Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 150. Foto is geplaatst door sebas deutz150 op 18-06-2017 om 10:42:32, met 25 reacties.

Deutz-Fahr Agrotron 150

sebas deutz150
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 150

Reacties

mdoornekamp
Geen kneuzer s toch? Schiet wel mooi op zo
sebas deutz150
@mdoornekamp klopt geen kneuzers, heeft nog al wat voor delen voor ons. Anders konden ook nooit een triple maaier baas met deze trekker en aanschaf is een stuk lager. En nu veel capaciteit en met weinig brandstof. We Schudden het gras gelijk achter het maaien dus is net zo snel droog als met kneuzer. En vaak is 1 keer schudden genoeg.
mdoornekamp
@sebas deutz150 ja klopt. Je ziet steeds meer tripple s zonder kneuzer. En schudders worden ook steeds breder.
mdoornekamp
Draait de strautmann giga nog goed? Hoe lang hebben jullie hem nu?
sebas deutz150
Redelijk goed, wij zijn niet zulke gras boeren volgens mij hebben nu voor het vierde jaar. Iets van 700 wagens staan er op de teller. We hebben een klein probleempje nog met de invoer met de messen. En de trekker is te licht we krijgen de wagen de bult niet op. Verder blijf ik verbaasd van hoeveel gras je in zo wagen kan duwen. Hoe bevalt die bij jou?
bikkertie
@sebas deutz150 die 150 kan je wel een beetje kietelen hoor...
Fendt926Driver
@bikkertie ik denk dat de trekker te licht is in gewicht niet in pks.
Op het laatst ga je graven in de kuil en zit je vast.
Mijn 615E had bij kuilen van 1.5m hoog ook wel eens de neiging om te graven met zijn 6800 kg.
De 926 met 8600 kg heeft hem nog nooit laten staan voor of achterwaarts de kuil op
mdoornekamp
@Fendt926Driver ja klopt. Wagens worden vaak te groot gekocht. Moderne wagens persen meer en gaat gewoon heel veel gras in. En dan heb je gewicht nodig om de bult op te komen.

Giga is trouwens sowieso een dikke wagen. Een 40 cub s giga moet gewoon 200+ pk voor.
newholland6640
@mdoornekamp

Ik heb met de 6640 ook helemaal niks over. Die laat hem vooruit ook vrij gauw staan. misschien staat de as van de wagen ook wel net ver zat naar voren. Maar 6640 is gewoon niet zwaar.
mdoornekamp
@newholland6640 ja klopt. En supervitesse is toch een behoorlijke wagen. En met 90 pk voor een Taarup kom je de bult ook niet op.
casejxu
@mdoornekamp viel mij niks tegen. Maar nog geen ervaringen boven de 2 meter
Baltus_steyr
@mdoornekamp je moet niet helemaal overdrijven he! 😝
Ruben-Wind
@newholland6640 vooruit de kuil op valt altijd tegen vind ik. Achteruit gaat veel langer door.
mdoornekamp
@Ruben-Wind ja klopt achteruit ben je sterker maar komt wel meer op je trekker aan.
casejxu
@mdoornekamp t werkt wel verdomd makkelijk. Vooruit er op en meteen lossen en leeg is weg
mdoornekamp
@casejxu ja klopt. Werkt veel sneller en makkelijker. Maar dat lukt nog lang niet bij alle boeren.
bikkertie
@mdoornekamp zou zelf ook niet graag altijd over de kuil rijden, vind dat maar niks
mdoornekamp
@bikkertie rijden jullie alles achteruit erop?
bikkertie
@mdoornekamp jazeker, eroverheen moeten we ook over de wand heen😅
mdoornekamp
@bikkertie die wand kun je er wel uit laten zagen 🤣
bikkertie
@mdoornekamp haha liever niet
mdoornekamp
@bikkertie je kan er ook een grondwal achter maken en dan van achter vooruit eroverheen als de bult op muur hoogte is.
Ruben-Wind
@mdoornekamp klopt veel druk op de trekker, ik rij zelf altijd met gang de kuil op scheelt ook nogal vind ik. En onderaanspanning scheelt ook nog al ipv boven aan spanning.
mdoornekamp
De wagen doet het best. Veel capaciteit en de 3601 gaat ook al veel in. De bult op valt bij ons soms ook nog tegen. Je moet de wagen dan iets meer voorin laden. Als je de bodemketting nog 3 keer aandoet nadat je signaal vol hebt, komt je geen bulten van 4 m hoog meer op.

Wat voor probleem hebben jullie met de messen dan?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 150 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!