Oliver 784

0 Oliver 784 video's

Oliver 784 restauratie.

Reacties

+1
Minitauro
wim-same
@Minitauro Same Saturno, Ik hoop wel dat hij stuurbekrachtiging heeft.
+1
Minitauro
@wim-same Ja dat heeft ie hoor, hydraulische stuurkolom.
langeslagdiesel
Ik zou voor het frontlader frame wel schetsplaten maken die van het vooras juk langs de motor doorlopen tot het koppeling huis waar je nu ook een plaat hebt vast gebout. Het juk is van giet ijzer en sterk genoeg voor de vooras. Heb ze vroeger wel dwars door de midden gezien met te veel frontgewichten voor aan de neus. Met platen maak je het geheel veel stijver.
wim-same
@langeslagdiesel Ik maakte een frame van de voorbok tot onder de achterassen. en bij het koppelingshuis juist niet vast, om het breken van het gietijzer te voorkomen. Dit deed ik bij een Herder fame ook, zodat het frame als het ware de hele trekker optilt.
Minitauro
@wim-same @langeslagdiesel Als het zulk zwaar werk wordt kun je beter een kraan kopen of zware heftruck...
Op deze manier zit er niks in de weg met het sturen van de voorwielen naar binnen, juist ook bij maximale boven hoek van de schommel as.
Als dit afbreekt ben je wel aardig aan het stunten met een voorlader, stumpers ook gezien die finaal onderste boven lagen..
+1
a3vandiejen
@Minitauro leuk om eens te zien en te horen. 👍
+2
wim-same
@a3vandiejen ha ha, hetzelfde geluid als een Corsaro met een roterende pomp.
+1
goeiedag eem
@Minitauro nou als dit afbreekt??? ik vind hem ook ligt gebouwd, vergis je niet in wat voor krachten erop komen, het is kracht x arm en dan nog eens de hefboom, pak je 400 kg op heb je al snel 2.0 ton druk op je frame en dan komen de losbreek krachten er nog eens bij,en als je ermee rijd als de ballast in beweging, maar de tijd zal het leren
wim-same
@goeiedag eem Voor de hobby kan het al gauw, maar professioneel werd er ieder jaar meer verlangd van het vermogen. Alles werd groter en zwaarder. behalve je portomonee.
goeiedag eem
@wim-same voor de sier kan het zo al snel maar kijk eens goed naar de diktes van het materiaal waar hij mee vast zit, dan begin ik zwaar te twijfelen, als je er mee aan het werk gaat bakkie zand schuiven of een blok hooi oppakken met een klem, of met een mestvork wat mest laden komen er meer krachten op te staan dan je door hebt, maar zoals ik al zij de tijd zal het leren, Heb voig jaar zelf hier een iseki van 25 pk waar een voorlader op zal helemaal opnieuw erop gezet en verstevigd omdat dat allemaal verbogen en afgebroken was, en zou je ook denken zon 25 pk ding en werd alleen maar voor tuin werk gebruikt, D en pas gemaakt op dezee voorlader was van een iets zwaardere iseki maar toch ging de boel stuk (had hem de eerste keer er niet opgemaakt maar was op ongeveer zon manier gebouwd als dit)
+1
wim-same
@goeiedag eem Ik heb hier inderdaad ook sterk mijn twijfels over of dit sterk genoeg is.
+1
Minitauro
@goeiedag eem @wim-same Om dingen te verbeteren zijn alle tips welkom natuurlijk.
Maar zoals ik al zei krijg ik problemen met sturen als er meer plaatwerk langs het motorblok zit.
Bovendien weet ik uit eigen ervaring dat dit sterk genoeg is voor dit type trekker, want mijn grootvader had exact de zelfde trekker waar exact het zelfde op gebouwd was. En er werd goed mee gewerkt zoals grond laden en erten laden met een riek van 1,50m breed maar ook zware constructies stenen enz..
Uiteindelijk wel na jaren de motor versleten maar de voorlader intact gebleven.
goeiedag eem
@Minitauro oké, veel succes, ik hoop dat je gelijk hebt de tijd zal het leren,
CaseCS130
Ik snap dat je het graag zo wilt monteren omdat je zo stuurhoek houdt met die grote banden. En je hebt er waarschijnlijk al veel tijd in zitten waardoor je liever niet dingen gaat veranderen. Maar ik ben het met Wim en goeiedag eens dat het wel licht is gebouwd zo. Vooral die voorste aanbouwstrippen zijn van dun materiaal terwijl er veel kracht op kan komen. Duwkrachten worden ook moeilijk opgevangen denk ik omdat je het frame hoog hebt zitten maar met relatief dunne stukken en een bocht achter een heel stuk naar onderen gaat. Als ik dat vergelijk met de veel dikkere massieve platen op onze fabrieks Stoll lader dan is het verschil wel heel erg groot.
Als je het zo wilt laten zou ik daar in het gebruik heel veel rekening mee houden want anders gaan er dingen stuk ben ik bang. Als ik het zou mogen doen en je wilt het frame graag hoog houden zou ik in ieder geval met veel massiever spul naar beneden gaan en zorgen voor driehoeken in het frame naar beneden.
Minitauro
@CaseCS130 Het is niet zo dat ik dingen niet wil veranderen.
De voorste strippen zijn gezette hoekprofielen van 12mm dikte dus geen vlakke strip. De voorste bevestigings plaat is 20mm.
Het gebogen rond is 50mm origineel van älo, op het koppelingshuis is de bevestiging plaat en schertsplaat van 20mm.
Het is wel zoals eerder vermeld dat het zwakke punt het midden van de trekker is. Het frame zou ik kunnen doortrekken tot onder de achter as.
+1
Fendt926Driver
Zo heb ik ook jaren een voorlader op mijn 2wd 7807c deutz gehad.
Zat een 0.5m3 kuilhapper aan en 1.5 jaar lang de mengwagen mee vol gepakt.
Dus ik zie het probleem niet direct.
Maar even kritisch naar kijken kan geen kwaad.
Bij deutz kon je altijd nog een massieve 70 70 mm ijzer balk achter de motor langs schuiven waar die nog extra geborgd werd.
Of als de nieuwe een soort draadstang over de motorkap puur als extraverstevigi g

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
4
PUNTEN
3
WEERGAVES
391

TREFWOORDEN