Alweer een dik jaar geleden. Baantjes trekken met de 1900.. Foto is geplaatst door Schluterfan op 16-01-2017 om 19:41:33, met 25 reacties.

Schlüter Super 1900TVL LS Special

Schluterfan
Alweer een dik jaar geleden.

Baantjes trekken met de 1900.

Reacties

mklok
Dit is genieten.
Schluterfan
@mklok

Ja, en deze is nu nog net iets "luxueuzer" als de 1250. Hier zit elektrische hef en "lastschaltung" op.
olro 61
Zo te zien nog een met Schlüter motor! Mooie foto!
Schluterfan
@olro 61

Ja, de voorlaatste 1900 met Schlütermotor. De laatste heb ik gezien 4 jaar geleden in Freising.
mklok
@Schluterfan die schluter motoren, waren dat licentie of echt eigenbouw.
Schluterfan
@mklok

Ze maakten hun motoren volledig zelf. Maar kochten ze ook nog in bij MAN, Mercedes en Liebherr.
mklok
@Schluterfan oke, man en liebherr wist . Van mercedes niet. Dat waren dan dezelfde als de MB trac?
Schluterfan
@mklok

Moeilijke vraag. Ik weet niet wat types ze in MB trac's legden. Ze hebben enkel in de Super Trac 1900TVL en de LS, en dan nog enkele Super Trac 2500's zulke motoren gelegt.
mklok
@Schluterfan Misschien dat er hier iemand antwoord op heeft.
valmet6400power
@mklok
Volgens konedata lagen erin de MB Trac motoren met een (veel) kleine(re) motorinhoud in vergelijking met de motoren die in de Schlueters liggen die jullie noemden. Dus zijn niet dezelfde als in de MB Tracs..
mklok
@valmet6400power zijn we weer wijzer geworden vandaag. Weet eigenlijk niet of die van de MB de motoren speciaal voor trekkers maakte of dat ze van de vrachtwagens afkomstig waren.
valmet6400power
@mklok
Goede vraag! Misschien weet @joop2 of @Joop3 meer van de MB-Tracs?
schluterman
Alleen de ploeg mag wel wat groter
Schluterfan
@schluterman

Ik ben al blij dat we deze ploeg hebben, de eerste 9 jaar ofzo hing er een 3-schaar Steeno aan, was geen zicht. En die ploeg was eignelijk ook niet gemaakt voor 130 Schlüter pk's. Op het laatste kon je er wel een heel pakket elektroden op oplassen denk ik.

De Aerts is wel een degelijker stuk staal om in de hef te hangen!
a3vandiejen
Schitterend.
+2
SchluterMarco
In de Super Trac 1900 TVL heeft men de DB OM 366 LA ingebouwd, dit is volgens mij dezelfde motor als in de MB Trac 1800 Turbo Intercooler.

In de Super Trac 2500 VL heeft men de DB OM 447 ingebouwd, deze zijn niet in MB Trac's gebruikt.
valmet6400power
@SchluterMarco
Dat van de 1800 is inderdaad die OM motor. Spelen de verschillende motorconfiguraties nog een rol in het presteren van de verschillende trekkers binnen het zelfde type?
mklok
@SchluterMarco In de 2500 die toen getest is ligt een MAN motor in.
SchluterMarco
@mklok Dat klopt, de Mercedes motoren zijn maar in 4 Schlüters in gebouwd, 2 stuks in de 2500 VL op verzoek van het duitse leger. De andere 2 in de 1900, dit voor een samenwerking met MB Trac en Deutz intrac om de gezamelijke trac's via het Mercedes netwerk te verkopen, deze Schlüters zijn ook in de MB Trac kleuren gespoten.
SchluterMarco
In de Super Trac 1900 is het vermogen van deze motor 185 pk.
Fendt926Driver
De lastschaltung was dat alleen hoog/laag met een gele druk knop op de versellingspook of al een 4 traps powershift?
Schluterfan
@Fendt926Driver

Neen, dat was enkel een Hoog/laag. Schlüters zijn er niet geweest met 4-trapspowershift. Enkel de Super 2000LS van Egelseer was er volgens mij een?
SchluterMarco
@Fendt926Driver Lastschaltung is alleen hoog/laag met de gele druk knop, door Schlüter zelf gebouwd en ontwikkeld, komt niet van ZF.

Powershift hebben maar enkele prototypes gehad, waarvan er later nog een omgebouwd is naar vario.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 1900TVL LS Special ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!