John Deere Meerdere

416 John Deere Meerdere video's

Gras inkuilen met John deere en Strautmann. Video niet door mij gemaakt. Wel van mij

Reacties

marien jd fan
Wat kan die tonnie stam dat he, gewoon prachtig!
dx11
Waarom halve vrachten? en waar is de wg?
tombo13
@mdoornekamp Hoeveel pk moet er ongveer voor zon wagen ?
mdoornekamp
@dx11 land ligt 50 meter van de kuilbult. 2 wiersen is drie kwart vol. Doen 5 tot 6 vrachten per uur zo. En bult is ook al aardig hoog.

Shovel is duurder van wege brandstof verbruik. Keuze van de boer. Heb nu een holaras Viking achter de JD. Weegt nu 12 ton compleet.
mdoornekamp
@tombo13 130 Pk is echt het minimum. Deze is 150. En een beetje eigen gewicht is ook wel gewenst. Dus liefst een 6 cilinder. Deze wagen gaat 2 keer zo veel in als jullie DF.
tombo13
@mdoornekamp oke bedankt
dx11
Ah. dik voor mekaar ja
mdoornekamp
@dx11 Bij inkuilen wordt vaak gedacht aan wagens vol stampen tot de trekker afslaat. Het lossen duurt dan ook nog langer. En je materiaal heeft onnodig veel te lijden. Dicht bij huis heeft dit allemaal weinig zin.
Jeroen1988
Idd de wagens lomp vol stampen is in alle opzichten oerdom
JD 6430 The Best
Mooi spul, achterbrug van de 7800 ligt goed vol met gras 😛
markhunnekens
@mdoornekamp Hoog suikergehalte in het gras zo te zien.. Kleeft goed aan de banden dat spul! 😄
BEboer
Echt mooi filmpje gemaakt!
dx11
@mdoornekamp Klopt, de machines aan appelmoes draaien is altijd duurder, en duurt sowieso langer
Siebenga
@Jeroen1988 als ik op afstand rijd ga ik dus echt wel stampen! Weet niet wat daar oer dom aan is!?

Je hebt stampen en je hebt afbreken maar dat is een ander verhaal
mdoornekamp
@Siebenga op afstand stamp ik hem natuurlijk wel goed vol. Maar vlak bij huis wordt het ook veel gedaan en dat heeft weinig zin. Als ik dan voor op het stuk bent rij ik niet voor 50 meter weer een wiers in. Hier op de klei hebben we ook een hekel aan draai sporen midden in het land
Siebenga
@mdoornekamp ja haha dat zie je mij ook niet doen! Of naar bult of wiers.. Als ik aan een wiers begin dan gaat ie er in 😉 😛
tombo13
@mdoornekamp Wij hebben een deutz met 110 pk op een melkveebedrijf wat voorn strautman past daar goed achter ?
mdoornekamp
@tombo13 Super Vitesse 3001 H. Hier kunnen ook nog redelijk grote banden onder. 620/40r22.5. Is eigenlijk net zo'n wagen als ik eerder had (zie oudere foto's) Toen heette het nog Super Vitesse II H. Is ook nieuw zeer scherp geprijsd. Je vind bijna nergens een betere prijs/kwaliteit verhouding. Alleen daarom gebruikt goed aan de prijs.
tombo13
@mdoornekamp oke bedankt zal even de fotos bekijken
CaseCS130
@mdoornekamp @tombo13 Ik vind het rotor ontwerp van die modellen wel onder de maat voor een nieuwe wagen. Sterren zijn niet golfvormig gemonteerd en is ook kleiner dan bv Krone of Pöttinger. Super Vitesse CFS heeft dat niet voor niets anders.
Als boerenwagen vind ik de Krone AX erg mooi, daar kun je aan zien dat het net een nieuwe wagen heeft ontwikkeld. Pöttinger is ook prima, op details kun je zien dat het ontwerp al wat ouder is, maar is prijstechnisch weer wat gunstiger. Komt een nieuwe Europrofi Combi aan die weer bij de tijd is.
Lely maakt ook doordachte wagens. Strautmann moet je eigenlijk de CFS nemen, maar die zit in een duurdere prijsklasse.
mdoornekamp
@CaseCS130 De rotor van de Super Vitesse lijkt inderdaad uit het stenen tijdperk te komen. In de praktijk merk je hier echter niet zo veel van. Heb er zelf jaren met veel plezier me gewerkt. En het is een zeer betaalbare en degelijke wagen met de bekende dubbele aandrijving van de rotor.

Ik had de Europrofi combi ook al ontdekt. Vind dit ook een mooie wagen. Ik denk alleen dat de Super Vitesse CFS meer capaciteit heeft en ook nog goedkoper is.

Lely ben ik nog niet zo weg van. Is eigenlijk een Mengele en de roto Bulls hebben ook wel de nodige problemen gekend.
CaseCS130
@mdoornekamp Zal vast ook wel prima draaien maar is mij te ouderwets in vergelijking met de concurrentie. Strautmann gebruikt dat ook niet in haar betere wagens. CFS vind ik wel een hele mooie wagen maar die zit helaas in de prijsklasse van een Pottinger Torro of Krone MX. De gewone Super Vitesse was bij mij slechts een fractie goedkoper als de Europrofi op basis van eerste offerte.
Lely weet ik het minste van, geen dealer in de buurt dus ook niet serieus overwogen.
mdoornekamp
@CaseCS130 KRONE ax zit tussen super Vitesse en super Vitesse cfs in
Jeroen1988
@Siebenga

ja afbreken en stampen zit verschil in
newholland6640
Quote @mdoornekamp:
n het is een zeer betaalbare en degelijke wagen met de bekende dubbele aandrijving van de rotor.

Dat viel me laatst op, zelfs onze raapwagen heeft indd dubbele aandrijving van de balken 😃
Mc_douwel
Krijgen waarschijnlijk volgende week een nieuwe strautman 3001 super Vitesse is nog wachten op een paar onderdelen van 4wielige tandem dan kan die er weer onder is wel ideaal voor stalvoeren inkuilen wat minder trekt wel zwaarder tegen de bult op
mdoornekamp
@Mc_douwel Hebben jullie de oude super Vitesse ingeruild? Zijn prima wagens. Daar kun je weer heel wat jaren mee vooruit
Mc_douwel
@mdoornekamp hebben een oude van 2003 ingeruild die inmiddels in spanje had wat wat mankementen na al die jaren stalvoeren is nog bezig geweest met een slagje groter maar koste alleen het8wielige tandem al25-30000meer en de hoogte werd waarschijnlijk beperkte factor op een paarcm na
mdoornekamp
@Mc_douwel Met stal voeren maak je heel wat uren per jaar en het is zowieso slechter voor je wagen. Kun je maar beter een nieuwe kopen 😄
Mc_douwel
Zal wel een foto posten als die er is staat opt moment bij de dealer onderstel word nagekeken en moet er nog onder
mdoornekamp
@bikkertie had je deze video van de nieuw combi ook al gezien?
bikkertie
@mdoornekamp geinig dat je het vraagt haha, heb hem net vanochtend bekeken 😉
Jantjecase
@mdoornekamp waarom raapt die boer Niet zelf mee? Ladenwagen staat er toch.
mdoornekamp
@Jantjecase Met 2 wagens kun je het hier op de kuil niet bijhouden omdat het land ernaast ligt. Krone is trouwens een doseerwagen dus dat stagneert nog meer. Dus als ie zelf meerijdt kost het alleen maar geld.
mdoornekamp
@Jhjj nieuwere super Vitesse met CFS. Trekker is 150 pk
verwijderd
mdoornekamp
@jasper-santing0 ja klopt. Was toen net nieuw. Voor stalvoeren gekocht. Met 3 walsen. Dat duurt veel te lang op de bult. En dan kan de aanrijder het niet bijhouden met 2 wagens.
verwijderd
mdoornekamp
@jasper-santing0 van half april tot half november . En dan 2 tot 3 vrachten per dag. Dat is 500 tot 600 vrachten per dag. Zoveel draaien de meeste wagens maar amper
+1
RobVolvo
@mdoornekamp Wat zal die man lange dagen maken, als hij zoveel vrachten per dag doet! 😛
+1
mdoornekamp
@RobVolvo had al gewijzigd ( per jr) maar Tinus is traag vandaag
SJB533
Quote Reactie van @mdoornekamp:
maar Tinus is traag vandaag

Bugje, zo te zien 🤔 Ik krijg m ook niet gewijzigd...
@Tinus
mdoornekamp
@SJB533 soms duurt het effe. Vaak gaat het wel goed. Ok type veel op de telefoon en dan sluipt er zo een foutje in.
dx11
Stond deze trekker vorige week in Appelscha te koop?
mdoornekamp
Eh niet dat ik weet. Die Vredestein achter banden heb ik toen over gezet op 6820. Gedeelde voor velgen zitten er nog wel in. Kwam hem vorig jaar nog tegen op trekker trek.
dx11
@mdoornekamp oh, was ook een 6620??? geloof ik, op vredestein 800/65r32

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
40
PUNTEN
10
WEERGAVES
755