De eerste van het jaar in het zuiden.

Zie hier de oorzaak https://www.tractorfan.nl/picture/1154113/recent/

BLOOPERS Huhh???

454 foto's van @TerraJohnDeerefan

De eerste van het jaar in het zuiden.

Zie hier de oorzaak tractorfan.nl/picture/1154113/…

Reacties

Favorit614
Jammer.
nog veel schade? afgezien vd gebroken naaf
@Favorit614

Ja zijn geen leuke grapjes, al fijn dat het in het land gebeurde...
Spatbord en het rek voor de slangen is scheef en kapot. Verder is de aftakasbuis scheef en pin van de borglip over en een bowdenkabel over. Dus valt mee over het algemeen, hij is op de goede kant gevallen.
Favorit614
@TerraJohnDeerefan nog genoeg kapot, maar het valt te overzien.
Andere kant op was je beroerder aan toe , of op de weg.
Ik heb het vroeger met mijn BSA het geluk gehad , dat ik voor de brug al stapvoets reed , en het wiel in de wielkast bleef.
alleen sta je dan met een volle tank , net 5 meter op de brug , en je kunt dan geen kant meer op
@Favorit614

Ja nieuwe aftakas buis en bowden kabel, dan kun je weer rijden de rest heeft dan toch geen prioriteit.
Bekend probleem dus? tenminste dat zeiden ze bij BSA ook. Komt nu ook gewoon een vaste as onder.
Nouw dan sta je inderdaad ook mooi te kijken ja.
Favorit614
@TerraJohnDeerefan de zwaarste as van BPW is 14 ton.
Dat ben je voor de bemestertanken wel nodig.
die gaan er ruimschoots overheen
@Favorit614

Oké ja zijn zwaar zat die dingen en zeker hier bij ons heeft het toch allemaal wat meer te verduren dan op het vlakke.
Schuifas alleen al woog al ruim 1200 kilo, zwaar onding.
Favorit614
@TerraJohnDeerefan niet alle wegen zijn hier vlak.
zitten ook nog mooie klinker weggetjes bij met ingebouwde snelheids remmers die door de jaren er in gezakt zijn
@Favorit614

Ja is allemaal niet goed voor het materiaal. Hier zijn smalle holle weggetjes het ergste dan lopen alllebei de wielen op de buitenkanten in de berm links en rechts. Dan komen er toch vreemde krachten op te staan.
Favorit614
@TerraJohnDeerefan Dan rijd een dubbel twin ook wel fijn
@Favorit614

Nou laat die maar niet in het zuiden komen gaat niet goed komen. Hier zijn ook veel bolle wegen zo als je ook al noemde.
Favorit614
@TerraJohnDeerefan Ze kunnen ongemerkt nog een heel eind pendelen.
wil ik de binnenste wielen los vd grond hebben moet ik toch onder de buitenste banden 25cm hout onder leggen, voor ik aan de maximale uitslag zit
@Favorit614

Oh ja dan gaat het wel, maar als je hiermee dan scheef in een berg hangt ga je toch eens zo snel op de kant als een standaard tank.
Fendt926Driver
Het blijft klootten. Maar gelukkig geen slachtoffers.
als ik moet kiezen, dan dit soort ongelukken op het land
+2
@Fendt926Driver

Absoluut hier heeft het allemaal niet zo een gang. Wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als dit op de weg was gepasseerd.
930triplemaaier
Probleem met deze tanken is dat als de as uitgeschoven is en draait op de kopakker naar de volgende werkgang dan staat het binnenste wiel van de tank bijna stil terwijl het bijna op de plek zelf een hoek van bijna 180 graden maakt. Gevolg is dat er daardoor gigantische krachten op de asstomp komen met uiteindelijk dit als gevolg
@930triplemaaier

Klopt is allemaal niet zo heel mooi als dat het er uit ziet...
fendt2
Heb jaren terug nog een ontwerp voor Bsa gemaakt voor een schuifas. Maar die had ook schijfremmen. Deze niet?
@fendt2

Nee deze had trommelremmen.
fendt2
@TerraJohnDeerefan gelukkig kan ik weer rustig ademhalen!
@fendt2

Haha anders konden we je aanklagen 😜
fendt2
@TerraJohnDeerefan de garantie is allang verlopen. Was in 2002 of zo.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de BLOOPERS Huhh??? ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!