Kijk, daar heb je Loon-& Grondverzetbedrijf Schimmel Scherpenzeel (Scherpenzeel) × met een Fendt 920.Grond transport

Fendt 920

B - W
Kijk, daar heb je Loon-& Grondverzetbedrijf Schimmel Scherpenzeel (Scherpenzeel) × met een Fendt 920.
Grond transport

Reacties

GROENEDEERE
Als ik dit zie vind ik t niet gek dat de hele sector met argusogen word aangekeken vanuit de transport.
JohnDeere5085
GROENEDEERE
@JohnDeere5085
Vrachtwagen trailer.......
Laat daar lekker een vrachtwagen voor staan
JohnDeere5085
@GROENEDEERE Op die manier, ja hier zou de kentekenplicht wel voor doorgevoerd moeten worden.
B - W
@GROENEDEERE waarom zou het niet zo kunnen als de trucks op zijn, en er wel werk is?
JohnDeere5085
@B - W kan wel, maar ik denk dat @GROENEDEERE bedoelt dat bedrijven die alleen vrachtwagens gebruiken voor hun transport, wel wegenbelasting moeten betalen en dergelijke, terwijl er tegenwoordig ook een hoop bedrijven trekkers voor de trailers zetten om kosten als wegenbelasting te vermijden.
+5
B - W
@JohnDeere5085 leuke berekeningen zijn dat, truck ervoor is voordeliger, neem dat maar van mij aan, weet je hoeveel diesel dit kost? En wat een setje banden kost rondom van de trekker? Die zijn zo glad hoor, en dan doe je ook nog een vracht minder op een dag, Nounou, wat een winst...
+5
Fendt926Driver
@GROENEDEERE ja en voor een zodebemester moet een driewieler en voor een transport tank een vrachtwagen . Vindt het wel in hokjes denken.
Laat iedereen toch vrij om te doen en denken als heij zelf wil.
En elk transport bedrijf die ooit met een trekker zand heeft getransporteerd weet dat vrachtwagens veel goedkoper zijn
deJong
@GROENEDEERE en wat als de vrachtwaggel kapot/voor onnderhoud weg is en je hebt wel een dolly staan.
+2
geerts 88
@GROENEDEERE snap je punt.
Maar transport bedrijven kunnen ook een tractor aan schaffen
GROENEDEERE
@geerts 88
Dat roep ik ook.
Maar waar is de grens?
B - W
@GROENEDEERE de grens is waar hij gesteld is, of jij hem zelf stelt, maar waarom gaan al die transportbedrijven die met argusogen naar ons staan te kijken, zelf ook niet met trekkers rijden dan?
Jasperfendt
Zo kom je ook verder dan met een vrachtwagen ervoor.
trean
@Jasperfendt dat verschil is klein. Deze combinatie hoeft niet op een dun puinpad of zandpad te komen. Daarnaast rijdt een vrachtwagen veel sneller achteruit dan zo'n combinatie.
Jasperfendt
Quote Reactie van @trean:
dun puinpad of zandpad

😂 daar geeft die niks om hoor
trean
@Jasperfendt wel als er veen onder zit. Plekken waar je niet door komt met een vrachtwagen en wel met deze combinatie zijn er niet veel. Dat is dan puur omdat een vrachtwagen geen grip kan krijgen.
Jasperfendt
@trean Die zijn er genoeg alleen wil jij dat niet toegeven. Schimmel heeft op Fb mooi filmpje staan succes met je vrachtwagen.
trean
@Jasperfendt als je daar een paar Rijplaten neergooit zodat je ff een beetje snelheid kan maken lukt het met een vrachtwagen ook wel. 8x8 vrachtwagen komt daar ook wel weg.
B - W
@trean 8x8 moet in deze omstandigheden altijd weg kunnen komen, 8x4 redde het ook op z'n sloffen truck+oplegger daarentegen zou er op het filmpje op fb al niet weg komen
trean
Quote Reactie van @B - W:
, 8x4 redde het ook op z'n sloffen

Dat valt me mee, kan de situatie slecht inschatten aan de hand van beeldmateriaal.
ken-adams
@trean Rijplaten is met de juiste vrachtwagen niet nodig. Goede bodemvrijheid, hoge offroad banden en AWD. Een 8×8 of 6×6 met de juiste banden komt even goed, mogelijk (afhankelijk van de situatie) zelfs beter weg dan een trekker. Tenzij de modder te diep word, dan blijft een trekker beter met zijn grotere banden
B - W
@Jasperfendt valt wel iets tegen hoor, we hebben het ook maar 1 keer gedaan, later alles op de rijplatenbaan geladen, zeker na een flinke regenbui
Hij moest er aardig aan trekken dat red je nie met de vrachtwagen😉 en die zulle nog wel druk wezen met ander werk👌
ken-adams
@johndeere6910forever Je kunt voor minder geld een 500pk 8×8 truck krijgen, die het 100% zeker nog makkelijker zal kunnen hebben dan deze trekker. Zoek maar een op: "Tatra Phoenix 8×8".
ken-adams
Hier in Belgie is er ondertussen een "rode plaat". Die voertuigen mogen rode diesel gebruiken en de rest niet. Alleen puur voor landbouw gebruikte voertuigen mogen een rode plaat. Zo is er geen oneerlijke concurrentie tussen vrachtwagen- en trekkerchauffeurs. Trekkers op rode diesel was wel degelijk voordeliger dan vrachtwagens op witte. Je zag hier bijna geen vrachtwagens meer voor grondwerken en een loonbedrijf waar wij gaan haalden hun vrachtwagens nog maar amper buiten want dat was veel te duur ten opzichte van een trekker te gebruiken voor dat werk (vrachtwagens van hun waren normaal voor hun grondwerken en de trekkers voor hun landbouwwerken ), Een 500pk 8×8 agrotruck is zelfs nog goedkopere aankoopprijs dan een trekker. Ik denk dat zo'n trucks meer en meer te zien zullen worden op bedrijven voor grondverzet en andere transportwerken.
+1
New Kobelco
@ken-adams En tractor heeft ook geen tacho .
Jasperfendt
@ken-adams In Nederland mag niemand meer op rode gasolie rijden. Dus dat voordeel is allang weg.
ken-adams
@Jasperfendt Dat wist ik niet, dan zal het verschil wel anders zijn.
New Kobelco
Een tractor die continu op de baan zit moet kapot .
Jasperfendt
@New Kobelco Waarom moet die kapot?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 920 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!