Fendt Prototype

3 Fendt Prototype video's

GTPcom
verwijderd

Reacties

Niekpetje
Wat een dikke hoeveel pk heeft die?
afbrekerke
Tot 600pk dacht ik dat de motor aankon.
thomas
Ben een fendt fan
maar ik vind hem spuig lelijk
misschien toch maar over schakelen naar johndeere
of cormick
Niekpetje
@thomas haha ik vind hem ook niet zo mooi maar overschakelen naar john deere doe je nooit fout aan 😛
tjerk-koetje
@thomas sws zijn die prototypes nooit mooi. ongeacht het merk.

maar overstappen naar JD zou ook niet een verkeerde stap zijn
thomas
Bij een newholland krijg je vat olie cadeau

plus 2 weken terug newholland op proef gehad 3 x computer storing wouw niks
einde proef trekker
Andre150
@thomas Hij is vast nog niet af qua uiterlijk
keeko
Let op Deere fans: ventilator voor de koelers!
Knoppert
@keeko
Volgens mij zijn ze daar juist op teruggekomen bij de geupdate 7r.....
looper321
@keeko
is dat voordelig of nadelig?
Knoppert
Misschien dat @StijnTheDeereDriver wat meer kan vertellen over de ervaringen met een ventilator voor de koelers?
@Knoppert JD heft bij de nieuwe reeks van de 7R de ventilator terug achter de koelers gestoken, één van de voornaamste redenen, nu en dan maakte de ventilator veel kabaal, in de cabine hoorder je er niets van.
Heeft het voor de rest nog voordelen? Ik weet het niet..

@keeko DAT was het eeste wat me opviel 😃
Knoppert
@StijnTheDeereDriver
Viel mij ook al meteen op ja...

Ik denk dat zoiets gedaan wordt om de ventilator hydraulisch of elektrisch aan te drijven, en zo het toerental nauwkeurig te kunnen regelen aan de hand van hoeveel koeling nodig is. Maar zeker weten doe ik het niet 😛
RobinBos
Feit is dat iedere water gekoelde trekker een vierkante/rechthoekige radiateur heeft en een ronde Fin. De hoekjes van die radiateur worden dus niet optimaal gekoeld/gebruikt. Bij een jd 7020/7030 had je een vrij kleine Fin met een mooi gevormde tunnel, maar het was niet een heel erg efficiënt koel systeem.
Door de radiateur direct voor de motor te zetten bij de 7R kon hij precies boven de vooras staan, de voorwielen draaien hier dus omheen, en de ruimte werd dus optimaal benut met een grote radiateur en een grote Fin. Een hele verbetering voor de efficiëntie dus. Nadeel was het lawaai inderdaad, en het feit dat hij onder de kap ook zijn lucht kwijt moet, normaal gesproken naar de zijkant naar buiten tussen radiateur en motor in, maar dat ging dus niet meer. Bij de 7R was dat dus omhoog, als je dan voor het stoplicht stil stond zag je van die warmte kringen voor je neus opstijgen.

Hoe dat bij de nieuwe 7R zit weet ik zo niet, maar het lijkt erop dat de radiateur en Fin nog steeds van serieus formaat zijn, gunstig voor de efficiëntie dus.
Knoppert
@RobinBos
Bedankt voor de duidelijke uitleg!
keeko
Die ventilator in de neus lijkt er op die van de 722 met generator in dit filmpje:tractorfan.nl/movie/35316/. Wellicht heeft de X 1000 al zo'n generator aan boord!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
PUNTEN
1
WEERGAVES
6