Boerderij test van een [+Fiat F120] . Foto en tekst Gert Vreemann. Foto is geplaatst door mklok op 13-02-2017 om 18:24:37, met 45 reacties.

Fiat F120

1.108 foto's van @mklok

mklok
Boerderij test van een +Fiat F120 . Foto en tekst Gert Vreemann

Reacties

mdoornekamp
Dikke rumptstad
+3
Ford 8700 force
Echt typisch Italiaans: net zo ingewikkeld als een bord spaghetti...
+1
HollandNew
@Ford 8700 force
Dat noemen ze emotie in Italië 😛
Ford 8700 force
@HollandNew Heb je lekker veel aan als je vermogen tekort komt als het nodig hebt...
mdoornekamp
@Ford 8700 force hier liep vroeger zo'n winner. Daar heeft de dealer al coulance een turbo opgebouwd voor meer koppel.
Ford 8700 force
@mdoornekamp Ach het was toch brandhout die dingen...
+1
mdoornekamp
@Ford 8700 force OK. Geen john deere kwaliteit 😅
fiattopper
@Ford 8700 force sommige winners wel maar de rest van de fiats niet!
+1
fiatjuh
@Ford 8700 force Brandhout? Nog nooit met een Fiat gereden denk.... Fiat Merck toch hoe sterk
Ford 8700 force
@fiatjuh tja na de fusie was het 3/4 blauw en 1/3 bruin. Zegt genoeg lijkt me😉
mdoornekamp
@Ford 8700 force Ja. Maar een New Holland gebruikt wel veel componenten van Fiat
+1
fiatjuh
@mdoornekamp New Holland is CNH Industrial ,waarvan Fiat meerderheidsaandeelhouder is en er liggen in New Holland ook FPT dus Fiat motoren
Ford 8700 force
@fiatjuh zijn gewoon iveco motoren
mklok
@Ford 8700 force dacht het ook , je bent me voor. Maar ze bijten goed hier in deze vijver😂
+1
Ford 8700 force
@mklok klopt!
Fiat mensen zijn doorgaans echte borstkloppers.
Doen of het heel wat voorsteld, maar als dat ontkracht wordt dan hebben ze lange tenen.
Ford 8700 force
Blijven Italianen 😄😉
fiatjuh
@Ford 8700 force Iveco is 100 % Fiat ,Caterpillar laat ook hele series motoren bouwen bij Fiat. Fiat bouwde al vroeg ,Same was daarmee zelfs nog iets eerder ,trekkers met centraal geplaatste 4wd as met differentieel netjes in het midden onder de trekker, met eindvertraging pas op het eind ,dus minder overbrengingverliezen. Fiat bouwde in alle typen trekkers zelf zowel 2 wiel als 4 wiel aangedreven trekkers, als ook rupstrekkers,wat gevraagd werd,werd door Fiat gebouwd. De motoren die Fiat in de trekkers bouwde waren gedrosseld ,dus overbemeten en daardoor ook zuinigste in de testen. Duidelijke logische versnellingsbakken dat ook
Ford 8700 force
@fiatjuh en dat was het?
fiatjuh
@Ford 8700 forceJa duidelijke feiten ,toen en nu zelfs ook in Case IH,,Steyer,,Claas de motoren van Fiat
Ford 8700 force
@fiatjuh zijn feiten van voor 1980.
Het is dat ze geld hebben, en allerlei merken opgekocht hebben. anders hadden ze het lang niet gered.
+1
fiattopper
@Ford 8700 force grote duim ofnie
+1
Ford 8700 force
fiatjuh
@fiattopper Grote duim dat zeker
SJB533
Quote Reactie van @fiatjuh:
Case IH,,Steyer,,Claas de motoren van Fiat

De NEF (4,5 en 6,7 liter) komt nog voort uit de joint venture met Cummins? De Cursor 9 is een opgeboorde 8,3 liter Cummins...
Ford 8700 force
@SJB533 bijna alle trekkers kregen boven en rond de 100 pk hadden een Ford powerstar motor na de fusie na 1990.
Pas na 2003 kwamen de iveco motoren,
Na 2007 stopte de powerstar motoren.
Ford was qua achterbruggen transmissies dualpower enz cabines 4wd een sterke speler.
Ford newholland was na John deere de nummer 2 op het wereld toneel van agriculture over de hele wereld.
Dus die borstklopperij van de fiatmensen
Is niet heel onderbouwd.
Ford 8700 force
@fiatjuh case ih en steyer is door newholland overgekocht omdat het bedrijf sterk verouderd was en op sterven na dood was. Alleen het CVT project van Steyer was nog interessant gezien de Tijd Voor Tijd serie.
fiatjuh
@Ford 8700 force Ben benieuwd waar Ford New Holland nu had gestaan, als Fiat het toen niet had opgekocht
Ford 8700 force
@fiatjuh still going strong! gezien de omvang van de Ford motor company.
FNH was nog een 5% van het complete concern. Gezien het ernorme succes van de 40 serie en 70 serie die volledig door Ford ontwikkeld zijn.
Ford heeft de tractor divisie verkocht omdat zich alleen op auto’s wilde richten.
De fiat mensen vergaapte zich in tijdens de overname vooronderzoeken over de kennis en technologie kennis en omvang van FNH.
Het 70 serie model heeft de deal helpen versnellen om tot een deal te komen.
mklok
Was voor Fiat op het juiste moment dat FNH te koop kwam. Fiat was ernstig op zoek naar kandidaten om op de been te blijven. Geld hadden en hebben ze . Wat er van FNH zou zijn geworden is en blijft gissen. Misschien dat ze zonder Fiat een samenwerking hadden aangegaan met case international. Het feit blijft dat de merken mekaar opzoeken om winst te blijven draaien. Enigste merk dat eigenlijk alleen opereert is John Deere, maar die heeft ook al de nodige merken opgekocht om winst te kunnen draaien.
Ford 8700 force
@mklok klopt wat je zegt. Fiat kwam techologie te kort om mee te kunnen draaien in het normale segment met powershift transmissies. De eerste winners waren qua techniek zwaar verouderd.
Fords 70 serie was voor fiat de uitkomst.
fiatjuh
@Ford 8700 force Die Ford Powerstar motor was nou niet echt bepaald een power motor ,heb gereden met een New Holland TS115 en TS 110 ,het rijden op zich zou ik niks van zeggen,rijdt fijn die powershift ,maar trekken doen die dingen voor geen meter tegen dijk op met kippertje zand. Dan zijn Fiats vele malen taaier,zeker in de lagere toeren blijven gewoon trekken bij 1500 toeren,en dat hoor je van iedereen die Fiat rijd of in het verleden gereden heeft
mklok
@fiatjuh TS 110 ligt volgens mij een NEF motor in , samenwerking met cummins en Iveco.
fiatjuh
@mklok TS 110 A wel maar TS 110 en TS 115 ford motor
SJB533
@fiatjuh
7,5 liter voor 115 pk is nou niet bepaald klein. Helpt niet echt....
+1
@SJB533 6.6 liter in de 7840 was veel sterker dan de 7.5 in de ts 115
SJB533
@MaartenMandemaker
7,5 liter was wat te ver gedrosseld...
@SJB533 met turbo en wat meer gasolie willen ze wel. Ts 115 is verschrikkelijk lui
SJB533
@MaartenMandemaker
Klopt, zeiden ze over de 82/8340 ook...
newholland6640
@MaartenMandemaker

Wij hebben sinds onze nieuwe tank de ts ook wat bij laten geven, maar dat is al een wereld van verschil, zonder turbo
+2
Ford 8700 force
@SJB533 een 7,5 powerstar motor met turbo is echt wel een super motor👍
De ts115 zonder turbo was een vervanger van de 7840 dus 105 pk.
@Ford 8700 force 7840 met de 6.6 liter trok stukken beter dan een ts 115. Die had niks geen vechtlust
Ford 8700 force
@fiatjuh dat komt door de bak. Een normale bak is vele malen feller.
Was bij onze TW-15 precies eender,
Naast een 8630 was dat een heel verschil.
fiatjuh
@Ford 8700 force Dan was in 1979 de Fiat 1880 met zijn 8,1 liter zware turbomotor en 12/4 of 24/8 bak een hele moderne trekker voor die tijd!
Ford 8700 force
@fiatjuh ik vond persoonlijk een TW 30
Met turbo intercooler met hoge volumepompen en 195 pk met super cab
Cat 3 hefinrichting standaard powerbrakes
En ZF voorwielaandrijving met afsluiter de super Q cab een stuk moderner voor die tijd in 1979.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat F120 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!