Foto van een Fendt 203 V achterop is de topstang aanspanning met topstangregeling vervangen door iets dat vast gelast is aan de trekhaakbevestiging. Misschien is er nog ergens wat origineels van te kr

Fendt 203 V

Fendt926Driver
Foto van een Fendt 203 V achterop is de topstang aanspanning met topstangregeling vervangen door iets dat vast gelast is aan de trekhaakbevestiging. Misschien is er nog ergens wat origineels van te krijgen.

Reacties

yoohan
Heb de foto's gezien, mooi trekkertje.
Best kans dat deze trekker in fruitteelt heeft gelopen met een hefmast eraan vast, dan wordt vaak ook alles verbouwd zodat die mast zo kort mogelijk op trekker hangt.
Deden wij vroeger op boomkwekerij ook met de TCE's met hefmast.
Fendt926Driver
@yoohan volgens de dealer had deze trekker in frankrijk gelopen. En was hef met "diepteregelen" niet nodig omdat je er toch niet mee ploegt. De externe hef cylinder gaat via een enkelwerkend ventiel
yoohan
Oke, wel leuk om dat soort voorgeschiedenis te weten, waarvoor die gebruikt is enzo. Hef kun je wel goed doseren dan nu.

Heb een 102s gehad met dubbele H-bak, dat is dezelfde bak als deze zeker? Als je em gewend bent schakelt die wel fijn, in ieder geval erg licht.
Fendt926Driver
@yoohan had jij op de 102 het dubbele H patroon met de S midden voor met schakelen?
Het staat bij mij wel op de pook maar ik kan hem niet vinden met schakelen
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver onze 102 heeft ook dubbel H, snelgang is precies tussen R en 5 in. Zelfde als om naar lage versnellingen te gaan maar dan andere kant
yoohan
@Fendt926Driver
Ja snelgang zat tussen de 5 en R in uit me hoofd gezegd. Middenvoor in ieder geval.
Je moest hem er wel echt goed indrukken staat me nog iets van bij.

Edit: sorry @Fendttrisixfan je had al geantwoord. Had ik overheen gelezen.
Fendt926Driver
@yoohan dan moet ik nog maar eens goed oefenen met vinden. Mijn zoon is met 14 kmh naar huis gereden omdat hij dacht de S geschakeld te hebben maar in de 5 naar huis is gereden.
marc102
@Fendt926Driver de s is bij een 102s idd middendoor tussen de R2 en de 5 het is niet de makkelijkste om te vinden omdat je geen aanslag hebt maar oefening baart kunst 😃

Maar het zou me ook niet verbazen als jouw smalspoor deze versnelling niet heeft. Heeft jouw zoon misschien onbewust in de 2 gereden? Dus in de "lage H" want in de 5 loopt mijn 102s gevoelsmatig een stukje harder dan 14.

Hier vergiste ik me in het begin ook wel eens in en dan maar afvragen waarom hij niet vooruit te branden is!

Ook heeft mijn 102 een 30% versnelling een soort extra vertraging die alle versnellingen 30% vertraagd geloof ik
Lange hendel naast het koppelings pedaal
Fendt926Driver
@marc102 kun je de S zo schakelen of is die alleen " open" als je vanaf de 6 komt?
en anders inderdaad blijven oefenen.

zoon reed wel in de 5 maar ik weet niet of hij de 30% wel op hoog had staan. ik reed erachter met de 305 met de teejet aan op gps en dan precies 14 kmh

ja dat dubbele H patroon is wel even wennen maar dat gaat goed komen.
we blijven ons verbazen met dat trekkertje
luchtfilter er net uit gehaald blijkt er helemaal geen binnen patroon in te zitten????
olie pijlstok uit de versnellingsbak zat 1 cm onder peil en beetje gruis aan de magneet maar dat mag bijna geen naam hebben
en de hydro olie was waterdun. maar daar hoort toch volgens mij gewoon stou 15w40 op?

moet morgen anders maar eens naar de dealer of hij er een boek van heeft.
bij kramp komt die niet voor in de onderdelen lijsten
marc102
@Fendt926Driver nee je kunt zo vanuit iedere versnelling naar de vrij en dan de s

Als ik de hendel van me afdruk dan is de 30% eraf

Kwa Luchtfilter heb ik een olie bad filter maar ik heb dan ook een 3cil mwm lucht gekoeld van 74 en jij een deutz geloof ik

Hydro olie heb ik gewoon15w40
Fendt926Driver
Bij mij is hendel naar de motorkap toe de hoog en naar de stoel toe de laag
marc102
@Fendt926Driver dat bedoel ik naar de moterkap(van me af) is hoog
Fendt926Driver
@marc102 ja klopt jij doet de 30%reductie eraf dus de hoog. had het even niet duidelijk op een rijtje
Ford 2000 Ruben
Als de veren in de versnellingsbak die de versnellingshendel in het midden houden, goed zijn dan kan je hem met ingedrukt koppelingspedaal precies rechtdoor duwen in de s. Je voelt wel een beetje weerstand maar hoort hem erin vallen, soort doffe klik. Maar als je veren die de versnellingshendel in het midden houden niet helemaal goed meer zijn dan is het wat lastiger en is er meer ervaring nodig zodat je hem soepel erin zet, dat is bij ons het geval haha. Als je dan niet goed zit hoor je allemaal geratel. En inderdaad de hendel links naast de bak is de hoog laag, wat op de nieuwere 300 serie bij het stuur zit.
Fendt926Driver
@Ford 2000 Ruben ik heb net een bedienings handleiding gezien. daarin staat dat de 203v geen snelgang heeft.
maar moet het nog helemaal precies doorlezen
Ford 2000 Ruben
@Fendt926Driver ahaa dat verklaart wel waarom hij er niet in wil haha.
nicolass
@Fendt926Driver ben je zeker ? die van mij heeft hem wel en loopt ongeveer tegen de 30 km/u schat ik zo
marc102
@nicolass Van welk bouwjaar is die van jou? Misschien dat die van jou een latere versie is?
Fendt926Driver
@marc102 mijne is van bouwjaar 1975

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 203 V ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!