Foto van een Renault 58-32. Foto is geplaatst door Bleistra op 28-12-2016 om 17:32:18, met 24 reacties.

Renault 58-32

Bleistra
Foto van een Renault 58-32

Reacties

+3
Deutz-oldie
Rijdt deze tractor soms elektrisch?
Zo ja: wie deed de ombouw en wanneer? Op welke spanning werkt hij? Welk vermogen kan hij leveren en hoelang houdt hij dat vol zonder op te laden? Welk accupakket zit erin en hoelang duurt het om op te laden? Waarom zit de stekker zo hoog? Wat was het opzet om elektrisch te rijden?

Zo nee: aah ik dacht al 😛 Maar wat doet die stekker op de valbescherming? Wat is die grote bak onder de motorkap die op de andere foto te zien is?

Ik ben razend benieuwd! 😄
marc102
@Deutz-oldie tractorfan.nl/picture/1134465/…
Toch lijkt me dit een elektromotor(klein rond en met koelvinnen), ik ben zelf ook heel benieuwd wat hier te verhaal achter is...
+2
hobbyboer
@Deutz-oldie Ik voel me echt oud nu, er loopt gewoon al een hele generatie rond die niet meer weet waar deze trekkers vandaan komen...
marc102
@hobbyboer Vertel vertel 😉
hobbyboer
@marc102 Hele volksstammen hebben deze trekkers gezien of er les op gekregen in de hal van de praktijkschool in Emmeloord
erik9831
@hobbyboer Zeg gewoon dat je in België woont en nooit naar die school geweest bent 😉 niet dat die oplossing beter is ...

Ik ken ze niet, maar is dan wel mooi gebouwd, zou zo fabriek af kunnen zijn vind ik.
+1
Bleistra
@Deutz-oldie Hallo, Deze trekker reed elektrische. Nieuw is deze trekker aangekomen met gewoon een diesel motor. Deze is er uitgehaald en een elektromotor ervoor gezet. Dat was voor geen rook ontwikkeling in de hal en was lekker stil. Deze werden gebruikt op ptc+ Emmeloord/Dronten. Er zijn meerdere omgebouwd van deze trekkers, 4x 461 s, 4x 65 12 LS, 2x 58 32 Ma, Die grote bak onder de motor kap was voor alle elektronica te huis vesten. J van der Vegte heeft ze gebouwd uit Rutten die werkte op het ptc+ Emmeloord. Hopelijk is hiermee je vraag beantwoord mvg
hobbyboer
@Bleistra Zijn die orginele dieselmotors er ook nog?
Bleistra
@hobbyboer Niet dat ik weet.
Deutz-oldie
@Bleistra Dat verklaart veel, bedankt 😄 Ze konden dus niet zonder stekker rijden neem ik aan.
+2
marc102
@Deutz-oldie Aanhanger met aggregaat erachter en dan noem je het een "hybride" haha!
Dan trekt hij wel lekker snel op 🔌
Deutz-oldie
@marc102 Haha en lekker efficiënt ook 😛 De tractor zelf is alvast milieuvriendelijk 😃 😛
Bleistra
@marc102 haha net wat, was ongelovelijk hoe sterk die al was op elktrische, heb nog wel een filmpje als die draait.
@Bleistra en er was nog een R56 volgens mij
+1
Bleistra
@Ferdinanddijkstra ja dat klopt, die heeft stefan gehad, dat was de over de kop trekker.
Favorit614
@Bleistra

dit is ook 1 van de trekkers uit Emmeloord.
hier zat ook een electromotor in
Bleistra
@Favorit614 klopt dat is een oude van ons, die.motor die daar in zit komt bij klaas bruintjes weg.
Favorit614
@Bleistra kan maar zo kloppen.
Schijnt dat de motor zo goed als nieuw was toen hij in de trekker kwam.
Althans dat had de dealer hem verteld.
Bleistra
@Favorit614 Dat klopt de motor had zeer weinig uur.
+1
David Bakker
Komen deze trekkers niet van de praktijk school uit Emmeloord?
+2
Deze trekker komt van de voormalige landbouw praktijkschool uit Emmeloord.
Wij hebben een tiental trekkers nieuw verkocht zonder motor maar met nieuw zwaar vliegwiel.
De monteurs van de school hebben zelf de elektromotor er in gebouwd.
De trekkers reden in de instructie hal voor verschillende doeleinden.
Ploegen, kunstmest strooien. Poten.
Alle voorkomende werkzaamheden in de hal en zonder diesel uitstoot en lawaai.
En dus goed om uitleg bij te geven voor de leraren.
In totaal hebben wij in alle jaren 28 trekkers verkocht aan de school.
Diesel en elektrisch.
Bleistra
@Ferdinanddijkstra bedankt voor verdere uitleg ferdinand👍👍
mklok
Dus elektrische rijden met de trekker is dus niet nieuw. Denk dat het met voeren in de stal wel voordelen heb , geen uitstoot, geen herrie.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 58-32 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!