Clayson M 103

8 Clayson M 103 video's

fendt4ever
Pikdorsercross Opglabbbeek (B) 26/08/2012

Reacties

zalker
Wat is de bedoeling van zoon pickdorsrace gwoon zolang mogelijk blijven rijden of een aantal rondes
fendt4ever
Zo veel mogelijk rondes rijden binnen 10min. En dan de eerste krijgt nog wat punten bij.
In totaal zijn er 3 manches en de gene met de meeste punten is de winnaar.
En natuurlijk ook wat spektakel maken 😉
majoor85
Je kunt toch heet verschiel wel zien lussen de machines van de nederlanders en de belgen
wernerh
Dat verschil kun je idd goed zien! was een mooi weekend daar in belgie alleen beetje jammer van de regen! wij zijn toch mooi met 2 bekers naar huis gegaan! (de 2 eigenbouw claas combines zijn van ons team)
fendt4ever
En ik ben met de beker van de 2de plaats in de standaardklasse naar huis gegaan 😉
en ik ben een belg
fendt4ever
@majoor85 Belgische machines zijn gemaakt om echt te crossen 😉.
Over bulten te rijden en spektakel te maken.
Nederlandse machines zijn maar gebouwd om wat rondjes over een plat parcours te rijden.
Vroeger heeft mijn vader ook wat racen mee gedaan in Nederland en daar won hij redelijk veel omdat we dan de machine ombouwde (andere aandrijfpoulie's plaatsen, ...). Maar omdat de machines in Nederland extra maatregelen nodig hadden (noodstop, bescherming over aandrijfriemen, ...) zijn we gestopt met naar Nederland te rijden.
Zoals je kan zien staan de motoren bij de Nederlandse machines niet op de orginele plaats (vanboven op de machine) maar zijn ze naar onder geplaatst. Bij een Belgische machine hoor je de motor tenminste nog werken en dit is niet zo bij een Nederlandse machine.
Dus nu mijn vraag:
@wernerh Zijn de motoren op de Nederlandse machines nog wel de orginele motoren?
majoor85
Ik kan je zo wel een paar start nummers op noemen die dat nog wel zijn maar lange allemaal niet meer
fendt4ever
De winnaar van die cross was zo ene dat niet meer orgineel was. Zo moet je bij ons in België niet komen
wernerh
In nederland zijn inderdaat een hoop meer regels en dit is ook zeker goed want ik zie daar in belgie combines rondrijden waar ik nooit van mijn leven op zou stappen zo gevaarlijk dat ze er uit zien. maar in het regelement in nederland staat: Motor moet origineel zijn of vervangen door een vergelijkbare motor met max. 6 cilinders. dus er staat niet dat ze niet opgevoerd mogen worden! en of je dan met een lijn 6 rijd of een V6 dat maakt niet uit.
wernerh
En wat betreft het uiterlijk zolang het er maar uitziet als een combine is het toch goed? je kunt makkelijker helemaal zelf iets te bouwen naar je eigen wensen dan dat je een originele combine ombouw voor de race.
fendt4ever
Ja maar in belgie moet de motor op de orginele plaats blijven staan (dus bovenop de machine) en in nederland staan ze van onder, dit geeft een verschil in de bochten omdat de nederlandse machines sneller door de bocht kunnen.
Maar moesten de nederlandse machines in belgie komen crossen zullen ze nooit mee kunnen met ons omdat het bij ons met bergen en putten is. Dit zouden de nederlandse machines niet aankunnen.

Je moet natuurlijk zien dat je machine veilig genoeg is, hiervoor zorg je zelf. Bij onze machine hebben we zeer dikke buizen voor onze kooi, dit zie je niet veel. Ook de vangrails voor de banden te beschermen zijn ook zeer dikke ijzere balken. Dit zie je niet bij elke machine.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
PUNTEN
0
WEERGAVES
0