 Ben alleen nog steeds niet gecharmeerd van dat schakelen van nh. Vooral die automaat stand niet
Wilting NH
Auto maat gebruik k ook nooit, vink net fijn
Siebenga
Bij het terug schakelen vind ik het wel handig.. Maar op schakelen met een volle tank is een drama.. vooral tussen de 18 en 19de versnelling.. bleef ie maar tussen switchen tijdens optrekken
Wilting NH
K heb vaak als k um op automaat heb dan ga k zelf als nog schakelen, en dan gaat die weer uit.

maar eem een jaartje wachten op de autopower 😛
Siebenga
Ben ik zeer benieuwd naar.. maar die ad-blue daar zit geen enkele boer op te wachten
Wilting NH
Neej das wel kut ja
nht8040
Daar zit niemand op te wachten.
Siebenga
Loonbedrijf zal nog wel gaan.. maar een boer met 2 tractoren gaat toch niet speciaal een tank aankopen voor die troep?
NH-Ford
Niemand? akkerbouwers miss nog wel..
nht8040
Waarom zou iemand daar op staan wachten.
kost allemaal meer.
trekker gaat meer kosten,extra tank kopen en adblue kopen terwijl je al genoeg aan diesel mag betalen
Wilting NH
Zit dr ook niet op te wachten :S
Siebenga
Denk weer meer een reden om die trekker niet te kopen!
NH-Ford
Bedoelde meer dat een T6000 AC een mooie trekker is voor akkerbouwers
Da adbleu bende is voor niemand handig/makkeklijk etc.
Siebenga
Nouja ik zie het gewoon als de 700 serie van Fendt.. Ook overal toepasbaar
Tim Schenk
Adbleu is derect verplicht helaas om de trekkers zuiniger te laten worden. het word vermengt met je gasolie. op 2 tanken gasoli (leeggereden) 1tank adbleu
lucas712
Adblue komt niet in aanraking met gasolie hoor het wordt in de uitlaat in een katalysator ofzo ingespoten
NH-Ford
Precies lucas 😉
niks geen vermenging.
fendtvariopower
Maar dan hoeft er dus ook niet echt adblue in ?
zonder pk's te verliezen ?
NH-Ford
Geen adblue betekend vuilere uitlaatgassen.
je software is zo ingesteld dat wanneer adbleu op is, brandstof terug geregeld wordt, dus minder pk's.
fendt-412
Moet je voor adblue een apparte tank kopen?
Bij bedrijf waar ik nu loop hebben ze zon kuubstank op een pallet met een kooi erom. Die tanken zie je ook veel bij akkerbouwers. Op die tank kun je een pomp schroeven en dan kun je zo adblue erin pompen. Tank gaat weer naar de fabriek en wordt opnieuw gevuld.
Je hoeft dus alleen maar een pomp aan te schaffen. Het spul kost ook nog wel een beetje en levert eigenlijk niets op. Een motor zonder adblue zou het mooiste zijn.
maartendankers
@tim schenk En van die adblue word de trekker ook niks zuiniger hoor.

Gelukkig heeft JD geen AdBlue 😄
NH-Ford
Je hebt dus wel extra tank, leverancier laat je die wel betalen 😉
motors met EGR klep is ook nog niet alles hoor ik van meerder kanten...
Turbo extra is ook een mogelijkheid..
Fendt916
Adbleu spuiten ze gewoon in de demper voor schonere uitlaat gassen te krijgen heeft niks geen effect op de pk's en zuinigheid
fendt-412
Die dingen zijn geloof ik van de leverancier. het zal wel doorgerekend worden alleen de tanken blijven in omloop. Zal nooit veel extra kosten.
Valt dat hele adbluegebeuren niet te omzeilen? Zit er niet een sensor ergens die valt te manipuleren of ergens een slangetje terug laten voeren naar de tank ofzo? 😛
NH-Ford
Klopt 916, maar je software is af fabriek wel zo ingesteld dat wanneer je zonder adbleu rijdt de motor terug geregeld wordt.
maartendankers
Zal er vast nog wel een bedrijf komen die dat weet te omzeilen door een modificatie in de software 😉 In duitsland doen ze dat ook al heel veel met die EGR klep.
Fendt916
Ja klopt dan verneem je het vermogen duidelijk terug zakken
NH-Ford
Is vast wel te omzeilen, maar officieel gezien mogen dealers dat niet doen meende ik
maartendankers
T word anders heel veel gedaan. In duitsland grote JD dealer waar wij ook zijn geweest voor de nieuwe trekker. Die hadden al tientallen trekkers laten "chippen" om ze zuiniger te maken. Het is bij onze ook gedaan. Het levert bij ons zo 7 liter per uur op.. En dat is gewoon via de JD dealer gebeurt.
NH-Ford
Huh? wat wordt veel gedaan? adbleu omzeilen?
maartendankers
Nee die EGR
NH-Ford
Ow zo! ik had het namelijk over adbleu omzeilen 😉 het schijnt dat de EGR kleppen van nu om de paar duizend uur afgeschreven zijn... maar daar zal ongetwijfeld weer is nieuwe versie's van komen.
HollandNew
Ach, tankje van adblue eraf, pomp eraf, slangetjes weg en gaatje in demper dichtmaken/demper vernieuwen en software aanpassen 😛
hermanjohndeere
Het is bij die nieuwe 8060 serie van mf zo dat er nog niet de helft van de pk's overblijft geloof ik.
Malf
Idd hermanjohndeere: voor iedereen hier zijn mening geeft over adblue mss eerst dit hier eens lezen: vanhamersveldlmb.nl/Nieuws/…
lucas712
Ik heb liever adbleu dan egr want bij adblue komt er geen warme lucht uit de moter (uitlaatgassen) weer naar binnen. en denk niet dat een dealer dat zal omzeilen want dan voldoet de motor niet meer aan de emissie eisen. ze hebben al over dat met vrachtwagens er een boete op komt te staan als je er meer rommelt.
massey8690
Maar komt dat in de toekomst op alle trekkers dan :? heb er bij mf nog niks over gehoord/gelezen oid :?
Siebenga
Nee zker niet de toekomst.. de toekomst ligt weer zonder die ad-blue..(denk ik) scania (vrachtwagens) heeft de nieuwe norm gehaald zonder ad-blue en ik verwacht ook dat bedrijven daar op mikken. Ad-blue is een tussen station (zeg ik)
MFBOERUHHH
@ massey8690 de mf 8690 gebruikt ook adbleu he!
massey8690
Jah dat weet ik, maar heb geen belang bij die bende als ik bijvoorbeeld een 5400 of 6400 ga kopen, dan moeten we daar maar eens gang achter zetten, wordt straks in een keer vraag naar jonge 2de hands trekkers zonder adblue als ze dat overal op gaan toepassen 😉
johnd-ts
Had je hier iets openstaan? raam/deur? vindt het nogal lawaaiig in die cabine..
Siebenga
Het dakraam voor omhoog staan.. Uitlaatgassen recht in de smoel 😃 Dit filmpje is gemaakt van de bijrijders stoel en dan zit je hoger dan de gewone stoel. Denk dat dat ook een groot verschil maakt. Ik kon prima bellen via de radio dus met het lawaai in de cabine zit het wel goed
johnd-ts
Haha, okee. dat valt dan mee inderdaad 😃
Siebenga
deutz-fahr-power
Abblue..daar zie ik eigenlijk geen toekomst in.. het alternatief voor inginieurs die ten einde raad zijn met hun motorconcept. deutz moteren voldoen zonder al die bijhorende prullen ook aan de strenge emisienormen ! ze kunnen zelfs ZONDER aanpassingen op B100 rijden, scheelt ook al wat in de uitlaatgassen. extreem zuinig en schoon, die termen passen niet in de woordenboek van een iveco of fpt 😃 met een adblue trekker op je erf heb je er direct een zorgekindje bij. new holland belooft een dieselsparing van 17%, zouden beter eens met iets realistisch naar buiten komen, kan je niet hilarisch afgaan op trekkertesten ! kan niet wachten tot er een testverslag in trekker komt 😉
Siebenga
Vraag me dan wel af waarom fendt de motoren wel gaat leveren met ad-blue terwijl ze zelfde motoren gebruiken?
nht8040
Deutz-fahr-power: kent duidelijk de voordelen nog niet van ad-blue 😉

dacht ook eerst dat het rommel was,maar valt heel goed mee als je er wat meer over weet.
maartendankers
Vertel jongen 😄
Siebenga
We zeggen niet dat het rommel is.. maar is een tijdelijke sprong.. komt men nog wel van terug
nht8040
@maarten:door ad-blue kunnen ze terug naar een Tier0 motor gaan wat betere verbranding = meer kracht voor de zelfde pk's geeft en de trekker wordt er nog eens zuiniger van.
ad-blue heeft veel meer voordelen dan nadelen.

heb een test gezien tussen een T7070 zonder ad-blue van nu en een nieuwe T7.270 met ad-blue voor het zelfde werktuig,deze lieten ze een bepaalde afstand afleggen en de T7.270 was duidelijk agressiever,nerveuzer en had de afstand duidelijk sneller afgelegd.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
51
PUNTEN
0
WEERGAVES
5