Ford 7710
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ind, ind
grote praatjes, die vn mij smoorde wel een heel eind, doet deze ni echt he.maar met dual was ik er nog ni geraakt dus ik gaf het toen dan maar op
whahaha, tuuurlijk ...
nee, jo ik knal door met de 6cil turbo in 4,5 terwijl jij aankomt met 3cil turbo. die 1056 ga je ni direkt op zn kluutn kunnen geven peisk ze. maar kan die ook in 4,5?
En die weegt 5 ton ongeveer dus kan ook 500 kilo meer eraan hangen
probeer jij dan eens op je achterwielen de 100m te pakken te krijgen. wanneer is die TT trouwens?
Wil em liefst op 4 wieken houden. Kan 900 kilo ongeveer wil dan 600 voor en300 achter
komen kijken? die TT is wss meer dan 200km ver. en ik denk dat ik er dan zelf 1tje heb. heel de zomervakantie is inmiddels al volgeboekt
leg dr gwn is even een dikke 6pitter in die valmet
met een hol-slet turbo neenee, ik zal 't wel horen. trouwens op fb geef ik ook even de wedstrijdverslagen mee vn mij en het tt-team hombeek
Ik houd het in de gaten 15.april tog?
als ie klaar is met keuring; en anders even op dieplader zette vn ne maat 1 april zou er ook 1 zijn. maar dat haal ik niet hoor
ik moet die velgen van de 800tjes verfen
heb 3 volle weken voor de 15e om eraan te werken, dus dat moet lukken
van't weekend doen. kga men wiel en zijkant cabine woensdag spuiten. dan kan dat er zaterdag op en daarna de motor eens starten
jaja, dat komt er zeker.
Ga je nog meer mee doen dit jaar?
@boerekebart
Ik en @stannetje96 willen op Valmets volledig open pijp inderdaad
heb jij al gevraagd? ik vroeg gister; pap, moeten we neit open pijp op valmet? kreeg ik dom antwoord, hij is tog al open?
zucht
Haha nee hij was spuit aan het schoonmaken en daar stond de 64 voor
Even geschikt moment zoeiken..
ah, mooi. moet je ook een filmpje maken van de valmets met open pijp
Dan word je jaloers op de turbo hoor, want jij heb um niet
ah, ik heb dubbel zoveel pistons, man
Maar die leveren ook half werk
maakt ni uit, dan heb ik er nog 2 meer, maar hoeveel pk heeft die 6400 eig?
6400 heeft pk of 130 toch stan?
die doen dan maar een halve slag ofzo???
oh, alsnog is de mijne sterker, doet 115 zonder aan de pomp te draaien
volgens mij heeft de ford toch een kardan die naar de vooras loopt en vooraan 2 drijfwielen staan, hoor
Maar SISU pks zijn heel wat anders!
Ford zeker?
bwa, koppelingsje vervangen en dan kan ie er weer verder. maar kwil zo snel mogelijk naar de keuring
zijn de dezelfde pk's maar ind 2 80pk motoren kunnen verschillen oimdat de ene mss een groter torque heeft
2 80? Stan heb wel ruim 80 eb wij doen 105 op de motor ..
dat bedoel ik niet, ik bedoel dat alsnog 2 motoren met hetzelfde vermogen anders of zelfs beter kunnen presteren omdat de ene een andere hoeveelheid nM in verband met motorkoppel
ik denk ook wel dat onze door de jaren iets meer heb gekregen maar vaders wil niet voor waterrem
Ja daar heb je gelijk in! Maar jou ford is dat lange slag motor?
vierkante motor. boring en slag 118.1mm. maar ik heb wel 9mm minimec lijnpomp, dus...
Dus taai is ie niet
heeft niks met taaiheid te maken. maar zeg eens eerlijk. moesten wij tegen elkaar moeten rijden in 4,5ton. wie zou er dan winnen. jou valmet heeft wss elektronisch gestuurde mazoutpomp ofniet?
Als jij hem standaard laat win ik.. Gewichtsverdeling is beter.. En pomp is nog mechanisch..
60% gewicht voor, dus gewichtsverdeling is beter.
Hij weet door meerdere TT's de juiste versnelling en banden heb ie heel slap.
laten we het erop houden dat ik in standaardklasse rijd
Mijne weegt ook 4480 en ik had het over standaard laten he, want dan kun je net zo goed stoppen dan moet je het eerlijk houden! Maar liggen voor 480's en achter 540's michelin om..
ah, ik heb meer pk en genoeg motorkoppel, dus. en achter michelin 650 en voor 480 omliggen, dus. jij heb ook turbo dus mag ik het ook
ja maar ik bedoel dat de mijne van natura al 4500 weegt dus geen gezeik daar met gewichtsverdeling en goede banden ind
Neeee, mijne is af fabriek zo,anders maak ik van mijne een 6800 met 130 pk
is het alles, 130 pk. als ik turbo op zet, wat eigenlijk ook standaard is, want ford gaf voor de 8210 ook al turbosetjes weg. heb ik al zo'n 170pk. dus kom dan maar op met je sisi euhm, sisu
je heb dan wel meer gewicht op je voorbanden dus ook betere tractie
vooraan kun je echt nog goed weg in natte omstandigheden, maar het meeste ligt bij de achteraandrijving, dus al sje daar maar genoeg hebt
Dus laten we hem standaard houden, dan moet ik jou toch teleurstellen denk ik! Die van stan weegt metn ormale banden 4300 ofs
8210 met turbo is standaard, hoor. al sford er turboset voor verkocht, dan is dat standaard. dit waren dus de zogehete staadegaard turbo's maar ik heb gelijkaardige garrett turbo. dus das ook standaard. ga je et dan nog houden denk je?
Kijk en geniet
Ja ik hou mn valmet toch als winnaar sorry
ja als je een valmet die 70pk zwaarder is dan een ford gaat vergelijken in een snelheidsrace, dan ja...
kom de 15e gwn es met de trekker naar schijf. dan zullen we es zien ea
en toch kun je die 2 niet vergelijken in het filmpie
en heb die ford dan 40 pk? hihi
Ja indd, die 110 pk - 70 = 40 pk?
Dus toch halve pk's!
En waar ligt schijf?
daarvoor zuipt de ford teveel, jullie sisu motoren zijn toch zo zuinig en hebben na tijd meer pk's hahahaha. (niet dus)en die vn jullie gaan wss 40km/uur. en die vn mij haalt op 2600toeren maareen 32km/u dus..
zo'n dikke 15km boven de grens nederland/belgie
wist ik veel hoeveel pk een 8050 heeft
193 km, al zou je met de auto gaan, dus sws 5 uur, en dan met extra wegen 6 uur?
8240 is 110 pk dacht jij die 8050 180?
ik dacht die 8050 heeft zon 160 a 170 pk. om je valtra naar schijf te brengen doe je het volgende : je neemt een trekstang ; hangt die tussen je trekker en de auto. en zo knal je tegen 140 over de autostrade
niet zuinig, waarom koop je die boegt dan?
me pa had em niet eens gezien toen ie em gekocht, zo mooi vind ie ze
Nee natuurlijk niet, dan bloaz'n we met zwei maal open pijp! Kegelin
En zuinig niet, maar qua verbruik / rendement zitten ze wel hoog..
man, man, man... je doet er op ze minst een proefrit mee als je zoiets koopt. je gaat toch ook niet met een meisje trouwen voor je ze op ze minst hebt uitgeprobeerd