Ford 5095
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Het "rare" geluid is de compressor die niet is aangesloten
Niet letten op de rommel
Laatste
Reacties
@stannetje96 ik weet het niet, ik denk een 120? Moet eens nodig naar de testbank met een paar.
Ja oa, turbo?
Zijn die trekkers allemaal van jullie?
De turbo heb ik ervanaf gehaald.
mene pa had die 5jaar gelede erop gezet, toen mocht dat nog voor trekkertrek, nu zit ik dan in boerensport en ik wil met deze graag in de standaard zitten
En ja, deel van onze verzameling
Aaah okeee.. bij ons gelukkig geen limieten omtrend dat! Maar dan hebben jullie wel best spulltje staan of niet dan?
Op de moment valt het mee, is al meer geweest
de trekker waar ik mee rij op trekkertrek in boeresport is geboren omdat we moesten opruimen en we hadden genoeg losse onderdelen voor eene te bouwe inclusief mooie 6cil trubo
daar links?
dat is een 5700 waar een andere motor in moet, heb buiten de carroserie er al afgehaalt zodat hij snel klaar is als hij binnen staat.
Ik vind dit al vrij fors hoor! haha, maak volgende keer ff een rondje met je camera langs de verschillende voertuigen?
de mooiste staan toch in de containers
Voor export oid?
altijd reserve stukken bij de hand
en zoals ik al zei, het mooiste staat in de containers
nee, gewoon dat ze droog en warmer staan, en buiten het zicht.
soort garage
hebben trekkers toch niet vaak nodig
Huhh haha, wat voor bedrijf oid hebben jullie dan?!
mene pa is zelfstandig in grote tractor revesies en andere groot materiaal zoals mobile kranen maar ook las werken
Heeft 20jaar in ford-garage gewerkt.
Maar wat je buiten ziet is vooral door de hobby
Ahh prachtig man, die heb er dus 'wel' verstand van! Hobby beetje uit de hand gelopen? Ghehee
als ik de stukke kan vinden..
misschien een klein beetje
Die 5700 moet je zuinig op zijn, daar zijn er niet veel van.
Compleet nieuwe motor erin, of reviseren?
Ben ook wel een beetje benieuwd naar de rest van de verzameling.
Prachtig!
haha ok. ben nog wel opzoek naar zo'n cilinders voor het achterraam van me ford te openen en naar een rechterraampje voor in m'n 8200. moest je iets liggen hebben. want bij de NH-dealer zijn deze stukken erg duur.
Mocht je niet slagen dan moet je hier eens kijken voor glas en cabine delen voor jouw supercab. :
agrilineproducts.com/cabglass/ford/…
ik vind dat wel iets hebben die hunt, zal wel zijn omdat de pomp is opengedraait
Die 5700 heeft een nieuwe motor met maar 500uren.
Hij springt uit zijn vitesse.
En wij hebben de tijd er niet voor om dit te maken
Er komt een donor motor in en dan zal deze voor export weggaan.
Zo een trekker krijg je anders zeer moeilijk verkocht, kennis had 2jaar lang eene staan en kreeg hem niet weg.
Dat raamke kan ik eventueel wel eens voor kijken.
ik heb even de prijzen nagevraagd voor die gascilinders ; ze kostten bij de dealer 180 euro per stuk zonder btw
dat vond ik ook. heb je toevallig geen tw-motor of andere grote 6,6l motor liggen die je verkoopt. we denken een 5000 supersix te maken. daarmee
Tja, je moet er net iemand voor weten te vinden inderdaad.
Ik kan hem er ook niet bij gebruiken helaas, anders was ik wellicht geinteresseerd geweest. Staat zeker ook op 34" achter?
De 5700 was een apart type voor Nederland destijds, en is in andere landen voor zover ik weet niet in het verkoopprogramma van Ford geweest.
hangt er vanaf wat je zoekt
volledig gereviseert
ne uitgeleefde die je zelf ope moet gooie
of eene die wat ure heeft gedraait, niet verslete ma tog nog goed
Sodeju, da's inderdaad een smak geld voor 1 cilindertje.
Die zijn op zeker ergens goedkoper te krijgen.
Ik weet eigenlijk niet op welke maat hij staat.
En dit is thans een Belg
we hebben 2uitgeleefde staan.
eene die goed is voor trekkertrek maar wille we zelf houden
voor de rest een losse denk ik niet.
maar waarom zoek je alleen een motor? heb je de achterbrug al?
Want we hebben ne 7600 6cil staan met goeie motor!
Er heeft hier eerder 1 5700 gelopen en die stond op 34 banden, niet vooruit te branden dat ding.
En ach, dat er in België ook verkocht zijn vind ik niet zo gek.
De EVA's waren ook wel primair voor België, Frankrijk, en Duitsland bedoeld, maar er zijn er ook hier nieuw verkocht.
Meest 7095.
Net als de 4610 Turbo. Die voor de Nederlandse markt zou zijn. Er zijn er volgens mij meer in Frankrijk terecht gekomen als hier in Nederland.
Inderdaad
Maar we hebben een motor die draaiend is binnen gekomen maar die redelijk versleten is. Maar als je nieuwe zuigerveren zet is hij waarschijnlijk terug goed genoeg voor uw gebruik?
ik denk toch dat deze toch op 36ers staat
starten doet deze inderdaad zeer goed, je moet maar aan de sleutel komen.