Same Tiger 100

4 Same Tiger 100 video's

a3vandiejen
In koudekerk was daar de Same Tiger bezig met z,n eerste Trekker trek na revisie.
Onzettend leuk om hem weer te zien en horen.
Mooie dag in koudekerk.

Reacties

+1
a3vandiejen
@willem d Mooi om terug te kijken Willem, prachtig.
+2
wim-same
@a3vandiejen tractorfan sticker zit nog achterop de cabine Adrie.
+2
willem d
@a3vandiejen Adrie, het was een geweldige dag met vreselijk veel bezoekers.
a3vandiejen
@willem d Absoluut, en druk was het inderdaad.
+1
wim-same
Verkeerde banden voor dit vermogen
+2
willem d
@wim-same We wilden het eerst met deze banden proberen. Tweede trek ging al beter. Toen kwam de trekker omhoog van voren, ondanks, dat hij meer verzwaard was.
+1
a3vandiejen
@willem d @wim-same Ook leuk dat de beugel nog voor op de neus staat die ik erop gemaakt heb.
+1
arnold-arentze
@a3vandiejen Welke klasse was dit?
+1
a3vandiejen
@arnold-arentze Ik dacht 4,5 .
+1
arnold-arentze
@wim-same En de baan helpt ook niet mee net te droog/los voor het mooie, gevolg van weersomstandigheden ook. Vind de run er wel netjes uitzien voor een eerste trek op deze baan
+2
yoohan
@arnold-arentze
Trekker liep prima, maar voor deze baan de bandjes niet goed genoeg helaas. Voor een eerste trek zeker niet verkeerd.

Dit was nog smorgens, de baan was later op de dag prima had ik het idee, savonds nog ff bij wat van die supersports oid wezen kijken van ntto en die zijn ook nogal kieskeurig met de baan
+1
arnold-arentze
@yoohan Ja de bandjes zijn te smal en te nieuw natuurlijk. Bij de ntto hebben ze idd wel ervaren mensen voor de baanpreparatie om er het beste van te maken 👍
+1
mklok
Was de motor dan zo slecht @a3vandiejen . Dat deze onderhanden is genomen.
+2
a3vandiejen
@mklok Hij bleef rauw lopen, pomp na gekeken, gehoond, nieuwe zuigerveren, kleppen na gekeken. Willem zal het precies weten..dit heb ik onthouden.
+4
willem d
@a3vandiejen Adrie, toen ik hem van je kocht, heb ik al gezegd, dat hij niet goed liep. Een 5 cilinder moet bijna klinken als een 6 cilinder. We zijn er nogal een poosje mee bezig geweest en het werd eerder slechter dan beter. Toen besloten om de zuigerveren te vervangen. Bleken er vier(van de 20) gebroken te zijn. De bussen gehoond, kleppen geschuurd en uiteraard gesteld.
De brandstofinjectie bestaat uit 5 verstuivers(getest en in orde bevonden) en 2 brandstofpompen. Een voor 2 cilinders en 1 voor 3 cilinders. Daarbij komt, dat de pompen uit 2 of 3 min of meer losse pompelementen bestaan. Deze hebben in zich ook een microverstelling. En een drukveer, die op zijn kop geplaatst de bediening frustreert. De pompen op zich hadden we op orde. Toen moesten alle pompelementen evenveel brandstof afgeven. Hebben we gecontroleerd door op ieder element een doorzichtige slang te plaatsen. Hiermede was ook de onderlinge verstelling van de pompen te controleren. Uiteindelijk moest het juiste inspuitmoment bepaald worden. In samenspraak met Joop Same hadden we al eens de pomp van een Leopard afgesteld. Dus dat kwam hier goed van pas. Aan het eind van de rit hebben we met een digitale temperatuurmeter de temperaturen van de afzonderlijke cilinders gemeten. Die waren ongeveer gelijk en de motor liep goed.
We hebben ook nog wat lekkages verholpen en de bijgeleverde gasveren aan de ramen en deuren bevestigd. Een uitdagend en leerzaam proces, waarop we met veel plezier terug kijken. Wij zijn geen trekkermonteur.
+3
Mauritsdb
@willem d
Quote:
wij zijn geen trekkermonteur

Nou nu dus wel als ik et zo lees! Wat n bijzonder brandstofsysteem. Is dat alleen bij de 5 cilinders zo dat die 2 pompen hebben?
+2
wim-same
@Mauritsdb nee 6 cilinder P-motoren hebben ook twee branddtofpompen. De 2, 3 en 4 cilinder heeft een brandstofpomp.
+2
a3vandiejen
@willem d Dank voor de uitleg Willem, geen half werk. @mklok
+2
willem d
@a3vandiejen Adrie, misschien, dat onze benadering bij een ander een oplossing kan brengen. Met ons bedoel ik de chauffeur(Andre), mijn zoon (Kars) en ik.
a3vandiejen
@willem d Precies, dat zou mooi zijn al iemand er wat aan heeft en er zijn voordeel mee doet.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
3
PUNTEN
5
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN