Heeft iemand al ervaring met deze machine van Ploeger, in de mest of gewoon als trike?En hoe kijken jullie naar dit vernieuwde concept?De plaatst en de stand van de mestpomp roept mijn twijfels, meerd

Ploeger lady

533A
Heeft iemand al ervaring met deze machine van Ploeger, in de mest of gewoon als trike?

En hoe kijken jullie naar dit vernieuwde concept?

De plaatst en de stand van de mestpomp roept mijn twijfels, meerder haakse bochten in de mestflow...

Reacties

fendt308-driver
Als er kennis van terra gator achter zit zal het wel goed zitten. Vind alleen de machine vrij zwaar
533A
@fendt308-driver Wat weegt deze dan precies?
Favorit614
@533A zo uit het hoofd ca 34 - 36 ton vol gewicht zonder bemester
533A
@Favorit614 met een beetje bemester dan zo 40 ton vol, word lastig op de weg in Duitsland
Favorit614
@533A Das ook de reden waarom ze in Duitsland bijna alle mest aanvoeren bij de grote zelfrijders
533A
Ja, alle machines zijn eigenlijk te zwaar daar op de weg, tenminste de zelf rijdende
533A
Maar wat zijn jullie verwachtingen van deze nieuwe machine?
NHfan97
Concept is volgensmij overgenomen van de terra gator, en ploeger kennende zal het wel goedkomen.
+3
fendt308-driver
Ploeger wil ook nog een vierwieler stond er in de trekker. Daar zie ik meer in. Machines die de weg niet over mogen qua wicht moet je ook niet in het land willen
Nelis
@fendt308-driver dan blijft er niet zo heel veel over meeste zelf rijders of getrokken tanks van 10m³ of groter zullen met bemester boven 10 ton aslast komen. Kijk even naar aantal sporen en banden
fendt308-driver
@Nelis
Nu komen we ergens. Groter moet je niet willen. Bij ons tenminste klei & veen
930triplemaaier
@fendt308-driver kheb ook met een 3asser ladewagen op veen gereden maar wel met de banden op 1/1.2 bar. dan gaat het nog lang goed woog vol ook tussen de 35/40 ton. zonder luchtdrukwissel had ik daar al meerdere keren vast gestaan
mike_v
Zeg maar gedag aan het gros van alle opraapwagens dan @fendt308-driver. Qua aslast zijn die bijna nooit in orde voor de wetgeving.
Nelis
En wat betreft het gewicht.. Vervaet met 16 m³ tank zal daar ook in de buurt zitten vol
En zal voor ongeveer elke zelf rijder gelden... Als er dan een bemester bij komt en geheven is zit je vol zo rond 20 ton aslast achter
930triplemaaier
@Nelis 20 ton aslast is bij een getrokken enkelas 14m3 tank met bemester ook geen uitzondering. Voordeel van de zelfrijder is dat alle wielen aangedreven zijn waardoor je minder versmeert onder vochtige omstandigheden
Nelis
Klopt heb 4 seizoen met TG 2104 gewerkt en met veenhuis en kaweco getrokken tanks. Ken het verschil maar al te goed. Bij mijn vorige werkgever hadden we ook een weegbrug heb de veenhuis en TG toen ook gewogen met en zonder bemester en enkel achteras.
930triplemaaier
@Nelis wat waren de precieze verschillen dan?
Nelis
@930triplemaaier exact weet ik het niet meer uit mijn hoofdt maar de TG was vol 1 ton zwaarder dan Case puma 155 met veenhuis hgd 12m³ beide waren vol rond 20 ton op achteras.
930triplemaaier
@Nelis en de tank van de tg was groter?
Nelis
@930triplemaaier ja was 15m³ beide met veenhuis euroject 3500 7,6mtr
930triplemaaier
@Nelis dan wist ik het dan ging ik voor de tg met 1 wiel per spoor en meer mest mee nemen.
daarnaast is de hondegang van veenhuis ook niet zaligmakend vanwege het scheef trekken
Nelis
@930triplemaaier klopt. bij mijn huidige werkgever zit ik niet meer constant op de bemester maar nog wel geregeld, dan met met Kaweco Double twin shift 16m³ maar mis nog wel eens de voordelen van TG
guus hiddink
Makkelijk nieuwe klossen aan te brengen zo dat is een grote plus!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ploeger lady ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!