Foto van een Strautmann Giga Vitesse. 2e wagen erbij.. Foto is geplaatst door mdoornekamp op 17-04-2017 om 09:52:40, met 42 reacties.

Strautmann Giga Vitesse

mdoornekamp
Foto van een Strautmann Giga Vitesse. 2e wagen erbij.

Reacties

+1
basia
Mooi ding ; mijn neef heeft ook zoiets .
Zitten er ook zulke lange wielbouten aan ? moet je zeker een diepe dop hebben als je een wiel er af wilt hebben ?
mdoornekamp
@basia ja klopt. Ik heb er een lange dop voor gekocht. Kom je steeds vaker tegen. Ook bij combi dumpers.
arjanvw
Flink aan het investeren! 👍Heb je werk erbij gekregen, of zat de eerste eigenlijk al te vol? En waarom nu de keus voor een giga en geen mega?
+1
mdoornekamp
@arjanvw eerste wagen zat al te vol. Vorig jaar veel bijgehuurd . Mega wordt helaas niet meer gemaakt wegens te weinig vraag. Dus is het automatisch een duurdere giga geworden.
bikkertie
Toch weer een strautman dus
mdoornekamp
@bikkertie JA klopt. 2 gelijke wagens is ook een pluspunt. Een Torro combiline is precies even duur.
Jasperfendt
Had je nu de 6820 er niet beter bij kunnen houden?
mdoornekamp
@Jasperfendt 6820 vond ik wat te oud worden en zat toch nog wel geld in.
Jasperfendt
@mdoornekamp Zijn wel trekkers die je makkelijk naar de 15000 uur draait jah? En je hebt er net een nieuwe stoel in en dergelijke. 6630 mag er nog wel aardig voor denk ik?
+1
mdoornekamp
@Jasperfendt als je zoveel uren wil draaien krijg je wel flink onderhoud. Die nieuwe stoel staat nu in de 6630.

6630 is 160 pk met boost. Evt nog 20 pk erbij tunen. Maar die nieuwe 6155R met Giga gaat toch voorop en dan de Mega als 2e wagen.
mklok
Veel plezier ermee . Ga wel goed komen denk ik
Fendt926Driver
Foto is net te kort. Heeft deze walzen?
Fendt926Driver
@Jasperfendt omdat er wel een as naar achter loopt. En de bodemketting is toch hydraulisch
930triplemaaier
@Fendt926Driver volgensmij lopen daar de slangen door van de klep en bodemketting en besturing
Fendt926Driver
@930triplemaaier dat zou ook nog kunnen.
930triplemaaier
@Fendt926Driver als je goed kijkt zie je achteraan de slangen onder de kap verdwijnen
mdoornekamp
@Fendt926Driver nee geen walsen. Anders had ik een 4001 moeten kopen om de cubs te halen. En dan heb ik toch zomaar een veel lompere wagen die 15.000 euro duurder is.
+1
930triplemaaier
@mdoornekamp de elektrische besturing ga je ook nog wel warderen
mdoornekamp
@930triplemaaier ja denk ik ook wel. Hebben al even getest. Waarschijnlijk kunnen de aanslagblokken van de dissel af. Zodat ik toch kort kan draaien.
930triplemaaier
@mdoornekamp met 42 inch banden kan dat idd sneller zonder die blokken
ralphhonda
Schitterende wagen hoor! Heb je een houten bodem genomen?
mdoornekamp
@ralphhonda Nee Deze Heeft stalen bodem met mais ketting. Omdat het een voorraad wagen is kon ik ook niet kiezen
casejxu
@mdoornekamp wat is het voordeel van hout dan?
mdoornekamp
@casejxu goedkoper. En als je alleen gras vervoert kan het prima
+1
ralphhonda
@mdoornekamp Ja scheelt wel ff in prijs. Vind dit gesmede ketting van de stalen bodem wel robuuster. Die gewone kettingen in combinatie met houten bodem heb ik al iets te vaak zien breken. Als je dat 1 x weet te voorkomen, dan heb je mijn inziens de keuze voor staal al terug verdiend.
Een van de laatste 3601 dan? of gaat die type nog niet over naar de 02 serie?
mdoornekamp
@ralphhonda ja 02 serie komt eraan. Met brede pcikup kost 7000 euro extra
arjanvw
@mdoornekamp Dat is een hoop geld voor een brede pickup... vraag me dan wel een beetje af of dat het dan waard is.. trekker moet dan ook breed op spoor staan als je niet over de wiers wilt rijden..
mdoornekamp
@arjanvw ja klopt. Zit een hele andere aandrijving in trouwens met planetair in de rotor. Waarschijnlijk mag er ook meer vermogen op de rotor. Kwa toelaatbaar vermogen was strautmann nog geen koploper.
ralphhonda
@mdoornekamp De planetair rotor is er ook ingekomen om zo binnen de wettelijk toegestane breedte te kunnen blijven. Met de oude aandrijving redden ze dat niet namelijk.
De 02 serie heeft ook een aftakas die op de dissel nog een keer afgesteund is. Daardoor heb je een korte aftakas en minder last van een torderende aftakaspijp.
mdoornekamp
@ralphhonda ok. Ja dissel is afgeleid van de Terra. Mag er nu ook meer vermogen op de wagen? Giga was altijd 2000 Nm
ralphhonda
@mdoornekamp goeie vraag. Ik zou het zo niet weten wat er voor mag. Komt bij mij een 818 voor, zal wel goed komen verwacht ik.
mdoornekamp
@ralphhonda Ja dat is wel een mooie trekker voor zo'n wagen.
newholland6640
Wat is t verschil tussen gras en mais ketting/
930triplemaaier
@newholland6640 maisketting is zwaarder
newholland6640
@930triplemaaier

oke verder niet?
mdoornekamp
@newholland6640 ander type ketting met vlakke schakels. Gras ketting is net als een hijs ketting. Gras uitvoering heeft houten bodem. Mais uitvoering staal. De terra vitesse heeft een kunststof bodem.
newholland6640
@mdoornekamp

Ohja, kan het verschil me nu voor de geest halen. Wat voor kunstof is dat? En bestaat dat dan uit verschillende elementen?
mdoornekamp
@newholland6640 zijn net van die kunststof rijplaten. In panelen liggen die erin
mdoornekamp
@Tinus waar kan ik mijn prijs ophalen?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Strautmann Giga Vitesse ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!