Deutz-Fahr Agrotron 6190

3 Deutz-Fahr Agrotron 6190 video's

Deutz-Fahr Agrotron 6190P met een Kverneland EG 100-200. Ploegen van groenbemester herfst 2019. Zeer veel details van het onderploegen van de groenbemester.

Reacties

+1
mdoornekamp
+1
mdoornekamp
Boer is er wel aardig op vooruit gegaan.
MulderDeutz1
@mdoornekamp Die trekker staat hier in de buurt te koop volgens mij!
deufi
@MulderDeutz1 Dat zou kunnen. Deze hebben wij 12 jaar gereden en afgelopen januari ingeruild. De dealer had de 6.61 al binnen een paar weken verkocht.
dx11
@deufi weinig problemen met de 6.61 gehad? Hier een oudje gehad, maar die viel ons niet mee. De ttv bevalt bij jullie hopelijk net zo goed als hier!
deufi
@dx11 nee niet echt. Altijd op tijd onderhoud door de dealer uit laten voeren. Uit voorzorg hebben we bij ca 8000 uur de Motor laten reviseren omdat hij wat begon te roken. Ook eens nieuwe lagers in het rechter voorwiel gezet en gelijk een smeernippel erop gemaakt. Hier zit de extra zware moter in. Motor liep top toen hij weg ging. Jarenlang onze allround trekker geweest waar we alles mee deden met uitzondering van schoffelen.

De "nieuwe" 6190 is geen ttv maar een power shift. Het rijdt echt fantastisch. Het is een 6190P. Vario heeft voor ons geen toegevoegde waarde.
MulderDeutz1
@dx11 Die van jullie was ook al een krot voordat je hem kocht, kun je niet met een goed onderhouden trekker vergelijken.
deufi
@MulderDeutz1 ja dat is hem. Slechts 18 uur gedraaid dit jaar.
mdoornekamp
@deufi staat ook nog wel een stevig prijsje op voor die uren. Hoeveel uur heeft de 6190 gelopen?
deufi
@mdoornekamp Het is een collectors item voor sommige, dus vandaar dat ze er denk ik dat bedrag voor vragen en de motor is al gereviseerd, dus die kan zo weer 8000 uur mee. Trekker is verder ook in goede staat.
De 6190 heeft ongeveer 2500 uur.
deufi
Goed gevonden! Het was tijd voor vernieuwing. Van 27 jaar oud naar 5 jaar oud. Kunnen we er hopelijk weer minstens 22 jaar mee vooruit!
+1
mdoornekamp
@deufi de 6190 trekt goed zo te zien. Vario heb je echt niks aan. Is eerder een nadeel. Dit zijn de oude ploegbanden nog zeker.

Lijkt zelfs het zelfde perceel en zelfde ploeg. Ploegen vind ikzelf ook prachtig werk. dus ken de video s wel.
deufi
@mdoornekamp hij trekt inderdaad fantastisch. Zijn de oude ploegbanden inderdaad. En toevallig ook hetzelfde perceel. We hadden meerdere sets bij de 6.61 en deze passen ook weer onder de 6190. Erg handig. Ploeg lijkt hetzelfde maar is een andere. Van kverneland een nieuwe gekregen omdat de eerste niet goed was. Top service, staan goed achter hun producten.
mdoornekamp
@deufi Ok. Ploeg staat ook netjes afgesteld. En topstang vast voor maximale trekkracht en minimale slip. Dat zie je niet veel bij de Kverneland ploegers. Ploegbanden worden wel wat minder.
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp vast gat in de topstang bedoel je? Voegt het loopwiel dan nog iets toe? Ben je daarmee niet veel gevoeliger voor oneffenheden in de ondergrond?
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr ja topstang niet in sleufgat. Je tastwiel (geen loopwiel) doet zeker nog wel wat. Vangt de ploeg op als de grond zachter wordt. En in de ploeg en hefinrichting zit genoeg beweging en buiging om de ploeg bij lichte oneffenheden te laten volgen.

Als de ploeg vol op het steunwiel loopt, en je heb veel sporen en gaten gaat je ploeg erg onrustig lopen.
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp is elk ploegwiel maar een tastwiel dan? Loopt er maar lichtjes over? Dan doe ik het vast verkeerd.. ik houd de topstang in het midden van het sleufgat, en regel de diepte met het tastwiel en met de hef..
maargoed ik ben maar een veeboer. Gebruik de dieptere regeling ook niet, zie het nut niet als de trekker voldoende grip en vermogen heeft...
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr haha. Ik zit op zware klei, en dan heb je niet vaak teveel grip en vermogen.
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp haha, dat snap ik. Iets andere grond als hier...😅
Is topstang in sleufgat en diepte regelen met hef en tastwiel niet zoals het hoort? Of valt t mee..
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr het wordt wel vaker op jouw manier gedaan. Met lange ploegen en oneffen land kan het ook wel een voordeel zijn
deufi
@mdoornekamp ja inderdaad, je hebt er zicht op. Goed afstellen van de ploeg ben je zo twee dagen aan het finetunen voordat deze goed staat. We zijn er ook heel kritisch op. Goed ploegwerk is een goede basis voor de volgende teelt. Met de topstang vast werkt de diepteregeling ook veel effectiever. Ploegbanden zijn inderdaad aan vervanging toe. We hebben nog even de tijd om andere te zoeken voor het nieuwe seizoen.
mdoornekamp
@deufi Heb je wel 1000 kg gewicht voorop? Dat heb ik er met 4 schaar minimaal op hangen. Met 5 schaar 1400 tot 1700 kg front gewicht
deufi
@mdoornekamp er hangt nu 920kg in. Wel met het zwaartepunt ver naar voren. Het gewicht heeft hij hard nodig. Ook met 400kg getest, maar geeft veel meer slip. Waarschijnlijk volgend seizoen nog een blokje van 330 erbij hangen, want dat extra wicht doet best veel.
ronald-deutz-fahr
@deufi op de agrostar had je 12? X45 kg. Dan heb je nu al flink meer...
+1
deufi
@ronald-deutz-fahr uit mijn hoofd gezegd 14 stuks van 50 kg plus een extra verzwaring van ik schat 200 kg tussen de accu en de motor in. Zit niet zo heel veel verschil in per saldo. De 6190 is van zichzelf al wel zwaarder, maar heeft ook veel meer vermogen.
mdoornekamp
@deufi 920 is wat aan de krappe kant. Dit is ook wel een zware ploeg met schijven. En omdat je topstang vast hebt, trek je de trekker ook nog wat achterover.

De 6190 is inderdaad wel vrij zwaar. Wel richting 8 ton. Ondanks dat het een vrij compacte trekker is.
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp vergeleken met de m650 is het maar een dingetje... wel fijn dat ze wat minder lomp worden, hier op het erf niet alles even ruim..
+1
deufi
@ronald-deutz-fahr Ik heb de 6190 en de M650 specs uit de folders even naast elkaar gelegd. Nagenoeg vergelijkbare trekkers. De M650 alleen 500 kg lichter in gewicht en 2 pk minder, en want andere details. Deze 6190 lijkt alleen kleiner omdat wij er 38 inch 520 banden onder hebben liggen met ploegen, terwijl ze ook vaak in 42 inch geleverd worden. Wij hebben voor 38 (normaal 650r38 )inch gekozen omdat we dan de spatborden en kappen niet zo snel kapot rijden met de vette bonken klei die vaak aan de wielen blijven plakken als er plots een bui komt. 38 inch is overigens ook een standaard maat af fabriek.
Met schoonmaken is wat ruimte tussen de wielen en de cabine/spatborden ook erg handig.
ronald-deutz-fahr
@deufi hmm. Dan verkijk ik me enorm daarop. Loonbedrijf heeft ze beiden draaien maar de M vind ik zo lomp draaien... maar indd daar zitten grotere banden onder.
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr De M heeft misschien ook nog grotere voorbanden door andere verhouding voor/achter. Deutz had wel vaker van die idioot hoge voor banden in de agrotrons.
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp klopt. 600r30 Achter 710
Die 6190 heeft voor een slag smaller.
De x720 tussen Mn foto’s draait korter om als die m’s 😅
Ik heb me er blijkbaar op verkeken dat de 6190 een kleinere trekker is, kwa bouw. Weer wat geleerd.
+2
deufi
@ronald-deutz-fahr Hier een foto met de 650r38 eronder dan oogt het al weer wat anders.

(klik om te vergroten)

Deutz 8006spezial
@deufi lijkt precies op de ttv waar ik mee reed in texas. Maar als je de 6190 van @bikkertie hebt is het een totaal andere verhouding
+1
mdoornekamp
@Deutz 8006spezial bikker heeft hogere 710 banden en bredere spatborden. Dan lijkt het al heel wat meer.
+1
Deutz 8006spezial
@mdoornekamp correcto, is een hele andere trekker. Maar toch wel fijn formaat voor zijn pks
deufi
@Deutz 8006spezial @mdoornekamp Ik ben het met jullie eens, de iets grotere banden is mooier. Toen we hem kochten stond hij op 650R42. Aangezien de trekker vooral ook praktisch moet zijn hebben we voor de 650R38 gekozen om net iets meer ruimte te hebben in de wielkasten (primaire reden en is ook hard nodig gebleken afgelopen herfst) en anderzijds en (secundair) om aan te sluiten op al de andere bandensets die we al hadden, om zo makkelijker de banden te kunnen combineren.
Deutz 8006spezial
@deufi nee dat is zeker zo, maar hangt zo verschrikkelijk van de grondsoort af. Als je op (klap)zand zit heb Jij de banden alleen tussen het profiel een beetje vol. Bij wat klei of zwaardere klei, en slechte omstandigheden heb je je spatbord er zonder genade zomaar af
casejxu
@mdoornekamp @Deutz 8006spezial @deufi links op 20.8r42 en rechts op 650/65r38. Nadeel is links op ???r30 en dat past eigenlijk net niet met meedraaiend spatbord tegen de tank te schuren
deufi
@casejxu @mdoornekamp ja mooie vergelijking. Alleen is de 6160 wel een stukje kleiner dan de 6190. Ik denk dat de wielbasis van de laatste net iets langer is en daarom iets meer ruimte bij de tank over heeft. Liever iets te veel ruimte, dan dat het een twijfel geval is.
+1
casejxu
casejxu
+1
mdoornekamp
@casejxu 42 inch heeft achter ook niet veel ruimte over. Helemaal niet als je met ploegbanden begint. Of een michelin 710/70r38. Die is 2.00 meter ipv 1.95 m hoog. Dan wordt het allemaal heel krap
casejxu
@mdoornekamp klopt. T kon maar daar was alles mee gezegd
MaartenMandemaker
@mdoornekamp Ja die Michelin 710 70 is wel hoog. 20.8 r 42 is een stukje lager
mdoornekamp
@MaartenMandemaker ja klopt. De 710 michelin bevalt me goed onder de 6155R
+1
MaartenMandemaker
@mdoornekamp Gelukkig maar 😅. Hier doen ze het ook goed. Beter dan de xeo maar dat kon al snel

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden ploegen , kverneland , trekker , tractor , nederland , deutz-fahr , autumn en 2019 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
4
PUNTEN
4
WEERGAVES
1.032

TREFWOORDEN