Massey Ferguson 6480

20 Massey Ferguson 6480 video's

Siebenga
Maaaien met de MF

Reacties

Dirkisboertjee
Wat is dat knopje bij die hydroliek bediening dat je indrukte?
Siebenga
Die knop kan een toerental onthouden dus zeg maar een soort handgas 😄
Dirkisboertjee
Ohja, na de 2e keer kijken herken ik het tekentje, maar leek net alsof het bij de hydroliek bediening hoorde, dus vandaar 😛 want je hoort wel opeens de toeren toenemen.
Wim3065
Wrm koppel je om dat ding vooruit te laten rijden? Hendeltje opheffen is toch de koppeling...?
Trekkers is donders stil binnenin!!
Is het wat bevallen? Op uitzondering van te weinig pk's.
Siebenga
Ik rij in de 3c weg met de maaiers op 1000 toeren. Dan heb ik liever zelf in de hand hoe snel ik weg trek en laat ik dat liever niet aan de electronica over 😄 Viel mij ook donders op hoe stil de de trekker was in het filmpje. Om eerlijk te zijn vond ik het wel een fijne trekker (helemaal als je kijkt naar de TM) maar kon ik er niet heel erg warm van worden. Vond de T6080 Demo fijner
maartendankers
Niet gek dat dat maaien zo lang duurt bij jullie, als je ehm altijd zo langzaam aanzet 😃
Siebenga
Rtik 😃
massey-ferguson
Dat kan harder.tja met kopeling weg rijden vind ik ook mooier.beetje gevoel over brengen..met frondtaftakas in schakelen vind ook wel fijn hij gooit um er niet meteen in.had de oude 6475 wel dan zie je de maaier ff donders scheef hangen als je aftakas aan doet 😛
Siebenga
Hier viel het nog mee maar een stap harder was net te veel van het goede.. dan zakten de maaiers naar rond de 920 toeren en dat is mij net wat te laag. tgras moet ook gemaaid worden en niet gescheurd
tractorquintentje
Komen er nog demo's? 😛
Wim3065
Quasi prijs is de blauwe dan ook goedkoper waarschijnlijk. Hoeveel pk had die T6080? En waarom was hij fijner? Bedieningsgemak, motor, transmissie...?
Siebenga
Jah deze week weer een vario op demo 😄 T6080 zit rond ze zelfde pk's 155 standaard en 175 met boost ofzo. Dus kwa pk's zelfde trekker. Ik weet dat het niet helemaal eerlijk is om ze te vergelijken. De NH had 40 draai uren en de MF 1500. En de NH was iets luxer kwa opties en heb er verschillend werk mee gedaan. Toch vond ik de comfort van de NH stuk beter en meer rust in de cabine. Transmissie ben ik van allebei (zowel nh als MF) niet helemaal kapot van. Ik ben een beetje anti powershift 😄 Maar de keuze tussen de MF powershift en de NH powershift wint de MF wel die is toch wat smoother 😄
guy
Je bent beter met een vario dan met zo'n wipding hier... knopje van die 'handgas a en b' heeft meerdere toepassingen bij de vario, de hakselaarstand is daar een voorbeeld van. Dat kan je met deze niet
tractorquintentje
Wat voor vario? 716 fzo?
Wim3065
Alright, wel handig dat je zoveel demo's over de vloer krijgt! Dan kan je idd echte vergelijkingen maken...! Transmissie van MF vind ik dan terug luxe! Maar dit is mijn mening!
En idd, als je het geld ervoor wilt neerleggen, voor een Vario gaan! Volgens mij win je het geld dat je extra neerlegt wel ergens terug quasi zuiniger rijden etc...
maartendankers
Veel demo's ja maar niet het goeie 😃
Siebenga
hahaha
arjan de knooierd
Ik vind die dynashiften nog helemaal niet zo gek zit hier ook alsware een grotere hydropomp op of is dat alleen bij de mf's waar voorlader op zit??
massey8690
@arjan; hier zit load sensing op, geeft aardig veel olie jah 😉

Met voetkoppeling optrekken gaat bij ons alleen maar minder soepel, eerder veller, snap dus werkelijk waar niet waarom je eerst de koppeling nog intrapt, en dan ook nog eens van 3a naar 3c gaat schakelen, als je gwoon in speedmatching transport insteld op 3b en dan als je net op gang bent nog een tikkie naar de 3c geeft lijkt mij het logisch't/makkelijkst/best voor de motor(toeren)
dat van die motortoerental knoppen a en b is voor mij ook nieuw. dat moet toch te maken hebben met load sensing :?
Siebenga
Zet jij de maaiers maar op 1000 toeren en ga dan optrekken zonder koppeling! Dat gaat lang zo vloeiend niet(wat hij slaat dan wel zo erg terug in toeren) dat heb ik zelf wel ervaren. Ik heb de start snelheid op 3c staan bij kopakker uit maaien anders gaan de maaier toeren wel zo schommelen. Dus hoeken uitmaaien doe ik ook gewoon met de koppeling. Nu (vraag me niet waarom) stond de startversnelling niet meer in 3c. Daarom schakel ik um van a naar c en als de maaiers op toeren zijn en blijven door naar de D. Die A en B zijn gewoon inprogrameerbare toerentallen. Zow door en door ken ik de trekker dan ook weer niet daar voor heb ik er te kort en eentonig werk mee gedaan
massey8690
Vin ik erg raar van dat schommelen van toeren, dat blijkt dat electronica instellingen heel veel verschillen onder de dyna6-en,
als ik ga maaien trek ik altijd op in de 3b, gwoon hendel in de vooruit en opschakelen maar, dat de instellingen weg zijn moet komen door een onwetendheid/fout, ik heb er namelijk nooit last van.
als ik met een zware last optrek zakt de motor bijna niet in toeren, wat wel gebeurt is dat de trekker traag van de plek komt (lijkt wel slippende koppeling) dat is het enigste wat me niet aanstaat van onze trekker, miss dat het komt door al het voorladerwerk, andere mf rijders hebben daar namelijk geen last van :?
Siebenga
6 meter maaiers op dik 1000 toeren in 1 keer in het gras beuken houd een trekker van 200 pk niet eens vol. Alleen met fendt kan je dat fijn regelen. Daar voor klapt de electronica bij andere merken (waar ik mee heb gereden) er gewoon veel te hard er in. Kan met koppeling veel beter doseren 😉
massey8690
Hmm, dat wil ik nog wel eens ervaren..
(komt miss wel doordat ons trekkertje nooit een fatsoenlijke maaibreedte krijgt 😛 )
maar met de ladewagen kan ik wel gwoon vol in een zware zwil klappen zonder direct problemen te krijgen, miss na 20 mtr dat ie onder de 1800 toeren komt dat ik gwoon terug moet schakelen.
Siebenga
Stil staan in een zwil he.. En dan op toeren brengen de opraapwagen en dan zonder de koppeling aan te raken um in de vooruit zetten! Ik doe het niet
me
Als je het al doet is het niet te best voor je opraapwagen waarschijnlijk.
massey8690
Hendel doe ik dan gwoon in de vooruit met 3b optrekversnelling, als ie dan niet wegkomt heb je tijd zat om terug te shiften naar 3a, komt geen voet bij kijken, die liggen lekker rustig over elkaar naast het gaspedaal 😉
Siebenga
Ja das niet eerlijk he! IK rij hier gewoon in de 3C weg maar dan MET koppeling
massey8690
Jah oke, maar dat moet je ook nie doen 😛 dat is gwoon te gek in de 3c, dat betekend dat je gwoon wegrijd met slippende koppeling :?
Siebenga
Jah hallo jij begint te zeggen dat ik moet weg rijden met de hendel bij het stuur :lol: Ik ga echt niet vanuit 3a elke keer weer optrekken. Dan kan ik het uitmaaien van een perceel bijna sneller doen met een bosmaaier. Dan rij ik inderdaad met een slippende koppeling
massey8690
Haha helemaal niet, uitmaaien in de 3b gaat mooi, en optrekken in de 3c op voetkoppeling lijkt me gwoon puur slecht, hebben ze mij vroeger keihard in de oren gestauwd dat ik niet met slippende koppeling op moet trekken, gwoon optrekken zo de trekker het mooi kan doen en dan rustig opschakelen (wat heel rustig en snel gebeurt)
moest er niet aan denken om altijd die voet op dat linker pedaal te hijsen 😃
(met uitmaaien wel, dat werkt wel net zo precies en netjes, anders hou je geen rikkepaal heel 😛 )
janegie
Hier zit niet eens meer een koppeling in heren.. En je kunt met deze trekker makkelijk in de 3c wegrijden 😉 Met een dieplader heb ik hem ook altijd in de 3c staan met wegrijden.. Gaat mooi zonder problemen.
Siebenga
Ja ga dan maar eens stil staan trekker volgas en dan inschakelen van de vooruit. Dat wil ik dan wel zien, dieplader zal minder problemen geven dan een maaier maar ik doe dat niet
janegie
Ja kan wel, als wij die dingen '' callibireren '' 😛 testen we ze daarna ook met een hoog toeren tal. zonder koppeling
massey8690
Zit vast wel een of andere koppeling oid in anders was het niet best 😉
en met een volle dieplader gaat te trekker of enorm zakken in toeren of hij gaat "slippen" in de koppeling (oid)
Siebenga
Nou ik heb het 1 keer gedaan en toen zakte hij wel zo in toeren dat ik als gek de koppeling en rem in heb getrapt! Ik wil de maaiers rond de 1000 toeren houden (en zeker niet naar de 800) want dan maait de maaier in plaats van scheuren
HOOIJMAN
Dat weg trekken kun je zo bijstellen met een draaiknoppie.. je kunt hem met slippende banden weg laten trekken of op de manier dat het een half uur duurt... 😃
Siebenga
Dat half uur duren is mij niet gelukt 😃 maar ook niet te veel aan die draaiknop gezeten. Met voetkoppeling ging wel zo mooi
massey8690
Ehh hooyman, dat is bij jullie de draaiknop, bij deze mf kun je de felheid instellen in het dashboard, maar dat heeft bij onze 6460 niet heel veel effect, maar goed dat je het eff zegt, miss dat sieb dit nog niet wist 😛
MaartenMandemaker
Zitten zeker wel koppelingen in, een platenpakket voor de vooruit en een platenpakket voor de achteruit. De agressievietijd van de omkeerschakeling kun je bijstellen met de drukknopjes onder het stuur. Ik heb de wegrijversnelling altijd in in 3b staan, met maaien in 3a, heb een hekel aan een slippende koppeling. Ik pak hem dan altijd op de voetkoppeling omdat hij dan met de omkeer te langzaam oppakt.
Siebenga
Ik vind um opzich wel langzaam maar dan wel weer te abrupt
MaartenMandemaker
Heb je wel verschillende instellingen uitgeprobeerd?
Siebenga
Ja vluchtig wat in omgedrukt maar kwam er achter dat ik het met de koppeling wel zo fijn vond dus dan dat maar.. Met koppeling ken ik die schommeling in toeren veel beter onder controle houden
tone29
Wij hebben onze mf aan de laptop gehad bij de dealer. nu trekt die rustig op. Dat is veel fijner. niks meer met voetkoppeling te doen.
Turbo broekie
@massey8690 hoe moet je een vaste versnelling kiezen in speedschift stand? Staat nu in 3d maar in 3a is makelijker achteruit rijden
massey8690
@Turbo broekie koppeling in trappen, met de pijltjes naar rechts gaan in het menu, en dan vind je vanzelf 2 versnellingen voorbij komen, als je de trekker dan in de achteruit zet duw je met het t-pookje naar de gewenste versnelling, dit allemaal met koppelingspedaal ingetrapt.
Het lukt ook zonder het op te zoeken in het menu, de beide optrekversnellingen staan meestal ook standaard in het linker menu 😉
Turbo broekie
@massey8690 oh zo ik zal het is proberen want in 3c met volle tank valt uw temet uit
jmos
@massey8690
kan makkelijker, koppeling intrappen. hendel in de vooruit en met knopje op de t hendel ingedrukt naar de juiste versnelling schakelen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
47
PUNTEN
0
WEERGAVES
6