als de velgen een boring van Ø 150 mm hebben en de astap Ø 152.4 is, maak je gewoon een adaptie setje en alles past weer.

John Deere 3650

groteboer
Als de velgen een boring van Ø 150 mm hebben en de astap Ø 152.4 is, maak je gewoon een adaptie setje en alles past weer.

Reacties

marc102
Je bedoeld dat de het grote gat in het midden van de velg groter is dan de ring op de flens waardoor je de velg niet goed kunt centreren?
+1
groteboer
JD3010, je hebt gelijk. het gat in de velg is kleiner als de rand op de as waar de velg overheen moet vallen. gelukkig was de steekcirkel van de boutgaten wel goed. deze velgen komen van een Fendt of zoiets. wel raar dat het middengat een metrische maat heeft en bout-steekcirkel weer 8" is, oftewel Ø 203.2 mm is
mdoornekamp
@groteboer netjes gemaakt. Heb je wel goede bouten gebruikt zodat het geheel wel sterk genoeg is.? Kon je geen originele velgen vinden
radium45
@groteboer Zo te zien zijn dit GKN velgen, zijn wel goed.
marc102
@groteboer Oke en de velg kun je natuurlijk niet zomaar ff in de draaibank zetten anders had je het gat ook groter kunnen draaien.

Mooie opslossing zo!
+1
groteboer
@mdoornekamp . de bouten zijn UNF 3/4 x 24 x 2 3/4 in de klasse 10.9. het zijn de bouten die er in zaten en nog wat overlengte hadden. de passingen zijn mooi strak geworden. we moesten de spacers heel iets verwarmen om ze op de astap te krimpen. ook heb ik in de hoeken radiussen gedraaid om spanningsconcentraties te voorkomen.

@radium45 dank je voor de vriendelijke woorden. ik dacht dat het Titan was, maar pin me daar niet op vast.

@marc102 uitdraaien was een optie op een carrousseldraaibank, maar daar ontbrak ons de tijd voor omdat we op korte termijn naar een andere werkplaats verhuizen. In een later stadium gaan we bekijken of we de velgen nog gaan uitdraaien.
mdoornekamp
@groteboer ok wel zeer professioneel aangepakt dus. Hangt er ook een beetje van af wat je met de trekker gaat doen. Hier in de buurt wel eens een jd 6610 gezien met 5 cm spoorverbreders. Daar brak een wiel af
groteboer
@mdoornekamp deze verbreding van ca. 2.5 cm per velg is niet zo veel. als je meer doet krijg je te maken met elastische vervorming in de bouten, omdat de lengte tussen de boutkop en de schroefdraad toeneemt. je moet in dit soort gevallen sterke bouten nemen met gerolde schroefdraad. Gesneden schroefdraad is een ernstige verzwakking in de verbinding, zeker als je dit soort belastingen aanlegt. een andere oplossing is het vastlassen van de spacer aan de velg.
De nu gebruikte bouten worden sowieso nog vervangen, omdat deze al oud en wat beschadigd zijn. Daar wil straks niet het veld mee in.
mdoornekamp
@groteboer ok. Scheelt dat je zelf wel goed op de hoogte bent van de krachten.

Ik heb zelf een jd 6600 gehad met deze kleine steek. Ik reed toen wel vaak met dubbel lucht. Na een aantal jaren scheurde de velg rond de bout gaten af.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 3650 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!