Foto van een Ford TW 35 Gen II .Historisch Festival Panningen.. Foto is geplaatst door mklok op 31-07-2017 om 18:05:27, met 33 reacties.

Ford TW 35

1.108 foto's van @mklok

mklok
Foto van een Ford TW 35 Gen II .Historisch Festival Panningen.

Reacties

fordson dext
Wow zeer mooi hoeveel pk heeft deze ijgenlijk en is dit een goed moddel ?
Koiter
@fordson dext konedata.net
+6
kramer
Quote Reactie van @fordson dext:
hoeveel pk
Er staat 35 op, en het is een Gen.II dus 2x35 = 70 pk. en het is een zeer goed MODDEL.
mklok
@kramer 2 keer een Dexta dan.
Arnoldvd
@mklok hij is wel zeer kompleet,
Prachtige beer👍
mklok
@Arnoldvd Zeker een mooi exemplaar.
schluterman
Mooi dingetje 👍
fordson dext
Heeft dat maar 70 pk en als het maar een ll of een l hoeveel pk had hij dan ?
Arnoldvd
@fordson dext de I staat voor generatie, als ik jou was zou ik even op konedata kijken
mf 6150
@fordson dext
186, maar in vergelijking met andere merken uit die tijd met dat vermogen, nog geen 120.
jannie2001
@mf 6150 haha meen je?
mf 6150
@jannie2001
Blokken houden niet heel lang vast....

Ter vergelijking:
ken-adams
@mf 6150 Een koppelreserve van 0.3% 😂
mklok
@mf 6150 1455 is opgevoerd is eigenlijk dan niet te vergelijken. Krijg je een hele andere karakter in de motor .
@mklok een 1455xl en tw35 hebben zowizo al een heel andere motorkarakteristiek vanwege de bouw van het blok. (Vierkant tegenover lange slag).
Die keuze is ook ergens wel te verklaren aangezien je bij Ford dual Power kon gebruiken om een stap terug te schakelen terwijl een 1455 moest blijven doorgaan in dezelfde versnelling en daardoor meer koppel nodig had.
Maar ik heb toen wel gelezen dat ze toen wel aan die tw gingen werken omdat ze vonden dat deze echt wel slecht presteerde. In welke mate weet ik niet.
mf 6150
@tractorquintentje
Is zo, maar dan nog zijn die ford blokken niet se taaisten.
walker1
@mf 6150 die Case is idd flink opgevoerd, komt bijna aan de 200 pk, origineel zijn het er maar 140 of zoiets. Vaak genoeg verhalen gelezen dat die 1455's bijna allemaal opgevoerd zijn omdat ze toch wel een beetje tegenvielen qua prestaties.
mf 6150
@walker1
145 idd, de meesten zijn al opgevoerd geweest. Maar dan niet bijna 200 dat is wel een tikkeltje te gek.
walker1
@mf 6150 Hoever ze meestal opgevoerd worden weet ik niet, die in dat filmpje van de vermogenstest komt bijna aan de 200.
mklok
@walker1 Ze gaan over de 200 pk als het moet. Maar heb ze ook weleens uit elkaar zien spetteren. Aan alles komt een keer een einde , opvoeren kan altijd maar de levensduur wordt wel korter. De blokken van Ford kunnen dat ook , staat een filmpje op YouTube van een 8210 . Standaard 110 PK opgevoerd naar 200 pk ook een 6,6 liter blok , maar dit gaat hij geen tien jaar vol houden.
@mklok goh. Het blok ben ik niet eens zo bang voor. Het is vooral wat er achter dat blok komt dat te verduren krijgt. Maar naargelang ik hoor rijden er al tamelijk wat conversies van Ford rond met een powerstar motor in die vlot 200pk geeft. Die tractoren houden het ook al duizenden uren vol, dus het kan wel...
Wat vooral belangrijk is met dat opvoeren is de chauffeur. Die moet met beleid omgaan met het materiaal. Als die de extra pk's gebruikt om de tractor helemaal 'af te beulen' dan zal die tractor niet lang meegaan.
+1
mklok
@tractorquintentje Zeker daar heb je gelijk in en de achterbrug van een Ford is zeker niet slecht. Er worden er veel in de tractorpulling gebruikt . En die powerstar motor is gewoon beter als het oude blok maar dat moet ook wel , anders gaan ze achteruit dan vooruit met ontwikkeling. Er zaten al componenten van de powerstar motor in de Gen III serie.
walker1
@mklok mee eens, alles heeft een grens. Die 1455's en TW's gaan soms de 250 pk nog wel voorbij. Kan misschien als je die enkel voor trekkertrek gebruikt en er dus maar zeer beperkt uren mee gemaakt worden, maar als je er dagelijks zwaar werk mee gaat doen, dan houden ze het inderdaad geen jaren vol.
GROENEDEERE
Ik weet wel 400 pk uit een 6.6 te peuteren zonder brokken te maken.
Zolang je het toerental maar binnen de perken houdt kan je een hoop doen
Koiter
@GROENEDEERE nou ben ik oprecht benieuwd hoe je dat doet, k ben het niet van plan. Maar hoe is dat in de vrede mogelijk?
@Koiter T7.315 van New Holland haalt z'n vermogen (300pk) ook uit 6.7L. En zo'n blok heeft bijlange na niet alle mogelijke delen mogelijk voor maximale vermogen. Het budget voor de bouw moet immers nog binnen de limieten blijven. Als je maar genoeg geld tegenaan gooit is 400pk betrouwbaar vermogen wel haalbaar.
+1
mklok
@tractorquintentje En de techniek is verder als 25 jaar geleden. Toen konden we niet bedenken dat nu een 4 cilinder blok zo'n 180 pk eruit perst. 100 pk vonden we toen al veel, en als akker of veehouder had je een hele trekker in bezit met 100 pk.
GROENEDEERE
@Koiter
Andere plunjers in de pomp.
Eventueel de uitlaat en inlaat spruitstuk ophonen.
Een grotere turbo.
Koeling is een belangrijke factor.
En dan hoef je ook niet eens een ander koelsysteem aan te schaffen.
Diverse olie fabrikanten leveren een speciale koelvloeistof voor een extreme koeling.
BV kendall racing kost wat meer maar je hebt ook wat.
Koiter
@GROENEDEERE andere koppakking ook? Orginele vervangen door een van volledig koper?
GROENEDEERE
@Koiter
Nee hoor in de tractorpulling zie je dat wel bij de grote mannen.
Wij hebben in de pro stock ook gewoon een kartonnen kop pakking
Jasperfendt
@GROENEDEERE Kan dat ook in een gewone trekker die met bijvoorbeeld maaien warm word?
GROENEDEERE
@Jasperfendt
Ja dat is mogelijk.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford TW 35 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!